0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Punto 1,2i po 140 000 km

category of topic classification: poradna, ostatní, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.03.2006 16:05, Punto
Tak vozidlo se zdá dlr obr. docela zachovalé, Nedávno jsme prodávali kamarádovo, to mělo 170000 a byla to hrůza, jelikož se o to nestaral, jezdil s minimem oleje a nenechal také nikdy vymezit ventilovou vůli, takže měl nejspíš dle všeho opotřebený vačkový hřídel.Olej unikal skoro všude apod.Jinak to není špatné auto, prostornost je přímo vzorná, rovněž komfort a slušné jízdní vlastnosti taká.Je pravda, že občas odchází kabely zapalování-motor má pak nepravidelný chod, jelikož nejde na 4 válce a díky tomu se může zničit katalyzátor, zlobí zde lambda sondy, na zadní nápravě odcházejí jednak jehlová ložiska podélných ramen a jednak a to častěji(je to bolest všech starších Fiatů) sylentbloky tzv H nápravnice-jsou celkem 4 což při rychlém průjezdu zatáčkou, jak se vůz nakloní vydává zvuk, jak když vám kámen tluče o podlahu.Vůbec podvozky italských aut nejsou nijak předimenzované, takže třeba čepy po 50000 km nejsou nic neobvyklého.Pozor také na škubání v tahu u motorů 1,1 (verze 55) a 1,2 (verze 60), ale i 75, to může mít na svědomí vadný potenciometr klapky, který nový u dealera (bohužel se mění vcelku s tělesem) a stojí cca 20000,-Kč a v druhovýrobě se velmi obtížně shání(vlastní zkušenost u té 75).Ochrana proti korozi je však vzorná a Fiat tenkrát dával jako jedna z mála značek záruku 8 let(ostatní 6 let).u 8 ventilových motorů řady FIRE sice občas praskne rozvodový řemen, mění se zde tušim po 100000km, nebo 6 letech, ale zde se nic závažného nestane, protože jako jeden z mála motorů, ventily s pístem na sebe nedosáhnou, takže pohoda.Při výměně nechte zkontrolovat vodní pumpu a případně ji preventivně vyměnte, také ráda teče.Dále je u motorů řady FIRE nechat pravidelně vymezovat ventilovou vůli, což se zde provádí přesnými podložkami, tzv kalibry, ty jsou dost drahé, cca 3000,-Kč za sadu a má je jen značkový dealer a taktéž samo vymezení sice lze provést bez demontáže hlavy, ale je docela pracné a nikdo se s tím moc nechce dělat. Je to však nutné, protože jinak se zničí vačkový hřídel, začnou se podpalovat ventily, motor ztratí kompresy(výkon).Pozor také na vzácnou sportovní verzi GT, ta měla motor 1,4 L s výfukovým turbodmychadlem a točivým momentem 200Nm, což je na takhle malé auto docela síla.Motor pochází ještě z Una a po letech bude určitě turbo propouštět olej.Dle mého názoru je nejlepší motor 1,2 16V montovaný od modernizace v roce 1997, nahradil nemastnou 1,6. U něj jsou již hydraulická zdvihátka a motor je velmi zdařilý.Má 85 koní a ve spojení s verzí Sporting je prostě skvělý.Rovněž této verzi nechybí servořízení, ABS, airbag aj.To základní verze 55 nemají.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.03.2006 14:11, RE: Punto
Tomáš posted by:
Tak vozidlo se zdá dlr obr. docela zachovalé, Nedávno jsme prodávali kamarádovo, to mělo 170000 a byla to hrůza, jelikož se o to nestaral, jezdil s minimem oleje a nenechal také nikdy vymezit ventilovou vůli, takže měl nejspíš dle všeho opotřebený vačkový hřídel.Olej unikal skoro všude apod.Jinak to není špatné auto, prostornost je přímo vzorná, rovněž komfort a slušné jízdní vlastnosti taká.Je pravda, že občas odchází kabely zapalování-motor má pak nepravidelný chod, jelikož nejde na 4 válce a ...
O.K. O.K.,a le nedá mi to a musím reagovat. S čepy, nevím, myslím, že je to jako u každého malého auta s malými koly.
A pokud jde o spolehlivost. Všude se píše malá výdrž výfuku a hele...140 000. Ukaždte mi VW s výfukem po 140 000 Km... A i ostatní je celkem jasně vidět jako spolehlivé... ALe opět mínus dílenské zpracování. TAkže ještě jednou. Ano jsou možná líp udělaný a spolehlivější auta než jsou Fiaty,a le pokud je mi známo, tak se v Evropě nevyrábí, možná někde jinde (díky absenci technologie Bosch)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.03.2006 14:15, Punto
Mám Punto Van r.v. 1996, které má najeto 180.000 km, střídají se na něm dva řidiči instalatéři a Punto jezdí a jezdí. Vyměněny jsou tlumiče a kotouče brzd. Nedám na Punto dopustit, jako služební i pracovní je nedostižitelné. Mám i nový typ r.v. 03 a ten je taky bez potíží, najeto 40.000 km bez šáhnutí. Opět se na něm střídají dva řidiči.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 12:25, RE: Punto
wolff posted by:
O.K. O.K.,a le nedá mi to a musím reagovat. S čepy, nevím, myslím, že je to jako u každého malého auta s malými koly.
A pokud jde o spolehlivost. Všude se píše malá výdrž výfuku a hele...140 000. Ukaždte mi VW s výfukem po 140 000 Km... A i ostatní je celkem jasně vidět jako spolehlivé... ALe opět mínus dílenské zpracování. TAkže ještě jednou. Ano jsou možná líp udělaný a spolehlivější auta než jsou Fiaty,a le pokud je mi známo, tak se v Evropě nevyrábí, možná někde jinde (díky absenci technologie Bosch)
Přijeď se podívat do Oseka. Mám VW Golf III r.v. 1992 a orig. výfuk vydržel 10 let. V roce 2002 jsem měnil poslední díl (tlumič), loni jsem musel nechat vyvyřit přední díl (po 13-ti letech)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 12:32, RE: Punto
Goldýs posted by:
Přijeď se podívat do Oseka. Mám VW Golf III r.v. 1992 a orig. výfuk vydržel 10 let. V roce 2002 jsem měnil poslední díl (tlumič), loni jsem musel nechat vyvyřit přední díl (po 13-ti letech)
vyvařit . Nechám tě i svézt
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.05.2006 20:36, Punto
Mam 1.2 44kw, ale tento motor je jasnej 8V.
Takže u doporučení motoru matete lidi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale jinač musim souhlasit je to spolehlyvý auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.02.2007 12:09, RE: Punto
Goldýs posted by:
vyvařit . Nechám tě i svézt
Mám Renault 19, motor 1,7 1721ccm a 54kW, slabý motor, ale táhne to i 190km/h. Jinak výfuk je pořád původní a to jsem osmý majitel.
Nechal jsem svařit jen poslední díl výfuku, protože mi prorezl, tím jak jezdím jen město.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.