0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1,8 16V: poradíme nejpravděpodobnější příčiny vysoké spotřeby

category of topic classification: poradna, vše o spotřebě, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 10:45, příčiny
Osobně si myslím, že palivový filtr by se takto neprojevil, to by se motor nemohl dostat na vyšší výkon a místo nárůstu spotřeby by byl hodně zdechlý. Ten vzduchový filtr by mohl být příčinou daleko spíš.

Přisávání falešného vzduchu by spíš zvedlo volnoběžné otáčky, ale na nárůst spotřeby bych to taky neviděl, na základě údajů z lambda sondy by to řídící jednotka vyrovnala a chovalo by se to jako s více přidaným plynem.

Pokud by to byla příliš bohatá směs, tak by to kromě lambda sondy mohla být i špatná váha vzduchu (MAF).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 10:52, RE: příčiny
Koloss posted by:
Osobně si myslím, že palivový filtr by se takto neprojevil, to by se motor nemohl dostat na vyšší výkon a místo nárůstu spotřeby by byl hodně zdechlý. Ten vzduchový filtr by mohl být příčinou daleko spíš.

Přisávání falešného vzduchu by spíš zvedlo volnoběžné otáčky, ale na nárůst spotřeby bych to taky neviděl, na základě údajů z lambda sondy by to řídící jednotka vyrovnala a chovalo by se to jako s více přidaným plynem.

Pokud by to byla příliš bohatá směs, tak by to kromě lambda sondy mohl...
Ještě jsem se tady kouknul na fotky a je to stejný motor, jaký jsem měl v Mondeu, Zetec 1.8 85 kW. Mně to jezdilo za 8-9 litrů, tady by to mělo být podobné. Jednou jsem neprošel přes emise právě kvůli vadné váze vzduchu, technik říkal, že mi to musí žrát jak tank. Jenže právě to se na spotřebě neprojevilo vůbec, i když by mohlo. Měl jsem jen příliš vysoké CO. Ale podobně dopadla i špatná lambda sonda, kterou jsem měnil na novějším Mondeu, vysoké CO a spotřeba téměř beze změn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 10:57, RE: příčiny
Koloss posted by:
Osobně si myslím, že palivový filtr by se takto neprojevil, to by se motor nemohl dostat na vyšší výkon a místo nárůstu spotřeby by byl hodně zdechlý. Ten vzduchový filtr by mohl být příčinou daleko spíš.

Přisávání falešného vzduchu by spíš zvedlo volnoběžné otáčky, ale na nárůst spotřeby bych to taky neviděl, na základě údajů z lambda sondy by to řídící jednotka vyrovnala a chovalo by se to jako s více přidaným plynem.

