0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Punto 1,4 Dynamic

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.01.2006 21:57, Bravo Fiate!!
Gratuluju, Fiat se ukazal! :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.01.2006 23:11, Punto
Tomu říkám bomba !!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.02.2006 00:22, RE: Punto
paollo posted by:
Tomu říkám bomba !!!
já teda nevím jak vy, ale v tomto autě jsem už i seděl a docela jsem zklamaný. Nelíbila se mi moc přístrojová deska a výhled z vozu také nic moc. Nutno podotknout ale, že kvalita zpracování je už konečně na úrovni německé konkurence, jen ten interiér......grande to není :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.02.2006 13:40, RE: Punto
gaspaco posted by:
já teda nevím jak vy, ale v tomto autě jsem už i seděl a docela jsem zklamaný. Nelíbila se mi moc přístrojová deska a výhled z vozu také nic moc. Nutno podotknout ale, že kvalita zpracování je už konečně na úrovni německé konkurence, jen ten interiér......grande to není :(
Dobrý den, s tou kvalitou zpracování máte naprostou pravdu, stejně tak s omezeným výhledem, myslím, že jsem to v testu také zmínil. Palubní deska je otázkou vkusu, mě osobně se líbila, ale líbit se nemusí každému. Děkuji za příspěvek!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.02.2006 21:43, RE: Punto
Jiří Duchoň, autor posted by:
Dobrý den, s tou kvalitou zpracování máte naprostou pravdu, stejně tak s omezeným výhledem, myslím, že jsem to v testu také zmínil. Palubní deska je otázkou vkusu, mě osobně se líbila, ale líbit se nemusí každému. Děkuji za příspěvek!
Byl jsem se podívat a také projet, shodou okolností také s motorem 1.4 8V. Ačkoliv patřím mezi příznivce Fiatu a hájím nesmyslnou kritiku tak tady se ke kritikům musím přidat. Auto je nádherné z venku a dobře udělané uvnitř, což je doména spíš německých aut a proto tam Fiat asi směřuje, ale jinak jsem nebyl spokojen s mnoha věcmi. Všechno je tak nějak na efekt. Vnitřek není vůbec, ale vůbec praktický, ta barevná lišta sice ladí ale je cekem k ničemu, je z hladkého materiálu, ryche se poškrábe, odkládací plochy a jejich praktičnost tak známá z Punta II a Stila zcela vymizely. V tom směru se Fiat asi zbláznil. Nákladová hrana kufru vysoko, trojúhelníková okénka na nic, nic v nich neví vidět, asi daň designu, volant tak na úrovni š120, ta vybrání možná k něčemu jsou, pedály v nestejné rovině, pořád jsem zakopával o brzdu, motor líný a hlučný (asi tím, že je nový) ale ve 120 točil na pětku už 4000 což mi přijde neomluvitelné. Měli tam dát 6-ti kvalt. Snad vše na co si vzpomínám, ktyž jsem to takto vylíčil dealerovi (mé první dojmy) nestačil koukat,
Joóó brzdy skutečně famózní, ti co jsou zvyklí na škodovky musí být připoutání neboť jinak vyletí předním oknem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.02.2006 12:21, RE: Punto
mac posted by:
Byl jsem se podívat a také projet, shodou okolností také s motorem 1.4 8V. Ačkoliv patřím mezi příznivce Fiatu a hájím nesmyslnou kritiku tak tady se ke kritikům musím přidat. Auto je nádherné z venku a dobře udělané uvnitř, což je doména spíš německých aut a proto tam Fiat asi směřuje, ale jinak jsem nebyl spokojen s mnoha věcmi. Všechno je tak nějak na efekt. Vnitřek není vůbec, ale vůbec praktický, ta barevná lišta sice ladí ale je cekem k ničemu, je z hladkého materiálu, ryche se poškrábe, o...
