0
back
 

diskuze k tématu: Focus, Octavie, Laguna, Golf?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.09.2013 10:35, Focus, Octavie, Laguna, Golf?
Dobrý den chci si koupit auto, určitě diesel denně jezdim 32 km do práce v úvahu tedy přichází diesel. Na auto mám 80 000 Kč, rok výroby jsem si stanovil od 2001. Za hlavní ukazatele při výběru beru nízké provozní náklady na PHM tak i na servisy + nejčastější poruchy a nešvary daného typu auta . Motorizace uvažuji 1.9 TDi, 1.8 TDCI a 1.9 DCi. Není podmínkou verze kombi, ale klimatizace, DO, centrál popř. i tempomat. Vzhledem ke stáří mnou vybíraných aut může být nájezd auta i 200 000 km. Prosím o radu, Děkuji.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Thursday 05.09.2013 13:17, RE: Focus, Octavie, Laguna, Golf?
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den chci si koupit auto, určitě diesel denně jezdim 32 km do práce v úvahu tedy přichází diesel. Na auto mám 80 000 Kč, rok výroby jsem si stanovil od 2001. Za hlavní ukazatele při výběru beru nízké provozní náklady na PHM tak i na servisy + nejčastější poruchy a nešvary daného typu auta . Motorizace uvažuji 1.9 TDi, 1.8 TDCI a 1.9 DCi. Není podmínkou verze kombi, ale klimatizace, DO, centrál popř. i tempomat. Vzhledem ke stáří mnou vybíraných aut může být nájezd auta i 200 000 km. Prosím o radu, Děkuji.


Za ty penize je model ci motor (az na ridke vyjimky) zcela irelevantni. Primarnim je vyber konkretniho auta, protoze naprosta vetsina dieselu v tehle kategorii je po smrti. Kupte cokoliv co bude alespon trochu ve slusnem stavu, vybirat si moc nebudete moc.
respond
známka punku
number of posts1
date of registration05.09.2013
Thursday 05.09.2013 15:07, RE: Focus, Octavie, Laguna, Golf?
Zdravím. Pokud najedete denně 32km volil bych jednoznačně benzínovou motorizaci. Ty nízké provozní náklady se vám u dieselu nakonec vrátí v podobě postupně se přídírajícího turba a jiných podobných "lahůdek". Předpokládejte také, že diesel s tímto nájezdem kolem 200.000km bude za ty peníze, které do koupi hodláte dát, v horším stavu a poruchy se postupně objeví. Pro Vaše ježdění bych ideálně doporučil benzínový motor (atmosférické plnění, ne turbo!). Na těch 32km "poskakování" to bude ideál. Z toho co jmenujete za značky, bych volil Golf s 1.4 benzínem jako ideál.
respond
Excalibur
number of posts36
date of registration16.07.2013
Thursday 05.09.2013 20:59, 406
Řešil jsem podobný problém. Jezdím denně do práce 30 km a 30 km zpět, převážně po okreskách. Preferoval jsem benzín, ale pak jsem narazil na velmi zachovalého Peugeota 406 r.v. 2000, nájezd necelých 100 tis. km (podle stavu a rakouské servisní knížky zřejmě pravdivých) s motorem 2,0 HDi 80 kW. Motor je ještě bez filtru pevných částic. Zatím ho mám týden, takže lze těžko hodnotit. Cena 83 000 Kč.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 05.09.2013 22:06, RE: Focus, Octavie, Laguna, Golf?
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den chci si koupit auto, určitě diesel denně jezdim 32 km do práce v úvahu tedy přichází diesel. Na auto mám 80 000 Kč, rok výroby jsem si stanovil od 2001. Za hlavní ukazatele při výběru beru nízké provozní náklady na PHM tak i na servisy + nejčastější poruchy a nešvary daného typu auta . Motorizace uvažuji 1.9 TDi, 1.8 TDCI a 1.9 DCi. Není podmínkou verze kombi, ale klimatizace, DO, centrál popř. i tempomat. Vzhledem ke stáří mnou vybíraných aut může být nájezd auta i 200 000 km. Prosím o radu, Děkuji.


2 x 32km x 230 pracovních dnů = cca 15 tkm ročně. + semtam něco navíc. Na toto se snad diesel nevyplatí, zvlášť ne nějaký starý exemplář za 80 tisíc. No kdo chce kam...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 06.09.2013 09:07, RE: 406
Excalibur posted by:
Řešil jsem podobný problém. Jezdím denně do práce 30 km a 30 km zpět, převážně po okreskách. Preferoval jsem benzín, ale pak jsem narazil na velmi zachovalého Peugeota 406 r.v. 2000, nájezd necelých 100 tis. km (podle stavu a rakouské servisní knížky zřejmě pravdivých) s motorem 2,0 HDi 80 kW. Motor je ještě bez filtru pevných částic. Zatím ho mám týden, takže lze těžko hodnotit. Cena 83 000 Kč.


