0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Croma 1.9 jtd nebo Peguot 307SW diesel

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.04.2013 12:11, Fiat Croma 1.9 jtd nebo Peguot 307SW diesel
Dobrý den,
rád bych Vás chtěl požádat o radu. Přemýšlím o koupi jednoho z těchto vozů.Líbí se mi jak Fat tak i Peguot.Jelikož jsem zatím používal jen benzínové motory (japonské) tak jsem chtěl požádat o vaše informace a rady v tomto směru, případně jiný diesel podobné kategorie. Prosím nepište o koncernových vozech, jeden máme doma anic moc.
děkuji
respond
mallik
number of posts4
date of registration14.01.2012
Thursday 25.04.2013 14:27, PSA/FIAT
Dobrý den
Z hlediska motorů určitě doporučuji Fiat - průkopník CR - PSA od něj licenci kupoval. Z hlediska praktičnosti Peugeot. Croma je jistě luxusnější vůz, ovšem nese pozůstalost krátké spolupráce Fiatu s koncernem GM, tedy co se podvozku týče jde spíše o Opel než Fiat. Na Vaším místě bych ještě zvážil koupi Lancie Lybry 1,9 JTD - za 1) narozdíl od Cromy i 307 bude levnější, 2) lepší jízdní vlastnosti, 3) špičková výbava, 4) bude bez FAP, 5) variabilnější než Croma, 6) lepší jízdní vlastnosti než oba modely...na Tipcars je toho o Lybrách docele dost k přečtení
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 25.04.2013 14:33, RE: Fiat Croma 1.9 jtd nebo Peguot 307SW diesel
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rád bych Vás chtěl požádat o radu. Přemýšlím o koupi jednoho z těchto vozů.Líbí se mi jak Fat tak i Peguot.Jelikož jsem zatím používal jen benzínové motory (japonské) tak jsem chtěl požádat o vaše informace a rady v tomto směru, případně jiný diesel podobné kategorie. Prosím nepište o koncernových vozech, jeden máme doma anic moc. děkuji


Jinými slovy, doteď měl tazatel japonské benzíny a chce přejít na italský nebo francouzský diesel? Ptám se proč? Pokud s nimi byl spokojený, tak ať u nich zůstane. I když 1,9 Jtd nebo 2,0 Hdi, zvlášť bez FAPu, patří mezi ty povedenější moderní diesely. Volil bych podle toho, co zrovna bude za stejné peníze v lepším stavu. 307 je na trhu hodně, Croma zase není taková tuctovka, nikdo ji nebude krást ani závidět.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 25.04.2013 15:00, RE: Fiat Croma 1.9 jtd nebo Peguot 307SW diesel
Paul posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rád bych Vás chtěl požádat o radu. Přemýšlím o koupi jednoho z těchto vozů.Líbí se mi jak Fat tak i Peguot.Jelikož jsem zatím používal jen benzínové motory (japonské) tak jsem chtěl požádat o vaše informace a rady v tomto směru, případně jiný diesel podobné kategorie. Prosím nepište o koncernových vozech, jeden máme doma anic moc. děkuji
Jinými slovy, doteď měl tazatel japonské benzíny a chce přejít na italský nebo francouzský diesel? Ptám se proč? Pokud s nimi byl spokojený, tak ať u nich zůstane. I když 1,9 Jtd nebo 2,0 Hdi, zvlášť bez FAPu, patří mezi ty povedenější moderní diesely. Volil bych podle toho, co zrovna bude za stejné peníze v lepším stavu. 307 je na trhu hodně, Croma zase není taková tuctovka, nikdo ji nebude krást ani závidět.


