0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.6 16V a hodnocení majitele po 11 letech

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 07:29, Nejhezčí kombi?
Proti FF nic nemám. Ale psát, že jde o nejhezčí kombi...

A pán se nezmínil o korozi. Jakpak to s tím je - po těch letech??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 07:53, RE: Nejhezčí kombi?
Zdeny60 posted by:
Proti FF nic nemám. Ale psát, že jde o nejhezčí kombi...

A pán se nezmínil o korozi. Jakpak to s tím je - po těch letech??
Koroze u tohoto modelu je už řekněme pasé.Zvěsti o tom,že tenhle Focus rezne jsou blbosti nebo spíš neschopnost majitelů.Od roku 1998 jsem neviděl auto které by rezavělo samo o sobě (tedy kromě Opelů a korejců).Jinak byla vždy přítomna jedna z několika podmínek,auto bylo havarované a špatně opravené nebo i dobře opravené,ale ten odborník co to dělal to v místech svárů a šroubů nenatřel (aspoň základovka by stačila) nebo byl majitel prase a taky tak jezdil,čímž mělo auto po 2 letech totálně otřískaný spodek,lépe řečeno,dírky po kamínkách byly vidět po celém spodku.

Majitel asi hodnotí posun vzhledu oproti dalším generacím Focusu a protože se Focus od své první generace změnil jen minimálně,tak je asi fakt,že vzhled je nadčasový,ale obecně je pravda,že starší kombi nevypadají jen jako sedan s batohem,což je dnes celkem běžné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 08:52, Volnoběžný ventil
Při objevení prvních příznaků je potřeba ventil vyčistit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 13:34, Ergonomie
Focus 1.6 jsme měli půjčený jen 3 dny na dovče, ale i tak mi z toho nějaký dojem zbyl. <br>
Třeba ovládání rádia na jakémsi velkém pádle za volantem mi nepřišlo moc dobré. Krom toho mi přišlo že se ty tlačítka vyklají a mají nejistý stisk. Klasické ovládání rádia, případně tempomatu přímo na volantu mi přijde lepší. <br>
Měli jsme 2 zonovou digi klimatizaci a pokud jsem tlačítky +/- měnil teplotu moc rychle, tak ty tlačítka přestaly reagovat. Takže měnit teplotu nešlo moc rychle, zvládalo asi 2 stisky za sekundu.
Zavírání dveří znělo dost plechově, takže to trochu kazí dojem.
Jinak ale motor i jízda vše vynahradila. Svezení opravdu parádní. O Focus combi jsem silně uvažoval že koupím jako rodinné auto. Nakonec vyhrála Mazda 6.<br>
Jinak jsem najedil pár tisíc km s firemní Octavíí 1. generace (výbava elegance) a tam mi interier a ergonomie seděla trochu víc. Ale osobně radši než Octavii bych bral ten Focus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 14:16, RE: Nejhezčí kombi?
Rover623 posted by:
Koroze u tohoto modelu je už řekněme pasé.Zvěsti o tom,že tenhle Focus rezne jsou blbosti nebo spíš neschopnost majitelů.Od roku 1998 jsem neviděl auto které by rezavělo samo o sobě (tedy kromě Opelů a korejců).Jinak byla vždy přítomna jedna z několika podmínek,auto bylo havarované a špatně opravené nebo i dobře opravené,ale ten odborník co to dělal to v místech svárů a šroubů nenatřel (aspoň základovka by stačila) nebo byl majitel prase a taky tak jezdil,čímž mělo auto po 2 letech totálně otřís...
Dobrý den všem , ten, kdo se věnuje dovozu aut a prodeji ojetých vozů ví, že auta po roce výroby cca. 2000 reznou... a proč by také nerezla, že ??? Nechci se opírat o některou značku, ale jsou přímo dvě, které jsou tím pověstné, jedna již z dob minulých a druhá, bohužel, se k ní přidala dejme tomu právě za období posledních cca 10 let...asi aby té první nebylo v klubu rezavců smutno. Uvědomme si, že auta se stala "těžce" spotřební věcí a tomu odpovídá i provedení často rádoby antikorozní úpravy. Nejsmutnější je, když s autem např. r.v. 2007 za nějakých původních 700 tis.Kč. zajedete ke "svému" prodejci, že vám po třech letech běžného užívání, parkování pod střechou, vyskočily bubliny kolem ozdobných lišt prahů, že vám reznou spodní hrany dveří a ze spojů kolem oken vytéká čím dál více rezavá voda, nemluvě o odtokových dírkách zevnitř pátých dveří či boptnajícím hliníku pod gumou na lištách kolem oken či dokonce hagusech a prodejce - ten Vás odpálkuje s tím, že reklamaci na toto Vám neuzná a že pokud se chcete bavit o korozi, je záruka na PROREZAVĚNÍ (tedy skrz naskrz plechem), nikoliv rez jako takovou. Nechci se s nikým hádat, ale ojetých aut jsem již viděl spousty, připravoval je na prodej a pod. ... a REZNOU (nebouraná, často po prvním majiteli, garážovaná...stejně REZNOU)... a reznout budou, konec konců není zájem a vůle, aby nerezla...a nakonec je to všechno jenom o jednom--- o penězích.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.11.2010 20:58,
FF jsem řídil asi před šesti lety, kdy jsem dostal FF hatchback 1.6, r.v. 2000 přidělený jako služební auto. Řídil jsem ho asi rok a třičtvrtě.

Moje dojmy: podvozek + řízení - super (asi to nejlepší, co se dalo v dané třídě sehnat), souhlasím s autorem. Hodilo by se ESP (v zimě), ASR bylo trošku málo, ale v té době zase ESP rozhodně nebyl standard.Výborné odpružení (letenské kostky nebyly znát).