Pokud by to byla příliš bohatá směs, tak by to kromě lambda sondy mohl...
A ještě jedna příčina, která v odpovědi nepadla. Příliš mnoho oleje. Pokud je olej výrazně nad horní ryskou, tak motor musí protlačovat klikový hřídel přes olejovou lázeň a to mu dá dost zabrat. Ne každý rozumí motorům a ví, že při kontrole oleje musí auto stát na rovině a nejlépe aspoň hodinu v klidu, než olej steče ze všech částí motoru. Pokud by to totiž kontroloval brzy po vypnutí, tak by mohl mít dojem, že je oleje málo a fakticky to přelít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 13:25, RE: příčiny
Koloss posted by:
Ještě jsem se tady kouknul na fotky a je to stejný motor, jaký jsem měl v Mondeu, Zetec 1.8 85 kW. Mně to jezdilo za 8-9 litrů, tady by to mělo být podobné. Jednou jsem neprošel přes emise právě kvůli vadné váze vzduchu, technik říkal, že mi to musí žrát jak tank. Jenže právě to se na spotřebě neprojevilo vůbec, i když by mohlo. Měl jsem jen příliš vysoké CO. Ale podobně dopadla i špatná lambda sonda, kterou jsem měnil na novějším Mondeu, vysoké CO a spotřeba téměř beze změn.
Hmm, neměla by se při vadné lambda sondě rozsvítit kontrolka diagnostiky? Teda pokud má 2, jednu na motoru, druhou u katu. Tu "motorovou" by měla diagnostika odhalit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 13:52, RE: příčiny
Pepe posted by:
Hmm, neměla by se při vadné lambda sondě rozsvítit kontrolka diagnostiky? Teda pokud má 2, jednu na motoru, druhou u katu. Tu "motorovou" by měla diagnostika odhalit...
Mně nesvítilo nic. Nevím, jestli jsou nějaké stavy, kdy se to pomalu zhoršuje a funguje to hůř a hůř a nebo to prostě funguje a nefunguje. Spíš to byl asi ten první případ, kdy byly emise jen o kousek mimo a já měl zrovna lambda sondu na výměnu a tak jsem to zkusil a výměna to vyřešila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 17:01, RE: příčiny
Koloss posted by:
A ještě jedna příčina, která v odpovědi nepadla. Příliš mnoho oleje. Pokud je olej výrazně nad horní ryskou, tak motor musí protlačovat klikový hřídel přes olejovou lázeň a to mu dá dost zabrat. Ne každý rozumí motorům a ví, že při kontrole oleje musí auto stát na rovině a nejlépe aspoň hodinu v klidu, než olej steče ze všech částí motoru. Pokud by to totiž kontroloval brzy po vypnutí, tak by mohl mít dojem, že je oleje málo a fakticky to přelít.
Vidím,že jsi odborník na slovo vzatý.Dovedeš jsi představit co by se stalo,kdyby klikovka ve spodní úvrati narazila do olejové hladiny.Tak ten motor můžeš pozbírat do travnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 19:09, RE: příčiny
centaur posted by:
Vidím,že jsi odborník na slovo vzatý.Dovedeš jsi představit co by se stalo,kdyby klikovka ve spodní úvrati narazila do olejové hladiny.Tak ten motor můžeš pozbírat do travnice.
Podle čeho tak usuzuješ odborníku na slovo vzatý? Ta hladina je kámen?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 19:24, RE: příčiny
centaur posted by:
Vidím,že jsi odborník na slovo vzatý.Dovedeš jsi představit co by se stalo,kdyby klikovka ve spodní úvrati narazila do olejové hladiny.Tak ten motor můžeš pozbírat do travnice.
Abysme si tady jen nepřehazovali invektivy doplním vysvětlení. Není tady žádný problém s nestlačitelností oleje, nad hladinou oleje je normálně vzduch a kliková hřídel se bude v oleji normálně brodit, akorát jí to bude klást odpor a tím bude motor přemáhat zvýšené zatížení. Dovedu si představit, že při dostatečně silném míchání by mohla vzniknout směs oleje a vzduchu a mohlo by dojít k problémům s mazáním motoru s rizikem následného poškození.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.01.2012 23:34,
I kdyby to prelil olejem jak pise kolos tak to asi neprelije tak aby se klika norila do oleje . Ja mel Mondeo se stejnym motorem a taky mi odesla vaha vzduchu ale spotrebu to melo porad stejnou ale nemelo to vykon . Nepise tam jestli jezdi jenom kousky nebo jestli to nehoni za studena apod. ale ja jsem kdysi byl sokovanej spotrebou myho Favorita a az potom jsem zjistil ze to pocitam blbe . Jestli to nebude celej problem . A prosim nepiste mi ze jsem blb .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 05:54, RE: příčiny
Koloss posted by:
Osobně si myslím, že palivový filtr by se takto neprojevil, to by se motor nemohl dostat na vyšší výkon a místo nárůstu spotřeby by byl hodně zdechlý. Ten vzduchový filtr by mohl být příčinou daleko spíš.

Přisávání falešného vzduchu by spíš zvedlo volnoběžné otáčky, ale na nárůst spotřeby bych to taky neviděl, na základě údajů z lambda sondy by to řídící jednotka vyrovnala a chovalo by se to jako s více přidaným plynem.

