0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté Daewoo/Chevrolet Kalos – jak poslouží starším manželům?

category of topic classification: korejská vozidla
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 06.06.2014 10:59, Kalos s ?
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout.
Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 06.06.2014 11:24, To už snad raději Thalii
Mám osobní zkušenost s modernizovaným Kalosem, alias Ch. Aveo s 1,4. Máme ho totiž, bohužel, v rodině, kdy jistý příslušník neuposlechl dobrých rad a dal pouze na relativně nízkou cenu a vysoký papírový výkon. A zcela souhlasím s prvním komentářem. Auto je jen levné, nic víc, bohužel servis tak levný není, pořád se řeší nějaké prkotiny i přes nízký nájezd, auto už i začíná reznout a to má sotva 6 let a v zimě téměř nejezdí a je garážované. Od začátku problémy, autorizované servisy katastrofa přístupem i znalostmi. Motor jezdí běžně za 8 litrů i víc, nezávisle na jízdním stylu, za tolik nejezdí ani mé BMW s benzínovým dvoulitrem. Navíc motor nejede ani když se mu šlape na krk, a to má mít snad přes 90 koní! To snad v rozpětí dvou otáček před omezovačem, ale ani tak tomu nevěřím. Jízdní vlastnosti sporťáku nikdo nechtěl ani nečekal, ale lze je označit za vratké až nevyspytatelné, přitom komfort hrozný, protože auto má šíleně tuhé tlumiče, asi aby se nepřevrátilo. Brzdy nic moc, je třeba na ně dost šlapat. Prostor pro posádku ve srovnání s Fabií katastrofa, přístrojovka zasahuje snad až na zadní sedačky, jako by byl motor uprostřed. Přední sedadla taky hrůza, do*ebaná záda po 30 km. S Fabíí 1 1,4 16V, co jsme měli dost dlouho se to nedá vůbec srovnat. To je výborné a doporučitelné malé auto. Peníze za vyšší pořizovací cenu se stejně vrátí na servisu. Ještě doporučuji Suzuki Swift, taky si drží cenu, ale je to jedno z nejlepších malých aut vůbec.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 08.06.2014 09:46, RE: Kalos s ?
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.


Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Sunday 08.06.2014 19:58, RE: Kalos s ?
Fanda posted by:
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.


u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 09.06.2014 13:46, Nissan a Renault
tomaskrtek posted by:
Fanda posted by:
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A


No ty Micry řetěz trápil všechny kromě 1,6, ale snad už to vychytali, jinak jsou motory živé a úsporné. Stejně u Micry není kromě jízdních vlastností o co stát. Design může být pro někoho zajímavý, ale prostorově i pohodlím to není i v této třídě nic moc. Absolvoval jsem s ní jednu delší cestu a byl jsem tak rozlámaný až běda. Celkově si spoluprací a Renaultem Nissan pohoršil jak skladbou modelů, tak kvalitou. Jen protikorozní ochrana se zlepšila. Naopak Renault z Nissanu vytěžil a kvalitou šel nahoru. Jo kde jsou ty časy, kdy Almera šla na dračku a kdo měl Primeru tak byl borec a znalec.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 09.06.2014 14:57, RE: Nissan a Renault
Paul posted by:
tomaskrtek posted by:
Fanda posted by:
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
u micry ale pouze a jen u K12ky z prvních roků-2003/4, a mám pocit že pouze u litru, jinak jsou nissaňácké řetězy 1A
No ty Micry řetěz trápil všechny kromě 1,6, ale snad už to vychytali, jinak jsou motory živé a úsporné. Stejně u Micry není kromě jízdních vlastností o co stát. Design může být pro někoho zajímavý, ale prostorově i pohodlím to není i v této třídě nic moc. Absolvoval jsem s ní jednu delší cestu a byl jsem tak rozlámaný až běda. Celkově si spoluprací a Renaultem Nissan pohoršil jak skladbou modelů, tak kvalitou. Jen protikorozní ochrana se zlepšila. Naopak Renault z Nissanu vytěžil a kvalitou šel nahoru. Jo kde jsou ty časy, kdy Almera šla na dračku a kdo měl Primeru tak byl borec a znalec.

osobně nedám dopustit na Micru K11 a Maximu, A32. to byly poctivý japonský držáky-tedy až na to že Micra se dělala v GB. mám teď na přískoky jednu z posledních Miker K11 z roku 2002, 1.4 60kw, a nemůžu si jí vynachválit.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 13.06.2014 09:28, Kalos
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Friday 13.06.2014 10:30, Kalos
Kalos je konstrukčně hrozně staré auto, na to pozor. Spadá ještě do spolupráce korejců s Opelem a Kalos to opravdu "chytil". Konstrukčně je to vůz začátku let osmdesátých, jízdně a motorem by se to dalo přirovnat k Favoritu na vývoz s řízeným karburátorem. Papírově to výkon mělo, ale do kopce bylo nutné zatlačit. Navíc kvalita je děs, auto je odhlučněné asi jako ten Favorit (možná ještě hůř), interiér sice nevrže, ale má hodně "odkládacích" ploch v podobě mezer. Motor je sice asi z kusu šutru, takže je skoro nezničitelný, ale je to asi jako Škoda 120, motor nerozbijete (skoro), ale neustále se rozpadá něco na něm přidělané. Moc toho nevydrží také pneumatiky, pokud se použijí ty co doporučuje výrobce. Extrémně tuhý podvozek totiž auto kompenzuje právě pneumatikou, na našich tankodromech pak odchází velmi rychle kord pneumatiky.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 13.06.2014 16:40, RE: Kalos
Rover623 posted by:
Kalos je konstrukčně hrozně staré auto, na to pozor. Spadá ještě do spolupráce korejců s Opelem a Kalos to opravdu "chytil". Konstrukčně je to vůz začátku let osmdesátých, jízdně a motorem by se to dalo přirovnat k Favoritu na vývoz s řízeným karburátorem. Papírově to výkon mělo, ale do kopce bylo nutné zatlačit. Navíc kvalita je děs, auto je odhlučněné asi jako ten Favorit (možná ještě hůř), interiér sice nevrže, ale má hodně "odkládacích" ploch v podobě mezer. Motor je sice asi z kusu šutru, takže je skoro nezničitelný, ale je to asi jako Škoda 120, motor nerozbijete (skoro), ale neustále se rozpadá něco na něm přidělané. Moc toho nevydrží také pneumatiky, pokud se použijí ty co doporučuje výrobce. Extrémně tuhý podvozek totiž auto kompenzuje právě pneumatikou, na našich tankodromech pak odchází velmi rychle kord pneumatiky.


