0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.0 EcoBoost

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
Puk82
number of posts21
date of registration07.07.2018
Tuesday 26.03.2019 13:49, Ford Focus 1.0 EcoBoost
Opravdu je tento motor na prd?
Je zde hodně otázek, jako kolik ten motor dokáže najet? 150tis? 250tis? Je vhodný pro FF Combi? Vydrží spojka? Je vhodný do města?Jak moc mu ublíží karbon? Jak karbonizaci předejít?
Podle internetových diskuzí je ten motor zcela na prd. A proč?
1, je to tříválec
2, je to tříválec a nevydrží víc jak 150 tis km
3, je to tříválec, nehodí se na dálnici a škodí mu dlouhodobě vysoké otáčky
4, technologicky je špatně řešený a proto se stává, že po čase motor tlakuje do vody, praskají hadice, vyteče voda a následně dojde ke zničení motoru. A je to tříválec!
5, klepání při nižších otáčkách ničí motor, i pokud se řadí dle doporučení budíků/výrobce. A klepat bude, protože je to..ano, tříválec. V jednom článku je klepání při startu tříválce popisováno skákajícímu hrnci na kamenných schodech.

Přesto nejsem proti a chtěl bych si Ford Focus 1.0 EcoBoost pořídit. Však jich jezdí dost bez poruch.
A teď bych prosil o reakci, zda uvažuji správně:
Vyhnu se AAA/ESA a budu hledat u autorizovaných prodejců Ford/VW/ŠKODA,..
Vezmu raději 92kW, kvůli odolnější spojce a převodovce, i když ve verzi 74kW, kde je menší riziko poškození motoru..
Autorizovaní prodejci mají auta zkontrolované, v lepším stavu a s lepší možností reklamace..

Děkuji
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 26.03.2019 14:31, RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Puk82, 26.03.2019 13:49 (Opravdu je tento motor na prd? ...)

Ahoj, já doufám, že se rozpoutá pořádná diskuze. Za mě, známí, co maji 1.0 Ecoboost - nikdo ještě nedosáhl 200tis.km ale kromě té hadičky chlazení, která se mění za odolnějš,í žádná porucha zatím. Co se týká rad mého automechanika, který udržuje pár lidem 1.0 Ecoboost:
1. NEEXPERIMENTOVAT s motorovým OLEJEM!! - dávat jenom ten Fordí na ecoboost!
2. Měnit olej co rok nebo 15tis.km, co příjde dříve
3. Pokud neřeším haléře, jezdit na benzín bez řepky(Babiš si tam prosadil 7%) a přidávat aditivum, osvědčené je třeba VIF Super
4. Nepřetěžovat permanentně motor(pokud budu tahat často vozík, je lepší diesel nebo starší atmosféra)

Pravidlo číslo jedna považuje servisák za nejdůležitější

A ještě jedna úvaha, objem 1000cm3, znamená, že jeden válec má objem 1000/3=333,3 cm3.
Takže litrové tříválce mají větší objem válce, než např. 1.2 TSI, viz. 1200/4=300cm3.
A co se týká motorů 1.2 TSI E211, tam už mám lidi, co mají cca 200tis.km a vše funguje. Takže úvaha, že litr má malé válce, co musí praskat je mylná.
respond
Puk82
number of posts21
date of registration07.07.2018
Tuesday 26.03.2019 14:41, RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.03.2019 14:31 (Ahoj, já doufám, že se rozpout ...)


Děkuji za vystihující rychlou reakci.
Podmínky bych komplet splňoval

Uvidíme, zda přibudou další příspěvky..
respond
Honza91
number of posts31
date of registration26.03.2019
Thursday 28.03.2019 09:07, RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Puk82, 26.03.2019 14:41 (Děkuji za vystihující rychlou ...)


Nemám s tím zkušenost, ale za mě 3válec je jako škodovácké HTP (Ho.no To Pojede) a další vtipné, i když bohužel výstižné slova. Párkrát jsem s 3 válcem jel a už nikdy. Byla to to fabia, byl to Roomster a děkuji, nechci. Aby to jelo, musíš to točit a jak píšeš, to ty motory nemají rády.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 28.03.2019 09:18, RE: RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Honza91, 28.03.2019 09:07 (Nemám s tím zkušenost, ale za ...)

