0
back
 

diskuze k tématu: Ford Explorer 4.0 SOHC a zkušenosti po třech letech

category of topic classification: německá vozidla
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Thursday 31.10.2013 08:33, Víc nic..?
Tak jsem na to rychle kliknul, co se dozvím.. a ono nic. Jen to, že jde o nejprodávanější vuz ve své oblasti...a majitel si užívá. Fakt jste za 3 roky najel 20 tis km? A kvůli tomu jste montoval LPG? To snad ani není úlet..to je exkurze na Mars.., protože na cca 7 tis km za rok nepotřebuji plyn... na 6ti válec bude sekvence stát cca 40 tis kč, než bych tohle při tom nájezdu projel v benzinu, tak to auto shnije... poprosil bych trochu více se rozepsat-- přiště.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Thursday 31.10.2013 10:05, Beru to tak, že autor je fanda do amerik
Jinak mi to moc nedává smysl. Nebo to možná bylo za 2 tis. EURO. Ale jo, fandím mu, odvaha, koupit tak starý automat a narvat do něj investici LPG převyšující cenu auta. Ať slouží.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 31.10.2013 14:13, RE: Víc nic..?
Kojot027 posted by:
Tak jsem na to rychle kliknul, co se dozvím.. a ono nic. Jen to, že jde o nejprodávanější vuz ve své oblasti...a majitel si užívá. Fakt jste za 3 roky najel 20 tis km? A kvůli tomu jste montoval LPG? To snad ani není úlet..to je exkurze na Mars.., protože na cca 7 tis km za rok nepotřebuji plyn... na 6ti válec bude sekvence stát cca 40 tis kč, než bych tohle při tom nájezdu projel v benzinu, tak to auto shnije... poprosil bych trochu více se rozepsat-- přiště.


ber to tak že kilometr ho v benzínu stojí kolem pětikoruny, na plyn max. 3, takže i kdyby fakt ten plyn stál 40 tak ho má už zaplacenej. a kdyby ho sehnal použitej tak je i s montáží na polovině a už rok a půl vesele jezdí za půlku. jinak celkově recenze o ničem.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Thursday 31.10.2013 14:35, RE: Víc nic..?
tomaskrtek posted by:
Kojot027 posted by:
Tak jsem na to rychle kliknul, co se dozvím.. a ono nic. Jen to, že jde o nejprodávanější vuz ve své oblasti...a majitel si užívá. Fakt jste za 3 roky najel 20 tis km? A kvůli tomu jste montoval LPG? To snad ani není úlet..to je exkurze na Mars.., protože na cca 7 tis km za rok nepotřebuji plyn... na 6ti válec bude sekvence stát cca 40 tis kč, než bych tohle při tom nájezdu projel v benzinu, tak to auto shnije... poprosil bych trochu více se rozepsat-- přiště.
ber to tak že kilometr ho v benzínu stojí kolem pětikoruny, na plyn max. 3, takže i kdyby fakt ten plyn stál 40 tak ho má už zaplacenej. a kdyby ho sehnal použitej tak je i s montáží na polovině a už rok a půl vesele jezdí za půlku. jinak celkově recenze o ničem.


Jo po třech letech sotva zaplacená investice do plynu u auta z roku 97 uff:
km cenaplynu Spotřeba Cena paliva Cena na 100km 1 km Cena za 20 tis km
20000 40000 16 15 240 2,4 48000
20000 0 13 35 455 4,55 91000
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 31.10.2013 15:17, RE: Víc nic..?
Kojot027 posted by:
tomaskrtek posted by:
Kojot027 posted by:
Tak jsem na to rychle kliknul, co se dozvím.. a ono nic. Jen to, že jde o nejprodávanější vuz ve své oblasti...a majitel si užívá. Fakt jste za 3 roky najel 20 tis km? A kvůli tomu jste montoval LPG? To snad ani není úlet..to je exkurze na Mars.., protože na cca 7 tis km za rok nepotřebuji plyn... na 6ti válec bude sekvence stát cca 40 tis kč, než bych tohle při tom nájezdu projel v benzinu, tak to auto shnije... poprosil bych trochu více se rozepsat-- přiště.
ber to tak že kilometr ho v benzínu stojí kolem pětikoruny, na plyn max. 3, takže i kdyby fakt ten plyn stál 40 tak ho má už zaplacenej. a kdyby ho sehnal použitej tak je i s montáží na polovině a už rok a půl vesele jezdí za půlku. jinak celkově recenze o ničem.
Jo po třech letech sotva zaplacená investice do plynu u auta z roku 97 uff:km cenaplynu Spotřeba Cena paliva Cena na 100km 1 km Cena za 20 tis km20000 40000 16 15 240 2,4 4800020000 0 13 35 455 4,55 91000

