0
back
 

diskuze k tématu: Subaru BRZ/Toyota GT86 nebo hot hatch aka Ford Fiesta ST/Peugeot 208 GTI?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, ostatní
buldozer
number of posts15
date of registration21.05.2016
Saturday 21.05.2016 14:11, Subaru BRZ/Toyota GT86 nebo hot hatch aka Ford Fiesta ST/Peugeot 208 GTI?
Dobrý den,
Je mi 22, vlastním Ford Focus 1. generace v kombajnu, r.v. 2000 poděděný po otci. Auto jsem zbožňoval především díky nízkým servisním nákladům a jeho dostupnosti, nesmrtelné atmosféře a především výbornému podvozku a řízení, díky kterému je ho dodnes radost řídit.

Abych se přesunul k tématu tohoto příspěvku. Hledám si nové auto, koroze už udělala své, mám něco našetřeno a půjdu do předváděčky/novoty. Co mi na focusu chybělo byl jednak výkon (100 koňová 1.6ka si sice s 1200kg vážícím kombíkem poradila, ale ten pravý zátah tam prostě chybí..) a druhak již zastaralý a díky provedení kombi nepříliš oku lahodící vzhled . O co bych nechtěl přijít je jistota v zatáčkách, komunikativní řízení a celkově ona radost z jízdy. Zadokolka/předokolka je mi víceméně jedno, byť nějaké ty pokusy o powerslidy mě lákají ). Začal jsem se poohlížet po 2 typech aut. Sportovní kupátko nebo hot hatch. Pro hatch mluví praktičnost (která je mi spíše jedno, jezdím především sám a kombajn prošel technickou, když něco budu potřebovat akutně odvézt, tak budu mít čím) a nižší pořizovací cena. Pro kupátko (především tedy dvojčata zmíněná v titulku) super vzhled, na to, jak výkonná a 'drahá' jsou jsem se dočetl, že by pořizovací náklady měly být nízké.. A to je vlastně celá pointa příspěvku. Uživím při 30k měsíčně kupátko jako je subaru BRZ a ročním nájezdu 25k+? S fordem to problém nebyl, ale to bylo absolutní minimum.

Ev. napadají vás jiná auta, která by stála za zvážení a byla by stejně dobrá co se týče estetiky, imidže, spolehlivosti a jízdních vlastností?
Díky moc a těším se na odpovědi!
P.S. Jestli jsem něco zapomněl napsat, řekněte, další info rád připíšu.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Saturday 21.05.2016 18:07, Uživíte
Toyota má atmosférický dvoulitr, ale to neznamená, že musí žrát. Při normální jízdě 7 litrů benzínu. BRZ to samé. A možná i trochu níž. Otázkou je, jestli ale chcete dát 400 tyček za auto, které je v podstatě na hraní. Abyste pak nezjistil, že potřebujete rázem něco jiného. Ale to už je na vás.
respond
buldozer
number of posts15
date of registration21.05.2016
Saturday 21.05.2016 21:47, účel auta
Já to auto v podstatě na 'hraní' a každodenní přesuny, výlety obtýden atp. mít opravdu budu. :) jeho hlavní život bude 50 město, 50 mimo/dálnice. Za ten rok najede těch 25k, možná i víc. Jako zálohu 'když budu potřebovat něco odvézt' mám pořád toho focuse. Loni jsem to počítal a 80% cest sedím v autě sám a nic nevezu, maximálně tašku a kabát ). O spotřebu ani tolik nejde, focus mi žral 7, po městě 9. Čeho se bojím je celkově náročnější servis vzhledem k motoru ve spojení s o 4 palce většími pneu a celkově už ne tak 'sociálním' autem.
S tím mě i napadá.. Je jasné, že ve chvíli, kdybych šel do úplně nového, tyto starosti na prvních pár let odpadnou. Ale... Jak je to se zánovními auty? Tedy do roku 2013 cca? Vztahuje se na ně po prodeji normálně záruka nebo už člověk jede na sebe?
Díky moc za jakékoliv další připomínky a inspiraci. Ev. nenapadá ve stejné cenové kategorii auto, které pořídím ve stejném stavu a bude lepší a zároveň servisně a spotřebou přijatelné? Jasně, jsou tu trojková kupé atp, ale tomu bych se asi raději vyhnul. To subaru na mě působí mnohem bytelnějším a naddimenzovanějším dojmem.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Sunday 22.05.2016 07:56, Náklady
Spotřeba - po městě 9, po Praze spíše 10. 2lirový motor to za méně asi nedá. V malém mestěčku, které projedeš na čtyřku, to bude za 7.
HAVPOV - bude úměrné porřizovací ceně. pro tebe, jakožto mládence z Prahy to bude navic s progresivním nárůstem, takže doporučuji ověřit u pojišťovny.
Pneu - 3tCZK/kus aby to aspoň za něco stálo. Obě mají 17´´.
Hodina v servisu u freye je cca 1100 bez DPH, pokud se nic nezměnilo.
Záruka .- pokud nebyl sjednána delší - je standard 2 royk a jem přenosná. jneže 2 leté BRZ nebude za 400 tisíc, ono jako sekáč není žádné, co by za něco stálo. POkud nebude tedy z D.
Jelikož jsem s BRZ trošku pojezdil v rámci mého někdejšího zájmu o koupi, jako daily car po Praze to bude utrpení. Ale ty jsi mladý, zuby máš pevné a páteř taky, tak to dáš. Já osobně bych do prahy jezdil teda zcela jinou ligu, aby to bRZ ze mě nevymlátilo duši. Je to tvrdolín a to bez přehánění.
Náklady si sčítni: benzín-olej (co 15tkm, v 60tkm převodovka a diferák), HAVPOV, pneu co ca 40tkm a dostaneš se někde ke 4Kč/km - kdysi to na SFC někdo spočítal. Nejvíce se dozvíš právě tam, jsou tam lidi, co s tím jezdí u třetí rok a něco s tím najeli. Jakožto Subarista ti sdělím sladké tajemství, že SUbaru už dávno nění to, co bylo před 10 lety, bohužel i tuto značku poznamenaly snahy o úspory a to se projevilo, takže se občas nějak drobnost najde, co je třeba řešit. zejména nezanedbávat výměnu oleje a používat vysoce kvalitní olej, prověřený lidmi, co se tím skutečně léta zabývají - tento motor se dost často pohybuje nad 5000rpm a tam už nějaký Castrol od pumpy neustojí. Jinak jako tip to je skutečn dobrá volba, auto poskytně skutečnou zábavu, ale je to daŇ za to, jak se chová na rozbitých cestách.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.