0
back
 

diskuze k tématu: Dacia Lodgy – koupit s motorem 1.3 TCe?

category of topic classification: francouzská vozidla
rbiciste
number of posts83
date of registration30.09.2011
Friday 17.04.2020 08:56, FIAT 500L
Díval jste se na FIAT 500L ve verzi kombi? Je to lepší auto po všech stránkách a navíc v něm máte naprosto spolehlivý atmosférický motor 1.4 16V. Myslím, že lépe vyhovuje Vašemu záměru si auto nechat 10 let. V základní výbavě je tempomat a Carplay. Cenově bych si tipnul, že to vyjde velmi podobně.
Auto jsem měl a je velmi prostorné a pohodlné.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 17.04.2020 11:28, Lodgy- nemá okenní airbagy v druhé řadě, motor je přímý vstřik
Dobrý den,
za mě je Dacia Lodgy spíše malá dodávka, než rodinné auto. Absence okenních airbagů v druhé řadě sedadel se nedá ospravedlnit ani cenou(která navíc už není nijak malá v použitelné výbavě).
Navíc motor 1.3 TCe je prostě přímý vstřik a tak úplně se nedá vyloučit karbonování při častých kratších jízdách.

Za mě bych pohledal např. Ford Grand C-MAX 1.6 Ti-VCT, který je interiérem ale i BEZEPEČNOSTÍ o světelné roky dál, má posuvné dveře, a má velmi spolehlivou a odolnou techniku. Spotřebu bych vůbec neřešil, protože 10000km za rok je velmi málo a spíše potřebujete odolný motor a trochu toho bezpečí pro děti.

Zcela souhlasím i s biciste - Fiat 500L je skvělé auto, a 1.4i odolný spolehlivý motor i na krátké trasy. A přídal bych do výběru i Fiat Doblo 1.4i.
Rovněž mírně ojetý VW Caddy 1.2 TSI(E211) může dobře posloužit, nebo ojetý Touran 1.2 TSI/1.4 TSI - jsou to přímé vstřiky, ale odolávájí karbonizaci obstojně. Je to dánou zdařilou konstrukcí. A pokud nejste náročný na prostor kufru , stačí bohatě i Golf Sportsvan(1.2/1.4/1.0 TSI)...

PS: v návodu Lodgy opravdu není zmínka o ventilaci vzadu, další mínus, dětem pak mrznou nožičky v zimě.. Stejnou ostudu měl i Nissan Qashqai I gen.
respond
Karel 197
number of posts1
date of registration17.04.2020
Friday 17.04.2020 23:21, Majitel Lodgy
Dobrý den jako majitel Lodgy s motorem 1,2 po tříletém používání vam mohu koupi jen doporučit. Výdech klimatizáce je i do třetí řady. Mám totiž 7 míst. Jsou to dva plastové oválné výdechy. Sklopte druhou řadu sedadel a uvidíte je. Stejné jsou i pod sedadly první řady. Děti rozhodně zimou netrpí.
respond
Drujd
number of posts2
date of registration17.04.2020
Saturday 18.04.2020 00:36, Otázka priorit
Zdravím. Mám Lodgy 1.6 SCe zatím 50 000 najeto.
Doporučuji pročíst toto:
https://www.auto.cz/jak-drahy-je-provoz-levne-dacie-tahle-lodgy-jezdi-7-let-u-jedne-rodiny-131413

Jinak, jestli potřebujete prostor, pak právě Lodgy je asi nejlepší. Na 4,5x1,75m je hromada prostoru. Objemem zavazadelníku překoná i o dost větší Sharan.
Zvažte i Dacii Dokker, je o trochu kratší, má posuvné dveře a pobere s vyklopenými v podstatě stejně, se sklopenými zadními sedadly ještě více, navíc má širší vstup do zavazadelníku a dvoudílné zadní dveře s aretacemi.
Oba modely jsou velmi odolné. Ať už řešením zadní nápravy nebo kvalitní antikorozní ochranou.
Jestli ale vyžadujete OK sedadla, nekupujte běžný model, ale Stepway. Ten má tužší výplně a lepší materiály - "kůže", čalounění. Nynější Stepway Outdoor (faceliftovaná verze (07/2017) je má vzadu příliš tvrdá.
Facelift verze má černý interiér a lepší volant.
Výbava Arctica dostačuje. Ta navigace je dost dole, navíc moc informací neposkytuje, musí se updatovat za prachy v servisu. Hodí se ale hlavně ale vyhřívaná přední sedadla.
Výdechy na 2., případně 3. řadu jsou. Řešeny pod sedadly - plastová plochá roura. Je to dobré, normálně to v létě dávám často na plno, na recirkulaci - nevysušuje to moc vzduch, tak se nenastydne. Jenom, když jde opravdu do tuhého, přepnu na normal nový vzduch.
Jízdně je Lodgy naladěn do měkka - spíše na pohodovou jízdu - naklání se.
To jde dost zlepšit pneu 195/55 R16 XL, které lépe drží v zatáčkách a celkově, hlavně při zatížení je rozdíl oproti neXL nebo 185/65 R15 dost znát.

