0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Croma ano či ne

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.02.2013 11:43, Fiat Croma ano či ne
Dobrý den, uvažuji nad velkým rodinným kombíkem a zaujal mne Fiat Croma, který se vzhledem k pošramocené pověsti Fiatu a řekněme ne zrovna oslňujícímu designu, prodává za velmi zajímavé ceny. Jaké jsou přednosti a slabiny tohoto modelu a jeho motorizací? Děkuji.
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Thursday 28.02.2013 14:33, RE: Fiat Croma ano či ne
http://auto.idnes.cz/test-ojetiny-fiat-croma-0sj-/auto_ojetiny.aspx?c=A130227_140041_auto_ojetiny_fdv
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Thursday 28.02.2013 15:14, RE: Fiat Croma ano či ne
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, uvažuji nad velkým rodinným kombíkem a zaujal mne Fiat Croma, který se vzhledem k pošramocené pověsti Fiatu a řekněme ne zrovna oslňujícímu designu, prodává za velmi zajímavé ceny. Jaké jsou přednosti a slabiny tohoto modelu a jeho motorizací? Děkuji.



Hahahaha. Ne. Prosím, potřebuji eutanázii. To se nedá vydržet. Když už minule nad podobným dotazem vypěnilo i to arcizlo Krťák, tak to už je fakt co říct. Ne, Cromu II si nekupuj, jsou to hnusná a zastaralá auta. Má to nespolehlivé italské diesely (v současnosti nejhorší) a benzíny ještě z Regaty a prajednduchou zadní nápravu multilink. Opel Wir leben Autos a Das Auto a Vorsprung durch Technik Auto Union by tam dali pokročilá vlečná ramena. A ta bezpečnost! To se při bouračce do nákupního vozíku před Lidlem hned rozpadne. To je Croma II. Vlastně jen překapotovaná Croma I, která ve své době byla nejzastaralejší auto v Evropě. (ale zas je fakt, že díky těmhle názorům koupíme některé japonce a italy levně...)
respond
4bar
number of posts4
date of registration22.02.2013
Friday 01.03.2013 21:19, RE: Fiat Croma ano či ne
citation:
Hahahaha. Ne. Prosím, potřebuji eutanázii. To se nedá vydržet. Když už minule nad podobným dotazem vypěnilo i to arcizlo Krťák, tak to už je fakt co říct. Ne, Cromu II si nekupuj, jsou to hnusná a zastaralá auta. Má to nespolehlivé italské diesely (v současnosti nejhorší) a benzíny ještě z Regaty a prajednduchou zadní nápravu multilink. Opel Wir leben Autos a Das Auto a Vorsprung durch Technik Auto Union by tam dali pokročilá vlečná ramena. A ta bezpečnost! To se při bouračce do nákupního vozíku před Lidlem hned rozpadne. To je Croma II. Vlastně jen překapotovaná Croma I, která ve své době byla nejzastaralejší auto v Evropě. (ale zas je fakt, že díky těmhle názorům koupíme některé japonce a italy levně...)


Ty jo konečně seriozní, nezaujatý a jistě správný názor...

Osobně se mi Croma taky líbí, seděl jsem i za volantem a nebylo to vůbec špatný, na Forda Mondeo (2009) kterýho mám, má měkčí podvozek, interiér je o dost prostornějsí, akorát si pomatuju, že hrana u kufru byla dost vysoko a byla to hrana, ne rovná plocha... Jinak 1.9 JTD patří k lepšímu průměru ve spolehlivosti (viz několik recenzí zde na TipCars), samozřejmě na 1,9 TDi nemají, ale to zase Němci nemají na Italy v designu, snad kromě nového Pola :)
Rád bych se taky dozvěděl něco nového o tomto modelu, hlavně od uživatelů, tak prosím, kdo k tomu má co říct, sem s tím, článků na TipCars je dost málo...
Vůni benzínu zdar
4bar



respond
4bar
number of posts4
date of registration22.02.2013
Friday 01.03.2013 21:22, RE: Fiat Croma ano či ne
nicco posted by:
http://auto.idnes.cz/test-ojetiny-fiat-croma-0sj-/auto_ojetiny.aspx?c=A130227_140041_auto_ojetiny_fdv


Nicco díky :)
Tip autobazarového šmejdila: obrovský a obrovsky pohodlný Fiat Croma

