0
back
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit starší Fiat 500L?

category of topic classification: italská vozidla
Laky
number of posts5
date of registration15.09.2008
Saturday 08.12.2018 12:39, motor 1,3 nebrat
Variantu 1,3 jsem měl toto léto na týden z půjčovny. Nový sotva zajetý vůz. Ve městě pohodlné, s dobrým výhledem a spotřebou okolo 4 l/100 km. Okresky už chce pořád držet plyn na podlaze a stejně v každém kopečku brzdí provoz. Na dálnici je to tragédie, neudrží 130 km/h. ve stoupání a já mám divný pocit, když jedu pořád s nohou na podlaze a stejně nedám ani 120 km/h. Najel jsem s tím necelý tisíc km. a po dálnici zpět na letiště jsem se těšil až to vrátím.
Motor 1,6 neznám, ale určitě musí být lepší.
respond
Motorbike
number of posts9
date of registration01.12.2017
Saturday 08.12.2018 20:32, Určitě 1,6 Mjet
500L není zase tak malé auto a u kupujícího předpokládám, že si ho pořizuje kvůli rodinnému využití. Najezdil jsem cca 100 tis. km s 1,6 MJet, verzí 77 kW v Doblo Panorama. Bez jediné poruchy nejen motoru, ale celého vozu. A hýbal s ním opravdu velmi slušně. Redaktor Světa motorů M. Vaculík ho označil za jeden z nejlepších dieselů v historii! 5 litrů olejová náplň, hydroštely, 77kW nemá naklápění lopatek turba, 88kW ano. Litinový blok, hliníková hlava, u 77kW verze je obtok řešen podtlakem, nikoliv elektromotorkem, který se po čase vyhřeje. Pokud vím, až úplně nejnovější verze bude mít vstřikování Adblue, takže raději tu bez. S 1.3 jsem měl tu čest v Puntu, kam bych ji zvolil s ohledem na velikost vozu a předpokladu obsazení jen řidičem. Po vyřešení rozvodů nemá chronický problém, ale do 500L raději šestnáctistovku. V dvě, tři čísla nazpět byl test v SM na 500L jako ojetinu a o šestnáctce psali, že táhne jako konkurenční dvoulitr. Vyzkoušejte, nejsou daleko od pravdy. Spotřeba u krabicovitého Dobla kolem 6 litrů. Nyní mám nové Tipo SW 1,4 TJet v LPG verzi a jsem velmi spokojený. Pokud najedete do 15000 km za rok, mrkněte se po tomto motoru. Nepřímovstřik, výkonově aktuálně poddimenzovaný, zvládal i 150 koní s Multiairem. Na rozdíl od přímovstřiků nekarbonuje a neředí olej benzínem. A nemá filtr pevných částic.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.