0
back
 

diskuze k tématu: Nová Fabia III Scoutline nebo Logan MCV Stepway?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla
iamlukaszajic
number of posts7
date of registration18.03.2017
Thursday 13.04.2017 21:17, Nová Fabia III Scoutline nebo Logan MCV Stepway?
Stále hledám nové auto do 400K a rád si poslechnu váš názor na tato dvě. Hlavní podmínky jsou vyšší světlá výška a velký kufr pro psa.

Ročně to bude kolem 15-20tis. km, párkrát do roka delší cesty (1000+ km). Spíš benzín.

U škodovky se mi líbí výbava scoutline, i kdyz je pravda, že sv. výšce by se muselo trochu pomoci. Občas se vydám mimo silnici tak ty plasty/kryt motoru ocením. Celkově ten vzhled ať už interieru nebo exterieru je značně napřed oproti Dacii.

U Dacie se mi líbí cena, vysoký podvozek, mega kufr, do jisté míry i vzhled exterieru. Čeho se ale bojím je slabá 0,9 a komfort při delších cestách.

Má někdo s 0,9 Dacie zkušenosti? Jak se chová při dálničních 130km/h a umí to i trochu víc?

Díky moc za vaše názory

respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 14.04.2017 17:01, Dacie ne, Fabie scout nemá na klasické kombíky segmentu C, nic proti :-)
Ahoj, jestli chceš spolehlivé robustní auto, šel bych právě teď do Fordu Focus kombi 1.6 atmosféry. Do tvého rozpočtu se vleze nádherná výbava a litovat nebudeš. Již základ má klimu, 6xairbag, asistent rozjezdu do kopce atd. a to mluvím o ceně 319000kč, takže ty si můžeš auto doslava "vymazlit" výbavou

Dácia 0,9 TCe - velmi špatné výsledky crash testů, nikdo neví co ten motor vydrží, jezdí asi jako běžná 1.4 MPI, navíc Dácie není zrovna dobře odhlučněná. V testu AutoBuildu tento motor sice vydržel 100tis.km ale rozpadla se převodovka

Fábie kombi 1.2 TSI - chápu, ve tvé cenové relaci dostaneš hooodně dobře vybavené autíčko, ale pozor je to pořád auto, které je o cca 15cm užší než Ford Focus, Opel Astra a nebo Renault Megane kombi 1.6 nebo i Peugeot 308 kombi. A to nemluvím o Fábia interiéru z tvrdých plastů, dozadu si nesednu já s 180cm za sebe, vepředu se dotýkám ramenem spolujezdce i dveří

Pokud nemáš rád Fordy, zkus se aspoň projet v Opel Astra kombi nebo Renault Megane Kombi 1.6 a pak si zkus tu Fábii. Jsem si jistý, že ten rozdíl bude i pro tebe, fandu Fábie nebetyčný

Ještě mě napadlo - a proč nezkusit SUV Suzuki Vitara 1.6 - motor je nesmrtelný, kufr obstojný, celkově je to klasický spolehlivý japonec, který budou používat ještě tví vnuci
respond
iamlukaszajic
number of posts7
date of registration18.03.2017
Friday 14.04.2017 19:11, Re: Dacia ne, focus nebo vitara
Ahoj, díky moc za rady.

Dacie mě spíš jen zajímala, ale asi je to vážně blbost.

U té Vitary bych se vešel jen do nejnižší výbavy a kufr s 380l není uplně moc. V případě delších cest chci pesanovi trochu dopřát, tady by mě asi proklínal.

Na focuse jsem už koukal a je pravda, že za současných 319K je to velice slušná nabídka. Co mě ale odrazuje je vnitřek. Měli jsme na týden půjčený focus 2013 a tam jsme se ve 4 lidech hrozně mačkali, tak nevím, jestli se to zlepšilo nebo ne. Na druhou stranu jsem v nové fábii neseděl, tak je možné, že tam to bude ještě větší peklo.

Jinak fanoušek škodovky nejsem, je mi asi jedno co to bude pokud budu mít jistotu levného a spolehlivého provozu s dobrou dostupností. Jediné co mě k fabii táhne je ten scoutline packet.