Neprávem opomíjený italský koráb. Na rodinné ježdění ideální, skvělý na dálkové přesuny. Fiat Croma není pro svůj specifický vzhled a původ, který v neznalých budí předsudky, vyhledávaným zbožím. A tak se dá velké, pohodlné a v očích některých i hezké kombi auto koupit za dobrou cenu. A bez rizika fatálních závad.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-ojetiny-fiat-croma-0sj-/auto_ojetiny.aspx?c=A130227_140041_auto_ojetiny_fdv
respond
deleted user
number of posts3
date of registration12.04.2012
Saturday 02.03.2013 19:41, RE: Fiat Croma ano či ne
4bar posted by:
citation:
Hahahaha. Ne. Prosím, potřebuji eutanázii. To se nedá vydržet. Když už minule nad podobným dotazem vypěnilo i to arcizlo Krťák, tak to už je fakt co říct. Ne, Cromu II si nekupuj, jsou to hnusná a zastaralá auta. Má to nespolehlivé italské diesely (v současnosti nejhorší) a benzíny ještě z Regaty a prajednduchou zadní nápravu multilink. Opel Wir leben Autos a Das Auto a Vorsprung durch Technik Auto Union by tam dali pokročilá vlečná ramena. A ta bezpečnost! To se při bouračce do nákupního vozíku před Lidlem hned rozpadne. To je Croma II. Vlastně jen překapotovaná Croma I, která ve své době byla nejzastaralejší auto v Evropě. (ale zas je fakt, že díky těmhle názorům koupíme některé japonce a italy levně...)
Ty jo konečně seriozní, nezaujatý a jistě správný názor... Osobně se mi Croma taky líbí, seděl jsem i za volantem a nebylo to vůbec špatný, na Forda Mondeo (2009) kterýho mám, má měkčí podvozek, interiér je o dost prostornějsí, akorát si pomatuju, že hrana u kufru byla dost vysoko a byla to hrana, ne rovná plocha... Jinak 1.9 JTD patří k lepšímu průměru ve spolehlivosti (viz několik recenzí zde na TipCars), samozřejmě na 1,9 TDi nemají, ale to zase Němci nemají na Italy v designu, snad kromě nového Pola :) Rád bych se taky dozvěděl něco nového o tomto modelu, hlavně od uživatelů, tak prosím, kdo k tomu má co říct, sem s tím, článků na TipCars je dost málo...Vůni benzínu zdar4bar


Zdravím, rozhodně bych nesouhlasil s tím že JTD od Fiatu jsou lepší průměr, jsou to jedny z nejlepších commonrailových motorů co si můžeš v současnosti koupit. Nemůžeš porovnávat JTD a TDI, když JTD je commonrail a TDI má ještě čerpadlo. Má menší kufr, vzhledem k designu zádě. To není úplně praktické. Jinak svezení příjemné, mám zkušenosti s 1,9 150 koní a zátah to má krásnej při sešlápnutí pedálu, ale jinak se to tváří klidně a jen tak se převaluje, až by si člověk řek, kde je těch 150 koní. Má vyšší posaz, takže pro lidi, kteří se nechtějí z auta sápat je to ideální. Až mě to překvapilo, že člověk nikam nezapadne. Prostoru je všude dost. Určitě bych doporučil manuál, do těchto aut s motorem 1,9 JTD se dával hodně automat, ale to se k tomuhle motoru nehodí, spíš až k 2,4 JTD. Spolehlivost je stejná jako u všech ostatních aut, to že italové nejsou spolehlivý je už hrozný klišé. Ano občas zlobí duální klima nebo se rozsvítí airbag pod sedačkou. Ale aby člověk řešil vstřiky, komplikovaný nápravy, nebo turbo to ne. Při vybírání bych rozhodně nekoukal na nejlevnější auta, stačí se podívat kolik stojí v německu u autorizovaných dealerů nebo větších německých prodejců a uvidí, že auto v čr, které má původ z německa je lacinější než auto v německu.
Já za sebe Vám můžu Cromu doporučit na 100% velice příjemné rodinné kombi, které Vás určitě nezklame.
respond
4bar
number of posts4
date of registration22.02.2013
Saturday 02.03.2013 23:20, RE: Fiat Croma ano či ne
citation:
Zdravím, rozhodně bych nesouhlasil s tím že JTD od Fiatu jsou lepší průměr, jsou to jedny z nejlepších commonrailových motorů co si můžeš v současnosti koupit. Nemůžeš porovnávat JTD a TDI, když JTD je commonrail a TDI má ještě čerpadlo. Má menší kufr, vzhledem k designu zádě. To není úplně praktické. Jinak svezení příjemné, mám zkušenosti s 1,9 150 koní a zátah to má krásnej při sešlápnutí pedálu, ale jinak se to tváří klidně a jen tak se převaluje, až by si člověk řek, kde je těch 150 koní. Má vyšší posaz, takže pro lidi, kteří se nechtějí z auta sápat je to ideální. Až mě to překvapilo, že člověk nikam nezapadne. Prostoru je všude dost. Určitě bych doporučil manuál, do těchto aut s motorem 1,9 JTD se dával hodně automat, ale to se k tomuhle motoru nehodí, spíš až k 2,4 JTD. Spolehlivost je stejná jako u všech ostatních aut, to že italové nejsou spolehlivý je už hrozný klišé. Ano občas zlobí duální klima nebo se rozsvítí airbag pod sedačkou. Ale aby člověk řešil vstřiky, komplikovaný nápravy, nebo turbo to ne. Při vybírání bych rozhodně nekoukal na nejlevnější auta, stačí se podívat kolik stojí v německu u autorizovaných dealerů nebo větších německých prodejců a uvidí, že auto v čr, které má původ z německa je lacinější než auto v německu.Já za sebe Vám můžu Cromu doporučit na 100% velice příjemné rodinné kombi, které Vás určitě nezklame.


