0
back
 

diskuze k tématu: Emise, emise, emise

category of topic classification:
Fire
number of posts7
date of registration18.10.2008
Wednesday 21.10.2015 20:03, Děkuji:-)
Davide, děkuji za tento pravdivý obsah článku a objektivní pohled na věc.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 21.10.2015 20:24, Čisté prostředí za levno
Můžeme mít čisté prostředí za levno. Stačilo by snížit spotřební daň na benzín o 10 Kč a časem tu naftové osobáky a možná i menší dodávky nebudou jezdit samy od sebe. Ale snížení daně na benzin je v Evropě asi velká utopie.

Jinak jsem si všiml, že snad každý autobus MHD v Praze jednak nesmrdí a jednak z něj nejdou saze. Zato kolikrát relativně nový osobák smrdí a čoudí. Čím to je? Že by autobusy měly kvalitní a hlavně funkční čistění spalin, včetně např. vstřikování AdBlue? Kdežto osobáky jsou různě přečipované, s odstraněnými filtry pevných částic a o AdBlue si na pár vyjímek můžou nechat zdát?
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Wednesday 21.10.2015 20:45, k
tak já sy myslím že konkrétně v ČR většina lidí neřeší co vychází z výfuku a co by pro to mohli udělat aby byli ekologičtější.Dále jsem přesvědčen o tom , že žádná energie není zadarmo a že prostě za pohodlnost je potřeba zaplatit třeba životním prostředím .elektrinu chce doma každý ale nikdo nechce u baráku uhelný důl nebo skladiště radioaktivního odpadu či přímo elektrárnu.Taky je to věc politiky a cen pohoných hmot .Pokud si jdu koupit nové auto a mám na výběr třeba mezi 1,2 tce nebo 1,5 dci tak si prostě vyberu 1,5 dci ne že bych byl zastánce nafty ale prostě já jsem přesvědčen o to,že ten motor 1,5 má delší životnost protože nepojede na hranici výkonu jako 1,2 tce.to to se nebavím o rozdílu ceny nafty a benzínu nebo danovém zatížení
respond
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Wednesday 21.10.2015 21:36, Emise
Petr S:ty jo mas pravdu,porad jsem proti nafte,vyjimky jsou(najezdy,firem.flotila,pac nafta je zvyhodnena,viz vyse...),tohohle jsem si taky vsiml,ale nikdy jsem to nezminil,vyborny postreh a reakce....
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 22.10.2015 08:44, RE: Děkuji:-)
Fire posted by:
Davide, děkuji za tento pravdivý obsah článku a objektivní pohled na věc.


Taky dekuji autorovi.
Kratke, vystizne, strizlive zhodnoceni nesmyslne politiky EU a jejiho dopadu na prakticky zivot.

respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Thursday 22.10.2015 12:47, Pochvala ...
Přidávám se k pochvalám, pěkné zhodnocení dosavadního vývoje v této oblasti.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 22.10.2015 17:57, Úložiště jaderného odpadu
Kde to můžu podepsat, aby bylo za mým barákem? Beru to hned. Pak totiž budu mít u baráku nejen úložiště jadernýho odpadu, ale i dokonale spravený silnice, 24h svítící veřejný osvětlení (samo LED), dokonale fungující obecní služby (školka, policie, kultura, bazén...) apod., protože ty prachy za to úložiště udělají svý.
respond
Pavlik
number of posts1327
date of registration09.10.2008
Friday 23.10.2015 13:10, RE: Úložiště jaderného odpadu
brin posted by:
Kde to můžu podepsat, aby bylo za mým barákem? Beru to hned. Pak totiž budu mít u baráku nejen úložiště jadernýho odpadu, ale i dokonale spravený silnice, 24h svítící veřejný osvětlení (samo LED), dokonale fungující obecní služby (školka, policie, kultura, bazén...) apod., protože ty prachy za to úložiště udělají svý.


Tak to podepiš a užij si to - nic z popisovaného totiž nedostaneš. Vše co jsi popsal ti postaví / zaplatí ČEZ když má v blízkosti jadernou (nebo i jinou) elektrárnu. Za úložiště nedostanou blízké obce zhola nic (nebo maximálně ty opravené cesty), protože úložiště neprovozuje (bohatý) ČEZ ale (chudý) stát.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 23.10.2015 14:10, Omyl
Ale to se pleteš. Obec dostane od státu 4 miliony ročně. To mi nepřijde jako zrovna málo.
respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Friday 23.10.2015 14:18, RE: Omyl
brin posted by:
Ale to se pleteš. Obec dostane od státu 4 miliony ročně. To mi nepřijde jako zrovna málo.


Navíc pár takových kbelíčků na chatičku a 60 tisíc let nemusíš topit. Taky bych to bral
Akorát v létě to musíš šoupnout na balkon...
Kdybych si měl vybrat, tak raději jaderný odpad než haldu popílku
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 23.10.2015 14:31, RE: Omyl
David V posted by:
brin posted by:
Ale to se pleteš. Obec dostane od státu 4 miliony ročně. To mi nepřijde jako zrovna málo.
Navíc pár takových kbelíčků na chatičku a 60 tisíc let nemusíš topit. Taky bych to bral Akorát v létě to musíš šoupnout na balkon... Kdybych si měl vybrat, tak raději jaderný odpad než haldu popílku


Technicky vzato se u jaderného odpadu skladovaného podle běžných standadů nemůže nic moc stát.
V Rusku ještě nedávno běžně házeli vyhořelé palivo z ponorek do oceánu a svíticí rybu jsem ještě neviděl :D
respond
Pavlik
number of posts1327
date of registration09.10.2008
Friday 23.10.2015 15:22, RE: Omyl
brin posted by:
Ale to se pleteš. Obec dostane od státu 4 miliony ročně. To mi nepřijde jako zrovna málo.