Musím reagovat se svými zkušenostmi. Projel jsem a důkladně jsem prolezl stejné Punto, se stejnou motorizací a mám pocit, že jsme každý řídili úplně jiné auto. takže tady jsou moje postřehy:
- auto je nádherné zvenku, uvnitř dobře udělané. To je asi jediná věc, na které se shodneme
- dobře udělané auto uvnitř je doména německých aut. Pane, doba se dost zýměnila, dnes už umějí udělat kvalitu vevnitř i Japonci, postupně se to učí i Korejci, Francouzi a Italové, je třaba se posadit do některé z nových Mazd nebo Toyot a nezaujatě porovnat. Naopak pokud jde o vnější design, tam už jsou ostatní zcela jinde než Němci, ačkoli uznávám, že design je věcí osobního vkusu a preferencí
- co se týká toho efektu a praktičnosti, je pravda, že v GP není zase tolik odkládacích schránek, ale ruku na srdce, skutečně je každý potřebuje v takové míře?
- materiál vnitřku - tak tohle hodnotit po pár týdnech prodeje je trochu odvážné, nemyslíte, až dostatrčný čas provozu ukáže kvalitu, já osobně bych se vůbec nebál, že by auto tímto mohlo trpět, nechovám se k němu jako bezohledný lajdák
- trojúhelníková okénka jsou skutečně daní originálnímu designu
- vyšší nákladová hrana kufru - nebude to daň za velkou pevnost karoserie, která se tak osvědčila při Crash testu ?
- vrcholem vaší "kritiky" je srovnání krásného tříramenného volantu s bezvadně poadnoucím vybráním pro ruce se Š120. Nevím nevím, kdo chce psa bít...
- auto jsem řídil se širokými zimními botami, které mají k dokonalosti pro práci s pedály daleko a neměl jsem jediný problém
- motor 1.4 8V skutečně není divoch, ale myslím, že jsme oba řídili syrový nezajetý motor, který má ke svému maximu dost daleko, hlučný tedy rozhodně nebyl, otáčky jsem nehlídal tak poctivě, ale 5. stupeň se mi zdál delší než u mého auta, kde mám při 4000 ot. 130 km/h
- přidávám, že jsem vyzkoušel podvozek jak na dálnici tak na kostkách a zasněžené okresce, prostě paráda za všech okolností
Na závěr se musím připojit k dealerovi - nedivím se, že koukal. Jinak celkově a bez urážky - myslím, že by vašim názorům nejlépe vyhověla Fábie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.02.2006 13:02, Fiaty versus VW
Připojuji několik zkušeností z již letitého používání vozů Fiat (vč. veteránů z šedesátých let).
První dojem z Fiatu je zpravidla takový, jak popisuje autor v textu článku: pohledné auto sportovního střihu s příjemnými jízdními vlastnostmi a příkladnou ergonomií vnitřku. Pokud hovoříte s majiteli zánovních vozů, zpravidla vám potvrzují maximální spokojenost s vozem. S léty používání nastává rozčarování z poruch a životnosti různých dílů. Prostě Fiat je pravým opakem VW, který je nudný, neposkytuje požitek ze svezení, ale je spolehlivý a dlouho vydrží.
Fiata musíte brát takového, jaký je. To je dobré před koupí vědět a nedělat si iluze, že kupujete švih Fiatu a současně spolehlivost a trvanlivost VW, jak se snažila namluvit reklamní kampaň na model Stilo. Mimochodem, tak nekorektní propagaci jsem dosud nezažil. Při příchodu do autosalónu Fiatu mě tehdy prodejce vedl k VW Golfu se slovy: pojďte se nejdříve svézt v Golfu, ať vidíte, jaký je to proti Stilu křáp. Stilo se tehdy prodávalo o 20 tisíc dráž než Golf a nemělo ani italský šarm ani kvalitu VW, čímž se vysvětluje hysterie prodejců. Odpověď dal sám zákazník: až do podstatného snížení ceny bylo Stilo téměř neprodejné a spolu s dalšími nepříliš zdařilými modely (Multipla, Seicento) dostalo Fiat na hranici bankrotu.