No nechtěl jsem být hned ukamenován :).... je to právě o tom klišé, druhý auto co máme na popojíždění je Fiat Punto 1.2 8 V (proto ta obrana FIATu) kupovaný nový v 2004 a kromě běžný spotřebky (praskaj trochu víc žárovky H8 a to je taky spotřeba, že :),ale řešeno o cca padesát Kč dražší longlife verzí H8) není nic co by se pokazilo... dlouhodobá spotřeba 6 l, aktuálně najeto 100 Tkm, STK koncem 2012 bez přípravy a bez problémů... Zkrátka nechápu, proč si někdo chce koupit ty hrozně poruchový, nehezký (třeba AR 159 je vysloveně hnusná), nemoderní (Punto bylo první auto s integrovanýmy zadními světly ve sloupcích karoserie) a levný (z Bugatti a Ferrari je mi vysloveně trapně) Italský šmejdy namísto mainstremového bezchybného koncernu ( a nic proti nim, dělají poctivou práci).
Vůni benzínu zdar
4bar
respond
stenly71
number of posts17
date of registration09.01.2013
Tuesday 26.03.2013 11:51, dotaz na autora
2,4 croma v manuálu existuje ?
respond
Vladimir Kunert
number of posts1
date of registration26.03.2013
Tuesday 26.03.2013 23:04, Croma
Nevím kdo článek psal, ale tohle auto viděl jenom na obrázku. Manuál pro 2,4JTD, špatná převodovka (Aisin) více zde http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC a podobné hlody.
Než zas budete něco psát tak se trochu zamyslete...
respond
ditmen1
number of posts9
date of registration28.05.2012
Thursday 28.03.2013 21:53, dobrá auta-Fiaty
jo,ale 110kw,je špička ,nižší výkon kvůli váze je protivný,ale ne vadný,výborné auto ,doporučuji vzpomenete si,lepší než ford a koncern!!!!Pozor na předešlého majitele,Fiaty potřebují kvalitní oleje pak se odvděčí nesmrtelným motorem na rozdíl od WV.....
respond
ditmen1
number of posts9
date of registration28.05.2012
Thursday 28.03.2013 22:15, RE: Fiat Croma ano či ne
gablenz posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, uvažuji nad velkým rodinným kombíkem a zaujal mne Fiat Croma, který se vzhledem k pošramocené pověsti Fiatu a řekněme ne zrovna oslňujícímu designu, prodává za velmi zajímavé ceny. Jaké jsou přednosti a slabiny tohoto modelu a jeho motorizací? Děkuji.
Hahahaha. Ne. Prosím, potřebuji eutanázii. To se nedá vydržet. Když už minule nad podobným dotazem vypěnilo i to arcizlo Krťák, tak to už je fakt co říct. Ne, Cromu II si nekupuj, jsou to hnusná a zastaralá auta. Má to nespolehlivé italské diesely (v současnosti nejhorší) a benzíny ještě z Regaty a prajednduchou zadní nápravu multilink. Opel Wir leben Autos a Das Auto a Vorsprung durch Technik Auto Union by tam dali pokročilá vlečná ramena. A ta bezpečnost! To se při bouračce do nákupního vozíku před Lidlem hned rozpadne. To je Croma II. Vlastně jen překapotovaná Croma I, která ve své době byla nejzastaralejší auto v Evropě. (ale zas je fakt, že díky těmhle názorům koupíme některé japonce a italy levně...)


