Nebýt ceny, tak beru třeba Opel Corsu-e, která má termomanagement baterie, nabíjení snese 100kw(hodně dobré) a cena je pod 800tis.kč, na firmu je dotace myslím 240tis.kč, ale tu možná naše slavné ANOfertí sdružení zruší, protože zadlužují stát(rozuměj nás daňové poplatníky) až hanba
Ten termomanagement má prý největší vliv na degradaci baterie, takže proto jsem stopnul úvahy koupit mírně jetý eGolf VII, on ten dojezd by stačil, ale pokud za deset let bude 100km místo 180km je to už na hraně i pro ježdění kolem komína(jako podnikatel).
Jezdím v autech se spalovacím motorem od roku 1991 a jsem přesvědčen, že se vývoj spalovacích motorů dostal na hranici svých možností a to prosím i bez EU norem.
- prostě i nejlepší motory mají po 400tis.km projev minimálně "hodně unavený"
- náklady na údržbu pak rostou strmě, snižuje se pravděpodonost "dojezdu bez problémů" u každého delšího výletu
- zvuková kulisa a vibrace jsou často pak nad limitem "pohodlnosti"
>> je to prostě dáno tím, že pořád je to kotel, kde akorát místo uhlí, hoří - exploduje nafta/benzín. Celý blok motoru(kotle) tak dostává strašnou "nakládačku" - teplota, tlak, tření.
Aby se zvýšila efektivita takového kotle, stává se celý systém tak složitý, až je vlastně přiliš náchylný k poruchám a vlastně snižuje i svou životnost. Dle mého je čas na elektromotor, který je vlastně jednoduchý, bez extrémních tlaků a teplot a tak životnost může být klidně přes 1 000 000km bez nějaké "generálky motoru"
Výhodou je i redukční jednostupňová převodovka, která je tak jednoduchá, že se nemusí šetřit "na materiálech" a olejové lázni.
Uvídíme, nová generace Tesla baterie je už prý bez kobaltu, bude tam více dostupný nikl a to je krok správným směrem, stejně jako tzv. suchý článek(méně energie na výrobu myslím ?)...
Ještě by to chtělo ale vymyslet univerzální vakcínu proti virům, jinak auta přežijou lidstvo