0
back
 

diskuze k tématu: Punto nebo Mazda 6

category of topic classification: poradna, automobilky, japonská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.07.2015 14:20, Punto nebo Mazda 6
Dobrej chtěl bych se poradit a pomoct s výběrem auta sem už zaježděný řidič kterej má na kontě bezmála 100000km a k tomu teď jezdím pro PPL takže zkušenností dost naftu nemám rád to uvádím rovnou takže ji v soukromém autě nechci ani ve flašce natož v nádrži :) tak a teď k věci :)

Chci benzín jak už vyplynulo výše ale taky ho chci nechat přestavět na LPG mám stím jen dobré zkušennosti dosavadní auto jezdí jak raketa :)
Preferuji sportovní jízdu a to všude a furt takže od auta čekám slušné jízdní vlastnosti dynamiku ale taky nějakou tu část komfortu a spořivost, kdybych měl nějak rozdělit kde jak jezdím je to asi tak 40%město 40% mimo a 20% dálnice ale říkám rychlost dodržuju v podstatě jen na dálnici a i to jen tak nějak všude jezdím rychleji :) Po nějakém hledání na internetu a zjištování sem se dopracoval asi ke 2 autům.
1. Grande Punto/Punto Evo
Obě auto sou pěkná nejsou drahá a vcelku prostorná mé dosavadní je Punto předchozí generace tedy mk2 3D a spokojenost :) abych u nich dostal nějaké ty výkony přemýšlím jen nad 1.4 T- Jet nebo Multiait Turbo oba dva motory sou podle recenzí atd celkem povedené jedou vcelku dobře a spotřeba je stejná jako u všech podobnejch turbomotorů :) co ale mají promě za + je nepřímé vstřikování paliva tedy v případě přestaveb na LPG jednoduchá instalace a vše kolem bez nutností přívstřiků benzínu atd a ne internetu sou i zkušennosti uživatelů s tímto motorem na LPG a spokojenost. Zapomněl bych dodat chci ho v 5D verzi, výbava bude vždy slušná protože tyhle motory sou strop v nabídce a to tak nějak samo naznačuje co auto bude obsahovat :)

2. Mazda 6/3
Na mazdě mě zaujalo hlavně to že ve všech článcích se píše a aj z doslechu že mazda jezdí prostě báječně nádherně drží stopu ale přitom není ani nepohodlná a nekomfortní k tomu obzvláště 6 je dost prostorná všude kde je třeba a celkem luxusní co do výbavy a ceny ojetin sou taky zajímavé, co ale už je hůře dohledatelné jak je to s jejich motory a LPG jak ho snášejí a vše kolem vím že sou tam od určitého roku už aj přímovstřiki ( DISI) ale ty nechci jak sem už výše popsal proto bych zhaněl modely z let kdy bylo MZR jen klasika sekvenční no a nejspíše bych se měl zaměřit asi na 2.0 protože auto není nejlehčí 300kg navíc oproti puntu i když je všude vyzdvihována její lehkost ale to je asi spíše k jejímu jízdnímu projevu :) slabší motory by podle mě už mely co dělat s takovým autem a kopcem ve kterém je traktor a chci ho předjet a podobně.


Tak a teď babo raď ano sou to auto z jiného segmentu ale dnes cenou velmi blízko sobě i za podobné ročníky výkony motorů podobné i když každý jde svou cestou jedno je luxusnější a větší ale taky bude asi lenivější a dražší na servis a údržbu druhé je menší vhodnější do měst a díky nízké hmotnosti bude dosti svižné nepočítaje možnosti celkem snadného navýšení (CHIP) ale už není tak komfortní a celkové zpracování je prostě níž a to je pak dilema na světě :)

Jen dodám mazdu bych nejradeji jako liftback komby mě až tak nebere a sedan je nepraktický, nebráním se ani jiným autům ale je celkem složité bez znalosti AJ najít které motory kam a od a do kdy sou bez přímého vstřiku zároveň ale nejsou slabé a žíznivé atd proto prosím o radu a případně doplnění dalšího kandidáta, cenu bych viděl něco kolem 200000 za auto LPG a vše kolem nezahrnuji to bude navíc stím se počítá ročníky u Punt sou 2007 a výše dřív se nemontovaly T motory a tím pádem všechny vozy bych chtěl z podobného roku nebo mladší Děkuji Kudrna
respond
Albi1
number of posts91
date of registration26.01.2009
Thursday 23.07.2015 17:18, odpověď
Kudrno, dnes není prvního apríla.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 24.07.2015 09:46, Re:
Proboha.... No, jestli je dotaz míněn vážně, tak:

