Friday 01.11.2013 15:35,
Explorer 4.0 SOHC
Explorera v této motorizaci vlastním už přes 5 let, z toho první 3 roky jsem jezdil na benzín a teprve poté si nechal udělat LPG, protože ekonomika je pak rázem jinde. Provozovat v evropských podmínkách tyhle auta na benzín je skutečně neúměrně drahé a dobře udělaná montáž LPG je skvělým a jediným řešením. Tomuto motoru vůbec nevadí a výkonový rozdíl nepostřehnutelný. I dojezd je slušný, s 85 litrovým toroidem pod autem místo rezervy, je prakticky 400 km. Na benzín při současných cenách cca 5-5,50 Kč/km, na LPG pak cca 3 Kč/km. Jde o velice vděčné auto, která mívá několik specifických problémů (rozvody, koroze prahů), ale pozitiva převažují. Můžu s čistým svědomím doporučit. Chce to shánět rozumný kus, který nemá až na hranu oddělané rozvody a často měněný olej, protože i když je to obsahem 4-litr, tak díky konstrukci je v něm málo oleje a má se měnit každých 8 tis. km a ne po 15 tis. km jak je zvykem u většiny jiných motorů, což se dá vydržet, odměnou za to je sametový chod. V automatu (který je mimochodem velmi podařený a netřeba se ho bát) měnit olej po 80-100 tkm, hlídat stav přední nápravy, ložisek na předních kolech a obecně samozřejmě brzd a jen se jezdí. Ceny ojetin nejběžnější druhé generace už dnes směšné a poměr cena/výkon je tak parádní. Je třeba počítat s tím, že vzadu jsou listová pera a tak auto jde sice slušně zatížit, ale komfort je o něco slabší. V tomhle autě se cítí člověk velmi bezpečně. Je zástupcem naprosto odlišné školy než jsou SUV evropská či japonská, očekávejte spíš bytelnost a výdrž než uhlazenost se stovkou tlačítek na přístrojové desce. Tohle auto má i u nás svůj klub (i když se v ČR prodalo jen tuším 140 ks, zatímco v sousedním Německu mnoho tisíc), stačí trochu hledat na internetu. Na těchto stránkách pak najdete fórum, kde se dozvíte vše o Fordu Explorer co vás zajímá. Podle mne je velkoobjemový atmosférický benzín v kombinaci s dobře udělaným LPG tou nejlepší možnou volbou.
respond