Lze si jen přát, aby se Fiat vrátil tam kam patří - aby vyráběl pohledná auta s příjemnými jízdními vlastnostmi, kterým majitel za radost ze svezení odpustí nějaký ten nedostatek v kvalitě a spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.02.2006 02:12, RE: Fiaty versus VW
Petr posted by:
Připojuji několik zkušeností z již letitého používání vozů Fiat (vč. veteránů z šedesátých let).
První dojem z Fiatu je zpravidla takový, jak popisuje autor v textu článku: pohledné auto sportovního střihu s příjemnými jízdními vlastnostmi a příkladnou ergonomií vnitřku. Pokud hovoříte s majiteli zánovních vozů, zpravidla vám potvrzují maximální spokojenost s vozem. S léty používání nastává rozčarování z poruch a životnosti různých dílů. Prostě Fiat je pravým opakem VW, který je nudný, neposkytu...
Naprostý souhlas!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.02.2006 11:19, RE: Fiaty versus VW
Petr posted by:
Připojuji několik zkušeností z již letitého používání vozů Fiat (vč. veteránů z šedesátých let).
První dojem z Fiatu je zpravidla takový, jak popisuje autor v textu článku: pohledné auto sportovního střihu s příjemnými jízdními vlastnostmi a příkladnou ergonomií vnitřku. Pokud hovoříte s majiteli zánovních vozů, zpravidla vám potvrzují maximální spokojenost s vozem. S léty používání nastává rozčarování z poruch a životnosti různých dílů. Prostě Fiat je pravým opakem VW, který je nudný, neposkytu...
I já měl donedávna jen Fiaty. Celkem 3. Souhlasím, že oproti (nejen) VW dávají něco navíc, v něčem pokulhávají, ale na druhou stranu, s tou spolehlivostí to tak špatné nebude. Já jsem neměl žádný zvláštní problém a nebýt zklamání ze Stila (design), tak bych ve Fiatech jezdil i nadále. Proto jsem utratil všechny své peníze u koncernové temperamentnější ségry ))
Kde Vám nabízeli nejdříve svezení v Golfu a pak teprve ve Stilu? Absolvoval jsem dvě předváděčky a pár jiných návštěv, ale s tímhle jsem se nesetkal. Nebylo to v zahraničí?
S posledním odstavcem souhlasím do puntíku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.02.2006 20:36, RE: Fiaty versus VW
limach posted by:
I já měl donedávna jen Fiaty. Celkem 3. Souhlasím, že oproti (nejen) VW dávají něco navíc, v něčem pokulhávají, ale na druhou stranu, s tou spolehlivostí to tak špatné nebude. Já jsem neměl žádný zvláštní problém a nebýt zklamání ze Stila (design), tak bych ve Fiatech jezdil i nadále. Proto jsem utratil všechny své peníze u koncernové temperamentnější ségry ))
Kde Vám nabízeli nejdříve svezení v Golfu a pak teprve ve Stilu? Absolvoval jsem dvě předváděčky a pár jiných návštěv, ale s tímhle js...
Než vydýchám reakci od "Limach" a vyjádřím se k ní, tak se také připojuji k hodnocení posledního odstavce. Můj Fiat (Stilo3,5 roku) je právě takový o jakém se píše. není dokonalý ale velmi praktický a natolik dobrý a spolehlivý že za menší cenu vydýchám drobnější neodstatky, které ostatně má každé jiné auto. A kté spolehlivosti, leckdo z mých kolegů co mjí něco z koncernu VW mi závidí, žen etrefím do servisu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.02.2006 16:47, RE: Fiaty versus VW
limach posted by:
I já měl donedávna jen Fiaty. Celkem 3. Souhlasím, že oproti (nejen) VW dávají něco navíc, v něčem pokulhávají, ale na druhou stranu, s tou spolehlivostí to tak špatné nebude. Já jsem neměl žádný zvláštní problém a nebýt zklamání ze Stila (design), tak bych ve Fiatech jezdil i nadále. Proto jsem utratil všechny své peníze u koncernové temperamentnější ségry ))
Kde Vám nabízeli nejdříve svezení v Golfu a pak teprve ve Stilu? Absolvoval jsem dvě předváděčky a pár jiných návštěv, ale s tímhle js...
