Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Ford Explorer 4.6 V8 - zkušenosti po dalších pěti letech
0
back
 

diskuze k tématu: Ford Explorer 4.6 V8 - zkušenosti po dalších pěti letech

category of topic classification: německá vozidla
donald
number of posts30
date of registration09.05.2007
Wednesday 13.11.2013 08:37, Skvělé
Musím jen chválit, takových recenzí je jak šafránu. Slávek je nejen milovníkem a znalcem aut (zvláště pak tohoto forda), ale umí přemýšlet a skvěle psát. To se o dnešních novinářích - profesionálech vždy nedá říct, jejich úroveň povážlivě klesá.
Jen pár poznámek: Ameriky u nás budou vždycky exoty pro individualisty. Někteří lidé však na ně nedají dopustit, např. Ivan Mládek jich má několik. Mě dřív symbolizovaly svobodu a pohodu Američanů, bohužel v posledních letech už takový Amerikanofil nejsem, ale to s auty tolik nesouvisí...
Jsem majitelem mondea, konkrátně Mk3 TDCi a nástup brzd se mi vůbec nezdá ostrý. Teď jsem měnil celý předek (Meyle premium), tak jsem zvědav.
Hodně spokojených km s explorerem přeje Pavel K!
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 13.11.2013 19:13, RE: Skvělé
donald posted by:
Jsem majitelem mondea, konkrátně Mk3 TDCi a nástup brzd se mi vůbec nezdá ostrý. Teď jsem měnil celý předek (Meyle premium), tak jsem zvědav. Hodně spokojených km s explorerem přeje Pavel K!


Jsem překvapen, že to musím psát majiteli Mondea Mk3 - nástup brzd je úměrný tomu, jak je člověk potřebuje. Při pomalém brždění je nástup pozvolný, aby se brzdy daly dobře dávkovat. Jakmile ale člověk potřebuje zabrzdit prudce a pedál zmáčkne rychlostí větší než malou, tak je nástup prudký. Doporučuji vyzkoušet nejlépe sám a předtím ověřit, že za vámi nikdo nejede.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Wednesday 13.11.2013 20:56, RE: Skvělé
Koloss posted by:
donald posted by:
Jsem majitelem mondea, konkrátně Mk3 TDCi a nástup brzd se mi vůbec nezdá ostrý. Teď jsem měnil celý předek (Meyle premium), tak jsem zvědav. Hodně spokojených km s explorerem přeje Pavel K!
Jsem překvapen, že to musím psát majiteli Mondea Mk3 - nástup brzd je úměrný tomu, jak je člověk potřebuje. Při pomalém brždění je nástup pozvolný, aby se brzdy daly dobře dávkovat. Jakmile ale člověk potřebuje zabrzdit prudce a pedál zmáčkne rychlostí větší než malou, tak je nástup prudký. Doporučuji vyzkoušet nejlépe sám a předtím ověřit, že za vámi nikdo nejede.


Nechci vám do toho nijak zasahovat, ale já jsem se před léty setkal s tím, že se mě technik ptal, jakou značku brzdových destiček chci. Na můj dotaz jaký je v tom rozdíl mi řekl, že je to právě v nástupu brzd. Obě sice zastaví auto na stejné dráze, ale že záleží na tom co preferuji. Značky už si nepamatuji. Zvolil jsem značku s pomalým nástupem, ale po náké době jsem to nechal vyměnit za ty druhé, protože mi to nevyhovovalo. Právě v tom dávkování síly na pedál. Původní byly ostřejší.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Wednesday 13.11.2013 21:12, Explorer
Explorer je dobré auto, rozhodně ho považuji za lepší volbu než soudobý Jeep Cherokee, který je sice trochu jiného zaměření (pravověrný off-road). Cherokee je pro jízdu po silnici mnohem horší než Explorer a navíc jej postihují fatální závady. Ovšem i Explorer má zásadní vadu (nikoli ovšem v konstrukci auta), pokud je totiž servisován stylem 90% majitelů, tedy řeší se pouze urgentní závady a to ještě až ve chvíli kdy už to jinak nejde a pokud možno co nejlevněji to jde. Stane se z toho auta spíše majitelova noční můra. Ameriky jsou sice konstruované na proběh skoro 2mil. kilometrů bez potřeby oprav (jen výměny spotřebních věcí), ale vyžadují k tomu pravidelný servis a když na to majitel kašle, začínají být hodně zlobivé.

