0
back
 

diskuze k tématu: Jaké auto - do 250.000 Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
Haanz
number of posts4
date of registration21.02.2017
Wednesday 22.02.2017 11:37, Jaké auto - do 250.000 Kč
Dobrý den, poraďte mi, prosím s výběrem auta. Moje dosavadní zkušenosti Škoda 120, Favorit, Renault 19 1,8 a naposled Seat Ibiza 1,0 (nouzovka).

Ibiza dosloužila, a proto uvažujeme o novém autě. Navíc váháme mezi ojetým autem (r.v. 2014 a výš) se slušnou výbavou a málo najetými km nebo novým (např. Duster) v základní výbavě. Motorově bych raději 1,4 (příp. 1,6). Myslím si, že ty 1,2 budou hrozně lenivé, ale osobně s tím zkušenosti nemám.

Tedy hlavní otázka - nový vůz v základní verzi nebo raději ojetý (prověřený autobazarem).

Moje priority:
- spolehlivý motor s minimálními náklady na údržbu a normální cenou náhradních dílů
- benzín (převážně městský provoz + výlety i na hory; dálnice max. 3-4x za rok ) - celkově max. 12tis km/rok
- raději hatchback (příp. combi), zkrátka přiměřený kufr pro 4-člennou rodinu - ne jako má Ibiza
- dobrá antikoroze - auto nebude garážované
- cena 250.000 Kč (max. 280tis.)

Z těch starších uvažuji nad těmito vozy starší:
- Ford Escort EcoBoost 1,6
- Dacia Duster 1,6
- Citroen C4, případně C-Elysee
- Škoda Octavia, příp. Fabia Combi

Nebráním si i jiným návrhům a radám.

Děkuji
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 22.02.2017 11:44, Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Ahoj, za mě Ford Focus hb/kombi II nebo III s motory 1.6 Duratec či Ti-VCT a nebo Golf hb/variant VI s motorem 1.4 či 1.6. vše v benzínu.
Celkově spolehlivá auta, praktická i v hatchbacku. Motory při klidné jízdě jsou dostatečné, celková spotřeba bude do 7l.
Z nových aut bych vzal obyčejný Renault Clio 1.2, ale nedá se srovnat s vozy výše
respond
Haanz
number of posts4
date of registration21.02.2017
Wednesday 22.02.2017 12:36, Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Děkuji. :)
Takže jste toho názoru, že raději mírná ojetina než funglovka v základu?

Navíc při prohlížení inzerátů se VW Golf (v našich finančních možnostech) nabízí rokem výroby 2009/2010. To už se mi zdá "hodně" staré. A pokud je v nabídce mladší VW Golf Combi 1,4 TSi (2012), tak má najeto 170tis km. A to nepočítám stáčený tachometr.

Budeme tedy nejspíš váhat mezi starším Focusem a nebo novým Cliem.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Wednesday 22.02.2017 13:33, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Haanz posted by:
Děkuji. :)Takže jste toho názoru, že raději mírná ojetina než funglovka v základu? Navíc při prohlížení inzerátů se VW Golf (v našich finančních možnostech) nabízí rokem výroby 2009/2010. To už se mi zdá "hodně" staré. A pokud je v nabídce mladší VW Golf Combi 1,4 TSi (2012), tak má najeto 170tis km. A to nepočítám stáčený tachometr.Budeme tedy nejspíš váhat mezi starším Focusem a nebo novým Cliem.


Dovolím si Vás upozornit na to, že 170 tis km na 5 let staré auto je naprosto normální nájezd... Nová auta se kupují hlavně do firem cca na 3-5 let a tam minimálně těch 30 tisíc za rok udělají.
Pokud si je kupuje soukromník, tak buď najezdí málo jako vy a auto si nechá třeba 10 let nebo najezdí více a opět se dostáváme k nájezdu cca 150tis km za 5 let... Pokud náhodou někdo najezdí málo a mění auto dříve, obvykle po něm skočí někdo z výkupu a koupí ho pro sebe/příbuzné/známé...

