0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.0 ecoboost 92kw -zkušenosti?

category of topic classification: automobilky, německá vozidla
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Wednesday 10.02.2016 09:29, Ford Focus 1.0 ecoboost 92kw -zkušenosti?
Zdravím, motory ecoboost jsou na trhu již delší dobu, ale nemůžu nikde najít dlouhodobé podrobnější info a zkusenosti majitelů těchto motorů. Našli by se zde majitelé těchto motorů (nejlépe u focus kombi) a napsali mi své zkusenosti? Předem dekuji.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 10.02.2016 12:14, AutoBuild po 100tis. km úplně rozebral Ford Focus III 1.0 Ecoboost
Zdravím, Autobuild dělá testy na 100tis.km, kdy pak celé auto rozebere do součástky a proměří opotřebovanost. Ecoboost dopadl výtečně, na druhém celkovém místě!
https://www.youtube.com/watch?v=0dbeTaKpdLs
respond
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Wednesday 10.02.2016 21:32, Dekuji za video
Jediné, čemu jsem v tom videu rozuměl, byla na konci ta známka 1-
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 11.02.2016 17:40, .
já rozumněl všemu, ale ten test má naprosto nulovou vypovídající hodnotu. za 100 tis. km by toto mělo být minimálně standardem a ne to vydavat za pozitivum. Zajímal by mne test po 300 tis. km. V jakém stavu je turbo, intercooler, hlava, blok, klika + ložiska. To už by pro 1.0 Turbo nebylo takové PR.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 11.02.2016 19:23, Přeměřují se díly, jejich opotřebení a to vypovídající hodnotu má
Jestliže vůle v dílech motoru a převodovky má téměř nulové hodnoty po 100tis.km , tak je to dobrý motor a převodovka, ikdyby některé podružné díly zlobily.
Jestli existuje jistota, že autem najezdíte bez poruchy 300tis.km, tak takové auto by se prodávalo v miliónech a já bych ho hned koupil také
Jediné co jsem někde našel, je uživatelská recenze pána ze Slovenska, co se služebním Focusem 1.0 Ecoboost má najeto téměř 200tis.km a to bez poruchy nebo zvýšené spotřeby oleje. Bohužel nejsem schopen tu rencenzi najít

respond
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Thursday 11.02.2016 20:17, Motory s turbem
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 12.02.2016 07:45, RE: Motory s turbem
Marek24 posted by:
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?


Životnost malých benzínových motorů s turbem se dá řešit zatím tak v hospodě. To je otázka dimenzování motoru. Když je motor navržen na 500 tkm, tak většina vydrží při normálním zacházení tuto hodnotu a když je to méně, tak méně. Nedá se předem odsoudit litrový oturbený motor, když neznáme kriteria, pro která byl navržen.
A to platí pro všechny komponenty obecně. Rozhodující je plánovaná životnost, která někdy od výrobců prosákne, ale nikde se s ní nechlubí.
Turbo samotné se zatím pro naftu a benzín liší. Benzínová turba více využívají pevné lopatky, zatímco naftová turba naklápějí statorové lopatky. Naftová turba také pracují z horší kvalitou spalin a i s vyššími teplotami díky chudé směsi a vysokému kompresnímu poměru. Pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že s benzínovým turbem bude problémů méně.
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Friday 12.02.2016 07:52, RE: Motory s turbem
David V posted by:
Marek24 posted by:
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?
Životnost malých benzínových motorů s turbem se dá řešit zatím tak v hospodě. To je otázka dimenzování motoru. Když je motor navržen na 500 tkm, tak většina vydrží při normálním zacházení tuto hodnotu a když je to méně, tak méně. Nedá se předem odsoudit litrový oturbený motor, když neznáme kriteria, pro která byl navržen. A to platí pro všechny komponenty obecně. Rozhodující je plánovaná životnost, která někdy od výrobců prosákne, ale nikde se s ní nechlubí. Turbo samotné se zatím pro naftu a benzín liší. Benzínová turba více využívají pevné lopatky, zatímco naftová turba naklápějí statorové lopatky. Naftová turba také pracují z horší kvalitou spalin a i s vyššími teplotami díky chudé směsi a vysokému kompresnímu poměru. Pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že s benzínovým turbem bude problémů méně.
S tou teplotou spalin bych si nebyl tak jisty protoze benzin vytvari vetsi teplo pri spalovani jak nafta

