citation:
reakce na: Humusus, 09.08.2018 18:39 (Tady není co řešit, jednoznačn ...)
Není co řešit? Opravdu není. Stačí si pustit Top Gear - vánoční speciál z Dálného Východu. Barchetta vs. Z3 vs. MX-5 druhé generace. Na konci pořadu se moderátoři vzácně shodli, že barchetta byla celkově nejlepší auto a je i přes náhon na předek zábavnější než zbylá konkurence.
Mimochodem, jak barchetta, tak MX-5 za 60 tisíc budou ve stavu klinické smrti, u hondy netuším. Cena prvních MX-5 s mrkacími světly roste, ta už je dávno za limitem v jakémkoliv stavu. Cena barchett v rozumném stavu (takovém, se kterým se dá aspoň chvíli jezdit před renovací) dnes nejde pod 80 tisíc a soustavně roste. U nás jsou v nabídce poměrně laciné kusy, které zbytek Evropy prodává jako nepojízdný šrot. Normální barchetta na západ od hranic stojí 5+ tisíc eur, zachovalá 8+ tisíc.
Pokud se bavíme o renovaci, cena originálních dílů na barchettu je už taky dost vysoká - použitý nárazník např. 8-10 tisíc, přední světla od 10 000 za pár, stříbrné Naxos klidně 25 tisíc. Nové ty díly už nejsou. Je to všechno dáno tím, že barchett se vyrobilo jen cca 50 tisíc kusů (i punt cabrio se vyrobilo více), zbylo jich hrstka a už je to sběratelsky ceněné auto. Vloni se prodala v Itálii asi poslední nejetá barchetta (v podstatě základní výbava, rok tuším 1996) do Holandska, letos se za stejnou cenu a + najetými 400 km prodávala znovu. Cena v přepočtu skoro 800 tisíc převyšovala cenu nového Fiatu 124 Spider. A stejně se to prodalo.
A dovětek pro tazatele. Targa a roadster se nedají úplně srovnávat. Targa je méně obvyklá konstrukce obecně, roadster nabídne větší požitek z jízdy bez střechy. Z pohledu unikátnosti je na tom barchetta lépe, vzniklo jich méně než hond, ale honda je zase v ČR exotičtější.