0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 230 000, benzin, pro rodice

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
jan_m
number of posts5
date of registration06.03.2016
Sunday 06.03.2016 22:29, Auto do 230 000, benzin, pro rodice
Dobrý den,

rodiče si chtějí pořídit zánovní auto, tak jsem slíbíl, že jim s tím pomůžu. Akorát se v autech nepovažuji za odborníka, tak my určitě poradíte zde.

Požadavky jsou:
cena do 230 tisíc
čím novější, tím lepší (2010 a novější)
benzin

Tohle jsou tak nějaký základy, co se týký objemu motoru tak to nemusí být nějaký trhač asfaltu. Momentálně mají Fabii ročník 2000 (nebo 2001) v objemu 1.4

Jinak co se týká rořního nájezdu - za 12 let se zmíněnou Fabii se ujelo cca 90 000 km, což je cca 7 500 km ročně .

Složení cest je z drtivé většiny po městě, jednou tejdně pár desítek km po okreskách, a jednou za půl roku nějaká delší cesta a jednou ročně pár stovek km do zahraničí.

Spíš jde o to, aby se na to auto dalo spolehnout a případný servis nebo náhradní díly nestály majlant a vydrželo jim to auto co nejdéle ve slušném stavu.

Tak nějak zatím vede Ford Focus 1.6 (kombi - v té cenové relaci rok 2011), na druhou stranu i viděli a projeli se Golfem hatchbackem (1.2 TSI) a ani jim nevadilo že to nebyl kombi, ale problém byl s tím daným autem - dle VIN u Cebia ma auto 4 záznamy o škodě, jinak všechno na první pohled ok

Co Octavia? S jakym motorem? Četl jsem, že tyto auto v bazarech jsou nejvíc stočená a nejvíce se kradou.

Popravdě nevím co si myslet o francouzksých autech - Renault? Peugeot? Citroen?

Nebo nějaký jiný konkrétní model co by odpovídalo výše zmíněnému?

Moc děkuji za odpověď
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 07.03.2016 04:17, RE: Auto do 230 000, benzin, pro rodice
jan_m posted by:
Dobrý den,rodiče si chtějí pořídit zánovní auto, tak jsem slíbíl, že jim s tím pomůžu. Akorát se v autech nepovažuji za odborníka, tak my určitě poradíte zde.Požadavky jsou:cena do 230 tisícčím novější, tím lepší (2010 a novější)benzinTohle jsou tak nějaký základy, co se týký objemu motoru tak to nemusí být nějaký trhač asfaltu. Momentálně mají Fabii ročník 2000 (nebo 2001) v objemu 1.4 Jinak co se týká rořního nájezdu - za 12 let se zmíněnou Fabii se ujelo cca 90 000 km, což je cca 7 500 km ročně .Složení cest je z drtivé většiny po městě, jednou tejdně pár desítek km po okreskách, a jednou za půl roku nějaká delší cesta a jednou ročně pár stovek km do zahraničí. Spíš jde o to, aby se na to auto dalo spolehnout a případný servis nebo náhradní díly nestály majlant a vydrželo jim to auto co nejdéle ve slušném stavu.Tak nějak zatím vede Ford Focus 1.6 (kombi - v té cenové relaci rok 2011), na druhou stranu i viděli a projeli se Golfem hatchbackem (1.2 TSI) a ani jim nevadilo že to nebyl kombi, ale problém byl s tím daným autem - dle VIN u Cebia ma auto 4 záznamy o škodě, jinak všechno na první pohled okCo Octavia? S jakym motorem? Četl jsem, že tyto auto v bazarech jsou nejvíc stočená a nejvíce se kradou.Popravdě nevím co si myslet o francouzksých autech - Renault? Peugeot? Citroen?Nebo nějaký jiný konkrétní model co by odpovídalo výše zmíněnému?Moc děkuji za odpověď


Mají fabii, takže jim evidentně stačí malé auto. Není lepší už někde posbírat 30-40 tisíc a koupit funglovku s obvykle 5letou zárukou? Například skladovky Fiatu Punto Lounge neo Young (liší se výbavou) stojí od 260 tisíc, záruka je 5 let/100 000 km, motor 1.4 8V je nesmrtelný a zvládne i ty občasné výlety dál. Novým autem se vyhnete starostem se stočeným tachometrem i na nějakou dobu shánění dílů a servisu. Ve slabší výbavě se dají nová auta vybrat i za těch 230 tisíc.
respond
jan_m
number of posts5
date of registration06.03.2016
Monday 07.03.2016 12:46, Auto
Děkuji za námět k uvažování.