Sportovní jízda a LPG se vylučují, je to prostě cesta do pekel. LPG je vhodný pro klidný a spořivý řidiče, častá jízda ve vysokých otáčkách bez přístřiku benzínu posílá motor na vrakoviště. A s přístřikem LPG postrádá smysl.
Mazda v šestce nikdy neměla motor "vhodný" na přestavbu na LPG, takže tudy cesta nepovede.
Přestavba a naladění turbomotru u fiatu bude mnohem náročnější než u klasické atmosféry, takže to chce sehnat opravdu kvalitní firmu se zkušenostma a na týden se rozloučit s autem. Taková firma si potom samosebou nechá i zaplatit. O tom co udělá sportovní jízda s turbomotorem na lpg ani nechci přemýšlet... A chipování LPG motoru... To už je pro mě silná káva...

Takže pokud bych měl já přestavět jedno z těchhle dvou aut na LPG, tak punto s klasickým starým fire motorem 1,4 bez turba. A jezdit s tím jak člověk.

A ještě jedno rýpnutí. 100 000km jsem najel během 3-4 let po získání řidičáku soukromě. Až tam přihodíš jednu nulu a začneš jezdit slušně, dodržovat předpisy, tak možná budeš zajetej...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 24.07.2015 10:07, RE: Re:
KoobaS posted by:
Proboha.... No, jestli je dotaz míněn vážně, tak:Sportovní jízda a LPG se vylučují, je to prostě cesta do pekel. LPG je vhodný pro klidný a spořivý řidiče, častá jízda ve vysokých otáčkách bez přístřiku benzínu posílá motor na vrakoviště. A s přístřikem LPG postrádá smysl.Mazda v šestce nikdy neměla motor "vhodný" na přestavbu na LPG, takže tudy cesta nepovede.Přestavba a naladění turbomotru u fiatu bude mnohem náročnější než u klasické atmosféry, takže to chce sehnat opravdu kvalitní firmu se zkušenostma a na týden se rozloučit s autem. Taková firma si potom samosebou nechá i zaplatit. O tom co udělá sportovní jízda s turbomotorem na lpg ani nechci přemýšlet... A chipování LPG motoru... To už je pro mě silná káva...Takže pokud bych měl já přestavět jedno z těchhle dvou aut na LPG, tak punto s klasickým starým fire motorem 1,4 bez turba. A jezdit s tím jak člověk.A ještě jedno rýpnutí. 100 000km jsem najel během 3-4 let po získání řidičáku soukromě. Až tam přihodíš jednu nulu a začneš jezdit slušně, dodržovat předpisy, tak možná budeš zajetej...


Na 90% souhlas. Ale urcite bych nedsuzoval smahem chipovani - nemusi jit nutne o zvyseni vykonu, podle me muze dojit k preladeni benzinove RJ, aby lepe reagovala na LPG a motoru se tim naopak pomuze. Nakonec ladeni plynove RJ taky neni nic jineho nez "chipovani".

respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Friday 24.07.2015 10:29, ...
Tak tím, že jezdím všude rychleji než předpisově bych se nechlubil, Pochopil jsem to potom, co jsem zjistil, že jezdíš s PPL - ano to jsou naprostá prasata do jednoho - máme u nás depo, taky vím o čem mluvím. To, že máš najeto 100tis. nic neznamená, to jsi zjistil, co je volant
a teď k autům - s tvojim přístupem bych do plynu nešel, páč to brzo umře a už bych ho vůbec nedával na turbo motor, to si s tím vůbec nerozumí, pokud najdeš nějakou firmu, ktará ti to odladí, tak počítej, že tě to bude stát řádný balík. Takže v případě LPG, vol atmosferický motor. U fiatu si odpusť turbo a u mazdy bych do plynu ten motor asi taky nedával. V tvém závodním provozu stejně zařve při dlouhodobém závodění každé auto na plyn a budeš mít spostu starostí a bude tě to stát mnoho peněz - takže rada zní - na tvoje řádění si vem auto bez plynu a dlouhodobém časovém horizontu ušetříš. A hlavně jezdi v klidu, to že se rozsekáš je tvá věc, ale hlavně neudělej problém někomu jinému. TVL, já mluvím, jak starý fotr....
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 24.07.2015 11:05, RE: Re:
bitner posted by:
KoobaS posted by:
Proboha.... No, jestli je dotaz míněn vážně, tak:Sportovní jízda a LPG se vylučují, je to prostě cesta do pekel. LPG je vhodný pro klidný a spořivý řidiče, častá jízda ve vysokých otáčkách bez přístřiku benzínu posílá motor na vrakoviště. A s přístřikem LPG postrádá smysl.Mazda v šestce nikdy neměla motor "vhodný" na přestavbu na LPG, takže tudy cesta nepovede.Přestavba a naladění turbomotru u fiatu bude mnohem náročnější než u klasické atmosféry, takže to chce sehnat opravdu kvalitní firmu se zkušenostma a na týden se rozloučit s autem. Taková firma si potom samosebou nechá i zaplatit. O tom co udělá sportovní jízda s turbomotorem na lpg ani nechci přemýšlet... A chipování LPG motoru... To už je pro mě silná káva...Takže pokud bych měl já přestavět jedno z těchhle dvou aut na LPG, tak punto s klasickým starým fire motorem 1,4 bez turba. A jezdit s tím jak člověk.A ještě jedno rýpnutí. 100 000km jsem najel během 3-4 let po získání řidičáku soukromě. Až tam přihodíš jednu nulu a začneš jezdit slušně, dodržovat předpisy, tak možná budeš zajetej...
Na 90% souhlas. Ale urcite bych nedsuzoval smahem chipovani - nemusi jit nutne o zvyseni vykonu, podle me muze dojit k preladeni benzinove RJ, aby lepe reagovala na LPG a motoru se tim naopak pomuze. Nakonec ladeni plynove RJ taky neni nic jineho nez "chipovani".


