0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.6 16V - jak slouží po 135 tis. km?

category of topic classification: německá vozidla
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Thursday 10.10.2013 08:18, Zkušenost...
Nechci ti sahat do svědomí, ale dle popisu máš dobrou, až nadprůměrně dobrou zkušenost s základním benzinem( dle mých zkušeností, se právě auta okolo 150 tis začínají teprve sypat, když zapomenu na TSI kde to začalo už v 30 tis) a s vědomím toho jdeš do dieslového nástupce? A sám už čekáš že budou problémy..uff dobrej masochista.
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Thursday 10.10.2013 08:25, rozdíly?
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi.
O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 10.10.2013 13:54, motor
Já teda nevím, ale ten Duratec nemá se Zetecem společného téměř nic, teda kromě základního uspořádání (4 válce, 16 ventilů, přibližně objem). Blok Zetecu byl litinový, výkon 66 kW, Duratec je hliníkový výkon 74 kW, vyvinutý Yamahou pro Forda.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Thursday 10.10.2013 14:20, Solidní auto
...... ovšem to se dalo očekávat u Focuse s 1,6.
Problém je, že jste ho koupil jako relativně nové auto neboť co to je 3 roky a pod 100k najeto? Takže snad ani žádnou závadu nemohlo mít a to ani do letoška. Takže fakticky potvrzení toho, co všichni vědí. Ale co bude dál? Mě zajímá, co tohle bude auto dělat po takových 200k ?
respond
Vlamic
number of posts1
date of registration10.10.2013
Thursday 10.10.2013 14:46, Eskort Zetec 1.6
Dobrý deň. Môj eskort má 380000. Od 260 000 jazdí na plyn., 19 rokov. Motor ZETEC má pri 130 asi 3200 otáčok, žiadných 4000!!!! Jazdil aj s polovicou vody v chladiči, čo sa prejavovalo zlým kurením. Taskmer som ho nekontroloval. Pri 300 000 spotreboval na 10000 asi 1liter oleja . Nakoniec som ho pri ťahaní vozika pri prasknutí hadice prehrial, Po oprave - zabrusení hlavy napravidelný chod na voľnobeh. Spotreba 9 litrov plynu. Tiež uvažujem o Fokuse , ale uvádzané otačky a prevody má riadne schladili.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Thursday 10.10.2013 19:19, RE: Solidní auto
rojack posted by:
...... ovšem to se dalo očekávat u Focuse s 1,6.Problém je, že jste ho koupil jako relativně nové auto neboť co to je 3 roky a pod 100k najeto? Takže snad ani žádnou závadu nemohlo mít a to ani do letoška. Takže fakticky potvrzení toho, co všichni vědí. Ale co bude dál? Mě zajímá, co tohle bude auto dělat po takových 200k ?


Nic - bude porad jen jezdit a jezdit...1.6 16V je poctivy motor od Yamahy staveny na 500 tkm....
respond
Th0r
number of posts7
date of registration06.10.2011
Friday 11.10.2013 00:12, Servisní knížka
U tříletýho auta není možný dohledat počet najetých km? Když není servisní knížka, což je divný, zná jí Ford? Mazda má třeba elektronickou, tak stav zjistí každý servis Mazdy. Tipuju, že to lze u každýho auta. A pokud jí nenechal předchozí majitel tak asi věděl proč. Jistě jí neztratil. Jinak ta spotřeba je hrozná. 2.0, 111kW mam v Mazdě 3 tak 7,5 l.
respond
_Tomas
number of posts6
date of registration24.07.2007
Friday 11.10.2013 06:59, Spotreba
Pridam se k tem, kterym se ta spotreba zda vcelku vysoka vzhledem k vykonu motoru. Vim, ze takhle na dalku srovnavat se da velmi tezko, ale presne tu samou spotrebu jsem mel i ja, pri velmi podobnem rozlozeni mesto/okresky/dalnice....ovsem ja mel Mondeo s dvoulitrovym Duratecem. A to jsem mel vykuchany vyrivy klapky, tudiz ta spotreba byla jeste o trosku vyssi nez by mohla byt. Takze dit se tohle me u 1,6tky, tak zacnu patrat cim to, ze to tak bumba...
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Friday 11.10.2013 09:28, s těma motorama
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Friday 11.10.2013 10:03, spotřeba
Jinak kolega má Escorta zetec 66kW. Výkon je skoro stejnej jak u Focuse 74kW a spotřeba taky. Já mám teď průměr 6,9l,ale to kvůli nedávnému výletu cca 200km po okreskách. Na ježdění po okolí jsem kolem 8l a na dálku s lehkou nohou se přibížím i k 6l. Dálnici nejezdím. Takže průměr mám asi 7,5l abych se občas svezl a občas se jenom uvolněně plavil. A to podle mě neni špatný a dokonce si myslím, že docela reálný,pokud nevalíte v eko rallye.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 11.10.2013 12:26, RE: s těma motorama
kralici79 posted by:
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).