tak vidíš, a koukal jsem že nová sekvence na šestivál už stojí od 26.000. takže nestraš má to zaplacený za dva roky.
respond
dvojtáta
number of posts1
date of registration01.11.2013
Friday 01.11.2013 15:35, Explorer 4.0 SOHC
Explorera v této motorizaci vlastním už přes 5 let, z toho první 3 roky jsem jezdil na benzín a teprve poté si nechal udělat LPG, protože ekonomika je pak rázem jinde. Provozovat v evropských podmínkách tyhle auta na benzín je skutečně neúměrně drahé a dobře udělaná montáž LPG je skvělým a jediným řešením. Tomuto motoru vůbec nevadí a výkonový rozdíl nepostřehnutelný. I dojezd je slušný, s 85 litrovým toroidem pod autem místo rezervy, je prakticky 400 km. Na benzín při současných cenách cca 5-5,50 Kč/km, na LPG pak cca 3 Kč/km. Jde o velice vděčné auto, která mívá několik specifických problémů (rozvody, koroze prahů), ale pozitiva převažují. Můžu s čistým svědomím doporučit. Chce to shánět rozumný kus, který nemá až na hranu oddělané rozvody a často měněný olej, protože i když je to obsahem 4-litr, tak díky konstrukci je v něm málo oleje a má se měnit každých 8 tis. km a ne po 15 tis. km jak je zvykem u většiny jiných motorů, což se dá vydržet, odměnou za to je sametový chod. V automatu (který je mimochodem velmi podařený a netřeba se ho bát) měnit olej po 80-100 tkm, hlídat stav přední nápravy, ložisek na předních kolech a obecně samozřejmě brzd a jen se jezdí. Ceny ojetin nejběžnější druhé generace už dnes směšné a poměr cena/výkon je tak parádní. Je třeba počítat s tím, že vzadu jsou listová pera a tak auto jde sice slušně zatížit, ale komfort je o něco slabší. V tomhle autě se cítí člověk velmi bezpečně. Je zástupcem naprosto odlišné školy než jsou SUV evropská či japonská, očekávejte spíš bytelnost a výdrž než uhlazenost se stovkou tlačítek na přístrojové desce. Tohle auto má i u nás svůj klub (i když se v ČR prodalo jen tuším 140 ks, zatímco v sousedním Německu mnoho tisíc), stačí trochu hledat na internetu. Na těchto stránkách pak najdete fórum, kde se dozvíte vše o Fordu Explorer co vás zajímá. Podle mne je velkoobjemový atmosférický benzín v kombinaci s dobře udělaným LPG tou nejlepší možnou volbou.
respond
CopHarry
number of posts2
date of registration04.01.2012
Thursday 07.11.2013 15:07, Můj Explorer

Tak se tedy omlouvám těm, kteří čekali více informací. Pokud jste chtěli slyšet servisní minulost tak prosím: ihned po koupi: repase přední nápravy včetně ložisek, nový výfuk, pneumatiky, motor-rozvody (+ mechanické vyčištění celého motoru a výměna poškozených dílů vlivem "nemazání" - v Německu jaksi zapomněli měnit olej), převodovka - olej + filtr, brzdová kapalina, chladící kapalina, svíčky kabely atd., dutiny, spodky apod.. To je ale běžný servis a nevyhne se mu žádné starší auto. Navíc polovičku věcí je dobré udělat preventivně vždy (filtry, náplně, svíčky, kabely..), když se koupí starší auto. Co se týká hodnocení investice do LPG, no abych řekl pravdu, původně jsem chtěl auto stejné kategorie ale starší, spolehlivější, to znamená bez tolika elektroniky, ale bohužel, obsah mé peněženky stačil pouze na nového Explorera. Kdybych za tu cenu sehnal něco konstrukčně staršího investovalo by se mi samozřejmě líp. Ale zaplať pánbůh za Explorera, který je v mnoha směrech postaven ještě jako poctivý náklaďák, kterému se po přejetí železničního přejezdu nerozbliká stádo kontrolek a neohne rádoby SUV náprava z lisovaného pechu...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.