Favorit je aspoň hezčí, pohodlnější a správně seřízený stříkačkový míň žere. O snadnosti servisu, láci dílů a dostupnosti dílů téměř v každé sámošce netřeba hovořit. :D Ale vážně, Kalos/Aveo se dobře prodával jen v době, kdy chtěl mít každý důchodce v autě klimu, aby se nepařil při přejíždění z Kauflandů do Lídlů a podobně vybavená Fabia s podobně výkonným motorem byla o 50 000 dražší. Proč byla Fabia dražší je jasné po svezení s oběmi auty, dnes s odstupem, nešlo o předražený Das Auto vehikl, ale výhodnou koupi a Korejci se můžou jít zahrabat. A je to škoda, protože umí udělat i pěkné a celkem povedené auto za rozumnou cenu - např. Lacetti.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 13.06.2014 16:57, RE: Kalos
Fanda posted by:
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.


Jo, jeste se nestalo, ze by neco nedoporucili. A uz vubec jsem tady nikdy od nikoho necetl "na to se vykaslete, nebo si radsi zajedte do Nemecka". Coz je ale pochopitelne...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 15.06.2014 16:32, RE: Kalos
Fanda posted by:
Tak jsem si několikrát říkal k čemu je vlastně tahle poradna dobrá.A ona je to vlastně reklama na zdejší inzerci.


No dobrý ráno!
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 15.06.2014 23:46, RE: Kalos s ?
Fanda posted by:
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.


Fando, řetěz u Yarise 1,3 zlobí? Odkud tuto informaci máš? Dost mě to zajímá. Díky.

Toto auto máme doma 6. rokem (r.v. 2008) a jediné investice byly zadní kotouče + destičky, 2x stěrače a 1x baterka do dálkového ovládání jinak jen garančky. Že by měl Yaris problémy s řetězem slyším poprvé.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 16.06.2014 05:49, RE: Kalos s ?
Petr S posted by:
Fanda posted by:
*autofans* posted by:
Pane Josefe, popravdě řečeno nevím co jiného než cena Vás na tomto voze zaujalo. Ne, že by se jednalo vyloženě o poruchové nebo vysloveně špatné auto, ale zkrátka nemá co nabídnout. Problém č.1 jsou motory. Všechny motorizace bez rozdílu jsou o cca 20% užranější než cokoliv podobného od konkurence a přitom dynamika a především odhlučnění není ani průměrné. Není problém s 1.4 jezdit o s relativně lehkou nohou kolem 9 litrů. Navíc většina motorů trpí na přidírající se ventily ve vodítkách. Čím chce člověk jezdit úsporněji a s lehkou nohou tím je to ještě horší. Když pominu celkem otřesné jízdní vlastnosti, které asi vzhledem k zaměření a věku moc řešit nebudete tak bych se bál ještě dvou věcí. První je bouračka, protože auto mělo dost otřesné výsledky v crash testech a tou druhou je servis. Značka Chevrolet se rozhodla opustit evropský trh a za chvíli může být problém kde to auto servisovat. Samozřejmě, že spotřební věci jako brzdy Vám asi vymění za díly z Kelly, ale ne všechno se dá koupit neoriginál a i diagnostika korejců je trošku specifická. Pokud se orientujete na poměr cena/rok výroby který mají tyto vozy tradičně výborný tak doporučuji rozšířit obzory např. na Suzuki Ignis/Swift, Nissan Micra/Note, Honda Jazz, Mitsu Colt nebo Toyota Yaris. Pokud chcete něco méně spolehlivého, ale s levnějším servisem tak Corsa/Clio/Fabia I Pro japonce hovoří lepší a úspornější benzinové motory většinou se spolehlivým řetězem a především lepší nastupování - karoserie mají vyšší stavbu a tak sedí více starším ročníkům.
Ono s těma řetězama je to všelijak,konkrétně u Micri uměly pozlobit a bylo to dost drahé a u 1,3 Yaris takéjen se o tom tolik neví.
Fando, řetěz u Yarise 1,3 zlobí? Odkud tuto informaci máš? Dost mě to zajímá. Díky. Toto auto máme doma 6. rokem (r.v. 2008) a jediné investice byly zadní kotouče + destičky, 2x stěrače a 1x baterka do dálkového ovládání jinak jen garančky. Že by měl Yaris problémy s řetězem slyším poprvé.

Upozorňovali na to ve světě motorů,výrobce to údajně vyřešil tím,že změnil dodavatele.To ale neznamená,že se musí vytahat u všech aut.Sám mám htp,které je známé problémy s řetězy a 112 000 km a bez potíží,1.2 Tsi jsou tím přímo profláklé,ale od roku 2012 bych se jich vůbec nebál.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.