0
back
 

diskuze k tématu: Jaký vliv má klimatizace na výkon a spotřebu?

category of topic classification: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 09:50, rada
Motor přes řemen pohání kompresor klimy jen když je klima zapnutá (tehdy ubírá výkon a zvyšuje spotřebu, zvlášť u slabých motorů). Pokud Vám klima nefunguje (pravděpodobně špatný kompresor), tak jí asi nebudete používat a tím pádem neporoste spotřeba a neklesne výkon. Nevím jak je to u Nexie, ale u mnoha aut pohání stejný řemen i další věci jako posilovač řízení nebo alternátor takže ho ani sundat nemůžete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 13:26, rada
Nema to cenu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 16:23, rada
Pokud by šlo vynechat řemenici klimošky a dát kratší řemen z verze bez, tak by to něco málo přineslo. Rozhodně zvýšení výkonu a snížení spotřeby by bylo těžko měřitelné. Jestli máte čas na experimenty, tak to klidně zkuste.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 21:53, rada
možná hloupý příspěvek do diskuze, ale já bych nechal opravit klimu....v létě se to hodí....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 15:50, rada
Vždy pod kopcem radím sundat řemen z klimy. Ušetříte. A jak vyjedete kopec, tak zase nandat, protože při sjezdu z kopce můžete na volnoběh, kdy to tolik nežere, chladit interiér auta klimou. No a za ušetřené peníze si můžete denně koupit jednoho nanuka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 20:22, rada
Co takhle po rovinkách a do kopců se nechat vytáhnout se slovy "nějak mi to nechce jet" a dolů to potom sjet "zadara".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 22:45, rada
delat si prdel z chudaka neznalyho, ze se nestydite
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.11.2011 09:31, rada
vidíte točící se řemenici přesto kompresor stojí hřídele spojí až elektromagnet..nemá to smysl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.11.2011 11:05, rada
Tohle je další dotaz jak dělaný pro Davida :) A podle reakcí ostatních tipuji, že dotaz všechny spíše pobavil. Mě taky. Ad vyřazení klimatizace. Díval jsem se do katalogu náhradních dílů a klínové řemeny ke klimatizaci mají délku pouze 825 mm z toho usuzuji, že by mohlo být přímé spojení řemenice motoru - kompresor klimatizace. Pak by šel bez dalších finančních nákladů pouhým sundáním řemenu kompresor vyřadit z provozu. Při vypnuté (nebo nefunkční klimatizaci) je poháněna jen řemenice klimatizace, ale kompresor je odpojen a nepracuje. Odpojení kompresoru klimatizace sundáním řemenu tudíž sníží spotřebu jen minimálně. Pokud jde autorovi o snížení spotřeby, spíše bych se zaměřil na to, aby byl motor vozu v dobré kondici, čili funkční vzduchový filtr, správný olej motoru, funkční zapalovací svíčky, popřípadě dekarbonizaci motoru a palivové soustavy, správně nahuštěné pneu, nevození zbytečností v autě a taky správný jízdní styl řidiče. Myslím, že tímto způsobem ušetří tazatel více, než jen odpojením kompresoru klimatizace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.11.2011 18:33, rada
to zase chytrých lidí okolo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.11.2011 17:07, Zajímavá úvaha...
Trošku mě zaráží, že majitel nemá ambice klimu v autě zprovoznit. Už třeba kvůli následnému prodeji, sleva z ceny (už tak nízké) bude možná vyšší, než případná cena opravy klimy. Já jsem na počátku léta opravu řešil, ale jelikož byl chladič děravý na 3 místech, byla to trošku dražší legrace. Ale jestli jenom zdrhlo medium, tak se investice vyplatí. Kolikrát už jen kvůli odmlžování. Sice nevím, jestli takhle "funguje" klima i v Nexii (předpokládám, že je manuální), ale mě na vlhkost manuální v Boxeru zabírá. U autom. je to dané...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.11.2011 18:36, RE: Zajímavá úvaha...
Pepe posted by:
Trošku mě zaráží, že majitel nemá ambice klimu v autě zprovoznit. Už třeba kvůli následnému prodeji, sleva z ceny (už tak nízké) bude možná vyšší, než případná cena opravy klimy. Já jsem na počátku léta opravu řešil, ale jelikož byl chladič děravý na 3 místech, byla to trošku dražší legrace. Ale jestli jenom zdrhlo medium, tak se investice vyplatí. Kolikrát už jen kvůli odmlžování. Sice nevím, jestli takhle "funguje" klima i v Nexii (předpokládám, že je manuální), ale mě na vlhkost manuální ...
Klimatizace vysušuje vzduch, takže pokud funguje, měla by odmlžovat v každém autě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.11.2011 22:13, RE: Zajímavá úvaha...
Giorgio posted by:
Klimatizace vysušuje vzduch, takže pokud funguje, měla by odmlžovat v každém autě.
Fígl je v tom, že pokud má auto tlačítko odmlžení skel (pomocí klimy), tak klima běží a auto zároveň topí. Takže v zimě řidič v autě kvůli odmlžení skel nezmrzne. Auto fouká suchý teplý vzduch.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 05.11.2011 13:28, RE: Zajímavá úvaha...
Pepe posted by:
Trošku mě zaráží, že majitel nemá ambice klimu v autě zprovoznit. Už třeba kvůli následnému prodeji, sleva z ceny (už tak nízké) bude možná vyšší, než případná cena opravy klimy. Já jsem na počátku léta opravu řešil, ale jelikož byl chladič děravý na 3 místech, byla to trošku dražší legrace. Ale jestli jenom zdrhlo medium, tak se investice vyplatí. Kolikrát už jen kvůli odmlžování. Sice nevím, jestli takhle "funguje" klima i v Nexii (předpokládám, že je manuální), ale mě na vlhkost manuální ...
Dnes se Nexie prodávají za cca 15 tisíc Kč. U takto starých a levných aut zpravidla o ceně rozhoduje to, zda má auto STK a je provozushopné. Za pár let bude to auto úplně neprodejné. Klimatizace prostě nehraje roli, pokud ji aktuální majitel nepotřebuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 05.11.2011 17:46, RE: Zajímavá úvaha...
Tycoon posted by:
Dnes se Nexie prodávají za cca 15 tisíc Kč. U takto starých a levných aut zpravidla o ceně rozhoduje to, zda má auto STK a je provozushopné. Za pár let bude to auto úplně neprodejné. Klimatizace prostě nehraje roli, pokud ji aktuální majitel nepotřebuje.
Jo, ale to auto je z mého pohledu neprodejné už teď. Stojí - li vedle sebe 2 Nexie, a jediný rozdíl je v tom, že u jedné klima funguje, a u 2. ne, je volba jasná. Kdyby tam ta klima nebyla, tak by to třeba bylo jinak. Je to psychický. A to při prodeji ojetých aut dělá tak 80%...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 05.11.2011 17:48, RE: Zajímavá úvaha...
Petr S posted by:
Fígl je v tom, že pokud má auto tlačítko odmlžení skel (pomocí klimy), tak klima běží a auto zároveň topí. Takže v zimě řidič v autě kvůli odmlžení skel nezmrzne. Auto fouká suchý teplý vzduch.
Tak nějak. Je třaba otočit volič na max. teplo a druhej na max sklo, pak by to mělo fungovat. Klima v budovách má na odvlhčování svůj program (vedle chlazení, topení a větrání).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 05.11.2011 21:15, RE: Zajímavá úvaha...
Pepe posted by:
Jo, ale to auto je z mého pohledu neprodejné už teď. Stojí - li vedle sebe 2 Nexie, a jediný rozdíl je v tom, že u jedné klima funguje, a u 2. ne, je volba jasná. Kdyby tam ta klima nebyla, tak by to třeba bylo jinak. Je to psychický. A to při prodeji ojetých aut dělá tak 80%...
Pokud budou vedle sebe dvě Nexie, jedna garážovaná po důchodci s 78.000 km na tachometru, ale s nefunkční klimou a druhá po vietnamci, ale s klimou funkční, kterou si vyberete (já vím, žádnou).