Na druhou stranu nevím co je lepší, jestli styl amerických aut, která se ozývají předem nebo styl aut evropských, která prostě najednou zdechnou při zanedbávání údržby. Jenže ono to nakonec asi vyjde nastejno, většina majitelů totiž auto vůbec nevnímá, takže závadu poznají až když se auto zastaví. Ti co poznají, že je něco špatně, ti to zase pro změnu ignorují (někteří).
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Thursday 14.11.2013 08:34, Tleskám
Pěkný, čtivý, někdy zbytečně moc podrobností, ale v celkovém pojetí výborné. Palec vzhůru!
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 14.11.2013 09:14, RE: Explorer
Rover623 posted by:
Explorer je dobré auto, rozhodně ho považuji za lepší volbu než soudobý Jeep Cherokee, který je sice trochu jiného zaměření (pravověrný off-road). Cherokee je pro jízdu po silnici mnohem horší než Explorer a navíc jej postihují fatální závady. Ovšem i Explorer má zásadní vadu (nikoli ovšem v konstrukci auta), pokud je totiž servisován stylem 90% majitelů, tedy řeší se pouze urgentní závady a to ještě až ve chvíli kdy už to jinak nejde a pokud možno co nejlevněji to jde. Stane se z toho auta spíše majitelova noční můra. Ameriky jsou sice konstruované na proběh skoro 2mil. kilometrů bez potřeby oprav (jen výměny spotřebních věcí), ale vyžadují k tomu pravidelný servis a když na to majitel kašle, začínají být hodně zlobivé.Na druhou stranu nevím co je lepší, jestli styl amerických aut, která se ozývají předem nebo styl aut evropských, která prostě najednou zdechnou při zanedbávání údržby. Jenže ono to nakonec asi vyjde nastejno, většina majitelů totiž auto vůbec nevnímá, takže závadu poznají až když se auto zastaví. Ti co poznají, že je něco špatně, ti to zase pro změnu ignorují (někteří).


zase meleš ptákoviny, jak je tvým zvykem. poslední dvě generace už opustily rámovou konstrukci podvozku a používají výhradně samonosnou karoserii, ta poslední (2010, fl 2014) dokonce s nezávislým zavěšením všech kol, čímž se dostala do kategorie normálních silničních SUV a v terénu je téměř bezzubá, na silnici bude podstatně pohodlnější než Explorer, který je-jak píše autor v perfektní recenzi výše-určený pro pohodáře, kliďase, který ví že má potenciální peklo pod kapotou ale jen v přímce. pro autora-díky za fajn čtení. máte zkušenost s použitím E85?
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 14.11.2013 12:24, RE: Skvělé
Abík posted by:
Koloss posted by:
donald posted by:
Jsem majitelem mondea, konkrátně Mk3 TDCi a nástup brzd se mi vůbec nezdá ostrý. Teď jsem měnil celý předek (Meyle premium), tak jsem zvědav. Hodně spokojených km s explorerem přeje Pavel K!
Jsem překvapen, že to musím psát majiteli Mondea Mk3 - nástup brzd je úměrný tomu, jak je člověk potřebuje. Při pomalém brždění je nástup pozvolný, aby se brzdy daly dobře dávkovat. Jakmile ale člověk potřebuje zabrzdit prudce a pedál zmáčkne rychlostí větší než malou, tak je nástup prudký. Doporučuji vyzkoušet nejlépe sám a předtím ověřit, že za vámi nikdo nejede.
Nechci vám do toho nijak zasahovat, ale já jsem se před léty setkal s tím, že se mě technik ptal, jakou značku brzdových destiček chci. Na můj dotaz jaký je v tom rozdíl mi řekl, že je to právě v nástupu brzd. Obě sice zastaví auto na stejné dráze, ale že záleží na tom co preferuji. Značky už si nepamatuji. Zvolil jsem značku s pomalým nástupem, ale po náké době jsem to nechal vyměnit za ty druhé, protože mi to nevyhovovalo. Právě v tom dávkování síly na pedál. Původní byly ostřejší.