To mi přijde jako hodně málo. Když to porovnám s tím kolik dostávají do obecní pokladny obce v okolí Temelína a Dukovan. A přiznám se, že nevím jak tobě, ale mě by se moc nelíbil výrazný pokles ceny mé nemovitosti způsobený přítomností takového skládku v blízkém okolí.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 23.10.2015 16:48, Hm
No já bych kupoval až po postavení :D
respond
Pavlik
number of posts1327
date of registration09.10.2008
Friday 23.10.2015 22:06, RE: Hm
brin posted by:
No já bych kupoval až po postavení :D


Pokud přemýšlíš takto "ekologicky", je to v pořádku. Já vzhledem k tomu, že už nemovitost v současnosti v lokalitě x vlastním, bych poklesem její ceny moc nadšen nebyl .

To David: já bych ta auta zakázal všechna a úplně - je jedno zda benzinová nebo naftová, škodliviny vypouštějí všechna, tak proč dělat výjimky? Benzínová vypouštějí méně škodlivin na litr spáleného paliva, ale zase spotřebují v reálu o cca 1/3 více paliva, takže ve výsledku jejich exhalace vycházejí stejně jako u dieselů, jen neškodí exhalace X, ale exhalace Y a u dieselů naopak. Navíc značná část aut jezdí v režimu krátkých tras se studeným motorem a při takovém druhu provozu jdou všechny "teoretické" výpočty do kopru a ekologie provozu je katastrofální bez ohledu na druh paliva.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 23.10.2015 22:28, Civilizace
A uvědomujete si, že naše dnešní civilizace v podstatě z 95 % stojí právě na rychlé dopravě? To je to hlavní co nás odlišuje od minulosti. Rychlá přeprava všeho, ať už informací, nebo čehokoliv jiného. Nějaké zákazy jsou absurdní a možná jste si všiml, že se žádný politik, byť i ten sebezelenější, nezmínil o zákazu aut se spalovacím motorem. Byla by to totiž politická sebevražda. Alternativa v podobně masovém měřítku totiž neexistuje. Ač sám plánuji pořídit elektromobil, připadám si zde momentálně spíš jako exot (jenže já to mám spočítané, že se mi to vážně vyplatí). Ale je mi jasné, že elektromobily rozhodně potřeby naší společnosti nepokryjí. Ty pokryjí tak potřeby moje (spíše mojí manželky, já nikam nejezdím).
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 23.10.2015 23:34, RE: Hm
Pavlik posted by:
brin posted by:
No já bych kupoval až po postavení :D
Pokud přemýšlíš takto "ekologicky", je to v pořádku. Já vzhledem k tomu, že už nemovitost v současnosti v lokalitě x vlastním, bych poklesem její ceny moc nadšen nebyl .To David: já bych ta auta zakázal všechna a úplně - je jedno zda benzinová nebo naftová, škodliviny vypouštějí všechna, tak proč dělat výjimky? Benzínová vypouštějí méně škodlivin na litr spáleného paliva, ale zase spotřebují v reálu o cca 1/3 více paliva, takže ve výsledku jejich exhalace vycházejí stejně jako u dieselů, jen neškodí exhalace X, ale exhalace Y a u dieselů naopak. Navíc značná část aut jezdí v režimu krátkých tras se studeným motorem a při takovém druhu provozu jdou všechny "teoretické" výpočty do kopru a ekologie provozu je katastrofální bez ohledu na druh paliva.


Nevím, ale v Chicagu kde jezdí 3-4L benzíny jsem u 6-8 proudové ulice nikdy žádný smrad necítil. Zato na pražšké magistrále kolem I.P. Pavlova a v Žitné kudy jsem občas chodil pěšky na oběd se nedá nadechnout jaký je tam smrad. Podle mě to je jen díky dieslům. Teoretizování o spotřebě vs. škodliviny je zbytečné. Ta americká auta žerou hodně a mají tam daleko čistší vzduch.
respond
rzr1911
number of posts13
date of registration05.02.2013
Saturday 24.10.2015 10:44, Měřící cyklus
Zajímavý článek, ale pomíjíte fakt, že obsahy spalin se vztahují na měřící cyklus. Ten je ke škodě okolí definovám tak striktně, že jze naladit chování motoru na tento konkrétní a v praxi málokdy využitelný režim. To že zaúřadoval z řezětu urvaný cifršpion ve finále donutilo dělat motory, které jsou perfektně ekologické v režimu, do kterého se na silnici "nikdy" nedostanou. Je to odplata za výmluvy úředníků i automobilek na stížnosti ohledně rozdílů v reálné a tabulkové spotřebě. No, smích je asi přejde, jen ve městech budou lidi slzet z přízemního ozonu kvůli eko dieselům. Tzv diesel gate není technický problém, jen odkrývá neschopost úředníků myslet a sílu a schopnosti automotive.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.