Já bych se asi vydal cestou poptávání a testování nových aut a případně hledal mírně ojeté předváděcí a skladové vozy. 250 kkč není na nové auto moc, ale na dva tři roky starší předváděčku by to stačit mohlo...
respond
Haanz
number of posts4
date of registration21.02.2017
Wednesday 22.02.2017 22:11, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Dovolím si Vás upozornit na to, že 170 tis km na 5 let staré auto je naprosto normální nájezd... Nová auta se kupují hlavně do firem cca na 3-5 let a tam minimálně těch 30 tisíc za rok udělají.

To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.

Já bych se asi vydal cestou poptávání a testování nových aut a případně hledal mírně ojeté předváděcí a skladové vozy. 250 kkč není na nové auto moc, ale na dva tři roky starší předváděčku by to stačit mohlo...

Ano, o předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.
Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
respond
Haanz
number of posts4
date of registration21.02.2017
Wednesday 22.02.2017 22:13, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.

O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.
Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 23.02.2017 06:36, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat


Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.

Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 23.02.2017 10:58, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Giorgio posted by:
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.


Kdo najede 70 tkm/rok nebude pořizovat auto v benzínu, které tazatel preferuje. Jinak bych doporučil obejít autorizované dealery. Je možné, že budou nabízet ojeté benzínové auto z protiúčtu co nenajelo až tak moc (cca 80 tkm) kde původní majitel koupil po 5 letech auto nové.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 23.02.2017 12:43, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.
Kdo najede 70 tkm/rok nebude pořizovat auto v benzínu, které tazatel preferuje. Jinak bych doporučil obejít autorizované dealery. Je možné, že budou nabízet ojeté benzínové auto z protiúčtu co nenajelo až tak moc (cca 80 tkm) kde původní majitel koupil po 5 letech auto nové.


To bych si myslel taky, kdybych předloni cestou ze Strojírenského veletrhu nepotkal na čerpačce bývalého kolegu, který právě sedlá v novém působišti ty focusy na operák - a jsou kupodivu v benzinu (už má třetího). Nechápu. Fleet manažera tam asi praštili palicí...
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 23.02.2017 13:48, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.
Kdo najede 70 tkm/rok nebude pořizovat auto v benzínu, které tazatel preferuje. Jinak bych doporučil obejít autorizované dealery. Je možné, že budou nabízet ojeté benzínové auto z protiúčtu co nenajelo až tak moc (cca 80 tkm) kde původní majitel koupil po 5 letech auto nové.
To bych si myslel taky, kdybych předloni cestou ze Strojírenského veletrhu nepotkal na čerpačce bývalého kolegu, který právě sedlá v novém působišti ty focusy na operák - a jsou kupodivu v benzinu (už má třetího). Nechápu. Fleet manažera tam asi praštili palicí...


Ber to tak, že fleet manager v takovýchle firmách není garážmistr, ale tabulkář...
Papírová spotřeba 1,0 ecoboost a 1,5 nafta není až tak odlišná a tabulková cena vozidel je trochu někde jinde...

Takže dneska ty velký nájezdy se pořizujou i benzíny...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 23.02.2017 13:54, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
KoobaS posted by:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.
Kdo najede 70 tkm/rok nebude pořizovat auto v benzínu, které tazatel preferuje. Jinak bych doporučil obejít autorizované dealery. Je možné, že budou nabízet ojeté benzínové auto z protiúčtu co nenajelo až tak moc (cca 80 tkm) kde původní majitel koupil po 5 letech auto nové.
To bych si myslel taky, kdybych předloni cestou ze Strojírenského veletrhu nepotkal na čerpačce bývalého kolegu, který právě sedlá v novém působišti ty focusy na operák - a jsou kupodivu v benzinu (už má třetího). Nechápu. Fleet manažera tam asi praštili palicí...
Ber to tak, že fleet manager v takovýchle firmách není garážmistr, ale tabulkář...Papírová spotřeba 1,0 ecoboost a 1,5 nafta není až tak odlišná a tabulková cena vozidel je trochu někde jinde...Takže dneska ty velký nájezdy se pořizujou i benzíny...


