0
back
 

diskuze k tématu: Evropský parlament usiluje o snížení rychlosti u dodávek

category of topic classification:
alojz01
number of posts8
date of registration28.05.2013
Tuesday 11.06.2013 10:19, rozdíl
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 11.06.2013 13:13, RE: rozdíl
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici


Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu.

A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 11.06.2013 13:40, RE: rozdíl
Suhlasim s tym, ze maju vyssi valivy odpor. Ale je to aj tak chytene za vlasy. Odpor rastie exponencialne a tiez je zavisly od aerodynamiky vozu. Takze to moze a nemusi byt pravda. Len sa modlim, aby im nikto nepovedal, ze stojaca dodavka nema ziadne emisie...
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 11.06.2013 14:06, další štěk
Omezení rychlosti dodávek kvůli bezpečnosti? No tak to si nejsem jistý. Jen by přibylo nervózních a nas*aných dodávkářů kličkujícími mezi kamiony v rychlostech 80 - 120 km/h. To ať mně raději nějaká dodávka ve 140 km/h problikne, rád ji uhnu nebo ujedu.

Kvůli emisím? Myslím, že tlak na spotřebu ze strany vedení firem je dostatečně velký a pokud jsou to auta nasmlouvaných živnostníků, je to jen jejich blbost, když jezdí jak hovada. Musí si sami uvědomit priority, jestli je pro ně důležitější vše co nejrychleji porozvážet a sedět dřív u piva, nebo zvolnit a cpát míň peněz do auta za naftu a servis.

Jde vidět, že politici se zase nudí a potřebují se zviditelnit. Nic chytrého od nich ale čekat nemůžeme. Zvlášť když to vypadne z ,,úst´´ někoho z Bruselu, Německa nebo VB.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Tuesday 11.06.2013 16:16, buzerace z brusele
ať si pan poslanec omezuje doma svoji starou. Po tom jakou rychlostí jezdí soukromí majitelé toho či onoho vozu mu může být jedno.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Tuesday 11.06.2013 18:02, RE: rozdíl
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.


Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 11.06.2013 19:47, RE: rozdíl
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.


Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad.
Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu.
Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 11.06.2013 20:46, RE: rozdíl
Koloss posted by:
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad. Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu. Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.


ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 11.06.2013 23:11, RE: rozdíl
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad. Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu. Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.


Tak je to někde veprostřed . Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti . Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná . Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...
respond
Frankiee
number of posts15
date of registration02.11.2012
Wednesday 12.06.2013 11:07, ...
v EU uz roupama nevedi co by vymysleli za kraviny
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 12.06.2013 13:17, RE: ...
Frankiee posted by:
v EU uz roupama nevedi co by vymysleli za pi....ny


Tak to naprostej souhlas, rozpočty v miliardovejch schodcích, kam se podíváš a oni vymejšlejí, jestli se marmeládě může říkat marmeláda.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Wednesday 12.06.2013 13:43, RE: rozdíl
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad. Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu. Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.