Jo, výkon může být stejný, ale Zetec není od Yamahy. Kouknul jsem se na obrázky toho motoru, je to Zetec, nikoli Duratec.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 11.10.2013 14:30, RE: s těma motorama
Koloss posted by:
kralici79 posted by:
Na mým Focuse 1 je motor Zetec se 1,6 16V 74kW taky od Yamahy, stejně jako na jeho Duratec.Takže nevím jestli je pravda že jsou to úplně rozílné motory (spíš ne).
Jo, výkon může být stejný, ale Zetec není od Yamahy. Kouknul jsem se na obrázky toho motoru, je to Zetec, nikoli Duratec.


1,6 16V je konstrukcne navrzena Yamahou, jak pro FF1 tak pro FF2....Ford to ma jen jinak oznacene interne, ale v podstate jde o stejny motor. Rozdil mezi FF1a FF2 je jen v zprevodovani, tak kde FF1 toci pri 130 kmh cca 3000 otmin, tam FF2 ma prevody kratsi - kvuli emisim ci vykonu? - a toci pri 130 kmh cca 4000 otmin.
Duratec je obchodni oznaceni benz. motoru v FF2, plati pro 1.6, 1.8 a 2.0 - i kdyz 1.8 a 2.0 pochazi od Mazdy, maji rozvody resene retezem a jedna se o uplne odlisne konstrukce.
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Saturday 12.10.2013 20:40, RE: rozdíly?
kralici79 posted by:
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi. O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.

Prevodovka ve Focusu2 je stejna jako ve Fucusu1 u vybavy Trend, neco jako sportovni vybava. Ostatni verze Focusu 1 maji prodlouzenou 5ku.
Spotreba tohoto motoru ve Focuse 2 je obecne dobra, hodnocena i v jinych recenzich. Samozrejme, ze nekdo muze jezdit a i jezdi za 11, ale dosahnot 6,5 je zcela bezne. Mimomesta 5,5 je bezna hodnota. Problem nastava na dalnici nad 130kmh, napriklad, kdyz s tim nekdo jezdi 150-180(180 je max) v levem pruhu. Potom 9-11L. Jizda do 100kmh je za 6litru, s obcasnou dalnici do 130 je 6,5.

