0
back
 

diskuze k tématu: FoFo II 1.6 vs Octavia 1.2 a 1.4TSI

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní
Honz8
number of posts11
date of registration06.02.2017
Thursday 30.03.2017 10:05, FoFo II 1.6 vs Octavia 1.2 a 1.4TSI
Přemýšlím nad koupí benzínového kombíku do 150, max 200tis. Mám nájezd cca 10tis ročně, každý den do práce 6km a zpátky. Rozhoduju se už jen spíš mezi FoFo II 1.6 a nebo OII.

FoFo II 1.6 74kw
+ větší spolehlivost motoru
+ pořizovací cena
+ jízdní vlastnosti
+ velký výběr

- vzhled

OII
+ vzhled

- vyšší cena
- poruchovost
- stáčení km

Zajímal by mě hlavně názor někoho kdo může porovnat FoFo II 1.6 74kw a OII ať už s 1.2 nebo 1.4 TSI. Zatím jsem neměl možnost projet ani jedno v dané motorizaci. Pokud je svezení v TSI lepší než ve Fordu, stojí za to jít do toho a riskovat možné problémy s motorem, o kterých se všude tak píše, při mém malém nájezdu?

Je mi jasné, že na to moje ježdění by bylo nejlepší něco malého do 100tis, ale když už něco kupuji tak bych rád, aby se mi to zároveň taky líbilo a nebál se s tím vyjet za humna na dovolenou. Octavia se mi líbí, ale mám strach z nových nízkoobjemových motorů, ikdyž mít turbo mě láká.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 30.03.2017 10:48, Motory 1.2 TSI první generace nebrat ani zadarmo
Ahoj, motor 1.2 TSI první generace (E111) není dobrá investice, i když už budeš mít modifikovanou verzi s rozšířeným řetězem, stále je problém s topením (v zimě při státní klesá teplota, do 20km nezatopí) a také na krátkých trasách se bude ředit benzín s olejem (bude paradoxně přibývat olej na měrce).
Když to všechno bude fungovat, můžeš mít smůlu na zakarbonovaný motor, protože tyhle motory tím trpí. Mému kamarádovi odešlo ve 150tis.km turbo, cena myslím kolem 35 tis.kč.
Jinými slovy jako bazarovku asi vůbec neuvažovat o motoru 1.2 TSI první generace.

Motor 1.4 TSI neznám, tak nemůžu posoudit.

Ford Focus II 2009 1.6 mám, je to robustní spolehlivé auto. Ale abych jen nefordoval , Octvávie II facelift jde koupit s velmi dobrým motorem 1.6 MPI, to samé VW Golf V, VI, nevidím jediný důvod ohrnovat nad tímto motorem nos

Oct II je docela dobře odhlučněná, má velký kufr, servo jde trochu lehčeji než ve Focusu.
Celkově je to dobré rodinné auto. Já se cítím ale mnohem lépe v Goflu(je i kombi) a nebo v Jette 1.6 MPI. Interiér, odhlučnění, podvozek i sedadla jsou prostě ještě o třídu výše.

Focus - to je auto pro pány. Přesné a tužší řízení, řazení jak v prémiovém vozu, trochu tužší spojka, ale dávkovatelná na mm Podvozek je třída sama o sobě, ale to si musíš projet. Focus má jen plastové výplně dveří, horší odhlučnění, ale i trošičku dražší originál díly, než má Oct II. V mém Focusu oceňuji i pohodlné sedadla, velké přední sklo, široký interiér, ale i dizajn. Vždy se na něj těším, když přesedám z Rapidu 2016
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 30.03.2017 13:12, RE: FoFo II 1.6 vs Octavia 1.2 a 1.4TSI
Honz8 posted by:
Přemýšlím nad koupí benzínového kombíku do 150, max 200tis. Mám nájezd cca 10tis ročně, každý den do práce 6km a zpátky. Rozhoduju se už jen spíš mezi FoFo II 1.6 a nebo OII. FoFo II 1.6 74kw + větší spolehlivost motoru+ pořizovací cena+ jízdní vlastnosti+ velký výběr- vzhledOII + vzhled- vyšší cena- poruchovost- stáčení kmZajímal by mě hlavně názor někoho kdo může porovnat FoFo II 1.6 74kw a OII ať už s 1.2 nebo 1.4 TSI. Zatím jsem neměl možnost projet ani jedno v dané motorizaci. Pokud je svezení v TSI lepší než ve Fordu, stojí za to jít do toho a riskovat možné problémy s motorem, o kterých se všude tak píše, při mém malém nájezdu? Je mi jasné, že na to moje ježdění by bylo nejlepší něco malého do 100tis, ale když už něco kupuji tak bych rád, aby se mi to zároveň taky líbilo a nebál se s tím vyjet za humna na dovolenou. Octavia se mi líbí, ale mám strach z nových nízkoobjemových motorů, ikdyž mít turbo mě láká.


Poskakování 6 km není na motor s turbem. Bohužel motor 1.6 MPI 74 kW má dva zásadní problémy - jednak je šance tak 50 : 50, že bude enormně žrát olej - i přes 1 litr na 1 000 km (čím více auto jezdilo po dálnici, tím s větší pravděpodobností), jednak má poskládanou převodovku na krátko, takže má auto solidní odpich, ale nesmyslně vysoké otáčky už při tachometrových 130 km/h. Šestka by tomu citelně prospěla, leč není.