Ahoj Honzo, jen namátkou, tříválec 1.0 TSI 81kw jede s Rapidem 210km/h, zrychlení cca do 10sec.
Prakticky je to levná raketka, a překvapí nejednohu tunera ve starém BMW

HTP jsem měl 51kw, je to jednak bez turba, ale hlavně úplně jiný motor. Jinak HTP 1.2 51kw ujelo snad všem atmosférickým 1.2, které tehdy byly na trhu, akorát bylo špatné konstrukčně.
Co se týká Ecoboostu 1.0 92kw, např ve Fiestě je to doslova střela a fatální poruchy nejsou, vyjma hadičky chlauzení, viz jak jsem psal.
respond
Honza91
number of posts31
date of registration26.03.2019
Thursday 28.03.2019 09:27, RE: RE: RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: BobanHTP, 28.03.2019 09:18 (Ahoj Honzo, jen namátkou, třív ...)


Neříkám, že Rapid jede špatně, s tím jsem jel od šéfa a žral 7 litrů (130km/h-180km/h) po dálnici, jen nevím jak by se zachoval, kdyby jsi ho naložil na dovolenou, kolik by žral potom a jak by snášel těžký náklad. S mou C5 I. generace jsem jel na dovolenou za necelých 5 litrů, ne všude po dálnici. A to bylo auto naložené k prasknutí. Mám 2.0 HDi, zvládne to i TSI plně naložené ? Neznám, ptám se.
respond
Honza91
number of posts31
date of registration26.03.2019
Thursday 28.03.2019 09:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
Hlavně by mne zajímalo, na co zakladatel tématu lpí. Jestli spotřeba nebo výdrž motoru, protože cpat do těžkého kombi 1.0 je zvěrstva, stejně takové, jako nacpali do Kodiaku 1.2 TSI...
respond
Puk82
number of posts21
date of registration07.07.2018
Thursday 28.03.2019 16:53, Hlavně ať jede
Na spotřebu bych ani nehleděl, bude menší, než mám teď.
Krom toho většinou řídím sám nebo přibude 15 kg syn :)
A těch několik jízd za rok na dálku jako trojčlenná rodina plus zavazadla, si myslím, že by zvládl i za cenu vyšší spotřeby, hravě. Samozřejmě, že mi jde o vydrž motoru.
Když jsem jezdil Škodou 120L do Ostravy a zpět do Jihlavy, tak jsem při zastávkach nevypínal motor( aby náhodou nenastartovala) a vždycky jsem si říkal: "Ať mi to žere 10 litrů, ale hlavně ať to jede"

Ještě jsem se chtěl zeptat Bobana, či jiného mudrce, čtu inzeráty na výše zmíněný Ford 1.0 92KW, kde uvádí při najetí 115000 km výměnu oleje, filtrů a také rozvodů. Nicméně Ford udává výměnu rozvodů po 240 km. Je pravdivý ten interval nebo je v inzerátech klamavá informace o výměně? Předem děkuji za odpověď.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Friday 29.03.2019 09:02, RE: Hlavně ať jede
citation:
reakce na: Puk82, 28.03.2019 16:53 (Na spotřebu bych ani nehleděl, ...)


U rozovdů je třeba se dívat na časový a kilometrový proběh. Takže pokud je auto 5 a více let staré, můžou být rozvody staré a tedy vyměněné. Obecně napříč značkami je výdrž rozovdů cca 5let/120tkm. Pokud má ford až 240tkm, je možné, že rozvody vydrží i delší časový průbeh.

Ad motorizace fokusu.
Litrový ecoboost pojede lépe než atmo 1,6. Všechny tříválce jsou kultivovanější a lepší než pověstné HTP. Jak psal Boban, Tříválcový litr má větší válce/písty/atd než čtyřválec a může mít robustnější konstrukci. Měl jsem na týden půjčený tříválcový VW UP a projel s ním téměř celé Irsko. O tříválcové konstrukci dával vědět velmi málo a při velmi specifickcýh podmínkách. Takže už i VW umí vyrobit normální tříválec...
I litrový Ecoboost má své mouchy, viz bobanovy příspěvky. Za mě je největší strašák karbonizace přímovstřikových motorů. dá se tomu trochu předejít častější výměnou oleje a tankováním kvalitního paliva...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 29.03.2019 10:51, RE: Hlavně ať jede
citation:
reakce na: Puk82, 28.03.2019 16:53 (Na spotřebu bych ani nehleděl, ...)