Teda u auta za 15.000,- mne opravdu zajímá spíše doba platnosti STK a případná schopnost prodloužení této platnosti a celkový stav. Nějaká nefunkční klima je mi úplně ukradená. Taková auta se kupují pro manželku na poskakování po městě, na stavbu, na ježdění na pole. Nějaká klima...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 05.11.2011 23:19, RE: Zajímavá úvaha...
Pepe posted by:
Tak nějak. Je třaba otočit volič na max. teplo a druhej na max sklo, pak by to mělo fungovat. Klima v budovách má na odvlhčování svůj program (vedle chlazení, topení a větrání).
V zásadě si navolím teplotu jakou chci, např. 23,5 st. a k tomu stisknu tlačítko odmlžení skel. Klima se zapne, a auto zároveň i topí. Krom toho se pustí vzduch jen na přední sklo. Tak to mám v M6. V Yarisu tuším když pustím klimu a dám teplotu na max. tak klima vúbec nepoběží když jde z venku chladno. Leda dát topení na minimum, pak se snad klima zapne ale to není v zimě ideální
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 06.11.2011 18:31, RE: Zajímavá úvaha...
Michal 22 posted by:
Pokud budou vedle sebe dvě Nexie, jedna garážovaná po důchodci s 78.000 km na tachometru, ale s nefunkční klimou a druhá po vietnamci, ale s klimou funkční, kterou si vyberete (já vím, žádnou).

Teda u auta za 15.000,- mne opravdu zajímá spíše doba platnosti STK a případná schopnost prodloužení této platnosti a celkový stav. Nějaká nefunkční klima je mi úplně ukradená. Taková auta se kupují pro manželku na poskakování po městě, na stavbu, na ježdění na pole. Nějaká klima...
Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci. Na jaře jsem taky řešil nákup ultra levného auta, aby partnertka po 5 letech vlastnění ŘP konečně měla i nějaké zkušenosti. Od Peugeotu 106 za 15 000 jsem nakonec skončil u punta II za 45 tisíc, dalších 20 do něj nasypal na servisu a "dovybavení" (zimní kola, ...) a mám klid a jistotu, že je to po všech stránkách někde jinde (bezpečnost, výbava, pohodlí, jízdní vlastnosti). A i tak dávám puntu maximálně 2 roky, doba jde strašně dopředu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.11.2011 12:23, jinak
Já bych pouvažoval jinak. Pokud je tazatel takový technik, že chce sundat řemen z nefunkční klimy (který dost pravděpodobně pohání ještě něco jiného, nejspíš alternátor, patrně i posilovač řízení), tak by se zeptal trochu jinak. Vyměnil někdo třeba taky vzduchový filtr v sání motoru? Pokud tam je hodně dlouho, může být zanesený svinstvem tak, že se motor nemůže pořádně nadechnout a pak je z něj zdechlina.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.