0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.6 EcoBoost

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní, volná diskuze, diskuze o tipcars
nematode
number of posts8
date of registration14.07.2016
Wednesday 01.02.2017 11:21, Ford Focus 1.6 EcoBoost
Zdravím,

po předlouhém vybírání jsem se rozhodl asi pro Model Focus 1.6 EcoBoost od roku 2011. Zajímalo by mě jako laika, jaké jsou názory na tento motor? Nejsem vyznavačem rychlých jízd, provoz převážně po silnicích I. třídy, případně dvakrát do roka dálnice, město z 50%. Zajímaly by mne výhody a samozřejmě nevýhody této motorizace, na co si dát pozor apod. Díky za názory.
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Wednesday 01.02.2017 11:35, re:
To by zajimalo mnoho lidi, ale recenzi a zkusenosti z CZ/SK zatim moc dohledat nejde. Respektive jde, ale mnohem vice ze zahranici.
Zkratka neni tolik prodeju ecoboostu, aby se to nejak promitlo i na internetove diskuze a fora.

Jinak motor se bude chovat jako ostatni nizkoobjemove turbo motory.
Zalezi na tom, kde jezdite a jaky je celkovy profil trasy.
Na "papirovou" spotrebu klidne zapomente, v realu ji nedosahnete. Kombinovanou spotrebu bych v mem pripade videl nekde okolo 7 - 7,5 litru. Kouknete na sprintmonitor.de. Nezapominejte, ze najdete vsemozny rozsah spotreb - nezohlednuje se tam druh provozu.

Na vahu focusu ma motor sily dostatek. Zadnej problem s jizdou mit nebudete.
Co se tyka servisu, dalo by se rici, ze zadne clanky = dobre clanky.

Prectete si odkazy dole a zkuste jeste neco pohledat. Ty recenze sou celkem vymluvne.


http://www.focusfanatics.com/forum/mk3-focus/276206-ecoboost-1-6l-long-term-test-uk-focus.html

http://www.fordescape.org/forum/engine-technical-discussion/37978-long-term-reliability-1-6-l-ecoboost-engine.html

http://dsportmag.com/the-tech/ford-ecoboost-1-6l-analysis-turbocharged-direct-injection-ccvtc/
respond
nematode
number of posts8
date of registration14.07.2016
Wednesday 01.02.2017 12:14, RE: re:
Tommm posted by:
To by zajimalo mnoho lidi, ale recenzi a zkusenosti z CZ/SK zatim moc dohledat nejde. Respektive jde, ale mnohem vice ze zahranici.Zkratka neni tolik prodeju ecoboostu, aby se to nejak promitlo i na internetove diskuze a fora.Jinak motor se bude chovat jako ostatni nizkoobjemove turbo motory.Zalezi na tom, kde jezdite a jaky je celkovy profil trasy.Na "papirovou" spotrebu klidne zapomente, v realu ji nedosahnete. Kombinovanou spotrebu bych v mem pripade videl nekde okolo 7 - 7,5 litru. Kouknete na sprintmonitor.de. Nezapominejte, ze najdete vsemozny rozsah spotreb - nezohlednuje se tam druh provozu.Na vahu focusu ma motor sily dostatek. Zadnej problem s jizdou mit nebudete.Co se tyka servisu, dalo by se rici, ze zadne clanky = dobre clanky.Prectete si odkazy dole a zkuste jeste neco pohledat. Ty recenze sou celkem vymluvne.http://www.focusfanatics.com/forum/mk3-focus/276206-ecoboost-1-6l-long-term-test-uk-focus.htmlhttp://www.fordescape.org/forum/engine-technical-discussion/37978-long-term-reliability-1-6-l-ecoboost-engine.htmlhttp://dsportmag.com/the-tech/ford-ecoboost-1-6l-analysis-turbocharged-direct-injection-ccvtc/


Profil trasy je samozřejmě různorodý, jak jsem vypsal výše. Pro doplnění je roční nájezd zhruba do 18tis km/rok... Diskuse jsem zhruba pročetl, nejsem kovaný angličtinář, avšak něco se dá snad pochopit. Pokud tedy ještě rozšířím dotaz a vezmu v potaz i KW, jaký benzínový motor, vyjma výše jmenovaného, je ideálním výběrem pro mé potřeby?
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Wednesday 01.02.2017 13:24, re:
pokud budete chtit Focus MK3, to znamena vyroba od 2010/2011, tak mate v benzinu na vyber nasledujici motory:
1.0 Ecoboost (75, 93 kW)
1.6 Duratec Ti-VCT (63, 78, 93 kW)
1.6 Ecoboost (110, 136kW)
V roce 2015 nahradili 1.6 Ecoboost motorem 1.5 ecoboost.