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 12.02.2016 08:27, Opotřebení nafta vs. benzín
Ono se vychází z toho, že nafta je obvykle robustněji postavená a má historicky pověst držáků. To však platilo naposledy tak u 1,9 TDi s rotačním čerpadlem. Hlavním důvodem rozdílu životnosti obecně bude, že vznětové motory pracují v nižším spektru otáček, takže vykonají podstatně menší počet mechanických pohybů než zážehové, které mají často vysokootáčkovou charakteristiku. I to se ale poslední dobou smazává, protože turbobenzíny táhnou od nízkých otáček. Ono jde hodně hodně o materiály. Podle mně není důvod, proč by i benzínový motor neměl vydržet při správné údržbě stovky tisíc kilometrů. Stačí měnit olej a chovat se k němu jako člověk.
respond
pikao85
number of posts11
date of registration30.01.2014
Friday 12.02.2016 08:36, teplota
Nejsem teda žádný odborník, ale s tou teplotou to bude spíše naopak.

Benzinové turbo je právě z důvodů vysokých teplot jednodušší ( nepoužívá se naklápění ) dále bývá chlazeno olejem i chladící kapalinou, což u dieselů je jen olej ( slouží hlavně samo k mazání ). Benzinové motory, z důvodů chudé směsi a vyšších teplot hoření benzinu, musí mít v dnešní době chlazené výfukové svody, protože by to jinak nevydržel katík. Nebo se používá ve vysoké zátěži benzin k ochlazení, což zvedá spotřebu.

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 12.02.2016 10:16, RE: Motory s turbem
radek.slivaFB posted by:
David V posted by:
Marek24 posted by:
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?
Životnost malých benzínových motorů s turbem se dá řešit zatím tak v hospodě. To je otázka dimenzování motoru. Když je motor navržen na 500 tkm, tak většina vydrží při normálním zacházení tuto hodnotu a když je to méně, tak méně. Nedá se předem odsoudit litrový oturbený motor, když neznáme kriteria, pro která byl navržen. A to platí pro všechny komponenty obecně. Rozhodující je plánovaná životnost, která někdy od výrobců prosákne, ale nikde se s ní nechlubí. Turbo samotné se zatím pro naftu a benzín liší. Benzínová turba více využívají pevné lopatky, zatímco naftová turba naklápějí statorové lopatky. Naftová turba také pracují z horší kvalitou spalin a i s vyššími teplotami díky chudé směsi a vysokému kompresnímu poměru. Pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že s benzínovým turbem bude problémů méně.
S tou teplotou spalin bych si nebyl tak jisty protoze benzin vytvari vetsi teplo pri spalovani jak nafta

