0
back
 

diskuze k tématu: Ford Explorer XLT a stručné zhodnocení po 380 tis. km.

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.02.2012 08:03, ...
Pokud pán myslí tenhle text vážně, tak bych mu doporučil, ať si sundá klapky z očí a sveze se občas taky jiným autem. Nikdy jsem tento vůz nevlastnil, ale jednou mi byl zapůjčen v servisu jako náhradní vozidlo. Abych to shrnul, je pravda, že auto krásné péruje. Nicméně každá díra rovnala se vrzání a pazvuky, nad 120 km/h nebylo slyšet vlastního slova (aerodynamický hluk), na dálnici přejíždění z pruhu do pruhu byl celkem adrenalinový zážitek. Houpe se to, neustále jsem musel korigovat směr... upřímně, v terénu je to asi pecka, ale na normální silnici jsem z toho měl akorát strach. V čem musím dát pánovi za pravdu, tak to je naprosto retardovaná automatická převodovka. Neumí brzdit motorem z kopce, na kickdown čekáte půl roku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.02.2012 14:59, RE: ...
Thomassino posted by:
Pokud pán myslí tenhle text vážně, tak bych mu doporučil, ať si sundá klapky z očí a sveze se občas taky jiným autem. Nikdy jsem tento vůz nevlastnil, ale jednou mi byl zapůjčen v servisu jako náhradní vozidlo. Abych to shrnul, je pravda, že auto krásné péruje. Nicméně každá díra rovnala se vrzání a pazvuky, nad 120 km/h nebylo slyšet vlastního slova (aerodynamický hluk), na dálnici přejíždění z pruhu do pruhu byl celkem adrenalinový zážitek. Houpe se to, neustále jsem musel korigovat směr... up...
Souhlasím, taky jsem to auto chvilku měl a je to typická amerika, nezatáčí, nebrzdí a naklání se. Navíc volantem je nutné točit jak u nákladní lodi, řízení není dost strmé pro naše silnice. Automatka byla v pohodě, ale muselo se vědět jak na ní, měla podobný systém jako staré Opely. Když nechtěl člověk čekat na podřazení, bylo nutné produpnout plyn až na podlahu, pokud není snímač na pedálu rozbitý, podřazení bylo takřka okamžité
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.02.2012 15:46, RE: ...
Rover623 posted by:
Souhlasím, taky jsem to auto chvilku měl a je to typická amerika, nezatáčí, nebrzdí a naklání se. Navíc volantem je nutné točit jak u nákladní lodi, řízení není dost strmé pro naše silnice. Automatka byla v pohodě, ale muselo se vědět jak na ní, měla podobný systém jako staré Opely. Když nechtěl člověk čekat na podřazení, bylo nutné produpnout plyn až na podlahu, pokud není snímač na pedálu rozbitý, podřazení bylo takřka okamžité
Chichi. Měl jsem E60 525d a chtěl jsem se vydat do Berlína pro jedno auto s kolegou, jakože zpátky pojedeme po ose. Jenže druhý den mělo sněžit a já si nebyl jakožto majitel prvního zadohrabu v životě jistý, jestli dojedu. Tak jsem si od kolegy půjčil Explorera. Dojel jsem 70 za Brno a otočil jsem to zpátky. Jel jsem radši osobákem než touhle příšerou...
Abych pravdu řekl nechápu, že se dneska chce někomu podstupovat takové martýrium, jakým je jízda s takovým mastodontem. SUV, offroady atd, všechno nikdy nepoužito jinak než ve městě a na dálnici... když už chci sedět vysoko, koupím si MPV...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.02.2012 23:42, RE: ...
Michal posted by:
Chichi. Měl jsem E60 525d a chtěl jsem se vydat do Berlína pro jedno auto s kolegou, jakože zpátky pojedeme po ose. Jenže druhý den mělo sněžit a já si nebyl jakožto majitel prvního zadohrabu v životě jistý, jestli dojedu. Tak jsem si od kolegy půjčil Explorera. Dojel jsem 70 za Brno a otočil jsem to zpátky. Jel jsem radši osobákem než touhle příšerou...
Abych pravdu řekl nechápu, že se dneska chce někomu podstupovat takové martýrium, jakým je jízda s takovým mastodontem. SUV, offroady atd, všec...
Ale smekám nad teplotami, které pán v autě zažil -39C až 40C, zřejmě s tím jel ze Sibiře až do Afriky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.02.2012 22:51, RE: ...
Petr S posted by:
Ale smekám nad teplotami, které pán v autě zažil -39C až 40C, zřejmě s tím jel ze Sibiře až do Afriky.
Tyhle teploty lze na Šumavě během roku zažít, nic divného.