Koukal jsem se na to, akorát mi není jasná, že některá auta se inzerují jako "skladové vozy" - co to přesně znamená? Referentské vozy anebo předváděcí vozy jsou mi tedy jasné.

A co si mám myslet o ojetých autech od "autorizovaných dealerů"? Třeba tady v Pardubicích je Ford Auto In?

respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 07.03.2016 13:29, Určitě bych koupil nový malý vůz
Dobrý den, na místě rodičů bych koupil nový vůz velikosti Fábie, dnes většina nabízí 5/7 letou záruku:

1. Renault Clio 1.2 53kw - osvědčený 4-válcový atmosférický motor (rozhodně lepší než zkladní 1.0 MPI ve Fábii 3) stojí ve výbavě ADAVNTAGE (klima, centrál atd..) 249900kč, v ceně je 5 letá záruka
2. Opel Corsa 1.2 - opět spolehlivý 4v motor, prostorný a pěkný interiér, opět seženete skladovu do 255tis.kč
3. Hyundai i20 1.25 55kw - skvělý 4v motor, solidní auto, skladovka s klimou za 255000kč, opět 5 letá záruka
4. Kia Rio 1.25 63kw, sestra i20, bohatá výbava za 255tis.kč, opět ve skladovách hledejte... V ceně je dokonce 7 letá záruka
5. Ford Fiesta 1.25 44kw Trend - občas je skladovka v této výbavě. Opět velmi spolehlivý motor...

Např. mě by neurazila ani Hyudai I10 nebo Kia Piccanto v nějaké vyšší výbavě. Auto nejsou tak malá jak vypadají a výbava potěší...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 07.03.2016 13:30, RE: Auto
jan_m posted by:
Děkuji za námět k uvažování. Koukal jsem se na to, akorát mi není jasná, že některá auta se inzerují jako "skladové vozy" - co to přesně znamená? Referentské vozy anebo předváděcí vozy jsou mi tedy jasné.A co si mám myslet o ojetých autech od "autorizovaných dealerů"? Třeba tady v Pardubicích je Ford Auto In?


Skladový vůz = nejetý, nikdy neregistrovaný automobil, který je "ihned" (reálně to trvá pár pracovních dnů) k odběru. Nečekáte několik měsíců, než ho fabrika vyrobí, ale nemáte možnost ovlivnit konfiguraci (to ale ani u ojetiny).

Registrovaný skladový vůz = auto je registrované na dealera, má přidělené značky, od registrace mu běží záruka. Může, ale nemusí mít něco málo najeto (např. posuny po městě na výstavy v obchodních centrech). Formálně kupujete ojetinu.

Předváděcí vůz = automobil používal dealer pro předváděcí jízdy nebo jako náhradní či zásahový vůz. Tohle auto projelo přes výtluky a bylo za studena vytáčeno, nikdo se s ním nemazlil. Tomu odpovídá cena. Vůz je registrovaný, kupujete ojetinu s danou zárukou a stavem.

Referentský vůz = patřil přímo automobilce a používal ho její pracovník jako služební. Má nejvíce najeto, z daných variant je nejlevnější (a subjektivně je to nejhorší volba).