Přesně tak. První celkové hodnocení ojetiny se dá udělat až proběhnou všechna roční období, protože se může vyskytovat specifické chování auta. A Peugeot s HDi z roku 2000 se 100 tisícema jen dokazuje, že 50 % lidí jsou naprostí blázni.
a) buď je blázen ten, kdo si na 8 tkm/rok koupí naftu
b) nebo je blázen ten kdo tomu věří
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 06.09.2013 10:28, Nafta
Ak uz to musi byt nafta, bral by som stare 1.9 TDI 66kw bez natacacich lopatiek turba. Okolo roku 2000-2001 este PSA 1.9TD 66kw. Lenze spotreba 15t km znamena, ze ak vam odide turbo, budete musiet par rokov jazdit, aby sa vam cena vratila. A to nevravim o tom, ze diesel ma najvyssi vykon na nizkych otackach=stale sa vyuziva=casom pri rychlejsej jazde odidu poloosi, spojka atd. Na benzine som zatial o meneni poloosy nepocul (urcite nie 200t km, ak nebola poskodena manzeta). Byt vami, ak este aj dochadzate do prace a ak ste niekde zo severu, kde byva velka zima, beriem benzin. Aj cena ojazdeneho bude nizsia. V najhorsom sa to da prerobit na plyn a bude to este lacnejsie.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 14.10.2013 23:24, re:
Dobrý den. Přestože se Vám koupě diesel zdá být výhodnější než benzínové auto, u ojetin je tomu spíše naopak kvůli dražším servisu. Já osobně doporučuji buď Škodu Octavia s výborným dieselem 1.9 TDI, která je velmi spolehlivá a mimo občasných problémů s váhou vzduchu zvládne najet statisíce kilometrů. O nic horší (snad jen ve spotřebě) ale není Ford Focus s benzínovou šestnáctistovkou. Jedná se o velmi spolehlivé auto nenáročné na údržbu a servis.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 15.10.2013 16:05, RE: Nafta
Citroenak posted by:
Ak uz to musi byt nafta, bral by som stare 1.9 TDI 66kw bez natacacich lopatiek turba. Okolo roku 2000-2001 este PSA 1.9TD 66kw. Lenze spotreba 15t km znamena, ze ak vam odide turbo, budete musiet par rokov jazdit, aby sa vam cena vratila. A to nevravim o tom, ze diesel ma najvyssi vykon na nizkych otackach=stale sa vyuziva=casom pri rychlejsej jazde odidu poloosi, spojka atd. Na benzine som zatial o meneni poloosy nepocul (urcite nie 200t km, ak nebola poskodena manzeta). Byt vami, ak este aj dochadzate do prace a ak ste niekde zo severu, kde byva velka zima, beriem benzin. Aj cena ojazdeneho bude nizsia. V najhorsom sa to da prerobit na plyn a bude to este lacnejsie.


Já jsem měl služební OI 66 kW a je pravda, že byla bez problémů. Měl jsem ji od novoty, kolega mi ji docela sboural při nějakých 120 tis., ale i tak nalítala 370 tis bez výměny turba a ani spojka se neměnila, tak že si myslím, že je to spíš kus od kusu a kdo s tím jezdí a jak se stará. Doma mám OI 81 kW a ta má teď 300 tis a taky měním jen spotřebák, ale turbo je po výměně, jinak spojka je taky původní. Ale, že bych pozoroval nějaké vyšší náklady oproti benzínu při údržbě, tak to jsem kromě toho turba nezaznamenal. Tudíž auto z rukou nedám, dokud se nezačne kazit. Mám ještě druhé auto a to Stilo 1.9 JTD 85kW ještě bez DPF, které jsem kupoval loni se 100 tis poctivýma nalítaných a taky po 25 tisících km co s ním je najeto s motorem není problém a dával jsem za něj 70 tis a za 20 jsem dělal údržbu po koupi - rozvody, oleje brzdy atd. Původně jsem chtěl ještě sehnat OI v TDI, ale ty auta jsou již v takovém šíleném stavu, že jsem od toho upustil a šel do Fiata, který se dal koupit míň olítaný a v lepším stavu.Takže si myslím, že je to kus od kusu a záleží na původním majiteli jak se k autu choval a v této cenové relaci je opravdu lepší vybírat daný kus dle techn. stavu než značky.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.