Nic nesedlo, pán je mimo. Jezdím dodávkama celý život... Mám od pikapů po velké tak vím, že váha je na emise mnohem důležitější než Cx. Starý pikap co měl prázdný tunu jezdil za 4l/100 úplně v pohodě a nový, který prázdný váží 1,5tuny prostě pod 5,2 nedostanu (jedná se o srovnání 1,9F8Q motor Renault a 2,0SDI Caddy) a vůbec o tom nebudu diskutovat. Pokud najedete u mne alespoň 500 tisíc kilometrů a jako živnostník chcete, klidně tuto spotřebu uděláte....vůbec nikoho nehoupám. Jd ejen o to, že sednete a jedete meziměsta na 100km se zahřátým motorem. Starý Peugoty Boxery, co jsem měl, jezdily asi za 9- 10l/100, tam to bohužel nešlo snížit, kvůli zpřevodování. Ducata a podobné auta mají na dodávky vzhledem k designu minimální Cx tak to trochu zkresluje, ale ty motory od Iveca 2,3 jsou prostě famózní a 3,0 taky vůbec není marný. Opravdu jezdím prázdný za 6,1-6,4 teď v létě a naložený s 1,5 max tuny 8,3-8,5 není problém. Nevím čemu se divíte a dokonce to je verze L3H2 takže pokud to někdo má v noze L1H1 musí jezdt ještě o trochu míń. Dáte šestku a udržujete rychlost nebo ji necháte ze 130 mírně padat a spotřeba klesne na minimum s rozumným dojížděním ke křižovatkám. Já jen říkám, že tedy hodit všechny dodávky s různým Cx je hloupost a navíc emise jsou závislé na spotřebě a velikosti motoru a každá dodávka má jiný motor a jezdí jinak naložená, a s různými řidiči, takže pokud neumí řadit nebo díky váze vozu nemohou dát tu šestku například, nemá smysl řešit jestli jede 120 nebo 130 na omezovači, protože emise budou při 90 vyšší a Cx nehraje takovou roli jak váha vozu..asi tak, a podrážděnost stranou, díky.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 12.06.2013 13:43, RE: ...
Koloss posted by:
Frankiee posted by:
v EU uz roupama nevedi co by vymysleli za pi....ny
Tak to naprostej souhlas, rozpočty v miliardovejch schodcích, kam se podíváš a oni vymejšlejí, jestli se marmeládě může říkat marmeláda.


kamarádka se dostala do Bruselu do europarlamentu na stáž. po měsíci utekla, že takovou nudu a zbytečnost ještě neviděla. to asi mluví za vše.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 12.06.2013 14:07, RE: ...
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
Frankiee posted by:
v EU uz roupama nevedi co by vymysleli za pi....ny
Tak to naprostej souhlas, rozpočty v miliardovejch schodcích, kam se podíváš a oni vymejšlejí, jestli se marmeládě může říkat marmeláda.
kamarádka se dostala do Bruselu do europarlamentu na stáž. po měsíci utekla, že takovou nudu a zbytečnost ještě neviděla. to asi mluví za vše.


Tak ale pro spoustu lidí je tohleto sen - nedělat nic, tvářit se důležitě, nemít žádnou zodpovědnost, a přitom za to brát super prachy...
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Wednesday 12.06.2013 14:10, RE: rozdíl
Pepe posted by:
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad. Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu. Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
Tak je to někde veprostřed . Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti . Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná . Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...


S tím 2,3 Jtdečkem v 88kW se dá jet mírně nad 6l, sám jsem čučel a několikrát jsem to zopakoval, jde jen o styl jízdy a délku, profil tratě. Je to Iveco a naprosto jednoduchý úsporný motor. Pan Koloss možná rozumí fyzice a mondeím ale s dodávkami má nejspíš bídnou zkušenost (mimochodem Cx Fiatu Ducata je lepší jak u většiny osobních aut, bohužel díky super obtékání vzduchu oprýskává lak). Ano, v identických vozech Peugeot Boxer je skutečně Ford Puma a je to tragédie. Jezdí s ním ode mne několik doprav a ty motory mnohdy nenajedou ani 150 tisíc. Řeší se na nich od vstřiků po alternátory (zatíká voda), egr, turba i 3x na 100 tisíc km, kazí se prakticky vše. Často, pokud se to stihne v záruce, se vyměňují celé motory (proto každý druhý inzerát se chlubí u ojetiny fungl novým motorem do 50tkm, protože majitelé se jich zbavili pro ukrutně drahý servis, kdy není problém do nich nasypat díly za 250 tisíc za dva roky). Výkony motorů jsou stejné, ale jedná se o úplně odlišné motory. 74kw HDI je mnohem lepší volba, co do životnosti a spotřeby u Peugeotu. Toho Peugeotu se ve vyšším nájezdu zbavte, protože nepomůže ani slušné zacházení. Pořád lepší jak nový MB Sprinter s biturby nebo Crafter s 2,5TDi, u těchto vozů si majitelé rovnou hážou mašli:o)

respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Wednesday 12.06.2013 14:16, RE: rozdíl
Pepe posted by:
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
alojz01 posted by:
a jaký je rozdíl když jde dodávka 120km/h nebo 130km/h? dost zanedbatelný, v parlamentu se zase nudí teoretici
Není vůbec zanedatelný, u vozů s velkou čelní plochou roste s rychlostí potřebný výkon a tím i spotřeba nelineárně, nechci přímo říct exponenciálně, ale bude to velmi podobné. Nehledě na to, že dodávky snadno dosáhnou i vyšších rychlostí než 130, ale jejich konstrukce není pro tyto rychlosti příliš dobrá a klesá bezpečnost provozu. A kromě toho - jestli jsem pochopil, tak se mluví o omezovači na 120 km/h, přičemž dnes je rychlost 130 km/h jen vymezená zákonem a ne příliš vyžadovaná policií. Takže rozdíl v praxi může být i výrazně vyšší než 10 km/h.
Je to úplná hloupost přesně jak píše ten nad Vámi. Vymýšlí nesmysly. Čelní odpor při rychlosti 130 nebo 120 nemá vůbec jako jedinný vliv na emise a pro mne jako řidiče dodávek je naprosto zanedbatelný. Daleko větší vliv má váha vozu a o té se nějak nemluví, musím víc vytáčet motor, šlapat na plyn. To jde ruku v ruce s "uměním" řidiče. Takže když je někomu jedno jakou bude mít spotřebu, bude kašlat na řazení, nemá konečná rychlost na nic prakticky vliv. Už jsou s tou ekologií směšní a je jen otázkou času, kdy na tyto daně v podobě dostat lidi do servisů a převést náklady na majitele prostě nebudou mít. Němci už teď vykupují starší dodávky a šetří víc jak my a jezdí nakupovat sem. Mám z dodávek Fiata Ducato a prázdný jede přes 160 úplně v pohodě, ty auta jsou na to stavěná a mají bohatě dimenzované brzdy na prázdný vůz i v těchto rychlostech. Mám motor 2,3 výkonový ideál, kterému je čelní odpor úplně jedno a když se s tím naučíte jezdit není problém prázdný jet mezi 6 - 6,5 l i s velkou čelní plochou a nad 100km/h. Takže mnohem důležitější je u těchto motorů 6 rychlostní stupeň nejen na emise. Pokud naložím auto na 1,5t a jedu za 8,3l/100km tak mám vyšší emise v 90km/hnež prázný v rychlosti nad 130 za hodinu. Prostě melou nesmysly, aby se trh hýbal, ale jak dlouho, když už na to nikdo nemá po těch propadácích s FAP u Crafteru a Sprinterů, které vydrží mnohdy jen 10tkm...lobby, nic víc.
Zaprvé - nepsal jsem nic o ekologii. Ani jsem nepsal o tom, jestli je to dobrý nápad. Zadruhé - není se co divit, že se živíte jako řidič dodávky, ve fyzice byste neuspěl. S rostoucí rychlostí se stávají valivé odpory zanedbatelnými vzhledem k aerodynamickému odporu. Zatřetí - už přestaňte s těma báchorkama, jak vám to žere 6 litrů při rychlostech nad 100. Natankujte plnou hned za Prahou, dojeďte do Brna za 1,5 hodiny a jsem zvědavej, jak dolijete do nádrže jen 13 litrů. Ledaže by to Ducato bylo kabrio.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
Tak je to někde veprostřed . Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti . Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná . Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...


Ještě jsem chtěl doplnit, u té "strašidelné" verze H3 se jezdí nejlíp s 3,0Jtd 115kW od Iveca a jezdí to jako pila v průměru 8,5-9,0l, jde taky o vyjímečně úsporný a povedený motor od Iveca a pro H3 je mnohem lepší volbou (když neklekne převodovka:o) ).

respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 12.06.2013 15:21, Kamilovi 321
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ).

Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h.

Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům.

No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu).

Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 12.06.2013 19:33, RE: Kamilovi 321
Koloss posted by:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.


Tak Ducato opravdu dvoumontáž nemá . Občas se objeví nějaké se zdublovanou nápravou (pipi grily a odtahovky). Při opravdu defenzivní jízdě (do 80km/h na 6.přev. stupeň) se vejdem do těch 7. Ale rozdíl na dálnici mezi 120 a 140 km/h tacho je min 1litr/100km. Spíš ale 2.O recenzi jsem už taky uvažoval (krásný by byl průřez všech "mých" Ducat (Boxerů) od r.v. 1991 až po 2010), ztroskotalo to na klasice - lenosti...
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Wednesday 12.06.2013 19:46, RE: Kamilovi 321
Koloss posted by:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.


Zdravím, díky moc za změnu stylu. Recenzi možná někdy napíšu, jen nevím jestli na Ducato, je tu o něm i na Tipcars docela hezký článek, spíš mne fascinuje VW Caddy. Je to taky vynikající auto, vzhledem k těm kilometrům. Tu trvanlivost Ducata jako celku teprve testuji. Musel jsem se o dodávkách něco naučit, protože peněz moc není a jedna dodávka na trhu horší než druhá, šetří se všude a u dodávek 2x tak. V podstatě je to jen o tom si vybrat tu nejméně špatnou ze špatných, bohužel. Tranzit oproti Ducatu má žravé a nespolehlivé motory, ale celkovou spolehlivost bych si netroufnul hodnotit. Víc uveze, víc rezne a o víc se na něm šetřilo. Ducato má taky své mouchy a to právě tím designem. Díky Cx 0,31 jsme na srovnatelné hodnotě jako u BMW 5 E39. E34 měla dokonce 0,37 a mají určitě jinou čelní plochu než Ducato. Jenže toho docílili právě tím designem a díky tomu má Ducato, Jumper, Boxer velké problémy se zatíkáním vody hlavně na vstřiky. S passatem s 2,0TDI se dá jet i za 4,3 nafty ale ten motor je kopa šrotu, stejnou hodnotu zajedete i s 2,0TDI Octavii s odolnějším motorem. Právě v něm má základ 2,0SDI a pokud nemám tu šestku s turbem nedostanu se pod 5,2-5,4 je to tou šestkou a váhou auta, Caddy je těžší. U některých aut ta spotřeba snížit jde, někde prostě jedu jak chci a výkyvy minimální a na tak nízké hodnoty se nedostanu ani při Eko jízdě:o) Je to jak psal Pepe, každý milimetr dva pohybu pedálu může znamenat rozdíl i dva litry na sto. Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to. Dám níž odkaz z článku přímo Tipcarsu, kde zmiňují i ten Cx a redaktor jel prvně s autem za 7l při průměru 55km/h. Ale jde to po čase i níž, stačí rozjet, dám šestku a pokud pohnu o milimetr dva plynem dolů kolem 120, klesne spotřeba na 2-3 litry a celkově mi to udělá přes těch šest. Tyto dva Jtd Sofim jsou jedinné dobré motory co v dodávkách zbyly. Ducato se nedělá v žádné verzi s dvoumontáží, nosnost dohání pery, ale Iveco Daily se stejnými motory ano a tam je snížen výkon na 85kW a spotřeba úplně jinde i kvůli těžkému rámu. Proto je Cx zanedbatelný v dodávkách vůči aktuální váze vozu, ta má na emise primární vliv a toto opatření co chtějí udělat beru jako výsměch. Zas uveze 3 tuny(35C13), oproti němu jsou Ducata jak z papíru, bohužel papírově nosnost jen 900kilo na sk. "B", takže muselo být vyloučeno z výběru:o) A já jsem původně elektro silnoproud i s tou fyzikou:o)) Přidávám odkaz na článek Tipcarsu i o Ducatu. Mějte se hezky.