Pokud by to byla příliš bohatá směs, tak by to kromě lambda sondy mohl...
Pane redaktore TROŠKU jste zapomněl na obtokový ventil, je zezadu na motoru a jeho nefunkčnost způsobuje kromě nepravidelného běhu i spotřebu až o 3l.větší.Řešil jsem to kdysi u Mondea..součástka okolo 1800 Kč origo Ford.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 08:19, RE:
ZX6R posted by:
I kdyby to prelil olejem jak pise kolos tak to asi neprelije tak aby se klika norila do oleje . Ja mel Mondeo se stejnym motorem a taky mi odesla vaha vzduchu ale spotrebu to melo porad stejnou ale nemelo to vykon . Nepise tam jestli jezdi jenom kousky nebo jestli to nehoni za studena apod. ale ja jsem kdysi byl sokovanej spotrebou myho Favorita a az potom jsem zjistil ze to pocitam blbe . Jestli to nebude celej problem . A prosim nepiste mi ze jsem blb .
já jsem kdysi s favoritem jezdil po Praze za 17-slovy: sedmnáct-litrů na sto. a to byl motoricky v pořádku. prostě jsem jen pořád spěchal.
takže je docela možné že je to v oné součástce mezi volentem a sedačkou. doporučil bych auto zapůjčit jinému řidiči a až poté řešit spotřebu jako závadu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 14:11, Rady
Pokud tady někdo chce s něčím poradit, tak často napíše naprostý nedostatek informací, jako v tomto případě. Pak je každá rada drahá a je možných mnoho příčin problému.

Sejde se pak mnoho nápadů a aby se řešení zbytečně neprodražilo, je potřeba začít od nejlevnějších variant. Kontrola oleje nestojí nic, výměna vzduchového filtru pár stovek a dělat by se občas měla. Stejně tak, pokud není jasné, kdy se měnily svíčky, tak jako součást běžné údržby by se vyměnit měly. Pokud nic z toho nepomůže, tak diagnostika může a nemusí nic naznačit, ale je pořád levnější než zbytečná výměna fungujících dílů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 16:19, RE: Rady
Koloss posted by:
Pokud tady někdo chce s něčím poradit, tak často napíše naprostý nedostatek informací, jako v tomto případě. Pak je každá rada drahá a je možných mnoho příčin problému.

Sejde se pak mnoho nápadů a aby se řešení zbytečně neprodražilo, je potřeba začít od nejlevnějších variant. Kontrola oleje nestojí nic, výměna vzduchového filtru pár stovek a dělat by se občas měla. Stejně tak, pokud není jasné, kdy se měnily svíčky, tak jako součást běžné údržby by se vyměnit měly. Pokud nic z toho nepomůže, ...
Petr-Tipcars: Odhadl jste to presne. Ono obvykle se lidem snazim poradit pri nedostatecnem popisu zavady tak, aby a) je to moc nestalo, b) tim, co udelaji, si jeste neuskodili c) pomohli problem odstranit. Pricemz a) b) c) se muzou mezi sebou ruzne prohazovat. Pokud se jedna o dostatecne popsane zavady, tam je situace jina a clovek muze jit cilene po konkretnich vecech. A presne jak pisete: zbytecna vymena fungujicich dilu = bohuzel sen nekterych servisu. Hlasky jako: pane, ale TOHLE, to uz urcite bude ONO nebo: no jo, nepomohlo to, ale uz jak jsme to vyndali: to byste stejne musel brzo menit...ufff...to me nenechava klidnym. Zas na druhou stranu, nekdy je bohuzel nutne postupovat metodou pokus omyl, ale rozhodne to neni tak casto, jak se na prvni pohled zda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 20:00, RE: příčiny
Koloss posted by:
A ještě jedna příčina, která v odpovědi nepadla. Příliš mnoho oleje. Pokud je olej výrazně nad horní ryskou, tak motor musí protlačovat klikový hřídel přes olejovou lázeň a to mu dá dost zabrat. Ne každý rozumí motorům a ví, že při kontrole oleje musí auto stát na rovině a nejlépe aspoň hodinu v klidu, než olej steče ze všech částí motoru. Pokud by to totiž kontroloval brzy po vypnutí, tak by mohl mít dojem, že je oleje málo a fakticky to přelít.
Prosím vás tady!!! Měli jste někdy rozebraný motor ze spodu, nebo alespoň sundanou olejovou vanu??? Tam je vždy krycí plech s pár otvory. Pod plechem bývá sací koš. Plech znemožňuje přelévání oleje odstředivou silou v zatáčkách, zrychlování, brždění a podobně. Nedovedu si představit, kde bych měl olej při říznutí zatáčky třeba 90km/h., nebo prudkém brždění. Přelít motor olejem tak, aby do hladiny narážel klikový hřídel, no to už musí být opravdu něco. Klkový hřídel se hladinou vůbec nemůže brodit, natož setkat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 20:33, Pricina
ford je pricina vsech problemu, fiat do 150ti tkm je proti fordu vzor bezporuchovosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 21:58, RE: Pricina
anonim posted by:
ford je pricina vsech problemu, fiat do 150ti tkm je proti fordu vzor bezporuchovosti
ale no taaak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 19:48, RE: Rady
Koloss posted by:
Pokud tady někdo chce s něčím poradit, tak často napíše naprostý nedostatek informací, jako v tomto případě. Pak je každá rada drahá a je možných mnoho příčin problému.