Ojetiny od autorizovaných dealerů jsou do určité míry placebo pro kupce. Dealer je totiž motivován především prodejem a následným servisem nového auta. Teoreticky by měl vybírat do výkupu jen slušnější auta, prakticky se to neděje. Zrovna jeden dealer Fordu z to měl i mediální kauzu a osobně jsem to viděl u Škody. Nepřesvědčil mě ani AutoPoint.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 07.03.2016 13:52, RE: Určitě bych koupil nový malý vůz
BobanHTP posted by:
Dobrý den, na místě rodičů bych koupil nový vůz velikosti Fábie, dnes většina nabízí 5/7 letou záruku:1. Renault Clio 1.2 53kw - osvědčený 4-válcový atmosférický motor (rozhodně lepší než zkladní 1.0 MPI ve Fábii 3) stojí ve výbavě ADAVNTAGE (klima, centrál atd..) 249900kč, v ceně je 5 letá záruka2. Opel Corsa 1.2 - opět spolehlivý 4v motor, prostorný a pěkný interiér, opět seženete skladovu do 255tis.kč3. Hyundai i20 1.25 55kw - skvělý 4v motor, solidní auto, skladovka s klimou za 255000kč, opět 5 letá záruka4. Kia Rio 1.25 63kw, sestra i20, bohatá výbava za 255tis.kč, opět ve skladovách hledejte... V ceně je dokonce 7 letá záruka5. Ford Fiesta 1.25 44kw Trend - občas je skladovka v této výbavě. Opět velmi spolehlivý motor...Např. mě by neurazila ani Hyudai I10 nebo Kia Piccanto v nějaké vyšší výbavě. Auto nejsou tak malá jak vypadají a výbava potěší...


Pokud je požadavkem pouze holá výbava (klima + centrál + el. přední okna), tak to nabízejí skladová punta už za 225 tisíc, a to vč. 5leté záruky. Skladovky i20 jsou zrovna docela "drahé" za to, co nabízejí.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 07.03.2016 16:49, RE: Auto
Giorgio posted by:
jan_m posted by:
Děkuji za námět k uvažování. Koukal jsem se na to, akorát mi není jasná, že některá auta se inzerují jako "skladové vozy" - co to přesně znamená? Referentské vozy anebo předváděcí vozy jsou mi tedy jasné.A co si mám myslet o ojetých autech od "autorizovaných dealerů"? Třeba tady v Pardubicích je Ford Auto In?
Skladový vůz = nejetý, nikdy neregistrovaný automobil, který je "ihned" (reálně to trvá pár pracovních dnů) k odběru. Nečekáte několik měsíců, než ho fabrika vyrobí, ale nemáte možnost ovlivnit konfiguraci (to ale ani u ojetiny).Registrovaný skladový vůz = auto je registrované na dealera, má přidělené značky, od registrace mu běží záruka. Může, ale nemusí mít něco málo najeto (např. posuny po městě na výstavy v obchodních centrech). Formálně kupujete ojetinu.Předváděcí vůz = automobil používal dealer pro předváděcí jízdy nebo jako náhradní či zásahový vůz. Tohle auto projelo přes výtluky a bylo za studena vytáčeno, nikdo se s ním nemazlil. Tomu odpovídá cena. Vůz je registrovaný, kupujete ojetinu s danou zárukou a stavem.Referentský vůz = patřil přímo automobilce a používal ho její pracovník jako služební. Má nejvíce najeto, z daných variant je nejlevnější (a subjektivně je to nejhorší volba).Ojetiny od autorizovaných dealerů jsou do určité míry placebo pro kupce. Dealer je totiž motivován především prodejem a následným servisem nového auta. Teoreticky by měl vybírat do výkupu jen slušnější auta, prakticky se to neděje. Zrovna jeden dealer Fordu z to měl i mediální kauzu a osobně jsem to viděl u Škody. Nepřesvědčil mě ani AutoPoint.


Referentské auto: Pozor na to, že např. Autopoint jedno auto, o které jsem měl zájem nabízel jako referentské, ale ve skutečnosti jezdilo v autopůjčovně /smazáno admin/...

Jinak dealeři jako protiúčet koupí lecos, ale stává že špatná auta pošlou dál do polního bazaru. Jedno takové jsem viděl v jistém bazaru v Chuchli. Bazarník tvrdil že "spolupracuje" s autopointem a že v tom autě jezdil právník /smazáno admin/. No jasně... To auto mělo vůli v pravém předním kole, neabsolvovalo svolávačky a evidentně si tenhle střep AutoPoint nedovolil prodat. Ovšem to bylo v roce 2008. Jak je to dnes nevím. Tím referentským vozem z autopůjčovny mě v roce 2014 nas**li.
respond
jan_m
number of posts5
date of registration06.03.2016
Monday 07.03.2016 17:00, Dacia
Jeste vim, ze v souvislosti s novym autem mluvili o Dacii. Je to dobrej napad? Spatnej napad? Jakej to je vlastne napad?
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 07.03.2016 17:18, RE: Dacia
jan_m posted by:
Jeste vim, ze v souvislosti s novym autem mluvili o Dacii. Je to dobrej napad? Spatnej napad? Jakej to je vlastne napad?