http://www.tipcars.com/magazin-boxer-ducato-jumper-tri-kralove-z-italie-2745.html


respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 12.06.2013 21:19, RE: Kamilovi 321
kamil321 posted by:
Koloss posted by:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
Zdravím, díky moc za změnu stylu. Recenzi možná někdy napíšu, jen nevím jestli na Ducato, je tu o něm i na Tipcars docela hezký článek, spíš mne fascinuje VW Caddy. Je to taky vynikající auto, vzhledem k těm kilometrům. Tu trvanlivost Ducata jako celku teprve testuji. Musel jsem se o dodávkách něco naučit, protože peněz moc není a jedna dodávka na trhu horší než druhá, šetří se všude a u dodávek 2x tak. V podstatě je to jen o tom si vybrat tu nejméně špatnou ze špatných, bohužel. Tranzit oproti Ducatu má žravé a nespolehlivé motory, ale celkovou spolehlivost bych si netroufnul hodnotit. Víc uveze, víc rezne a o víc se na něm šetřilo. Ducato má taky své mouchy a to právě tím designem. Díky Cx 0,31 jsme na srovnatelné hodnotě jako u BMW 5 E39. E34 měla dokonce 0,37 a mají určitě jinou čelní plochu než Ducato. Jenže toho docílili právě tím designem a díky tomu má Ducato, Jumper, Boxer velké problémy se zatíkáním vody hlavně na vstřiky. S passatem s 2,0TDI se dá jet i za 4,3 nafty ale ten motor je kopa šrotu, stejnou hodnotu zajedete i s 2,0TDI Octavii s odolnějším motorem. Právě v něm má základ 2,0SDI a pokud nemám tu šestku s turbem nedostanu se pod 5,2-5,4 je to tou šestkou a váhou auta, Caddy je těžší. U některých aut ta spotřeba snížit jde, někde prostě jedu jak chci a výkyvy minimální a na tak nízké hodnoty se nedostanu ani při Eko jízdě:o) Je to jak psal Pepe, každý milimetr dva pohybu pedálu může znamenat rozdíl i dva litry na sto. Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to. Dám níž odkaz z článku přímo Tipcarsu, kde zmiňují i ten Cx a redaktor jel prvně s autem za 7l při průměru 55km/h. Ale jde to po čase i níž, stačí rozjet, dám šestku a pokud pohnu o milimetr dva plynem dolů kolem 120, klesne spotřeba na 2-3 litry a celkově mi to udělá přes těch šest. Tyto dva Jtd Sofim jsou jedinné dobré motory co v dodávkách zbyly. Ducato se nedělá v žádné verzi s dvoumontáží, nosnost dohání pery, ale Iveco Daily se stejnými motory ano a tam je snížen výkon na 85kW a spotřeba úplně jinde i kvůli těžkému rámu. Proto je Cx zanedbatelný v dodávkách vůči aktuální váze vozu, ta má na emise primární vliv a toto opatření co chtějí udělat beru jako výsměch. Zas uveze 3 tuny(35C13), oproti němu jsou Ducata jak z papíru, bohužel papírově nosnost jen 900kilo na sk. "B", takže muselo být vyloučeno z výběru:o) A já jsem původně elektro silnoproud i s tou fyzikou:o)) Přidávám odkaz na článek Tipcarsu i o Ducatu. Mějte se hezky. http://www.tipcars.com/magazin-boxer-ducato-jumper-tri-kralove-z-italie-2745.html


Jen drobnou poznámku k cx. To je jen součinitel, kterým se násobí čelní plocha. Takže pokud je velká čelní plocha, tak je velká i její součinitelem upravená hodnota pro výpočet aerodynamické síly. F=1/2*ro*v^2*S*cx. Z toho je vidět, že síla roste se čtvercem rychlosti a potřeba výkonu má pak závislost kubickou. P=F*v = 1/2*ro*v^2*S*cx*v = 1/2*ro*v^3*S*cx
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.