Na najezd bych bral jasne benzin a zkusil sehnat 1.6 ecoboost 110kw.
Samozrejme muzete vyzkouset i 1.0 ecoboost 93kw. Mohlo by to byt zajimave.
Pokud ste zastancem spis 4 valcu, ani Duratec 93kW by nemusel byt spatny.
Samozrejme tam nelze cekat "turbo" efekt.
respond
nematode
number of posts8
date of registration14.07.2016
Thursday 02.02.2017 06:56, RE: re:
Tommm posted by:
pokud budete chtit Focus MK3, to znamena vyroba od 2010/2011, tak mate v benzinu na vyber nasledujici motory:1.0 Ecoboost (75, 93 kW)1.6 Duratec Ti-VCT (63, 78, 93 kW)1.6 Ecoboost (110, 136kW)V roce 2015 nahradili 1.6 Ecoboost motorem 1.5 ecoboost.Na najezd bych bral jasne benzin a zkusil sehnat 1.6 ecoboost 110kw.Samozrejme muzete vyzkouset i 1.0 ecoboost 93kw. Mohlo by to byt zajimave.Pokud ste zastancem spis 4 valcu, ani Duratec 93kW by nemusel byt spatny.Samozrejme tam nelze cekat "turbo" efekt.


Přiznám se, že o motorech 1.6 od Fordu jsem slyšel veskrze skoro vždy pozitiva. Ecoboost se mi zalíbil nejvíce, avšak po úvahách o snížení celkového provozu jsem upustil od turba a raději se díval po dalších možnostech, s tím samozřejmě i nižší povinné ručení zřejmě. Nyní asi zbývá tedy otázka, jakou verzi KW vybrat, aby to nebyl vyloženě lenoch a zároveň poruchový žrout... Díky za názory
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Thursday 02.02.2017 09:37, re:
Turbo neznamena automaticky vyssi spotreba, respektive to neznamena vyssi provozni naklady.
S motorem s turbem se dostane na stejne nebo nizsi hodnoty spotreby.

Aktualne jezdim prevazne s Astrou K 1.4 turbo 125k. Nove auto, 3500 km, spotreba cca 7,5 litru.
Za poslednich 250km cca 7,2. Postupne se da cekat, ze to bude klesat.
S atmosferou sem se nikdy nedostal na nizsi hodnoty.

Ja bych se priklonil k 1.6 ecoboost. Nevim jak moc jdete po nakladech, ale ma zkusenost je, ze palivo dela cca 25 - 30% vsech nakladu na vuz po dobu jeho vlastnictvi - pokud se bavime o novem/rocnim/"zanovnim" voze.

Vetsinu tvori rozpocitani porizovaci ceny + udrzba/servis.

Vubec se netrapte tim, zda to bude zrat 6 litru nebo 7,5 litru. Je to irelevantni z pohledu celkovych nakladu na vlastnictvi (TCO).

U ojeteho auta je dulezita spolehlivost a co nejmensi pocet "pasticek". S tim samozrejme souvisi vyber konkretniho kusu a je treba si dat velmi zalezet.

Ohledne pojisteni - zkuste si nechat udelat nabidky na ruzne motorizace, rozdil bude zanedbatelny. Par stovek/tisicovek rocne? Dneska se daji sehnat zajimave ceny a bonusy atd. Zeptejte se ve sve bance, zda delaji POV atp. Muzete dostat "vernostni" bonusy atp. Moznosti je spousta.

Kupte si radeji to, co chcete vice a na cenu pojisteni moc nekoukejte, ty rozdili sou v celkovych nakladech skoro smesne.

TIP: udelejte si modelovej priklad - vyberte si na webu kus, ktery se vam libi podle inzeratu, vemte jeho cenu, nechte si spocitat POV, havarijku a co uznate jeste za vhodne. Spocitejte si cenu pneu, servis po koupi vozu, pravidelne prohlidky vozu, vymena oleje jednou rocne (olej, prace, filtry), prezouvani auta, dalnicni znamku, za rok jednu sadu zarovek atd. atp. Proste co vse vas napadne, co porizujete bezne na auto. Zjistete si cenu prumernou cenu paliva i do minulosti (podle toho se da odhadovat jak se bude pohybovat do budoucna), hodte si na papir nejakou spotrebu odanou vyrobcem zvysenou o 30% :) a spocitejte si kolik vas bude stat palivo na vasich 18 000km rocne.
Hodte to na papir, realne, nebudte moc optimista a uvidite co na vas koukne. Budete prekvapen :)

Dulezite je, si to umet priznat ;) Muzete slyset historky "leju do toho jenom benzin a olej". To neni pravda. Takto to realne nefunguje.
respond
Tommmy
number of posts1
date of registration27.08.2017
Sunday 27.08.2017 11:03, prasklý píst motoru
Na internetu lze nalézt problémy s prasklým pístem u tohoto motoru.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Monday 28.08.2017 10:16, jistota
šel bych cestou osvědčenou a jistější a vzal bych např Aurise s poctivou atmosférou 1,6i
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 28.08.2017 22:47, RE: Ford Focus 1.6 EcoBoost
nematode posted by:
Zdravím, po předlouhém vybírání jsem se rozhodl asi pro Model Focus 1.6 EcoBoost od roku 2011. Zajímalo by mě jako laika, jaké jsou názory na tento motor? Nejsem vyznavačem rychlých jízd, provoz převážně po silnicích I. třídy, případně dvakrát do roka dálnice, město z 50%. Zajímaly by mne výhody a samozřejmě nevýhody této motorizace, na co si dát pozor apod. Díky za názory.