Nebudu polemizovat, že nejsou destičky jako destičky, ale to Mondeo má právě takové dvourežimové brzdy, podle toho, jak se šlape na pedál, tak fungujou.
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Friday 15.11.2013 16:28, Hezký článek.
I já musím poděkovat autorovi za hezkou recenzi. Doufám, že přibude více fotek. Musím ocenit styl, kterým to napsal. Velice čtivé i poučné. Chápu, že vyznavače víry Das Auto nepřesvědčí, ale proti gustu žádný dišputát. Přeji hodně šťastných a bezproblémových km. Pohodu všem.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Saturday 16.11.2013 03:21, RE: Explorer
tomaskrtek posted by:
Rover623 posted by:
Explorer je dobré auto, rozhodně ho považuji za lepší volbu než soudobý Jeep Cherokee, který je sice trochu jiného zaměření (pravověrný off-road). Cherokee je pro jízdu po silnici mnohem horší než Explorer a navíc jej postihují fatální závady. Ovšem i Explorer má zásadní vadu (nikoli ovšem v konstrukci auta), pokud je totiž servisován stylem 90% majitelů, tedy řeší se pouze urgentní závady a to ještě až ve chvíli kdy už to jinak nejde a pokud možno co nejlevněji to jde. Stane se z toho auta spíše majitelova noční můra. Ameriky jsou sice konstruované na proběh skoro 2mil. kilometrů bez potřeby oprav (jen výměny spotřebních věcí), ale vyžadují k tomu pravidelný servis a když na to majitel kašle, začínají být hodně zlobivé.Na druhou stranu nevím co je lepší, jestli styl amerických aut, která se ozývají předem nebo styl aut evropských, která prostě najednou zdechnou při zanedbávání údržby. Jenže ono to nakonec asi vyjde nastejno, většina majitelů totiž auto vůbec nevnímá, takže závadu poznají až když se auto zastaví. Ti co poznají, že je něco špatně, ti to zase pro změnu ignorují (někteří).
zase meleš ptákoviny, jak je tvým zvykem. poslední dvě generace už opustily rámovou konstrukci podvozku a používají výhradně samonosnou karoserii, ta poslední (2010, fl 2014) dokonce s nezávislým zavěšením všech kol, čímž se dostala do kategorie normálních silničních SUV a v terénu je téměř bezzubá, na silnici bude podstatně pohodlnější než Explorer, který je-jak píše autor v perfektní recenzi výše-určený pro pohodáře, kliďase, který ví že má potenciální peklo pod kapotou ale jen v přímce. pro autora-díky za fajn čtení. máte zkušenost s použitím E85?


Opět jste nezklamal, blbosti vyčtené z Googlu a ještě špatně. Prvně se bavíme o Exploreru z roku 2003, tudíž soudobý Jeep Cherokee je 4. generace (ukončena 2004), s přimhouřením oka pak ještě 5. generace a pokud by byla pravda to co píšete pak jsou poslední 2 generace Jeepu. Generace 6 a 7, tudíž nějak tam tu 4 a 5 postrádám.

Jeep se zbavil rámu poměrně brzo kdy došlo ke sloučení techniky s Dodgem Dart (vím, že je to osobák, ale fakt si nedělám srandu). Problémy Jeepů na silnici jsou už léta stejné, to auto se hrozně naklání, což značně znepříjemňuje jízdu. Explorer je stavěný spíš na silnici, fyzika se sice ošálit nedá, ale rozhodně se to auto tak příšerně nepřevaluje za strany na stranu.

Za další si zjevně pletete Jeep Cherokee, Grand Cherokee a Cherokee Renegade, kde nejsou rozdíly pouze v názvu.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 16.11.2013 20:51, RE: Explorer
to nemá smysl komentovat. prosím o smazání hezký večer
respond
Jan Marx
number of posts1
date of registration27.11.2013
Wednesday 27.11.2013 21:02, Kdo nezažil nepochopí
Článek úžasný, super a velký obdiv !
Jelikož jsem vlastníkem již 4 Explorera, myslím, že i vím o čem to auto je .......
První byl r.v. 1993 - bohužel 4x přes střechu, ale já bez škrábance, jen pomlácený, auto KO

Druhý r.v. 1994 - postaven v ČR na původní papíry toho 1993, do dnes jezdí, po mě ho měl brácha a pak ho koupil známej pro tátu. Toho jsem předělala na LPG, tenkrát neofic

Třetí byl r.v. 2000 152KW ! - úžasný auto, koupený v ČR, zvednul jsem ho a nazul pneu 33x12,5 R15

Nu a čtvrtý je r.v. 2008 4,6 V8 cca 300PS Edie Bauer, původní majitel exmanželka hokejisty Šlégra
momentálkně legálně přestaven na E85 a spotřeba 17 - 19litrů.

Myslím, že kdyby to auto nebylo super, asi bych ho tolikrát nekoupil, unikl mi jen jeden model ))

Že je auto opravdu dobře ovladatelné, mi říká i moje manželka, která mi ho zabavila a já jsem rád, nemusím se obávat když veze děti.
Sám mám Hummer H3 a táta druhou Toyotu Land Cruiser, momentálně 4,7 V8, takže myslím vím o čem mluvím, když řeknu, že Ford V8 žere nejméně .......

Zdraví Honza


respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.