respond
matesaax333
number of posts11
date of registration13.04.2012
Sunday 13.10.2013 23:27, re
Motory 1.6 u Focusu jsou výborné,jen do doby než začnou brát olej.
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Monday 14.10.2013 10:02, souhlas s gottak,ale?
Už jsem to popatral. Motor 1,6 16V 74kW Zetec je vyvíjen s Yamahou. Opravdu byli i u Focus I dvě verze převodovek. Ale nemuselo se jednat vždy o výbavu Trend (mám X Trend a točím při 130 km/h 3200ot.).
A s tim olejem jsem to taky zažil 1l na 1000km. Prasklej stírací kroužek, po výměně všechno opět v pořádku a jedu dál. Měnili mi to ještě v bazaru na záruku,takže bez investice. Kroužky dělá jenom renomovaná anglická firma a koupit se dají v pohodě (sada kroužků na jeden píst cca 800kč). A všechno opět funguje jak má .
respond
Martin Srb
number of posts45
date of registration13.04.2012
Tuesday 15.10.2013 19:20, Když nic nevím tak nepíšu!!
Mám Focuse 2002 1.6 Zetec-SE s 263tis. km, je konstruovaný společně s Yamahou má výkon 74kW.
Do jedničkya se dávali dvě různé převodovky, delší a křatší (kupodivu).
Nemuselo se vždy jedna o výbavu TREND pro katší převod. Já točím v 130km/h 3500. v 110 3000.
Na 1. je max 60 na 2. 105 na 3. 150 a 4. 180 5. se nedostane do omezovače.
Pro dvojkového focuse tam dalford kratší převodovky aby vyvážil o +/- 100kg větší váhu oproti jedničce. Je jasný, že spotřeba vlivem dálničních jízd stoupne.
Já měl nejvyšší v zimě při ježdění do práce cca 6km 8,8. Ted každý den jedu cca 45km a spotřeba je pod 7 na cca 6,7. při dovolený po tankování v Rakousku a dálnicích kde sjem jel stabuilně 120 byla spotřeba 6,2.
Motory Duratec jsou 1.8 a 2.0 (92kW a 107kW) i 1.6 s proměný časováním ventilů 85kW
respond
GAMAJA
number of posts4
date of registration10.03.2010
Wednesday 16.10.2013 08:50, RE: motor
Koloss posted by:
Já teda nevím, ale ten Duratec nemá se Zetecem společného téměř nic, teda kromě základního uspořádání (4 válce, 16 ventilů, přibližně objem). Blok Zetecu byl litinový, výkon 66 kW, Duratec je hliníkový výkon 74 kW, vyvinutý Yamahou pro Forda.

--------------
Srovnáváte asi escort (66kw) s focusem I (74kw). Tam rozdíl je. Ale mezi focusem 1 a 2 je opravdu rozdíl jen v detailech a jedná se jen o minimální úpravy pro lepší emise. Jinak se jedná o tentýž motor od yamahy. Ve focusu 2 mu říkají duratec, místo zetec, pro sjednocení označení, ale narozdíl od ryzích durateců 1,8 a 2,0, které mají např. rozvodový řetěz, místo řemene, má 1,6 pořád řemen a až na ty detaily je to stále zetec.
respond
GAMAJA
number of posts4
date of registration10.03.2010
Wednesday 16.10.2013 09:23, RE: rozdíly?
kralici79 posted by:
Dobrý den. Vlastním první generaci 2004,141000km s motorem označeným FYDB 1,6 16V a zaráží mě váš údaj o otáčkách při 130km/h. Byla tedy mezigeneračně provedena nějaká změna v převodovce kvůli omezené dynamice v nízkých otáčkách? Docela by mě to zajímalo, protože na průměrné spotřebě i se všemi eskapádami (dálnice,blbnutí na okreskách atd.) jsem o půl litru níže a to podle ostatních pohádkářů (6,5 s plným využitím výkonů ) ještě přibližně litr nad nimi. O druhé generaci Focuse přemýšlím jako o pochopitelném nástupci.

--------
Ano, nový focus má kratší převody. Na dálnici to bohužel na spotřebě poznat je. Potřebovali nějak vypořádat s o 100kg těžším autem a také přizom mysleli na to, že s benzínovým motorem si dnes kupují auta ti, kdo méně najezdí a spíše kratší trasy. Ve městě a na kratší cesty kratší převody oceníte, protože mužete dříve řadit právě 5ku a v konečném výsledku na těchto cestách je spotřeba vlastně stejná, ne-li menší, jako u F1, kde byla pětka delší, ale bylo možné ji řadit později. I papírové údaje to naznačují. Zatímco jízda mimo město a po dálnici je úvaděná v podstatě srovnatelná, hodnoty o spotřebě ve městě jsou výrazně nižší, než tomu bylo u F1. ještě výrazněji byla tak spotřeba snížena v městském provozu u 1,8 a 2,0.
Kámoš má hatch 1,6 F2 a se spotřebou jsme na tom stejně. Mnohem větší rozdíl udělá styl jízdy, než zpřevodování, takže proč o tom uvažovat.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.