Z dané dvojice jednoznačně focus - jen a pouze kvůli motoru a způsobu užití.
respond
Honz8
number of posts11
date of registration06.02.2017
Thursday 30.03.2017 13:23, OII vs FoFo
Děkuji za oba dva názory. Tak nějak tuším ,že je Focus lepší volba pro mé užití. Škoda, že nemá FoFo interiér jako Škoda

Hádám, že motorově na tom budou oba motory hodně podobně v případě 1.6.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 31.03.2017 10:06, Koncernový motor 1.6 MPI
Ahoj, chtěl jsem jen dodat, že sám nevím co si mám myslet o kvalitě tohoto motoru. Posuď sám.
Já měl Oct I 1.6 MPI - prodáno kolem 140tis.km a olej nebrala ani kapku
Kamarád má Jettu 1.6 MPI 2006 - najeto 280tis.km - olej nebere ani kapku
Další kamarád má VW Golf 2001 1.6 MPI koupený 3A :-O, najeto hodně přes 300tis.km - dolévá asi 0,5l na 1000km.
Kolega v práci má Oct II 2007 1.6 MPI, najeto 120tis.km - nedolévá ani kapku. Ptal se na to přímo u automechanika - prý to ničí zejména dlouhé výměny oleje, pak je téměř jistota, že motor trochu začně brát olej...

Podlě mě má tento motor špatnou pověst s papáním oleje jen díky přetočeným tachometrům v autobazarech, ale že by kolem mě nědko měl fatální problémy s tímto motorem, říct nemůžu.
Navíc GO motoru vyjde levněji než pro HTP motor a to je tříválec

respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 31.03.2017 10:31, RE: Koncernový motor 1.6 MPI
BobanHTP posted by:
Ahoj, chtěl jsem jen dodat, že sám nevím co si mám myslet o kvalitě tohoto motoru. Posuď sám.Já měl Oct I 1.6 MPI - prodáno kolem 140tis.km a olej nebrala ani kapkuKamarád má Jettu 1.6 MPI 2006 - najeto 280tis.km - olej nebere ani kapkuDalší kamarád má VW Golf 2001 1.6 MPI koupený 3A :-O, najeto hodně přes 300tis.km - dolévá asi 0,5l na 1000km.Kolega v práci má Oct II 2007 1.6 MPI, najeto 120tis.km - nedolévá ani kapku. Ptal se na to přímo u automechanika - prý to ničí zejména dlouhé výměny oleje, pak je téměř jistota, že motor trochu začně brát olej...Podlě mě má tento motor špatnou pověst s papáním oleje jen díky přetočeným tachometrům v autobazarech, ale že by kolem mě nědko měl fatální problémy s tímto motorem, říct nemůžu.Navíc GO motoru vyjde levněji než pro HTP motor a to je tříválec


Firemní OII Tour, jedna liftback, jedna kombík. Braly obě olej od novoty, liftback víc, spotřeba oleje se zvyšovala v čase. Servisní interval se zkrátil, olej pouze předepsaný originál. Po 4 letech prodán liftback při nájezdu 75 tisíc, oprava vyhodnocena jako nerentabilní - 35-80 000 Kč (v závislosti na rozborce), kombík určen jako záložní auto. Podle servisu je to chronický problém, ne anomálie. Mělo to ale i pozitivní efekt - po těchto zkušenostech se do každého auta dalo balení oleje. :)

Kolega má kus před faceliftem z dovozu z Německa, aktuálně na tacho přes 200 tisíc, bere olej taky, ale ještě v rámci tolerance - není potřeba dolévat mezi servisními prohlídkami, je to vždycky na rysce.
respond
Kohout Pavel
number of posts65
date of registration28.11.2013
Sunday 02.04.2017 19:17, FoFo vs. OII
Zdravím, měl jsme oba vozy.
Ford Focus combi 1,6 74 kW před FL, 2006-2010, prům. spotřeba 8 l/100 km.
Škoda Octavia combi 1,4 TSI 90 kW po FL, 2012-2016, prům. spotřeba 6,5 l/100 km.

Focus: žádné velké závady, jen opakovaně odlepená guma nad čelním sklem, opakované zatékání do osvětlení SPZ, často praskající žárovky H8.
Motor se musí točit, aby to jelo. Na 5. stupeň motor při 140 km/h na tacho točí 4000 rpm=hluk. Motor není zespoda zakrytý=po zimě je plný soli. Obecně, vůz není moc dobře odhlučněn. Mizerné sedačky (verze Trend), ve verzi Ghia byly lepší. Nízká kvalita plastů v interiéru, snadno se poškrábou (např. v kufru).

OII: závady žádné. Olej jsem měnil po 15.000 km a žádné závady se na motoru neprojevily, olej nebral. Motor 1,4 je velmi přejemný na jízdu, tichý a pružný. OII má dle mého názoru kvalitnější interiér. Co se týče jízdy, FoFo má lepší podvozek, ale při běžné jízdě je rozdíl minimální.

Za mě, pokud máte rodinu, tak OII (obří kufr), jinak FoFo. Za peníze, co máte bude problém sehnat zdravý kus.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.