Jinak vlastním auto podobné kategorie, Toyotu 4Runner (1993, 3.0 V6), auto postavené pro ameriku. V podstatě musím napsat, že oproti současným "moderním" SUV rozhodně brzdí hůře, zatáčí pomaleji a vůbec, spíš tak nějak pluje :) Ale na druhou stranu, pociťuji to samé jako šťastný majitel Explorera, jsou auta, se kterými je radost si zajezdit. Je to auto, co má koule (nebo duši? :D), pokud se znají jízdní vlastnosti a respektují fyzikální zákony, dá se s ním příjemně strávit mnoho času. Prostě auto pro radost a z dnešního pohledu spíše off-road, než SUV, tak na něj tak nahlížet. Protože, které SUV má dnes pevný rám, tuhou zadní nápravu, redukci atd.? A pak, objem nenahradíš :) Přeji mnoho dalších šťastných km, tedy vlastně mil .)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.02.2012 11:48, RE: ...
Infernits - naAuta.cz posted by:
Tyhle teploty lze na Šumavě během roku zažít, nic divného.

Jinak vlastním auto podobné kategorie, Toyotu 4Runner (1993, 3.0 V6), auto postavené pro ameriku. V podstatě musím napsat, že oproti současným "moderním" SUV rozhodně brzdí hůře, zatáčí pomaleji a vůbec, spíš tak nějak pluje :) Ale na druhou stranu, pociťuji to samé jako šťastný majitel Explorera, jsou auta, se kterými je radost si zajezdit. Je to auto, co má koule (nebo duši? :D), pokud se znají jízdní vlastnosti a respektují fyzikální...
závist a respekt. v roce 96 jsem řešil první slušnější auto, a zrovna na 4runner jsem narazil, jenže jsem si ho nezamluvil a když jsem pro něj šel tak už byl fuč asi někdo věděl vo co go... nakonec jsem skončil u camry XV10 v kombíku (bohužel jen 2.2 16V motor 5S-FE a ne 3.0 VZ-FE), taky amerika ale dělaná pro evropu, a bylo to pět let pohody bez poruch, problémů a starostí. ale kdybych si tenkrát koupil 4runnera tak ho asi mám dodnes.
respond
Iva156
number of posts1
date of registration08.11.2012
Thursday 08.11.2012 13:41, RE: ...
Thomassino posted by:
Pokud pán myslí tenhle text vážně, tak bych mu doporučil, ať si sundá klapky z očí a sveze se občas taky jiným autem. Nikdy jsem tento vůz nevlastnil, ale jednou mi byl zapůjčen v servisu jako náhradní vozidlo. Abych to shrnul, je pravda, že auto krásné péruje. Nicméně každá díra rovnala se vrzání a pazvuky, nad 120 km/h nebylo slyšet vlastního slova (aerodynamický hluk), na dálnici přejíždění z pruhu do pruhu byl celkem adrenalinový zážitek. Houpe se to, neustále jsem musel korigovat směr... upřímně, v terénu je to asi pecka, ale na normální silnici jsem z toho měl akorát strach. V čem musím dát pánovi za pravdu, tak to je naprosto retardovaná automatická převodovka. Neumí brzdit motorem z kopce, na kickdown čekáte půl roku...


Doopravdy je vidět ,že jste ho měl jen půjčený a tomu samozřejmě odpovídá stav auta-které řídí kde kdo a majitel servisu do jeho opravy neinvestuje ani korunu.V rodině máme tyto auta tři a nedáme na ně dopustit.Stoprocentně na autě nebyla kompletně udělaná náprava-proto Vám to vrzalo a určitě ani tlumiče jak vpředu tak vzadu měly své odjeto!!Přála bych Vám svezení v autě,kdo ho vlastní a dopřeje mu servis když ho auto potřebuje!!!
Auto je velice prostorné,slušná výbava,pohodlné,držák a se spotřebou je to okolo 15l benzínu a na LPG jezdím za 16litrů.Je to i kus poctivého železa,který něco vydrží.
Rozhodně narazíte na pěkná-udržovaná auta a bohužel i na tkz.plechovky či kasičky na peníze.A pokud máte dobrého servismena,tak rozhodně se auto stane Vaším miláčkem!!
respond
CopHarry
number of posts2
date of registration04.01.2012
Thursday 07.11.2013 15:21, Thomasino
No jo, já mám zase úplně stejný zážitek z půjčený Octávie 1,9 TD, ale naprosto. Jen s tím rozdílem, že vyčvachtaný tlumiče navíc klepaly a díky čepům přední nápravy se nedalo jet rychleji než 80 km/hod. Navíc se mi na každé křižovatce okýnkem začal do auta vkrádat strašný smrad z výfuku, což je ale u "mazutožroutů" normální. Ale v tomto případě se nedalo konejšit tím, že" v terénu to bude lepší" :o). Explorer je na můj vkus hodně tvrdé auto až s příliš "sportovním" podvozkem. Mám raději větší pohodlí. Ale dokážu to překousnout, protože jinak je to fajn auto s velice jistými jízdními vlastnostmi ve vyšších rychlostech. Samozřejmě to nejde srovnávat s osobními auty, která mají poloviční hmotnost.
respond
tonny
number of posts1
date of registration30.10.2018
Monday 19.11.2018 09:37, Kontakt na zadavatele příspěvku
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat, jestli ještě vlastníte Ford Explorer a kolik najeto celkem, popřípadě jaké problémy.

