Zdravím. Mám Lodgy 1.6 SCe zatím 50 000 najeto.
Doporučuji pročíst toto:
https://www.auto.cz/jak-drahy-je-provoz-levne-dacie-tahle-lodgy-jezdi-7-let-u-jedne-rodiny-131413Jinak, jestli potřebujete prostor, pak právě Lodgy je asi nejlepší. Na 4,5x1,75m je hromada prostoru. Objemem zavazadelníku překoná i o dost větší Sharan.
Zvažte i Dacii Dokker, je o trochu kratší, má posuvné dveře a pobere s vyklopenými v podstatě stejně, se sklopenými zadními sedadly ještě více, navíc má širší vstup do zavazadelníku a dvoudílné zadní dveře s aretacemi.
Oba modely jsou velmi odolné. Ať už řešením zadní nápravy nebo kvalitní antikorozní ochranou.
Jestli ale vyžadujete OK sedadla, nekupujte běžný model, ale Stepway. Ten má tužší výplně a lepší materiály - "kůže", čalounění. Nynější Stepway Outdoor (faceliftovaná verze (07/2017) je má vzadu příliš tvrdá.
Facelift verze má černý interiér a lepší volant.
Výbava Arctica dostačuje. Ta navigace je dost dole, navíc moc informací neposkytuje, musí se updatovat za prachy v servisu. Hodí se ale hlavně ale vyhřívaná přední sedadla.
Výdechy na 2., případně 3. řadu jsou. Řešeny pod sedadly - plastová plochá roura. Je to dobré, normálně to v létě dávám často na plno, na recirkulaci - nevysušuje to moc vzduch, tak se nenastydne. Jenom, když jde opravdu do tuhého, přepnu na normal nový vzduch.
Jízdně je Lodgy naladěn do měkka - spíše na pohodovou jízdu - naklání se.
To jde dost zlepšit pneu 195/55 R16 XL, které lépe drží v zatáčkách a celkově, hlavně při zatížení je rozdíl oproti neXL nebo 185/65 R15 dost znát.
Docela old-school je řízení. Hydraulický posilovač, při nižších rychlostech jde trochu ztuha a mrtvo kolem středové polohy. Jinak je ok a poskytuje, narozdíl od elektrického, elektrohydraulického posilovače opravdu hodně informací do volantu. To se hodí pro to, že víte když auto ztrácí připnavost.
Nevýhoda je přenos vibrací při přejezdu hrubších nerovností do volantu.
Dále: vibrace od motoru se přenášejí do řadící páky, která se při přidání plynu i nepatrně pohne.
Rozhodně ale doporučuji 1.6 SCe, který se dá sehnat i jako skladovka nebo lehce jetý.
Spolehlivostí v podstatě nezničitelný motor od Nissanu, který sice při úsporné jízdě nedosahuje tak nízké spotřeby jako 1.2 a 1.3 TCe, ale je zvyklý občas i na trochu podtočení, kdy se z toho sebere bez nějakých výrazných vibrací. Rozvody jsou rovněž velmi trvanlivé - dá na ně klidně přes 200 000.
Nevýhoda je ale pouze 5 rychlostí, kdy na dálnici točí 130 km/h 3 700 otáček. Dost to přehluší vítr - zvenčí chybějící těsnění kolem předního okna, žádné dvojité těsnění oken nebo krytí prahů.
Dost tak vadí i turbulence a lehká nestabilita jednak kvůli měkčímu odpružení, jednak díky ne moc krytému podvozku, ještě s rezervou vzadu.
Výhoda Lodgyny, Dokkera je i to, že má slušnou světlou výšku, takže polňačky nebo výjezdy s menším přechodem, občas obrubník, když vás zablokovali na parkovišti, dá v pohodě.
Škoda je jen přílišného klesnutí zadní nápravy díky měkkým pružinám - při častém plném zatížení, vození těžších přívěsu doporučuji přídavné pružiny. Auto tak nebude bouchat na větších nerovnostech a nebudete si ničit podvozek.
Pokud chcete spolehlivost - nic kromě 2000,- ročně za prohlídku a ne nečekané výdaje, berte 1.6 SCe.
Velmi prostorově podobná, o dost dotaženější je Zafira C, kde se sedí ještě lépe. Jestli chcete dotaženější auto s pohodlnými sedadly a dobrými jízdními vlastnostmi i bezpečností. Bohužel, ojeté auto s ne tak spolehlivými motory a rizikem podvodu.
V podstatě stejné je dvojče Renault GrandScénic III, z kterého int/ext Lodgy vychází. Ten se dělal ve verzi 1.6 16V motorem Renault. To také není špatná volba. Hlavně pofacelift verzi.
Navíc s dořešenými věci: podsvícenými tlačítky, lépe rozmístěnými ovládači, lepší celkovým sestavením interiérových dílů i materiály apod.
Navíc má 6ku.
https://moje.auto.cz/DanV/neni.htmlZ hlediska prostoru, komfortu i spolehlivosti zůstávají pouze Lodgy, Dokker, GrandScénic, vše s benzinem 1.6.
I když, co se týče motoru, záleží na stylu vaší jízdy a preferencích.