Monday 27.08.2007 08:29,
Zánovní auta
Myslet si, že se sem ze západu vozí hodně zánovních aut ve výborném stavu a že ovlivní zdejší trh, je dle mého názoru celkem naivní.(omlouvám se, nejsem analitik, jen ze mě mluví zkušenost).
Ano, sám si pro svojí potřebu dovážím auta do jednoho roku stáří a za ca dva roky je prodávám. Je to ale vždy vykoupeno tím, že dovážené auto je nějak poškozené (vždy ale plně funkční a pojízdné - jedu po vlastní ose), pak jsem schopen se dostat na slušnou cenu. Ta Octávie za 325 je určitě opravená zbořenina, protože sehnat ji venku a prodat s přirážkou minimálně 20-50tis. jak se to tu běžně děje, nebouranou, to je prostě i v Německu Scifi, nebo jeden případ z 1000 - vím, že když chtěla má švagrová z DE podobné auto (bez poškození), neměla šanci ho tam sehnat, protože je po nich ohromná poptávka ze strany samotných Němců (tak si opět odvezle do DE moji Octávii, kterou jsem tam před dvěma lety koupil). 3Letá auta se tam často prodávají z firem po ukončení leasingu (dělá to stejně i naše "dcera" v DE, ta auta mají najeto mezi 100-250tis za 3 roky, takže zánovní ale často dost jeté.
Existují i výjimky, loni bylo pro mé rodiče výhodné koupit nový Citroen u známého v DE, nechali jsme ho tam jako předváděčku 6 měs. a potom jsme ho jako "ojetinu" s 425 kilometry na tachometru dovezli sem. Bohužel "staříci" se zbláznily a zavoněla jim nafta, tak to auto po roce a 11 tis.km prodávali a nový majitel jistě neprohloupil. Nicméně prodat byl skoro horor, protože všichni bazarníci tvrdili: To auto je příliš nové a tedy relativně drahé (ale o 100 tis. levnější než to samé ze salonu), to se těžko prodá.
Je to pouze několik postřehů a vlastních zkušeností, které jsem musel napsat, neb se mi ten článek zdál trochu tendenční.
respond