motory JTD jsou neskonale lepší ,než zastaralé hlučné TDI u kterého odchází váhy vzduchu a hlavně drahá turba a vstřiky a.....JTD patří mezi nej na světě !!!!!
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 01.04.2013 23:06, Re:
Dobrý den. Za to, že se Fiat Croma prodává poměrně levně, může z části právě pošramocená pověst značky Fiat. Obavy ale nejsou na místě, Croma je poměrně vydařené auto, které se hodí spíše pro klidnější řidiče, jimž nabídne velmi komfortní svezení. Co se týče motorů - zážehoví jednotky lze všeobecně označit za spolehlivé a pokud někdo vyloženě nemá rád klapot dieselu a nevadí mu vyšší spotřeba, bude s nimi spokojen. K tomuto vozu se ale náramně hodí vznětový pětiválec o objemu 2.4. Nabídne rovných 200 koní výkonu a drtivých 400 Nm - ty už dokážou s vozem pořádně zahýbat. Spotřebu tohoto motoru lze udržet do 7 litrů nafty na 100 km. Občas se vyskytne problém s turbodmychadlem a předčasně opotřebenou spojkou, jinak je tento motor spolehlivý.
respond
manek666
number of posts2
date of registration18.01.2011
Friday 12.04.2013 11:53, Pošramocená pověst
Pořád se zamýšlím nad tím, kdo vlastně tu pověst Fiata tak pošramotil. Všichni když se řekne Fiat Bravo, Croma, ..... no nebudu vyjmenovávat všechny modely, tak se zarazí a řeknou to je špatně. Ale tí samí lidé když jim nabídnete Fiata Ducato, nebo jiný užitkový Fiat tak budou vychvalovat jaké jsou to spolehlivé držáky. Jen at zvednou kapotu. Ujištuju je, že tam jiný než fiatácký motor nebude.
Ted já mohu říci zcela bezpečně, že fiat mě nikdy nezklamal a ani jiné nechci. Z hlediska výkonu a úspory je pro mně fiat Croma 1,9 JTD se 150-ti koňmi naprosto vyjímečný, prostorově dostačující, vozidlo.
respond
revis
number of posts7
date of registration02.10.2008
Saturday 22.06.2013 10:08, RE: dobrá auta-Fiaty
ditmen1 posted by:
jo,ale 110kw,je špička ,nižší výkon kvůli váze je protivný,ale ne vadný,výborné auto ,doporučuji vzpomenete si,lepší než ford a koncern!!!!Pozor na předešlého majitele,Fiaty potřebují kvalitní oleje pak se odvděčí nesmrtelným motorem na rozdíl od WV.....

Pověry s kvalitními oleji si nech pro starou bábu, pokud olej odpovídá předepsané specifikaci,můžu tam nalít cokoliv za značku,Croma r.v. 1990 najeto na Mogul M7 ADSIII 100 000 km bez sebemenšího problému, Marea 1,9 JTD opět Mogul 10W 40 dalších 100 000 km na ojetém motoru bez závad. Nenechte se masírovat reklamou na Selenii a za ušetřené peníze si kupte třeba oběd pro celou rodinu
respond
Chtel bych se zeptat na fiat croma 1.9 v auto
number of posts1
date of registration06.09.2016
Tuesday 06.09.2016 19:53, Dotaz na fiata croma
Chtel bych se zeptat na fiat croma 1.9 v automate děkuji za odpověď

respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 07.09.2016 10:12, RE: Dotaz na fiata croma
Chtel bych se zeptat na fiat croma 1.9 v auto posted by:
Chtel bych se zeptat na fiat croma 1.9 v automate děkuji za odpověď
D

Croma je velice dobré, leč opomíjené auto. Bral bych motor JTD 88 kw tedy 8 ventilový, je míň náchylný na problémy, 110kw zase jede velice pěkně,ale víc zlobí EGR a vířivé klapky v sání. Auto má stejnou platformu jako vectra C. Nicméně v automatu bych to nebral, člověk neví, zda se tam měnil v převodovce olej, což bývá kámen úrazu u automatů. Jinak auto netrpí žádnými vážnými problémy, jsou to běžné věci jako u sotatních značek, ale to svezení a pohodlí je super, taky jsem to kdysi chtěl, ale nakonec jsem v té době koupil pro mě dostupnější stilo a taky toho nelituju, je to pracant, jen to pohodlí není takové. To je tak vše co si k tomu autu pamatuju :).