přesně tak, nechápu ten posun. raději plyn do japonského benzínu než francouzskou (přesněji jakoukoliv) naftu. ale pokud bych musel tak Cromu 1.9jtd. ne moc oblíbená-díky tomu levná, překvapivě pohodlná a vcelku i spolehlivá (s touto motorizací). takový černý kůň. ale po pár článcích z poslední doby které na ní upozornily jich moc nebude.
respond
TIP CARS JE OD 27.9. ULTRA SRAČKA
number of posts9
date of registration04.12.2024
Friday 26.04.2013 08:25, Croma
Přidám rychlo postřeh o moji nedávno koupené Cromě. Proč Croma: sedadla víše nad vozovkou, menší jak kompaktní MPV. Osvědčený naftový motor, skvělá cena, bezpečnost. Parametry při výběru: FL, 1.9JTD 8ventil - měl jsem v AR 156 16V, jel jak vystřelený z praku, ale díky výkonu menší životnost všeho dokola a o něco větší spotřeba:), manuál, nejmenší 16´´ kola.
Prvně proběhla lustrace KM na dálku - v Brněnském bazaru u řeky /shořel - více Google/ měli dvě, jeden stočený o cca 130tkm, druhý min o 200tkm. Rozjel jsem se na první nestočený. 4roky starý, 110tkm.
Stav: nový lak na dvou místech, odřené dveře od klíčku, několik dírek od cigarety /auto nesmrdělo/, zrezlejší kotouče od stání /auto byl čerství dovoz/, nějaký pazvuk od něčeho točícího se v motoru. Nešel jsem kupovat nové auto.
Poprodejní servis: geometrie, rozvody, oleje včetně převodovky, filtry, klima, zvuk byl od řemenice, pak se lehočce ozývala kladka - výměna, řemen. Brzdy se po 1.500km vyhladily. Byla na kraji vyskočena střešní lišta a v řidičových dveří nedržela na 100% ozdobná lišta - lepidlo na okna lepí vše. Najednou jsme si všimly, že odskakuje zadní náprava. ve zkratce, náprava dolů, vše jak nové, znovu geometrie a vše 100%. Drnčící expanzka, namotání textilní pásky kolem držáku.
Jízda: většinou jsem měl Frantíky a auto je decentně tvrdší. Co mě zatím trošku vadí, jsou tvrdší sedáky, žádná hrůza, ale Frantík to není. V zatáčkách to není Mondeo, ale auto jde tam kam potřebujete. Auto neumí oproti Frantíkům skákat přes retardéry, při skočení se ozve rána, ale nejde do páteře jak u O1.
Spotřeba při 1/3město 6l/100km - na nádrž 1000km!!, s dálnici max 6.5l, nejsem brzda provozu. Celek: podobný poprodejní servis si dělám na všech autech, raději udělám vše na jednou a pak jen spotřebák. Ceny dílů jsou bez problému. Cena auta a jeho "výkon" je naprosto skvělí a díky anonymitě internetu můžu napsat, že patřím do vysoko příjmové skupiny, ale nechce se mě již utrácet za auta - prozřel jsem, asi je to věkem. Při rychlo hodnocení jsem se oprostil od radosti z nového auta které stále trvá a napsal jsem vše.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 26.04.2013 10:31, RE: Croma
cz2891 posted by:
Přidám rychlo postřeh o moji nedávno koupené Cromě. Proč Croma: sedadla víše nad vozovkou, menší jak kompaktní MPV. Osvědčený naftový motor, skvělá cena, bezpečnost. Parametry při výběru: FL, 1.9JTD 8ventil - měl jsem v AR 156 16V, jel jak vystřelený z praku, ale díky výkonu menší životnost všeho dokola a o něco větší spotřeba:), manuál, nejmenší 16´´ kola. Prvně proběhla lustrace KM na dálku - v Brněnském bazaru u řeky /shořel - více Google/ měli dvě, jeden stočený o cca 130tkm, druhý min o 200tkm. Rozjel jsem se na první nestočený. 4roky starý, 110tkm. Stav: nový lak na dvou místech, odřené dveře od klíčku, několik dírek od cigarety /auto nesmrdělo/, zrezlejší kotouče od stání /auto byl čerství dovoz/, nějaký pazvuk od něčeho točícího se v motoru. Nešel jsem kupovat nové auto. Poprodejní servis: geometrie, rozvody, oleje včetně převodovky, filtry, klima, zvuk byl od řemenice, pak se lehočce ozývala kladka - výměna, řemen. Brzdy se po 1.500km vyhladily. Byla na kraji vyskočena střešní lišta a v řidičových dveří nedržela na 100% ozdobná lišta - lepidlo na okna lepí vše. Najednou jsme si všimly, že odskakuje zadní náprava. ve zkratce, náprava dolů, vše jak nové, znovu geometrie a vše 100%. Drnčící expanzka, namotání textilní pásky kolem držáku. Jízda: většinou jsem měl Frantíky a auto je decentně tvrdší, co mě zatím trošku vadí, jsou tvrdší sedáky, žádná hrůza, ale Frantík to není. V zatáčkách to není Mondeo, ale auto jde tam kam potřebujete. Auto neumí oproti Frantíkům skákat přes retardéru, při skočení se ozve rána, ale nejde do páteře jak u O1. Spotřeba při 1/3město 6l/100km - na nádrž 1000km!!, s dálnici max 6.5l, nejsem brzda provozu. Celek: podobný poprodejní servis si dělám na všech autech, raději udělám vše na jednou a pak jen spotřebák, Ceny dílů jsou bez problému. Cena auta a jeho "výkon" je naprosto skvělí a díky anonymitě internetu můžu napsat, že patřím do vysoko příjmové skupiny, ale nechce se mě již utrácet za auta - prozřel jsem, asi je to věkem. Při rychlo hodnocení jsem se oprostil od radosti z nového auta které stále trvá a napsal jsem vše.


