0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus – koupit starší kus s tříválcem 1,5 EcoBoost?

category of topic classification: německá vozidla
HondaXL
number of posts4
date of registration07.02.2023
Tuesday 07.02.2023 07:48, častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
Tohle je tedy poznatek ke 4 válci 1,5 ale předpokládám že pohon palivové pumpy je stejný u všech ecoboostů. Hlavně si preventivně u tohotu motoru nechávejte zkontrolovat, vyměnit "mističku" přes kterou je poháněno palivové čerpadlo od vačky. Nemá to žádné příznaky a když ano už je pozdě. Stává se že se prodře a pak je i po vačkách, které ford přestal dodávat jako jednotlivý díl- dle info z F servisu originál vačky pouze ve spojení s hlavou . . . . a jak mi řekli s nájezdem nad 100tisíc nekupovat . . . . Miska stojí pár stovek ale pokud dojde k poškození vačky je to za několik desítek tisíc. V okolí mám auta kterým se to stalo v 50tisících, některým ve 100-130 tisících.
jestli se povede přikládám fotky človíčka které to přesně ukazuji.
https://postimg.cc/G4pDTgxd
https://i.postimg.cc/0jNcpZZW/va-ka.jpg
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 07.02.2023 08:31, Potrefená husa kejhá...
Ehm... Tahle recenze mě trochu zasáhla, protože čtyřkový fíkus s 1,5 tříválcem a 8st. automatem mám skoro rok a půl jako služební. Dokážu trochu srovnat s Golfem VII a 1,5 Tsi, které máme na firmě taky.

Fordí tříválec má díky absenci jednoho válce mnohem více charakteru než nudné čtyřválce. Kombinuje přímý a nepřímý vstřik a automat je klasické koncepce - tedy pohodlí nadevše. I tak umí ale při plném plynu "kopat" do zad a při podřazování páčkou pod volantem hází meziplyny. Přiznávám, že to může být částečně dáno tím, že mám STline. 110kw je nejslabší 1,5 - je tedy logické, že je ev vyšších otáčkách chybí nějaká větší gradace. Rozhodně se ale ochotně vytáčí a není uškrcená. Takový projev má možná v ecomódu. Ve sportovním módu jsou reakce na plyn až nepříjemně ostré. Vypínání jednoho válce je neznatelné a není signalizované žádnou kontrolkou. Tříválec v autě neruší a málokdo pozná, že tam ty válce nejsou 4.
Srovnání s tou 1,5 TSI. Ecoboost je o parník zábavnější a charakternější motor. Díky nepřímému vstřiku snad dlouhodobě spolehlivější. Nechá si za to zaplatit o asi litr vyšší spotřebou - to jde na vrub hlavně klasickému automatu. TSI je proti němu úspornější, tišší a nudnější. Vypínání válců je ale hodně znát a je dost nepříjemné.

Pár dalších nepřesností v recenzi:
stísněný interiér vpředu i vzadu - focus IV měl za úkol v Evropě nahradit mondeo - narostl tedy řádně do všech směrů a vnější rozměry dokonce překonávají Peugeot 406. Je to jediné auto nižší střední třídy, do kterého si vpohodě sednu sám za sebe. Cestování 4 dospělých absolutně v pohodě i na delší vzdálenosti, v pěti je to na kratší také v pohodě.
Věčně umaštěná obrazovka SYNC - Focusy před faceliftem mají sice dotykovou obrazovku, mají ale taky samostatné ovládnání klimatizace a rádia. Já tedy na obrazovku každý den sahám, protože používám android auto a navigaci, ale asi jsem nějak moc čistotnej tvor - žádný extra zaprasení se nekoná.
Průměrná dynamika verze 110kw - ta dynamika je skutečně průměrná - taková, jak by člověk od 110kw čekal. Na běžný ježdění to v pohodě stačí, ale hitparádu na Německé dálnici to asi moc neudělá...

Může autor poskytnout zdroj k názvu PowerShift 8F24? Ta převodovka se všude označuje jako 8F24 a nikde jsem spojení s názvem powershift nezaznamenal...
respond
HondaXL
number of posts4
date of registration07.02.2023
Tuesday 07.02.2023 09:30, RE: Potrefená husa kejhá...
citation:
reakce na: KoobaS, 07.02.2023 08:31 (Ehm... Tahle recenze mě trochu ...)


Nevíte předepisuje v servisním plánu F výměny v AT ? Nebo jak někteří tvrdí "doživotní". P.S. no jo jak někdo slyší Ford, myslí že ve všem je ten PowerShit ot Getragu. . . .
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 07.02.2023 12:57, RE: RE: Potrefená husa kejhá...
citation:
reakce na: HondaXL, 07.02.2023 09:30 (Nevíte předepisuje v servisním ...)


Bavil jsem se se servisním technikem v autorizáku v Brně a konkrétně v mém voze má ten hydroměnič doživotní náplň.
Auta po faceliftu už nemají tříválec 1,5, ale 1,0 s mildhyridem a dvoujspojkovým automatem, který má předepsané výměny.
respond
HondaXL
number of posts4
date of registration07.02.2023
Tuesday 07.02.2023 14:35, RE: RE: RE: Potrefená husa kejhá...
citation:
reakce na: KoobaS, 07.02.2023 12:57 (Bavil jsem se se servisním tec ...)


Oni si s tim dozivotrnim nedaji pokoj . . . se tesi az skončí život převodovky a budou kasírovat
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 07.02.2023 15:05, RE: RE: RE: RE: Potrefená husa kejhá...
citation:
reakce na: HondaXL, 07.02.2023 14:35 (Oni si s tim dozivotrnim nedaj ...)