Předvádění s Golfem bylo v Motortecu Brno na počátku prodejní kampaně na Stilo.
Přidávám ještě svoje zkušenosti z osmiletého provozu Bravy, původně zaslané do jiné rubriky:
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustálým zdrojem potíží se ale staly brzdy - zařízení, u kterého bych vzhledem k jeho zásadnímu vlivu na bezpečnost předpokládal, že u něj výrobce neponechá nic náhodě.
První nemilé překvapení nastalo, když jsem po 23 tisících kilometrů probrzdil jednu z předních brzdových destiček na plech (500 km po roční prohlídce v autorizovaném servisu) navíc byla každá z destiček jinak opotřebena (nejzachovalejší byla ta s indikací opotřebení - indikace opotřebení jen na jedné ze čtyř destiček nemá smysl). Po výměně destiček se situace opakovala. Další výměnu jsem nesvěřil servisu ale demontoval držáky destiček a vedení propiloval tak, aby destičky chodily ve vedení s mírnou vůlí. Od té doby se životnost destiček zdvojnásobila a opotřebovávají se všechny stejnoměrně. Zpočátku jsem to bral tak, že na každém výrobku se vlivem výkyvů hromadné výroby nahodile objeví nějaká závada nebo nedodělek. Další vývoj mě měl přesvědčit, že nejde o náhodu.
Životnost zadních čelistí bubnových brzd je následkem nepříliš šťastně řešeného samoregulačního mechanizmu do 50 tis. km, přičemž se opotřebovávají jen náběžné čelisti, úběžné jsou téměř netknuté.
Po pěti letech provozu jsem poprvé prošlápl brzdový pedál na podlahu následkem prokorodovaných trubek v zadní části vozu. Trubky prokorodovaly v místě, které je zakryto nádrží a není při vizuální prohlídce vidět, takže závadu nelze svádět na zanedbanou údržbu. Ostatně - podobné závady nastávaly u totálně neudržovaných škodovek za socializmu po 10 až 15 letech provozu. Z obavy o svou bezpečnost jsem nechal vyměnit celou hydrauliku brzd mimo předních třmenů, tj. všechna potrubí a hadice, hlavní válec atd. Ani to mě nezachránilo od dalšího podobného zážitku.
Podruhé brzdy selhaly po sedmi letech provozu, kdy odešel hlavní válec (tehdy 2 roky starý). V táhlém strmém klesání ze Šumpeka do Bludova mi tato náhlá závada připravila horkou chvilku. Diagonální propojení brzdové soustavy navíc způsobuje, že při brzdění na jeden okruh vůz výrazně táhne na stranu zdravého předního kola.
Ostatní závady (lak setřený v místě dotyku těsnicích gum dveří až na plech, popraskané kliky dveří, vyteklé zadní tlumiče po 50 tis. km) považuji oproti závadám brzd za prkotiny.
Znovu připomínám, že vůz vlastím od nového a nikdy jsem jej nepůjčoval, nepřipadají tedy v úvahu argumenty typické u vozů z druhé ruky, tedy že vůz má najeto mnoho kilometrů a stočený tachometr nebo že s vozem předchozí majitelé špatně zacházeli. Rovněž nejsem také již žádný mladík, abych mohl být podezříván z divokého stylu jízdy, nadměrně opotřebovávající automobil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.02.2006 21:05, RE: Fiaty versus VW
Petr posted by:
Připojuji několik zkušeností z již letitého používání vozů Fiat (vč. veteránů z šedesátých let).