Motor + převodovka - motor docela v pohodě, nemám pocit, že by tam byl nějaký větší kravál, aerodynamický svistot od zrcátek ale můžu potvrdit. Převodovka - v 60.000 km se vysypala (při jízdě na dálnici - také to nejdříve začínalo tak, jak popisuje autor), takže byla nutná výměna. Jinak mi vadilo zpřevodování - pětka byla moc krátká (papírových 172 km/h je na možnosti podvozku docela málo). Zapomněl jsem na spotřebu - lehce nad 7,5 l/100 km dlouhodobě.

Interiér - katastrofa. Neustále jsem na podlaze nacházel nějaké drobné plastové díly (odkud byly, nemám tušení), sedačky byly nepohodlné, výškové seřizování fungovalo tak, že tím přišel člověk o boční vedení. Ovládání rádia na bazmeku pod volantem se mi moc nezamlouvalo, rádio ani vypínače nebudily moc důvěru. Na druhou stranu - velmi účinná manuální klimatizace. Na závěr služby (asi 82.000 km) odešla aretace směrovek.

Sečteno a podtrženo - docela fajn auto pro toho, kdo rád řídí a dokáže odpustit nějaké to nepohodlí či nedostatek v dílenském zpracování. Pokud však člověk hledá absolutní držák, tak nemohu doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.11.2010 13:38, RE: Nejhezčí kombi?
Joska posted by:
Dobrý den všem , ten, kdo se věnuje dovozu aut a prodeji ojetých vozů ví, že auta po roce výroby cca. 2000 reznou... a proč by také nerezla, že ??? Nechci se opírat o některou značku, ale jsou přímo dvě, které jsou tím pověstné, jedna již z dob minulých a druhá, bohužel, se k ní přidala dejme tomu právě za období posledních cca 10 let...asi aby té první nebylo v klubu rezavců smutno. Uvědomme si, že auta se stala "těžce" spotřební věcí a tomu odpovídá i provedení často rádoby antikorozní úpravy....
Smutné, ale pravdivé
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.11.2010 18:13, RE:
jiriez posted by:
FF jsem řídil asi před šesti lety, kdy jsem dostal FF hatchback 1.6, r.v. 2000 přidělený jako služební auto. Řídil jsem ho asi rok a třičtvrtě.

Moje dojmy: podvozek + řízení - super (asi to nejlepší, co se dalo v dané třídě sehnat), souhlasím s autorem. Hodilo by se ESP (v zimě), ASR bylo trošku málo, ale v té době zase ESP rozhodně nebyl standard.Výborné odpružení (letenské kostky nebyly znát).

Motor + převodovka - motor docela v pohodě, nemám pocit, že by tam byl nějaký větší kravál, aerodyn...
Ve focusu jsem stravil nekolik jizd po Anglii, nevim zdali maji jine sedacky, ale byli velmi velmi nepohodlne, uz po par km me velmi bolely zada. Jinak ke korozi, meli jsem v rodine 2 mondea 2004 facelifty, obe maji lehce chycene spodni hrany dveri, proste typicke pro mondeo. Jinak problemy s korozi ma i mazda 6. Jinak ovladani pod volantem v mondeu (hadam stejne jako u focusu) me vcelu vyhovuje. skoda jen, ze mi ted v patek meho 4 koloveho milacka ukradli :( a to se pry fordi nekradou....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.11.2010 00:02, RE: Nejhezčí kombi?
Rover623 posted by:
Koroze u tohoto modelu je už řekněme pasé.Zvěsti o tom,že tenhle Focus rezne jsou blbosti nebo spíš neschopnost majitelů.Od roku 1998 jsem neviděl auto které by rezavělo samo o sobě (tedy kromě Opelů a korejců).Jinak byla vždy přítomna jedna z několika podmínek,auto bylo havarované a špatně opravené nebo i dobře opravené,ale ten odborník co to dělal to v místech svárů a šroubů nenatřel (aspoň základovka by stačila) nebo byl majitel prase a taky tak jezdil,čímž mělo auto po 2 letech totálně otřís...
Koroze u tohoto modelu není vůbec pasé,ale naopak je to nejčastější problém tohoto jinak vydařeného automobilu.Mám model 99 a před 5 roky,když jsem ho sháněl,tak prakticky všechna auta dovezená z Německa měla totálně shnilý spodek zadních dveří a spodek 5 dveří.To samé celý spodek vozu byl u všech aut napadený povrchovou korozí,vzhledem k tomu,že v té době to byla šestiletá auta,tak zespodu vypadala jak kdyby jim bylo o 10 let víc...První modely Focusů totiž nemají pozinkovanou karoserii,nějaká úprava povrchu tam sice je,ale asi nic moc..Pozinkované jsou až vozy po faceliftu,myslím od roku 2002.Nakonec jsme koupil auto dovezené z Itálie,kde nebyla ani stopa po korozi a po 5 letech po korozi ani stopa,ale je fakt,že si auta hledím.Jinak souhlasím,že jde o vydařené auto a za 5 let s ním nebyl větší problém.Zmíněné kolísání otáček na volnoběh mě také občas trápí,pokud vůz běží delší dobu na volnoběh.Co mi vadí je poměrně nízká účinnost světlometů a v současné době vysoká spotřeba oleje,zhruba litr na 3000 kilometrů,což je fakt hodněco jsem koukal na focus forum tak tento problém je u 1.6 také častý.Co se týká spotřeby,tak ač jezdím poměrně ostře,tak v průměru jezdím do 7 litrů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.11.2010 21:01, Focuse jsem neměl,
ale nejhezčí kombi???? Chápu, že leckdo se do svého vozu nekriticky zamiluje, ale tyhle tvary jsou dost obludné, zvlášť pohled zezadu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.