Zpátky k tomu fordu, docela si mě nahlodal. Brát spíš levnějši 1.6 nebo jít do 1.0 ecoboost? Je fakt, že by stále zbývalo nějakých 60K na doplňkovou výbavu a dalo by se s tím pohrát. Co mi ale chybí je nějaký rádoby allroad packet, který je sice jen na oko, ale chytnul sem se.

Dá se popříadě focus alespoň trochu zvednout nějakými podložkami nebo něčím, abych mimo silnici/v zimě něco neurval? Bydlím v Liberci, takže čím vyšší, tím lepší.

respond
Papagelo
number of posts52
date of registration06.07.2015
Friday 14.04.2017 20:47, auto i na nezpevněné cesty-subaru XV ?
Do 400000kč se dá sehnat Subaru XV ale v naftě. Také nevím zda bude kufr stačit tvému psu.
XV má vyšší světlost podvozku a stálý pohon všech kol.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 15.04.2017 00:04, RE: Re: Dacia ne, focus nebo vitara
iamlukaszajic posted by:
Ahoj, díky moc za rady. Dacie mě spíš jen zajímala, ale asi je to vážně blbost. U té Vitary bych se vešel jen do nejnižší výbavy a kufr s 380l není uplně moc. V případě delších cest chci pesanovi trochu dopřát, tady by mě asi proklínal. Na focuse jsem už koukal a je pravda, že za současných 319K je to velice slušná nabídka. Co mě ale odrazuje je vnitřek. Měli jsme na týden půjčený focus 2013 a tam jsme se ve 4 lidech hrozně mačkali, tak nevím, jestli se to zlepšilo nebo ne. Na druhou stranu jsem v nové fábii neseděl, tak je možné, že tam to bude ještě větší peklo. Jinak fanoušek škodovky nejsem, je mi asi jedno co to bude pokud budu mít jistotu levného a spolehlivého provozu s dobrou dostupností. Jediné co mě k fabii táhne je ten scoutline packet. Zpátky k tomu fordu, docela si mě nahlodal. Brát spíš levnějši 1.6 nebo jít do 1.0 ecoboost? Je fakt, že by stále zbývalo nějakých 60K na doplňkovou výbavu a dalo by se s tím pohrát. Co mi ale chybí je nějaký rádoby allroad packet, který je sice jen na oko, ale chytnul sem se. Dá se popříadě focus alespoň trochu zvednout nějakými podložkami nebo něčím, abych mimo silnici/v zimě něco neurval? Bydlím v Liberci, takže čím vyšší, tím lepší.


Ahoj, tak Fábie III Scout má světlou výšku 135+15mm, tedy 150mm, Ford Focus III kombi má 149mm, takže to máš to samé. Jestli jde Focus ještě zvýšit, určitě zjístíš na Focus foru, kde mi vždy někdo poradil a v dobrém
Motor 1.0 Ecoboost má smysl jen ve verzi 92kw/6kvalt, ten slabší jede stejně jak atmosféra 1.6, navíc tě bude štvát turbodíra do 2000 otáček. Ecoboost má nižší spotřebu,ale v kolonách a ve městě se lépe jezdí s atmosférou. Mám služební 1.2 TSI Rapid a i tam je to nepříjemné, prostě do 1800 nic a pak to kopne a vystřelí dopředu Musíš si to vyzkoušet, někomu to nevadí a naučí se s tím jezdit, někomu to vadí fest
Jinak v dlouhodobém testu AutoBuild byl 1.0 Ecoboost po 100tis.km v naprostém pořádku, nebyl zakarbonován a spotřeba byla myslím kolem 6,3l. Spolehlivý je ale i 1.6 Ti-VCT, navíc bez turba, prostě klasika.

Jinak ještě jsem si vzpoměl, že do 400tis.kč koupíš pěknou skladovku Seat Leon kombi a to s motorem 1.2 TSI 81kw 6kvalt! Technika z Golfu, koncernové kvalitní zpracování i antikorozní ochrana...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.