První dojem z Fiatu je zpravidla takový, jak popisuje autor v textu článku: pohledné auto sportovního střihu s příjemnými jízdními vlastnostmi a příkladnou ergonomií vnitřku. Pokud hovoříte s majiteli zánovních vozů, zpravidla vám potvrzují maximální spokojenost s vozem. S léty používání nastává rozčarování z poruch a životnosti různých dílů. Prostě Fiat je pravým opakem VW, který je nudný, neposkytu...
Jak vidim, tak z toho srovnani tenkrat Golf nevysel vitezne... Tak si to tak neberte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.02.2006 21:23, RE: Punto
limach posted by:
Musím reagovat se svými zkušenostmi. Projel jsem a důkladně jsem prolezl stejné Punto, se stejnou motorizací a mám pocit, že jsme každý řídili úplně jiné auto. takže tady jsou moje postřehy:
- auto je nádherné zvenku, uvnitř dobře udělané. To je asi jediná věc, na které se shodneme
- dobře udělané auto uvnitř je doména německých aut. Pane, doba se dost zýměnila, dnes už umějí udělat kvalitu vevnitř i Japonci, postupně se to učí i Korejci, Francouzi a Italové, je třaba se posadit do některé z nov...
tak nějak nechápu, v čem jsme se vlastně neshodli. Až na ten závěrečný tip na Fábii, to jsem se skutečně nasmál. Sám jezdím Fiatem Stilo už přes tři roky ajsem spokojen, skoro naprosto a Fiatu velmi fandím a proto mně nasírá, že dělají chyby a pouští se tam kde je teď právě ta Fábie tj. kvalitní auto, ale nepraktické pro řidiče s mizernou mototrizací.
A teď abych to zrekapituloval:
ad 1) shodlijsme se
ad2) neřešel jsem tu vůbec jestli japonci dělají taky dobře auta, řeč je jaksi jinde
ad3) odkládací schránky na cestu do práce moc nejsou třeba, ale při cestě na dovolenou, kdy jedu vkuse 10h skutečně přijdou velmi vhod, kdo nezažije neuvěří a v té zmiňované Fábií jich fakt moc člověk nenajde, skoro jakov tom novém GP
ad4) shodli jsme se
ad5) diskutabilní, větší pevnost nebo design, dle mně asi obojí, ale konkurence dělá nákladovou hranu níže a taky mají auta bezpečné takže asi tak.
ad6) volant - lepší než drátem do oka, může být, ale mohli toudělat z lepšího materiálu
ad7) pedály - taky jsem mněl zimní body a zakopával třeba jsem nemehlo ale pedál plynu je o dost níže než ostatní, ověřenu ihned na salónu
ad8) motor - bez diskuze a nějakých dojmů, na 5. měl při 120 nějakých 4100ot a to je sakra moc na momentově silný motor s malým autem, jaké asi budou otáčky při 150 na dálnici, jen pro info moje Stilo na nejvyšší stupeň ve 120 točí 3000ot a ve 160 4000ot, je větší a těžší a má menší motor 1.2 16V
ad9) jízdní vlastnosti jsou bezesporu dobré
........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.02.2006 00:23, RE: Fiaty versus VW
Petr posted by:
Předvádění s Golfem bylo v Motortecu Brno na počátku prodejní kampaně na Stilo.
Přidávám ještě svoje zkušenosti z osmiletého provozu Bravy, původně zaslané do jiné rubriky:
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustál...
My mame v rodine 3 fiaty a dohromady jich bylo 9 a nikdy jsme žádný problémy neměly. Až na Uno který jsem měl první, ale to mělo nárok na svoje mouchy a i se to o něm vědělo. Jinak max spokojenost, hlavně ty ceny servisu a všeho oproti VW koncernu. Jedine kde pokulhával fiat byl interier, ale ted už je to fakt super, hlavně stilo - to je svezení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.02.2006 08:44, RE: Fiaty versus VW
Petr posted by:
Předvádění s Golfem bylo v Motortecu Brno na počátku prodejní kampaně na Stilo.