Takové sandero, proč ne. Jednoduchá, robustní technika, postaveno pro špatné cesty. Ale třeba z pohledu bezpečnosti a antikorozní ochrany bych dal přednost byť holému puntu. Ale cokoliv nové je prostě nové, prvních 5 let prostě nemusíte řešit opravy na vlastní náklady, což je z pohledu toho, že chcete rodiče ušetřit starostí, to nejrozumnější. Jakákoliv 5letá ojetina s několika desítkami tisíc km na hrbu a bez znalosti, co má za sebou, může vypadat lákavěji z pohledu image a výbavy, ale představuje risk.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 07.03.2016 21:02, referentský vůz
Doplnil bych že velmi často se říká referentský vůz autu z operativního leasingu.
respond
jan_m
number of posts5
date of registration06.03.2016
Monday 07.03.2016 21:12, Auto
Děkuji za vysvětlení a doporučení. Poslal jsem jim Fiata Punto. Auto se mě taky líbí, ale je pravda (což jsem zapomněl zmínit) že velikostně je jako fabia, akorát tu fabii co teďka mají tak je kombi. Z těch aut co mě zaujala tak ten Fiat ani Kia nedělají kombi, což je trochu minus, protože pak by asi nebylo co řešit a brali by Fiata.

Nějaký tip na to kombi? Anebo to bych chtěl už moc za ty peníze?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 07.03.2016 21:26, RE: Auto
jan_m posted by:
Děkuji za vysvětlení a doporučení. Poslal jsem jim Fiata Punto. Auto se mě taky líbí, ale je pravda (což jsem zapomněl zmínit) že velikostně je jako fabia, akorát tu fabii co teďka mají tak je kombi. Z těch aut co mě zaujala tak ten Fiat ani Kia nedělají kombi, což je trochu minus, protože pak by asi nebylo co řešit a brali by Fiata.Nějaký tip na to kombi? Anebo to bych chtěl už moc za ty peníze?


Nejlevnější "normální" combi je myslim Clio. Jinak samozřejmě Logan. Ale pokud nemají vlkodava tak v Puntu vzadu odvezou co je třeba.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 07.03.2016 23:38, Radějí Clio než Sandero :-)
Dobrý den,

Sandero 1.2 není špatné, ale má dvě věci, pro které jsem ho neuvedl do seznamu:
1) V crash testech na tom není dobře, v porovnání s ostatními vozy silný podprůměr
2) Auto je na dálnici docela hlučné, takže jízda na dovolenou nemusí být příjemný zážitek

Pokud ale tohle rodičům nevadí, kopíte jej za 230tis.kč i klimatizací...

Pak jsem chtěl varovat před tím Golfem 2010 1.2 TSI - jsou to TSI motory první generace, které trpěly častým selháváním rozvodového řetězu. Tento problém se dá již dnes vyřešit opravným kitem, kdy do 15000kč vám udělají rozvody na širší řetěz, který už netrpí zmíněným neduhem
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 08.03.2016 05:12, RE: Auto
jan_m posted by:
Děkuji za vysvětlení a doporučení. Poslal jsem jim Fiata Punto. Auto se mě taky líbí, ale je pravda (což jsem zapomněl zmínit) že velikostně je jako fabia, akorát tu fabii co teďka mají tak je kombi. Z těch aut co mě zaujala tak ten Fiat ani Kia nedělají kombi, což je trochu minus, protože pak by asi nebylo co řešit a brali by Fiata.Nějaký tip na to kombi? Anebo to bych chtěl už moc za ty peníze?


Ono dnešní punto je o něco větší než první fabia. Dokonce i proti kombíku je na délce rozdíl jen 15 cm (fabia je samozřejmě delší) a po sklopení zadních sedadel je objem pro zavadla v puntu přes 1 000 l. Problém by mohl být pouze tehdy, pokud často jezdí ve 4 a s plným kufrem.