No to taky není úplně pravda - když ta převodovka padne po deseti letech, tak s tím do autorizáku nikdo nepojede.
Ono je to taková berlička pro cifršpiony velkých firem a leasingovek, kde se do tabulek zanáší celkové servisní náklady. Když je náplň doživotní, tak se pár eur v tabulce ušetří a je vyšší šance že to auto pak vyhraje nějaký výběrko...
Celkově je ale servisní plán auta dost prapodivný - olej po 30tkm, což je dnes takový standard, Zároveň s tím se mění brzdová kapalina. Ale třeba vzduchový filtr nebo svíčky předepsaný interval nemají.
respond
proflak@seznam.cz
number of posts5
date of registration13.11.2023
Monday 13.11.2023 09:26, RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
Má zkušenost, ale nevím, jestli to není chybou servisu. Auto vlastním necelých 7 let. Má nejeto cc 135000km. Kupováno jako nové ve Ford Plzeň. Na autě jsem asi před půl rokem měnil olej, po 3 měsících začalo při nastartování kouřit (bílý kouř). Po chvilce přestalo. V servisu nic neobjevili. Začalo kouřit víc. Zjištěno vadné turbo. Turbo vyměněno. Po 3týdnech klapání v motoru - auto ihned odstaveno. Zničen válec, prasklý píst a možná víc. Sháním nový motor, nebo prodám atuto s nefukčním motorem. Auto - rok výroby: prosinec 2016. Tak nevím, jestli je to motorem, nebo špatným servisem. V servisu mi řekli - únava materiálu. Moc tomu nevěřím, ale asi s ím nic nenadělám. Přeji hodně štěstí.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 13.11.2023 11:49, RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: proflak@seznam.cz, 13.11.2023 09:26 (Má zkušenost, ale nevím, jestl ...)


Jak často se v autě měnil olej? Jaké trasy se s autem jezdily?
respond
proflak@seznam.cz
number of posts5
date of registration13.11.2023
Monday 13.11.2023 12:55, RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: KoobaS, 13.11.2023 11:49 (Jak často se v autě měnil olej ...)


Pravidelně v intervalech. Převážně dálnice - do práce a z práce (70km denně). Občas výlet. Nejdelší cestu v kuse jel 830 km.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 13.11.2023 13:06, RE: RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: proflak@seznam.cz, 13.11.2023 12:55 (Pravidelně v intervalech. Přev ...)


Tzn. podle nájezdu každý rok? Řešil jste to v autorizáku? Čekal bych, že s k tomu postaví trochu lépe.
Máme tento motor ve firemním smaxu, tak se zajímám.
respond
proflak@seznam.cz
number of posts5
date of registration13.11.2023
Monday 13.11.2023 13:51, RE: RE: RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: KoobaS, 13.11.2023 13:06 (Tzn. podle nájezdu každý rok? ...)
Ano. A řešil. Veškerý servis se dělal pouze v autorizovaném servisu (v Německu). V Čechách jsem neměl moc dobré zkušenosti, proto jsem po asi po dvou letech přešel do Německa.
respond
HondaXL
number of posts4
date of registration07.02.2023
Monday 13.11.2023 14:27, RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: proflak@seznam.cz, 13.11.2023 09:26 (Má zkušenost, ale nevím, jestl ...)


Spíš nějaká konstrukční vada, u těchto motorů to někoho potká dřív, někoho později. A většinou praská válec díky kanálu chlazení mezi vložkami a neboMám vpráci 3x r..v. 2015 najeto 150 tisíc km a zatím nic. a znám kolegu který skončil v 70tisících. Pouze preventivně se měnil palec na pohon palivového čerpadla který se taky rád probrousí.
Jinak ohledně motoru se podívejte na FB stránku GoMotory Ford - Ecoboost a Duratec. Ten pán tyto motory děla i pro odborníky ve značkových servisech.
respond
proflak@seznam.cz
number of posts5
date of registration13.11.2023
Tuesday 14.11.2023 00:18, RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: HondaXL, 13.11.2023 14:27 (Spíš nějaká konstrukční vada, ...)


OK. Děkuji moc za odpověď. Chtěl jsem jenom vyloučit nebo potvrdit možnost poškození motoru servisem. Zdá se mi to až příliš moc náhod najednou a všechny se odvíjejí podle mne od nesprávného servisu. Ale nejsem automechanik ani motorům nijak moc nerozumím.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 14.11.2023 08:34, RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: HondaXL, 13.11.2023 14:27 (Spíš nějaká konstrukční vada, ...)


Na praskání válců trpěl starší ecoboost 1,6. Novější 1,5 tímhle až tak netrpí
Občas se ale hromadí olej v intercooleru a když se dostane do motoru, tak může nastat průšvih. Když tak nad tím přemýšlím, tak se to mohlo stát i tady v tom případu s motorem mrtvým v 70tkm. Vadný turbo mohlo propouštět olej do cooleru, pokud ho při výměně turba nevyčistili, tak ho mohl motor po opravě nasát a kvůli špatné stlačitelnosti to odnesl píst...
Teoreticky to mohlo být způsobeno ne úplně správným postupem servisu, ale dost pravědpodobně to nikdo nedokáže...
respond
proflak@seznam.cz
number of posts5
date of registration13.11.2023
Tuesday 14.11.2023 09:55, RE: RE: RE: RE: častá závada 1,5 Ecoboost 4 válec
citation:
reakce na: KoobaS, 14.11.2023 08:34 (Na praskání válců trpěl starší ...)


Přesně to jsem si myslel. A že to bude neprokazatelné. Děkuji moc za info a přeji příjemný den.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.