To je fakt, máš bod. :)
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 23.02.2017 14:54, RE: Ford Focus III nebo Golf VI oba s atmosf. motory
Giorgio posted by:
KoobaS posted by:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Haanz posted by:
To si uvědomuji, proto když jsme zvažovali ojetinu, vyrobenou po roce 2014 s menším počtem najetých km. Tady ovšem nastává riziko, že tachometr bude stočený.O předváděcíh vozech jsme doma diskutovali. Tady padl návrh na Dustera. Mi osobně se zdá zbytečně drahý na pouze městský provoz. Jediným pozitivem je, že se do něj dobře nastupuje, což při brzké padesátce nejpíš uvítáme.Nejpíš projdeme autorizované prodejny a zkusíme něco vybrat
Focus i golf patří mezi nejrozšířenější auta ve firemních flotilách, autopůjčovnách a u provozovatelů operativního leasingu (ty 3 skupiny se navíc nemalou měrou překrývají). Obchodní zástupce s takovým autem ujede i přes 70 000 km ročně, takže po dvou letech není problém, aby auto mělo na tachometru ke 150 tisícům. Samozřejmě, že s ohledem na převážně dálniční provoz na dlouhých trasách není opotřebení (zejména to viditelné) výrazné, ale ten nájezd tam bude.Mně dává v tomto rozpočtu smysl spíše předváděčka nebo referentské auto. Sice dostávají více pokouřeno, ale ten stav by pořád měl být lepší + na rozdíl od ojetiny se 100 tkm na ně bude pořád platit tovární záruka.
Kdo najede 70 tkm/rok nebude pořizovat auto v benzínu, které tazatel preferuje. Jinak bych doporučil obejít autorizované dealery. Je možné, že budou nabízet ojeté benzínové auto z protiúčtu co nenajelo až tak moc (cca 80 tkm) kde původní majitel koupil po 5 letech auto nové.
To bych si myslel taky, kdybych předloni cestou ze Strojírenského veletrhu nepotkal na čerpačce bývalého kolegu, který právě sedlá v novém působišti ty focusy na operák - a jsou kupodivu v benzinu (už má třetího). Nechápu. Fleet manažera tam asi praštili palicí...
Ber to tak, že fleet manager v takovýchle firmách není garážmistr, ale tabulkář...Papírová spotřeba 1,0 ecoboost a 1,5 nafta není až tak odlišná a tabulková cena vozidel je trochu někde jinde...Takže dneska ty velký nájezdy se pořizujou i benzíny...
To je fakt, máš bod. :)


Giorgiův větností program? Co můžu očekávat? Za tisíc bodů přání k Vánocům?
Já teď beru jako úspěch, že jsem ukecal nové firemní auto do benzínu místo nafty... a to i tam, kde by ta nafta možná měla smysl. Smax 1,5 ecoboost vs 2,0 tdci... U nás se zase těžce hraje na naftu, protože těch firemních aut máme cca 5, neberem je na operák a spotřeba je na naftu nižší...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 23.02.2017 16:06, NEBRAT TSI
Haanz posted by:
Děkuji. :)Takže jste toho názoru, že raději mírná ojetina než funglovka v základu? Navíc při prohlížení inzerátů se VW Golf (v našich finančních možnostech) nabízí rokem výroby 2009/2010. To už se mi zdá "hodně" staré. A pokud je v nabídce mladší VW Golf Combi 1,4 TSi (2012), tak má najeto 170tis km. A to nepočítám stáčený tachometr.Budeme tedy nejspíš váhat mezi starším Focusem a nebo novým Cliem.


Ahoj, určitě se vyhni motorům TSI první generace, to jsou ty co mají rozvodový řetěz a ne řemen. Sice u nich časem došlo k modifikaci řetězu na širší, ale stále to není úplně spolehlivé auto. Jestli někdo navíc neměnil olej co rok/15tis.km, bude to zakarbonované až hanba.
Golf 2009/2010 1.4/1.6 MPI je dobrá volba, asi to není tak nové, ale bude s tím méně starostí, než s TSI motory, navíc prostě nerezne ani náhodou, motor je jednoduchý na případnou opravu atd.
Pro Focus platí to samé, tam ale malé turbomotry 1.0 Ecoboost žádné fiasko neměly od samotného počátku prodeje(ono to jde, jen VW group chce šetřit....)
To Clio mě napadlo jako pohodlné auto, které už není tak malé zase - podvozek má velký jak Škoda Rapid. Ale jsou tu další auta za 250tis.kč, jako nový Citroen C3, Peugeot 208, Fábie Trumf 1.0, MPI., Dacia Sandero Stepway atd...
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.