Ano ano, souhlasím, ale :)
Téměř 100% lidí v Čr rozumí chipováním nesmyslné zvyšování výkonu a ne ladění. Tak mu rozumí i tento pilot nízko letících dodávek PPL. A to je pro plynový motor prostě cesta do pekel...
I já osobně o přemapování svého turobdieslu pořád pokukuju. S výkonem jsem celkem spokojený, ale kultivovanost trochu chybí. Jak rád bych měl služební benzínovou atmosféru :D
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 24.07.2015 14:13, Turbo + LPG
Tak ale teoreticky LPG na turbo motore dava zmysel. Turbo motory vseobecne sa neoplati velmi tocit, lebo ich vykon vacsinou konci v strednom pasme otacok. A LPG je na tom podobne, pri vyssich otackach sa ho neodporuca prevadzkovat. Aj tak moderne systemy uz pri vysokych otackach automaticky prepinaju na benzin. Myslim ze by to mohlo ist, ale tento motor vobec nepoznam, tak neviem.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 24.07.2015 15:45, zaježděnej řidič se 100tkm na kontě
a k tomu urvanej řidič PPL je cesta, jak se dostat do problému. Ale o tom dotaz není.
LPG a turbo není problém, chce to vědět, na koho se obrátit, protože seřžízení je složitější. jezdí dost aut s turbo motory na LPG.
Ale i když bude vše tipťop, je otázkou času, kdy stejně motor bude potřebovat náročný servis díky principu spalovacího procesu. A když budu počítat skromně, tak repase hlav (hlavy), ventilů, sedel atd je 20-50tCZK, nehledě na další potíže, jako častější výměny oleje, svíček, atd atd atd. Šel bych sestou slušného atmosferického motoru a utěšoval se tím, že co projedu v benzínu propti LPG, nemusím platit na SO či GO motoru. Jako kandidát bych viděl něco jako Corolla TS, Honda Type R, nějaký Focus ST a pod. Starý poměrně odolný motory, co jedou. Ojeté turbo může být už sám problém.
respond
spiteful
number of posts71
date of registration18.06.2015
Friday 24.07.2015 17:19, bože můj :-)
Pán je asi magor.... Nebudu se rozepisovat, pokud chce sportovní jízdu tak E46 2.8i. Nic jinýho nemá smysl, a vím o čem mluvím.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 24.07.2015 23:43, RE:
Dobrý den. Pohon na LPG se pro ostřejší jízdu příliš nehodí z důvodu vyššího námáhání motoru. S ohledem na spolehlivost a cenu přestavby bude nejlepší volbou atmosférický motor, v případě Mazdy6 nelze pohon LPG doporučit kvůli použitým materiálům na hlavu válců. V případě Punta by neměl být problém s motory FIRE.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 26.07.2015 13:45, a
trošku nechápu myšlenková pochod.
Takže,pán chce jezdit "sportovně" - to je stav kdy se neřeší spotřeba jestil to žere 5 nebo 10 litrů.
Pokud to pán řešit chce,tak pak šetří každou korunu.Tím pádem cpát do auta LPG nevidím moc jako optimální.
Při zvýšené zátěži opravdu auto bude daleko více trpět a nevím jestli to auto chcete mít na 5-10 let nebo jen na rok?
Přijde mi to celé nesmysl
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.