Neuvěřitelný. Teda obsah jo, ale... Napadl mě jeden kreslenej vtip, tuším od p. Jiránka - chlap v bouráku říká pěšímu (evidentně intelektuálovi): "Já bych taky strašně rád chtěl bejt inteligentní, ale zase nechci bejt chudej"
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 04.06.2013 21:45, Re:
Dobrý den. V prvním případě - Fiat Croma je velmi pohodlný vůz střední třídy. Vznětové motory JTD od Fiatu jsou velmi dobré, mají vysoký výkon, nízkou spotřebu a jsou spolehlivé. Závady se občas objevují u turbodmychadel, kterým zatuhnou rozváděcí lopatky (to lze řešit rozhýbáním nebo výměnou turba). Určitě nabídne neporovnatelně vyšší komfort cestování než Peugeot 307 SW. I jeho naftové motory jsou ale povedené a víceméně pro ně platí to stejné, co pro motory od Fiatu. Peugeot 307 je autem o třídu níž, nemůžete od něj tudíž čekat takový komfort, jako od Cromy. Volba mezi těmito dvěma vozy závisí na tom, co od automobilu očekáváte.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 05.06.2013 09:55, RE: Re:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. V prvním případě - Fiat Croma je velmi pohodlný vůz střední třídy. Vznětové motory JTD od Fiatu jsou velmi dobré, mají vysoký výkon, nízkou spotřebu a jsou spolehlivé. Závady se občas objevují u turbodmychadel, kterým zatuhnou rozváděcí lopatky (to lze řešit rozhýbáním nebo výměnou turba). Určitě nabídne neporovnatelně vyšší komfort cestování než Peugeot 307 SW. I jeho naftové motory jsou ale povedené a víceméně pro ně platí to stejné, co pro motory od Fiatu. Peugeot 307 je autem o třídu níž, nemůžete od něj tudíž čekat takový komfort, jako od Cromy. Volba mezi těmito dvěma vozy závisí na tom, co od automobilu očekáváte.


Ta závada rozváděcích lopatek turba nejvíce právě postihuje řidiče, kterří i s naftou jezdí vyloženě na spotřebu. Je potřeba nejlépe !každou! delší jízdu tu a tam "nechat koníčky proběhnout" a hlavně "pořádně je nakrmit" (třeba zepár předjížděcích manévrů nebo svižné vyjetí prudšího kopce). Má to 2 aspekty:
1) motor si do ECU zapíše, že k tomu dochází a "nezleniví"
2) projede se celé výkonové pásmo motoru s použijí se všechny podpůrné systémy

Tohle platí pro motory obecně, čili i benzínový motor je potřeba čas od času prohnat v otáčkách, a to tím spíše, čím má instalované záležitosti, jako vířivé klapky, vícenásobné sání, variabilní časování ventilů. Všechno tohle nepoužíváním zatuhne, jako když se dlouhodobě nepoužívá ruční brzda.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.