Sejde se pak mnoho nápadů a aby se řešení zbytečně neprodražilo, je potřeba začít od nejlevnějších variant. Kontrola oleje nestojí nic, výměna vzduchového filtru pár stovek a dělat by se občas měla. Stejně tak, pokud není jasné, kdy se měnily svíčky, tak jako součást běžné údržby by se vyměnit měly. Pokud nic z toho nepomůže, ...
Já bych radil, aby se začala příčina vysoké spotřeby hledat mezi volantem a sedačkou řidiče.
Jelikož jsem měl ve svém životě i několik Fordů (Sierra 2,0i karbec, Focus vejce 1,4i, Fiesta 1,1i, Puma 1,7i92kW, a s jinými jezdil (mondeo 1,8 r.v. 2004), vím, že není problém držet spotřebu na ročním průměru u všech vyjmenovaných pod 8 litrů. A to včteně staré Sierry, o níž mám dosud doma schovaný notýsek, kde jsem si zapisoval v roce 1989 nákupy benzínu - mj - to byly panečku ceny. A jakpak jsem nadávali...!!!

nejhorší žrout byl motor v Escortu 1,4i, který nejel a žraj jak hovado - ale i tak jsem byl na 9litrech. IUvádím vždy kombinaci za rok, kdy u všech svých aut dělám roční statistiky, jen pro zajímavost, dnešní mé dvě SUabru žerou takto: 2,0R - 7,92l/100km a 3,0R Spec.B 9,2l/100km.

Takže, jetsli chcípák v Focusu s 1,8 žere 9 a více, je to na pováženu, ale chyba bude s největší pravděpodobností v řidiči. Technickou závadu lze samosebou najít a odstranit.
Zaměřit se na filtry (vč. vzduchu), stav palivové soustavy - úniky, stav svíček, druh oleje - může jít o nevhodný olej v motoru, tlak v pneu, a HLAVNĚ - režim jízdy - krátké trasy, studený motor atd...
Pak otestovat lambda sondu, a pokdu bude i zde vše OK, nechat změřit tlaky ve válcích a srovnat je s techncikým údajem výrobce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 20:21, RE: příčiny
Abík posted by:
Prosím vás tady!!! Měli jste někdy rozebraný motor ze spodu, nebo alespoň sundanou olejovou vanu??? Tam je vždy krycí plech s pár otvory. Pod plechem bývá sací koš. Plech znemožňuje přelévání oleje odstředivou silou v zatáčkách, zrychlování, brždění a podobně. Nedovedu si představit, kde bych měl olej při říznutí zatáčky třeba 90km/h., nebo prudkém brždění. Přelít motor olejem tak, aby do hladiny narážel klikový hřídel, no to už musí být opravdu něco. Klkový hřídel se hladinou vůbec nemůže brodit, natož setkat.
Kdybych o takovém případu neslyšel, tak o něm nepíšu. Prostě když je oleje moc, tak hladina může i za provozu dosáhnout ke klikovce a pak se to projeví přetížením motoru a vysokou spotřebou. HOWGH
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 20:24, RE: Pricina
anonim posted by:
ford je pricina vsech problemu, fiat do 150ti tkm je proti fordu vzor bezporuchovosti
No tys nám tu chyběl.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.