Ahoj, kdybys netoužil po "sportovnější jízdě", všemi deseti bych ti doporučil základní atmosféru Focusu 1.6 Ti-VCT, která při klidné jízdě na okreskách jezdí do 6l!!
Jinak verze tohoto motoru s 92kw už jede hooodně svižně, ikdyž to tady koncernoví maniaci neradi uslyší, utrhneš kdejaké 1.2 TSI 81kw a to nemluvím o 1.0 TSI
Ford teď má skvělou akci na kombika Focus 1.6 za 319000kč, můj kolega k tomu ještě dostal 5-letou záruku. Obecně Focus v benzínu atmosféře je nadprůměrně spolehlivý ale také příjemný v řízení, podvozek je v dané kategorii bez konkurence.
respond
stormwitch
number of posts9
date of registration13.02.2016
Tuesday 29.08.2017 10:08, 1,6 EcoBoost ne rozhodně lepší
Stará atmosféra 1,6 Duratec Ti-VCT má jen 5-ti kvalt což by mi už dost nevyhovovalo, u 1,6 nebo dnes 1,5 EcoBoost máš 6-ti rychlostní převodovku a výrazně nižší spotřebu.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 29.08.2017 11:20, Jak kdy :-)
Když jsem koupil Rapid 1.2 TSI 66kw 5-kvalt, tak jsem dopředu litoval, že nebyly už peníze na silnější 81kw 6-kvalt. Jenže s Rapidem se jezdí 90% okresky a navíc kolem a v Beskydech. No a voala, pětikvalt mi vyhovuje naprosto, méně řadit je někdy výhoda, asi to není tak optimální pro využití potenciálu motoru, ale na okreskách a po vesnicích fakt více nechci
respond
stormwitch
number of posts9
date of registration13.02.2016
Tuesday 29.08.2017 11:54, Ford EcoBoost 6-ti kvalt
Proč do toho pleteš Rapid? Pán se ptá na 1,6 EcoBoost a ten je rozhodně lepší než tebou nestále vychvalovaná stará atmosféra, které se teď chce i Ford v akci zbavit. Já osobné bych auto s 5-ti kvaltem nekoupil.
respond
Jasmin
number of posts1
date of registration12.06.2018
Tuesday 12.06.2018 03:30, RE: Ford Focus 1.6 EcoBoost
citation:
reakce na: nematode, 01.02.2017 11:21 (Zdravím, po předlouhém vybírán ...)


Mám 1.6 132kw focuse a jezdím svižně do 7l(spíše závodně ),Když jsem to koupil,bylo tam 6,4 průměr,dcera s tím jezdila za 6l.Nevýhoda je,že se musí hlídat rychlost,na silnici II.třídy,kde nic nejede,poznáte že jedete rychleji podle pohupování,ale to už tam je 160km/h.Bohužel,podvozek je až moc skvělý a na 16”absorbuje velké nerovnosti,můžou tam být až 18”,ale vzhled/komfort asi ideál 17”.Mám najeto 180tis.km a oproti MkII (1,6/85kw)je to opravdu posun opět o třídu.Ve výbavě titanium,v kůži to má neskutečnou výbavu na tuto třídu.Podvozek špica,řazení přesné-padá tam samo,motor neskutečný-živý,úsporný.Vezmuli v potaz,že s 1.8 92kw focusem jsem jezdil stejnou jízdou za 9l/100km(dcera za 7,5-8),tak razantní navýšení výkonu,krouťák od 1500ot, a k tomu snížení spotřeby?Co chtít víc?Ale moc jich není.Celkově focuse hodnotím kladně-MkI jsem jezdil 1.8 85kw,a to už měl víceprvkovou zadní nápravu,MkII 1,6 85kw,po facelitu 1.8 92kw-motor z Mazdy,poslední 1.6 132kw/majstrštyk .Nastavuje zbytečně tímto laťku vysoko,co bude dál?Marketinkově se protlačují litry,ale nezkoušel jsem,vždy jsem kupoval silnější kilowatáž
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Tuesday 12.06.2018 09:27, RE: RE: Ford Focus 1.6 EcoBoost
citation:
reakce na: Jasmin, 12.06.2018 03:30 (Mám 1.6 132kw focuse a jezdím ...)


Dobrý den, budeme rádi, když o svém Focusu napíšete samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Děkujeme a hezký den!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.