Wednesday 07.02.2018 15:50,
1,6 MJet
Mám novější verzi s 1,6 Mjet 77 kW v rodinné variantě (vyhřívané sesle, klima, tempomat, handsfree, okna v el. atd.). Najeto 70 tis. bez jakýchkoliv problémů. Koupen kvůli závodům dcery na minibiku a mému moto a cyklo fandovství. Dobrý známý, který pracuje jako technik u Fiatu mi ho sám doporučil s tím, že jde o jejich nejspolehlivější agregát. Má turbo s pevnou geometrií Honeywell a olej měním po max 15 tis. km. Navíc má na šestnáctku nezvykle velká náplň 4,9 litru. Asi proto, že vychází z původní 1,9, (také litina). Novější Doblo prý hodně ztišili a musím přiznat, že auto je opravdu tiché vyjma dálnice, kde v rychlostech nad zákonný limit už je dost slyšet odpor vzduchu - aerodynamika krabice. Velmi slušný podvozek díky zadnímu bi-linku, určitě doporučím šestikvalt, můj řadí hladce a přesně, jen když mrzne, potřebuje dvojka chvilku počkat. Spotřeba na okreskách pod šest, na dálnici pod sedm. Do sto třiceti. Pak už to jde nahoru, ale nezávodím. Pokud nebudete často lítat po dálnici s plným autem, 1,6 je naprosto dostačující. Od 1500 otáček max krouťáku 290 Nm a skutečně na šestnáctistovku velmi slušně táhne. Nahoře už je to stolová hora, chybí ty variabilní lopaty turba, 88 kW bylo k dispozici tuším od druhé poloviny roku 15. Pozor na nutnost obouvat dodávkové pneu a už mám bohužel TMPS. Po přezutí na zimu se ale auto zkalibrovalo asi po kilometru samo. Zato nemusím řešit start-stop a močovinu, moje verze je k životu naštěstí nepotřebuje. U předchozí Cromy mi DPF vydrželo 330 tis. km, stejně jako jí dopřávám Ďoblikovi naftu bez řepky (Euroil, Verva atd.). A o kapacitě zavadelníku a snadno sklopné, dělené zadní lavici ani nehovořím. Mtb na 29 tam postavím jako nic.
respond