Stejný auto vlastním tři roky, mělo to být auto pro myslivce a občasné tahání vozíku 1,5t namísto korozí napadeného Mitsubishi Pajero 2,5TD. Po roce namontováno Lpg Prins v Brně u Outraty, chtěl jsem kvalitní systém a zkušeného plynaře. Původně jsem nechtěl benzín, automat ani rozežranou ameriku, uvažoval jsem buď Land Rover Discovery nebo Toyota Landcruiser v naftě. Kamarád automechanik jednou opravoval Explorera a řekl mi, ať si koupím něco takového. Okamžitě jsem z výše uvedených důvodů odmítl, nedalo mi a půl roku jsem sháněl kolem auta informace, nakonec jsem jeden vráček koupil, že to pro moje potřeby bude vyhovovat. Chrastili rozvody, dal mi k tomu nové hydraulické napínáky (nepomohlo) s tím, že rozvody byly měněny ve 180tkm, mělo to najeto asi 230tkm. Auto mi prohlídnul na tyto auta velice zkušený automechanik z fóra http://fordexplorerczech.cz/forum/index.php Blackflames, který po shlédnutí jednoznačně tvrdil, že měněny nebyly, že se na motor od výroby nehráblo, tak jsem ho majiteli vrátil. Měl jsem zájem o auto pouze s dobrými rozvody (při výměně musí motor ven) a převodovkou. Dle majitelů, co auto koupili, auto většinou najelo kolem 200tkm a rozvody začali chrastit (vydrolené platové vodítka řetězů). Kdo je nevyměnil, měl časem smůlu, ucpali olejové sítko a motor se zadřel. Proto mne překvapilo, že zadavatel článku po 380tkm neuvedl výměnu rozvodů.
Dle mého názoru největší problém u těchto aut (a dalších amerik) je, že jsme v Evropě zvyklí měnit oleje po 15tkm a více, přičemž u Explorera je předpis běžný provoz po 8tkm a těžký po 5tkm. Těžký provoz pro motor = městský provoz, kdy se motor ani neohřeje, tedy se dostává do oleje více nespáleného paliva a kondenzuje vlhkost, čímž vnikají kyseliny, aditiva se rychle vyčerpají a... U Pajera byl předpis 7,5tkm, měnil jsem po 10tkm a najezdil bez problémů přes 400tkm. Dnes u všech aut měním po 10tkm nebo 1rok, u Explorera max do 8tkm a kvůli Lpg spíše výměny zkracuji. Lpg motorovému oleji více škodí kvůli tvrdým lakům než karbon z benzínu. Nenechejte se oblbnout od montážníků Lpg systému, že můžete více najezdit, že olej není špinavý, jen nažloutlý a tím víc vydrží. Exploreru Lpg nevadí, není potřeba mazání ventilů, má malý litrový výkon. Svíčky používám DENSO Iridium, oleje ACEA A3 bez C3 (ne vodičky A1/A5, přestože jsou na to motory stavěné kvůli ekologii, mě jde o motor), na zimu 5W-40, na léto 10W-40. Letní číslo 40 z důvodu vyšší teploty u spalování Lpg. Olej v automatické převodovce by se měl také pravidelně měnit. Nejlepší výměna je se zařízením, které olej dokáže vyměnit komplet s tím, že zařízení i vyčistí (jako u klimatizace). Ideální je ho měnit podle stylu jízdy mezi 40t - 80tkm. To také nikdo neřeší a pak nadává na nespolehlivé automaty.
Jinak jsem s Explorerem velmi spokojen, mám to nyní auto na všechno. Najezdím kolem 20t ročně, spotřebu průměr kolem 17ti Lpg, na dálku i pod 14. Koupeno při 91tkm, nyní 132tkm.
Opravy, vyvařil jsem zadní část prahů, asi 30cm, vyměnil přední destičky, ložisko PL kola z důvodu zarezlých brzd, pouzdro přední stabilizační tyče, svislé spodní čepy, ostatní čepy opatřil mazničkou a namazal. Jinak komplet spodek a dutiny. ND nakupuji něco u nás a na Rockauto.com.
Jezdím normálně, jak s osobákem, nepotřebuji plnou palubní desku čudlíků a třípísmenkových asistentů, trochu tvrdší, horší pohodlí na zadních sedačkách pro dospělé, poměrně jednoduché auto i na údržbu. Líbí se mi, je nadčasové, připadám si v něm bezpečně.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 19.11.2018 12:50, RE: Kontakt na zadavatele příspěvku
citation:
reakce na: tonny, 19.11.2018 09:37 (Dobrý den. Chtěl jsem se zepta ...)


Dobrý den, máte-li chuť, vložte vaše zkušenosti do samostatné recenze https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Přeji hezký den.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.