Ahoj, je to přesně jak píšeš, výměna je podle Fordu, co 240tis.km, ale protože jde o řemen, většina rozumných lidí vymění "rozvodovou sadu" mnohem dříve. Sice je řemen permanentně máčen v olejové lázni, ale i tak bych to udělal Za mě bych ale ověřil, jestli měnil i vodní pumpu.
Jinak nejsem mudrc ani náhodou, jen si dělám "statistiky" aut mých kolegů a kamarádů a také jsem dost aut-ojetin vystřídal a při jejich údržbě lecos pochytil od automechanika
Rád čtu vše od pana Vaculíka, zejména speciály Světa Motorů, ale v poslední době je dobrý časopis MOTOR, kde jsou i servisní návody občas.
respond
Mikiswiss
number of posts1
date of registration23.01.2020
Thursday 23.01.2020 01:05, RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
Takze priatelia.Ford focus som kupil vo swiss, rok vyroby 2015,1.0l ecoboost, s najazdom 20tiskm.
Auto mam 3roky.momentalne cca 110tis.
Bez jedinwj poruchy.samozrejmw pravidelny servis vo forde, vymena oleja po cca 12-13tis km.
Doppsial dve zavady.
Vymena ziarovky prednw stretavacie prave svetlo, slabsie tlakove piesty v zadnych kufrovych dverach.vymenene, auto funguje dalej.pri ppslednej vymene auta som kontroloval ppdvozok. Takmer ziadna hrdza, jemna oxidacia vyfuku, zavesenie koliees bez chyby.Motor bezi bez problemov, vlastne skoda pisat co bezi a co nie.auto jw vlastne take iste ako pri kúpe.
Na dualnici nieje problem 160 -170 na twmpomate, skusal som maximum, dosiahne cca 200km.
Stabilita? Neda sa pprovnat s oktavkou, focus je dlhodobo s vynikajucim podvozkom. Objem kufra? Najdite mi väcsi kufor v danej kategorii.
Jedina vyhrada...neznyselne umiestnenie ovladaca svetiwl,je prilis nizko, pri vystupovani stale pootocim alebo bichnem do nwho.
Spotteba? V zime cca 6,5l. Leto priemwrne 5,9 podla pal.pocitaca, a to na dialnici idem cca 160.
Ztychleniw je super, mam kamaratov, co sa viezli v mojom aute, kazdy tipoval na min.2liter.
Ano, smejete sa, je to smiesnych 126koni, na moje uceli stacilo a na hardcore jazdy mam imprezu Sti, takze prosim ziadne posmesky,ze hlupi slovak ma smiesneho focusa s jednolitrovym vysavacom.ano je to ,,vysavac,, ktory vsak funguje ako hodinky a vo verzii kombi s bim odvwziem aj malu kravu.
Ludia, neriwste objem, rieste cenu, spottebu a spolahlivost.skoncila éra kde ludia kupovali diesle s 300tis km a presviedcali sami seba, vsak co,vsat to vydrzi min pol miliona km.......majte sa
Pozdrav so swiss, Michal
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Thursday 23.01.2020 09:05, RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Mikiswiss, 23.01.2020 01:05 (Takze priatelia.Ford focus som ...)

Dobrý den, máte-li chuť, napište o svém voze recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den!
respond
Ecomax
number of posts2
date of registration20.12.2020
Sunday 20.12.2020 22:09, RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Mikiswiss, 23.01.2020 01:05 (Takze priatelia.Ford focus som ...)