Jo, jasně, je to obráceně, benzínové jsou teplejší, nicméně to nic nemění na faktu, že alf-omega je plánovaná životnost komponenty a nelze od stolu říct, že malý motor odejde dříve než velký. Podívejte se na F1, tam musí mít napočítaný motor na pár závodů a přitom jsou to relativně objemné atmosféry. Jenže běží na extrému při co nejnižší hmotnosti - o tom to všechno je.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 12.02.2016 12:17, RE: Motory s turbem
David V posted by:
radek.slivaFB posted by:
David V posted by:
Marek24 posted by:
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?
Životnost malých benzínových motorů s turbem se dá řešit zatím tak v hospodě. To je otázka dimenzování motoru. Když je motor navržen na 500 tkm, tak většina vydrží při normálním zacházení tuto hodnotu a když je to méně, tak méně. Nedá se předem odsoudit litrový oturbený motor, když neznáme kriteria, pro která byl navržen. A to platí pro všechny komponenty obecně. Rozhodující je plánovaná životnost, která někdy od výrobců prosákne, ale nikde se s ní nechlubí. Turbo samotné se zatím pro naftu a benzín liší. Benzínová turba více využívají pevné lopatky, zatímco naftová turba naklápějí statorové lopatky. Naftová turba také pracují z horší kvalitou spalin a i s vyššími teplotami díky chudé směsi a vysokému kompresnímu poměru. Pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že s benzínovým turbem bude problémů méně.
S tou teplotou spalin bych si nebyl tak jisty protoze benzin vytvari vetsi teplo pri spalovani jak nafta
Jo, jasně, je to obráceně, benzínové jsou teplejší, nicméně to nic nemění na faktu, že alf-omega je plánovaná životnost komponenty a nelze od stolu říct, že malý motor odejde dříve než velký. Podívejte se na F1, tam musí mít napočítaný motor na pár závodů a přitom jsou to relativně objemné atmosféry. Jenže běží na extrému při co nejnižší hmotnosti - o tom to všechno je.

V F1, ak ma pamat (a google) neklame, sa pouzivaju 1.6 litrove V8 turbo motory. O spolahlivosti by honda a renault vedeli rozpravat..

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 12.02.2016 14:19, RE: Motory s turbem
Citroenak posted by:
David V posted by:
radek.slivaFB posted by:
David V posted by:
Marek24 posted by:
Mám zcela laickou otázku. Stále se řeší, ze benzinové motory s turbem mají nižší životnost. Vždy se vsak uvádí pouze benzinový motor, diesel ale má taky turbo, nebo...? V čem je tedy rozdíl, kdyz oba motory disponují turbem?
Životnost malých benzínových motorů s turbem se dá řešit zatím tak v hospodě. To je otázka dimenzování motoru. Když je motor navržen na 500 tkm, tak většina vydrží při normálním zacházení tuto hodnotu a když je to méně, tak méně. Nedá se předem odsoudit litrový oturbený motor, když neznáme kriteria, pro která byl navržen. A to platí pro všechny komponenty obecně. Rozhodující je plánovaná životnost, která někdy od výrobců prosákne, ale nikde se s ní nechlubí. Turbo samotné se zatím pro naftu a benzín liší. Benzínová turba více využívají pevné lopatky, zatímco naftová turba naklápějí statorové lopatky. Naftová turba také pracují z horší kvalitou spalin a i s vyššími teplotami díky chudé směsi a vysokému kompresnímu poměru. Pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že s benzínovým turbem bude problémů méně.
S tou teplotou spalin bych si nebyl tak jisty protoze benzin vytvari vetsi teplo pri spalovani jak nafta
Jo, jasně, je to obráceně, benzínové jsou teplejší, nicméně to nic nemění na faktu, že alf-omega je plánovaná životnost komponenty a nelze od stolu říct, že malý motor odejde dříve než velký. Podívejte se na F1, tam musí mít napočítaný motor na pár závodů a přitom jsou to relativně objemné atmosféry. Jenže běží na extrému při co nejnižší hmotnosti - o tom to všechno je.
V F1, ak ma pamat (a google) neklame, sa pouzivaju 1.6 litrove V8 turbo motory. O spolahlivosti by honda a renault vedeli rozpravat..


To možná teď, ale ještě relativně nedávno to byly 3,5 ltr atmo vilicové motory. (lovím z hlavy)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 12.02.2016 18:03, F1
3,5l motory už jsou v F1 dáááávno minulostí. Posledních 15 let se vystřídalo - V10 3,0, potom V8 2,4 a ted budou třetím rokem V6 1,6T. Ale tyhle motory nelze vůbec s ničím srovnávat - V10 točillo přes 16t. a volnoběh mají na 5t ...
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 12.02.2016 18:27, ..
no to se trochu odbočilo od tématu, problémem je, že je nesmysl dělat test po 100 tis. km. Smysl by to mělo po 300 tis km.
Těch 100 tis km u auta je jako 5 km u jízdního kola..
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 12.02.2016 19:37, RE: ..
Zvirak posted by:
no to se trochu odbočilo od tématu, problémem je, že je nesmysl dělat test po 100 tis. km. Smysl by to mělo po 300 tis km. Těch 100 tis km u auta je jako 5 km u jízdního kola..



