Wednesday 24.10.2012 22:13,
Spotřeba
Tak papírové hodnoty nastavené na jakýsi stanovený cyklus jsou obvykle orientační a realita bývá v průměru někde jinde, ale reálný rozdíl ve spotřebě těchto motorů nečekám nějaký dramatický. Moderní turbobenzíny tlačí spotřebu výrazně dolů a zde se jedná o nejmodernější kousek, který zase bude o něco dál. Takže osobně očekávám, že se s tím bude jezdit v reálu tak s o 10, max.15% s větší spotřebou, než s výkonově "podmotorovaným" dieselem s výrazně větším objemem, který sice jezdí úsporně, ale musím krmit o 1/2 větší objem (čili neefektivním).
Pro srovnání pár reálných dat ze Spritmonitor, tzn. dle záznámů skutečných spotřeb uživatelů, žádné papírové hodnoty:
Mondeo TDCi 2.0 103kW - 6,86
Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - 8,22
Tzn. výkonnější turbobenzín s menším objemem "jen" o 19,8% větší spotřeba.
Golf VI 1.6 TDI 66kW - 5,85
Golf VI 1.2TSi 77kW - 6,55
Opět, výkonnější turbobenzín s menším objemem dokonce jen 12% větší spotřeba.
respond