Zdravím Michal, aj keď s odstupom času, ale ďakujem za konečne normálny príspevok o motore Ecoboost. Je neuveriteľné koľko ľudí dokáže porovnávať tento motor so zazrakom techniky motorom HTP a tým ho odsúdiť alebo zatracovat, namiesto toho aby si ho odskusali. Ja sám priam nenávidím trojvalce pretože v práci sme mali 1.4 TDi diesele a to podľa mňa je hanba 21 storočia. Ale stačilo sa mi raz previesť vo Forde s motorom Ecoboost a v r. 2016 som kúpil C Max a dokonca len so 74kW motorom. Teda mam ho 4.5 roka, cca 51tis.km. Veľa bikujem, o to menej jazdím po BA autom. Auto nemá najmenší problém s výkonom aj keď viem, že Overboost pomáha silnejšej verzii... Cesty po diaľnici do HR až po Gradac, do BG cez Rumunsko a Transalpinu zvládol plne naložený Cmax bez pocitu, že mu chýba výkon motora. Sme 4.clenna rodina a tento rok som dal namontovať ťažné a kúpil Thule na biky. Najazdilli sme toho pozehnane aj s bicyklami a dovolím si tvrdiť, že auto si tu záťaž ani nevšimlo. Vozím tri bicykle... 29,27.5 a 24''. Na tych 50tis.km mam celkovú spotrebu 6.3. Diaľnica od Ploće až po Lucko 140 tempomat to bolo*7.6.Ano, na diaľnici si vypýta viac ale je to benzín a porovnávať ho s HDi je choré, resp. s akýmkoľvek dieselom. A mal som ich dosť. Ale dlhodobú spotrebu na 2.0 D4D Avensiss som mal porovnateľnú. Ak sa mi na tomto motore niečo páči, tak sa s ním jazdí podobne ako s dieselom s tým rozdielom, že diesel musel pri predbiehaní radiť vyššie od 3-3.5tis.ot a tento krpec ide v pohode do 6tis.Ano diesel je ostrejší ako benzín ale Ecoboost je plynulejsi bez tuboefektu.
Takže plne s tebou súhlasím a želám tvojmu tatosovi ešte veľa šťastných km.
Na záver len jediné mínus, aspoň moja sedačka ma štve, posúva sa mi molitan, či čo tam je... od začiatku, iný problém som nemal a samozrejme servis len Ford.... B.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Thursday 31.12.2020 01:24, RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Puk82, 26.03.2019 13:49 (Opravdu je tento motor na prd? ...)


Já koupil dceři jako první auto k 18. narozeninám Fiestu Sport Titanium 92 kW EB s necelými 50tkm. Nejede to úplně špatně, dceru jsem naučil přidávat VIF, vtloukám do hlavy, aby nejezdila moc pod 2000 rpm a na auto dohlížím. V únoru půjde na první servis, který bude buď co rok nebo max. 15tkm. Reálně dcera podle mě za rok nenajede ani 10tkm. Doteď to mělo servis díky nízkému nájezdu za méně než 10tkm. Doufám, že vše bude OK. Koupil jsem fakt auto ve stavu blízkém novému autu s jasným českým původem a historií. Takže by to mělo být na dlouho OK.
respond
Ecomax
number of posts2
date of registration20.12.2020
Friday 01.01.2021 14:19, RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: TomasB, 31.12.2020 01:24 (Já koupil dceři jako první aut ...)