respond
kesi1980
number of posts1
date of registration05.06.2017
Monday 05.06.2017 17:17, auto v automatu
chci se zeptat jake auto byste mi doporučil v automatu do 75000kč děkuji
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 06.06.2017 09:13, Croma 1.9 JTD - dobrá zkušenost
Ahoj, jen jsem se chtěl podělit o zkušenost kamarádky, co má Cromu 1.9 JTD, přivezenou z Itálie, je to v automatu, najeto nyní 200tis.km. Jedniná porucha bylo těsnění hadice serva, opraveno v malém servisu za pár stovek. Jinak velmi dobrý rodinný kombi nebo spíše MPV, protože prostor vzadu je královský a zvládne tři děti
Automat je klasický hydrom. od Japonského Aisin, pokud je standardní údržba, nevíte o něm.
Koroze žádná, zpracování interiéru nadprůměrné, Oct II vedle toho vypadá jak stará Dacia
respond
Foligno
number of posts1
date of registration20.10.2017
Friday 20.10.2017 19:13, Taky zkušenost
Už nám bylo jedno auto v rodině málo. A naše grande punto se základní motorizací, nedělenou zadní lavicí a opěradlem,a rezervou v zavazadlovém prostoru často nestačila potřebám rodiny z venkova.

Nejprve jsme chtěli ještě půl roku počkat, došetřit a koupit, max 4 roky starého Cmaxe, nebo Scénika, nebo 3008.Velké pokud možno vyšší a prostorné auto, s který člověk něco odstěhuje, nebo se dostane na dovču k moři. A auto s klimatizací.Cena 200-230 tisíc.Jenže, takových 80 bychom si stejně museli půjčit.
Jenže případy, kdy bylo třeba auto v jeden čas jak pro mně tak pro ženu se množily, blížila se i doba, kdy se mi do Prahy na VŠ postěhuje dcera s přítelem.
Padlo teda rozhodnutí jiné.
Do VW, nebo Škody se mi nechtělo- služební auta- lidi s nima často jezdí jako prasata, nebo taxíky, které mají moc nalítáno.I když už jsem dalšího Fiata nechtěl, narazil jsem na Cromu. Málo vídané auto v našich končinách, velké, myslím si že jako každý Fiat tak v našich šířkách hodně opovrhované- a proto bych řekl příznivější ceny, , v celku dobré recenze na motory- mluví se o tom že u dieselů se dokáže leccos zrepasovat.Možná i další okolnosti na které si teď nevzpomenu tedy vedly k tomu, že jsem šel přímo po tomto autě.
Musím říct, že doposud jsem měl vždy štěstí. Auto jsem kupoval v bazaru sám, bez spolupráce nějakého zkušeného mechanika. Mareu Weekend, i Grande Punto jsem vybral si myslím dobře.
V ostravském bazaru jsem narazil na Cromu. rok výroby 2006, 1,9 JTD 110KW. Na první laický pohled se mi líbila, zkušební jízda dopadla taky dobře, takže za 87 000 jsme ji koupili.
Bylo to počátkem srpna vedra k zbláznění, takže automatická klia byla boží. Vyšší posez, komfortně naladěné sedadla se mi taky moc líbí, a výkon motoru- v životě jsem neřídil takové silné auto. Do kopce jsem měl najednou 130, ale vůbec to tak nevypadalo- nebyl hluk od motoru prostě paráda.
Pár dnů jsem tak jezdil- jo musel jsem jaksi hledat jiného mechanika- ale to je jiná písnička.
Tak a teď jak se to všechno vyvíjelo do dneška děti.
Auto bylo dovoz z Itálie. Na tachošu bylo 160tisíc, interiér nebyl sešoupaný, pedály tlačítka, vypadalo velmi slušně.
Přesto jsem zajel do AF centra kde jsem chtěl, ať mi to auto navzdory prodělaným emisím a STK prohlédnou a zjistí co se dá.NAvíc jsem tam nechal vyměnit olej- náhradu za Selenii jsem nenašel, motor je zakrytovaný a olejový filtr jsem po otevření kapoty i sundání plastu nenašel.
Za 4tisíce mi to projeli, nezjistili nic zásadního, kvůli čemu bych to musel vracet+ten olej.
Následovala cesta do Prahy a zpátky, Do Olomouce a zpátky a pár cest do práce 35 tam a 35 zpět.