Jinak nová Dacia Logan MCV (kombík) podobně jako sandero nabídne jednoduchou, spolehlivou techniku, určitě pořád lepší volba z pohledu "klidu" než ojetina. S klimatizací, která je od "nejvyšší" výbavy Arctica bez příplatku, jste na 220 tisících dle ceníku. Skladovky s metalízou jsou od 232 tisíc. Záruka je 3 roky/100 000 km.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 08.03.2016 09:54, RE: Radějí Clio než Sandero :-)
BobanHTP posted by:
Dobrý den, Sandero 1.2 není špatné, ale má dvě věci, pro které jsem ho neuvedl do seznamu:1) V crash testech na tom není dobře, v porovnání s ostatními vozy silný podprůměr2) Auto je na dálnici docela hlučné, takže jízda na dovolenou nemusí být příjemný zážitekPokud ale tohle rodičům nevadí, kopíte jej za 230tis.kč i klimatizací...Pak jsem chtěl varovat před tím Golfem 2010 1.2 TSI - jsou to TSI motory první generace, které trpěly častým selháváním rozvodového řetězu. Tento problém se dá již dnes vyřešit opravným kitem, kdy do 15000kč vám udělají rozvody na širší řetěz, který už netrpí zmíněným neduhem


4 hvezdy jsou silny podprumer? Btw. tech 5 hvezd to nema napr. kvuli chodcum, takze bacha na me, su pürat, co jezdi dvema temahle vrazednyma nastrojema
Obecne je nesmysl kupovat za 230 000 ojetinu, pokud by nebylo nutne jit do nejakeho Mondea aspon.
Jinak Logan sedan je ted za 198 s klimatizaci. Za 200 to bude mit i rezervu
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 08.03.2016 11:34, Hvězdy NCAP nejsou všechno :-)
Zdravím, rozklikněte si v NCAP testech toho pajduláka znamenajícího řidiče či spolujezdce. Zjístíte, že rozdíl je velký, podle barviček na těle. Logan i Sandero ma marginální hodnoty na hrudníku, což není sranda, protože taková kontuze plic nebo poranění břicha může vést k bezprostřednímu ohrožení života, a to se bavíme jen o rychlosti 50km/h myslím.
Ostatní jmenovaná auta mají ochranu těla lepší. Ale já vůbec nic nemám proti Dacii, líbí se mi, jen bych to zvážil no
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 08.03.2016 21:26, RE: Hvězdy NCAP nejsou všechno :-)
BobanHTP posted by:
Zdravím, rozklikněte si v NCAP testech toho pajduláka znamenajícího řidiče či spolujezdce. Zjístíte, že rozdíl je velký, podle barviček na těle. Logan i Sandero ma marginální hodnoty na hrudníku, což není sranda, protože taková kontuze plic nebo poranění břicha může vést k bezprostřednímu ohrožení života, a to se bavíme jen o rychlosti 50km/h myslím.Ostatní jmenovaná auta mají ochranu těla lepší. Ale já vůbec nic nemám proti Dacii, líbí se mi, jen bych to zvážil no


Aha, az tak podrobne jsem to nestudoval. Co uz, co ma shoret, neshnije, jak rika muj kolega
respond
jan_m
number of posts5
date of registration06.03.2016
Thursday 10.03.2016 14:26, Seat Ibiza
Ted jsem narazil na Seat Ibizu. Taky by se o nem dalo uvazovat nebo to ma nejakej hacek proc ne?

Dekuji
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 10.03.2016 14:35, RE: Seat Ibiza
jan_m posted by:
Ted jsem narazil na Seat Ibizu. Taky by se o nem dalo uvazovat nebo to ma nejakej hacek proc ne?Dekuji


Ať si to rodiče projdou a vyzkouší sami (jak se jim nastupuje, vystupuje, jak to jezdí, jak se jim to líbí). Pak si nechejte vypracovat konkrétní nabídky na konkrétní auta (z těch, která rodičům budou vyhovovat), srovnejte nabídky (cena : výbava : záruka : náklady na pravidelný servis (zpravidla vám je schopen každý dealer říci, jak často musí auto na pravidelný servis a kolik ty jednotlivé prohlídky stojí)) a kupte tu nejvýhodnější.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.