To jo, to máš recht. Ale řekni jaký smysl má aby motor vydržel těch 300t? Podle mě žádný. 150t ten motor evidentně vydrží a to je 5-7 let běžného ježdění. Potom už se stejně to auto začne srát celé, takže motor to nezachrání. Navíc je to základní motor.
Kdo za 5 let najede 300t stejně koupí naftu a ta to zvládne. Tak proč to hrotit. Ecoboost se evidentně povedl a Ford se vyhnul problémům TSI - tutově si na to dali velký pozor.
respond
Marek24
number of posts35
date of registration18.10.2015
Saturday 20.02.2016 19:41, Vaše zkušenosti s tímto vozem
Jaké jsou Vaše zkusenosti s tímto vozem? Bavíme se o předchozí generaci. Četl jsem několik kladných recenzí, ale také jednu zcela negativní a navíc je údajně autor teto recenze poměrně uznávaný a navíc má rád Ford, o což je to horší. Osobně se mi zdá auto uvnitř opravdu malé - porovnává se mimo jiné s Octavií, ale ta je opravdu o hodně větší (nebo lépe řešena). Pokud bychom vsak neřešili velikost, ale provedení, tak jsou hodně pomlouvány použité plasty, řízení, podvozek, brzdy atd atd. Snad jen ten motor a převodovka OK. Je to opravdu tak špatné? Zde je odkaz na tu recenzi http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-ford-focus-kombi-2012-1-6-tdci-karikatura-sebe-sama/
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Sunday 21.02.2016 12:13, RE: Vaše zkušenosti s tímto vozem
Marek24 posted by:
Jaké jsou Vaše zkusenosti s tímto vozem? Bavíme se o předchozí generaci. Četl jsem několik kladných recenzí, ale také jednu zcela negativní a navíc je údajně autor teto recenze poměrně uznávaný a navíc má rád Ford, o což je to horší. Osobně se mi zdá auto uvnitř opravdu malé - porovnává se mimo jiné s Octavií, ale ta je opravdu o hodně větší (nebo lépe řešena). Pokud bychom vsak neřešili velikost, ale provedení, tak jsou hodně pomlouvány použité plasty, řízení, podvozek, brzdy atd atd. Snad jen ten motor a převodovka OK. Je to opravdu tak špatné? Zde je odkaz na tu recenzi http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-ford-focus-kombi-2012-1-6-tdci-karikatura-sebe-sama/


Autoforum je nejvetsi odpad celeho ceskeho automobiloveho internetoveho zpravodajstvi....proc atd to nemam ani silu rikat...nicmene zajdete do fordu dejte si testovaci jizdu..a mate vlastní zkušenost k nezaplacení.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 22.02.2016 11:01, Nevěřte moc recenzím
Zdravím, také doporučuji navštívit Ford dealery, v autě se projet, poptat se na něj. Možná vám ukážou nějaký Ford ecoboost s najetými 200tis.km, jako mě kdysi u Toyoty Yaris 1.0 s 450tis.km když jsem se na ni ptal ... Recenze jsou ošemetné, protože někomu prostě nesedne auto, ikdyž je dobré, a pak je recenze negativní, a o ničem nevypovídá
Já bych všechny vozy s malým turbomotorem asi bral jen jako nové a připlatil bych si delší záruku. Jako ojetinu benzín bych asi vzal atmosférický motor, ne že by se nekazil, ale je levnějí opravitelný.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.