Přidávám ještě svoje zkušenosti z osmiletého provozu Bravy, původně zaslané do jiné rubriky:
Bravu 14 12v jsem si koupil novou v roce 1997, poté co jsem odložil svou letitou Škodu 120 z komunistických časů. Brava mě zaujala designem s oblými boky, připomínajícími italské sportovní vozy šedesátých let. Sportovním dojmem působí i interiér a tuhé naladění podvozku. To má ale za následek řadu pazvuků v interiéru.
Neustál...
Já Vám to věřím, nemám důvod pochybovat. Já měl také Bravu 1.4 12V. Předtím další dva Fiaty. Koupil jsem ji ojetou ze SRN, od značkového prodejce, kde byla jako auto z protiúčtu a provozovala ji tam postaší dáma. Měl jsem ji cca 2,5 roku. Za celou dobu mě potkala jen jediná závada a to ne příliš vážného charakteru. Praskla mi manžeta na levé poloose a začal vykapávat řevodový olej. Vyměněno za cca 2 tisíce. Jinak fakt nic a to jsem tomu autu občas pořádně "naložil". Spotřeba okolo 7 litrů, olej nežrala, občasné pazvu v interiéru - to ano, to je prostě až dosud u Italů, bohužel, běžné. Nový majitel, pokud vím, jezdí také bez větších problémů. Když jsem ji prodával, abych si splnil sen a koupil Alfu147, tak jsem byl snad poprvé u auta naměko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.02.2006 09:02, RE: Punto
mac posted by:
tak nějak nechápu, v čem jsme se vlastně neshodli. Až na ten závěrečný tip na Fábii, to jsem se skutečně nasmál. Sám jezdím Fiatem Stilo už přes tři roky ajsem spokojen, skoro naprosto a Fiatu velmi fandím a proto mně nasírá, že dělají chyby a pouští se tam kde je teď právě ta Fábie tj. kvalitní auto, ale nepraktické pro řidiče s mizernou mototrizací.
A teď abych to zrekapituloval:
ad 1) shodlijsme se
ad2) neřešel jsem tu vůbec jestli japonci dělají taky dobře auta, řeč je jaksi jinde
ad3) odklá...
Tak předně se omlouvám, jestli jsem se nechal unést a trochu na Vás hartusil, mě to prostě v tu chvíli přišlo, že opět čtu nějaký příspěvek od někoho, kdo řídí jen Fábii a poprvé zkusil Fiata, omlouvám se za tón, člověk by se neměl v diskusích nechat unášet emocemi. Jinak je teď už zřejmé, že společného máme dost. jak jsem už někde napsal, i já jsem čekal na Stilo, ale mě prostě moc "nevzalo" u srdce to 5D. A řídveřové, které se mi moc líbí, je pro mě nepraktické. Jinak by to byl můj čtvrtý Fiat. Přesto je stále jisté, že jsme se na pár věcech neshodli (odkládací schránky, nákladová hrana, volant, pedály). Ale tohle vše je jen otázkou osobních preferencí, pocitů a požadavků. Co jednomu sedí, jinému může vadit, atd. Pro mě osobně je nové Punto konečně zase parádním Fiatem, který se vrátil k tomu, co vždy tak dobře uměl - tj. malá auta s velkým vnitřním prostorem, krásným designem, výbornými podvozky a dobrou výbavou. Cena se mi zdá odpovídající, navíc, známe Fiat, půjde brzy v akcích dolů. Jen ty benz. motory by měly přijít. Já myslím, že 1.4 16V s 6-kvaltem, co je ve Stilu, by byla ideální a asi by měl brzy přijít. Ale já osobně se moc těším na verzi Abarth s 1.6 Turbo. To by byl, pro mě, žhavý favorit. Na závěr - od Fábie se nový Punťa, naštěstí, diametrálně odlišuje a poráží ji na hlavu snad ve všech ohledech. Přeji Fiatu úspěch a mezi námi MÍR ))
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.