Pozdravujem TomásB, na začiatok prajem všetkým úspešný rok 2021...
Pozeral som Fiestu Ecoboost a som v rozpakoch. Nechápem prečo do tak ľahkého auta dajú tak silnú motorizáciu s 5 st. manuálom? Píšu, že sa ponúka aj so A6 a to mi dáva už logiku. Preto sa ta chcem opýtať, či má dcéra manuál alebo automatickú prevodovku.
Niečo podobné je aj pri Forde Focus 74kW verzii, kde je 5st.manual,ale C max 74kW ma 6st.manual. A podľa toho čo som čítal je v nich dosť podstatný rozdiel. A to hlavne vo väčších stúpaniach. Cmax nemá problém udržať rýchlosť, resp aj zrýchliť na 6st. a čítal som príspevky kde Focus na 5st.tento problém má. Pritom ak zoberiem rýchlosť 130km,tak Cmax točí 2850ot. a Focus 3400ot.(ak sa mýlim opravte ma). Ide o to, že nechápem prečo Focus zvädne a Cmax nie. Všetko hovorí v prospech Focusu, o niečo nižšia hmotnosť, nižší odpor vzduchu, rovnaký motor, veľkosť pneu....pýtal som sa na to aj počas garancky vo Forde, vraj je to inou prevodovkou, ale v čom inom? Ak má motor pri rovnakej rýchlosti vyššie otáčky, mal by byť vo výhode, či nie? Nášmu Cmaxu je jedno ci plne naložený ide 100 na cca 2000ot alebo 140 na 3200ot. 6ka drží a aj zrýchľuje. Hovorim o napr.tiahlom stúpaní od Zadaru na Sv.Rok. Kto tento úsek pozná vie, že je to poriadny stupák. Ak s týmto mate niekto skúsenosť, budem rad ak ma dáte do obrazu. A ešte ohľadom otacok motora. Ako som už spomínal mal som veľa áut ci už dieselov alebo benzínov. Väčšina z nich naozaj išla od 2000 ot vyššie,inak to bolo trápenie motora. Avšak na Cmaxe jazdím bežne medzi 1500-2000ot. bez toho, aby motor plakal. Turbo plynule zaberá od 1400ot. avšak aj tu od 2000ot. zaberá razantnejšie. Tých 1750 ot je optimálne. Preto pri predbiehaní treba mať otáčky nad 2500. Ako je to s Fiestou, teda ako sa motor správa pod 2000 ot. ak teda dcére odporúčas držať motor od 2tis.vyssie? Nespochybňujem úsudok, len si všímam rozdiely pri modeloch Forda s tým istým motorom.
A minule som zabudol spomenúť rozdiel v pristrojovke medzi Focusom a Cmaxom. Áno, vo Focuse aj mne trochu vadila mohutná prístrojovka... mam 188cm.Ale v Cmaxe je umiestnená vyššie a nohy majú neskutočne veľa priestoru. Nič neprekáža, nič netlačí. Pre mňa najpohodlnejšie sedenie to všetkých tatosov co som mal, resp. služobných áut vrátane Octavie, či Rapida... ale 100 ludi, 100 chuti.
Tak ešte raz všetko naj a veľa štátnych km bez ohľadu na to, v akom aute a s akou mororizaciou jazdite.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Friday 01.01.2021 15:33, RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Ecomax, 01.01.2021 14:19 (Pozdravujem TomásB, na začiato ...)


Je to manuál. Ani nevím, jestli do toho vůbec dávali automat. Ten bych já stejně nekoupil. Těch 92kW je nejsilnější verze ve Fiestě. Je to verze Sport, tedy ve specifické tovární úpravě a jako 3 dvířko. Tím jak je to malé auto, tak to i s tím malým chrchlem nejede úplně ničemně. Vlastně je docela zábavné s tím jezdit. Jak je to podvozkově super, tak to jezdí krásně. Daleko větší sranda by byla, kdyby to mělo tak +/-200kW. Auto se dceři líbilo, šlo o auto s CZ původem a naprosto jasnou historií, nájezd pod 50tkm, stav blízký stavu nového auta, tak jsem to vzal. Je to její první auto, aby se na něm naučila. A od září, kdy dostala řidičák už jezdí docela dobře. Jezdí hlavně denně a je to znát. Moc velké kopce tady nemáme, ale nemyslím si, že by měl téhle Fiestě docházet v kopcích dech. Motor je výkonově adekvátní velikosti auta.
respond
proch
number of posts2
date of registration04.12.2018
Saturday 18.11.2023 23:28, RE: RE: RE: RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
Diskuze už je stará, ale od prvního příspěvku poněkud zmatená. Tazatel se ptá na motor EB1.0, ale v době dotazu, už existují tyto motory dva. V létě 2018 se do Focusu začal montovat zcela nový EB1.0, do Fiesty asi o rok později. V autě je uložený obráceně, tedy horká strana vzadu, má rozvod řetězem, vypínání jednoho válce a další drobnosti. Co se týče spolehlivosti, tak jsem na Youtube zatím neviděl žádný rozdělaný, na rozdíl od prvních verzí s mokrým řemenem. Co se týče výkonu, tak už z výroby má ten silnější ne 92kW ale 104,5kW (měřil p. Vaculík na brzdě) Diskuze je zajímavá, ale vlastně jsem ve většině případů nevěděl, o jakém motoru je řeč...
respond
Joe17
number of posts1
date of registration05.07.2024
Friday 05.07.2024 16:26, RE: Ford Focus 1.0 EcoBoost
citation:
reakce na: Puk82, 26.03.2019 13:49 (Opravdu je tento motor na prd? ...)


No, ani ne. Mám ho 6 let a jediná porucha byla a to čidlo předstihu, neboli antidetonační čidlo. Jinak jezdí hodně dobře a i s tou poruchou se dá jezdit, jen nemá ten vykon, ale po opravě zase bude mít.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.