Spotřeba 6 litrů(Praha)- nešetřili jsme to, naložení po střechu jsme zkusili jet i 170, a jelo to- jinak jsem se snažil jet dlouhodoběji s otáčkama cca 2400 myslel jsem si, že takto se regeneruje DPF filtr.
První anomálie- ručička teploměru nenastoupala do půlky, kde pak měla držet, ale byla na 1/3 . takže termostat.
Našel jsem moc zajímavého mechanika. Nechal jsem si udělat rozvody, vyměnit olej v manuální převodovce, vyměnit filtry- kabinový, vzduchový, palivový, a termostat. Za necelých 11 tisíc jsem si mnul ruce.
Bohužel vyskytla se chybka po tom co odpojili baterku signalizovalo vadu stahování skla řidiče- mi řekli že s tím bych měl jít do Fiatu, že jen oni to umí vymazat.Takže jsem se domluvil a dojel tam.Servisní technik- čekal jsem na něj pak uvnitř mi řekl cože to mám s autem? Že po nastartování rachot jak blázen že to vypnul a musel startovat znovu.Potěšili mně hned 2x. Poprvé- zjistili vadnou jednotku stahování skla- nová stojí 4500. Tak jsem poděkoval, že s rozsvícenou kontrolkou se dá žít, tím spíš, že okno stahuju normálně.Ta druhá- pane- vám odchází setrvák, dvouhmota..no to není levné, kromě setrváku ještě měnit spojku a hydraulickou sadu- pro zajímavost u nás vyjdou díly na cca 24000 a tak 6tisíc asi práce. Chtělo mě omýt.Pozoroval jsem vibrace od určitých otáček, ale připisoval jsem to nevyváženým kolům.
Nic neuběhly ani 2 měsíce od koupě- musel jsem podruhé točit Prahu- Opět naložený věcma- s mladýma.Jeli jsme trasu Ova- Olomouc, Mohelnice Hradec, a na Evropskou.
Před Olomoucí jsme potřebovali odskočit a Jarko najednou- chtěl jsem se v řízení střídat- to auto nejede.A opravdu taktak jsme zaparkovali.Otevřu kapotu, trošku divný smrad, ale ne tak výrazný. Olej byl, chlad kapalina taky, nafta kvalitní, beru na Benzině nebo Orlenu a 90% Vervu.Teplota motoru normální spotřeba doposud 5,8.Žádná varovná kontrolka.
Co se děje?Nic, šel jsem za volant a všiml jsem si, že turbo začíná zabírat tak od 2500 otáček.U Moravské Třebové jsme se dostali do kolony, kde jsme zkysli asi hodinu.Abych neprodlužoval- Do Prahy jsme jakž takž dojeli ale v Praze samotné mi to auto nechtělo jet vůbec- ani na 1 se to nechtělo rozjíždět- Na Evropské 10 světel a na 8 červená.
Nechal jsem to auto vychladnout cca 6 hodin a zavolal mechanikovi co s tím- popsal mu příznaky. Doporučil mi zkusit se vrátit.
Tak jo tentokrát po D1 Z Práglu strahovským tunelem dolů z kopců to šlo- furt bez turba, ale jeli jsme. Na jižní spojce se rozsvítila žlutá kontrolka motoru, hláška Check engine a bylo zle. I když jsem šlapal na plyn bylo to v nějakém nouzopvém režimu, který nějak omezoval jízdu. Tak se stalo že prvních pár kopců jsem končil v pruhu pro kamiony, 70 na tachošu a blikající troubící kamiony za zády. To bylo moc špatné. Po 100 kilometrech se ale něco stalo a auto jsem mohl znovu rozjet, vrátil se tah, takže už jsem nebyl brzda.Check engine sice svítilo pořád ale dojel jsem po 4,5 hodinách domů- spotřeba 5,7 l/100km.Druhý den už to bylo u mechanika, který zjistil, že jsem koupil auto se zaslepeným EGR ventilem, a že záslepka se provalila a všechno svinstvo šlo opět do sání. Lidi z bazaru dodali nový EGR, ale bohužel se úplně zdeformovala část sacího potrubí, kde ten EGR byl a tak je auto pořád ještě v servisu.
Jinak pokud slouží opravdu posez pěkný, vyšší, výborný výkon motoru, zlobí mně automatické zapínání rádia a to, že nejde ani kablikem udělat přípravu pro MP3.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.