Docela old-school je řízení. Hydraulický posilovač, při nižších rychlostech jde trochu ztuha a mrtvo kolem středové polohy. Jinak je ok a poskytuje, narozdíl od elektrického, elektrohydraulického posilovače opravdu hodně informací do volantu. To se hodí pro to, že víte když auto ztrácí připnavost.
Nevýhoda je přenos vibrací při přejezdu hrubších nerovností do volantu.
Dále: vibrace od motoru se přenášejí do řadící páky, která se při přidání plynu i nepatrně pohne.

Rozhodně ale doporučuji 1.6 SCe, který se dá sehnat i jako skladovka nebo lehce jetý.
Spolehlivostí v podstatě nezničitelný motor od Nissanu, který sice při úsporné jízdě nedosahuje tak nízké spotřeby jako 1.2 a 1.3 TCe, ale je zvyklý občas i na trochu podtočení, kdy se z toho sebere bez nějakých výrazných vibrací. Rozvody jsou rovněž velmi trvanlivé - dá na ně klidně přes 200 000.
Nevýhoda je ale pouze 5 rychlostí, kdy na dálnici točí 130 km/h 3 700 otáček. Dost to přehluší vítr - zvenčí chybějící těsnění kolem předního okna, žádné dvojité těsnění oken nebo krytí prahů.
Dost tak vadí i turbulence a lehká nestabilita jednak kvůli měkčímu odpružení, jednak díky ne moc krytému podvozku, ještě s rezervou vzadu.
Výhoda Lodgyny, Dokkera je i to, že má slušnou světlou výšku, takže polňačky nebo výjezdy s menším přechodem, občas obrubník, když vás zablokovali na parkovišti, dá v pohodě.
Škoda je jen přílišného klesnutí zadní nápravy díky měkkým pružinám - při častém plném zatížení, vození těžších přívěsu doporučuji přídavné pružiny. Auto tak nebude bouchat na větších nerovnostech a nebudete si ničit podvozek.
Pokud chcete spolehlivost - nic kromě 2000,- ročně za prohlídku a ne nečekané výdaje, berte 1.6 SCe.

Velmi prostorově podobná, o dost dotaženější je Zafira C, kde se sedí ještě lépe. Jestli chcete dotaženější auto s pohodlnými sedadly a dobrými jízdními vlastnostmi i bezpečností. Bohužel, ojeté auto s ne tak spolehlivými motory a rizikem podvodu.

V podstatě stejné je dvojče Renault GrandScénic III, z kterého int/ext Lodgy vychází. Ten se dělal ve verzi 1.6 16V motorem Renault. To také není špatná volba. Hlavně pofacelift verzi.
Navíc s dořešenými věci: podsvícenými tlačítky, lépe rozmístěnými ovládači, lepší celkovým sestavením interiérových dílů i materiály apod.
Navíc má 6ku.
https://moje.auto.cz/DanV/neni.html

Z hlediska prostoru, komfortu i spolehlivosti zůstávají pouze Lodgy, Dokker, GrandScénic, vše s benzinem 1.6.
I když, co se týče motoru, záleží na stylu vaší jízdy a preferencích.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 18.04.2020 08:31, RE: Otázka priorit
citation:
reakce na: Drujd, 18.04.2020 00:36 (Zdravím. Mám Lodgy 1.6 SCe zat ...)


Dle mého názoru je benzínový motor 1,6 litru v Scenicu 3 vhodný jen do města a blízkého okolí. Zoufale mu chybí výkon na tak velké a těžké auto - do cca 70km/h to jde, potom bída. A jako bonus spotřeba 10+ při rychlostech nad 100km/h.

PS: Scenic 3 a Lodgy nemají konstrukčně společného skoro nic mimo pár tlačítek a některých motorů.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 18.04.2020 17:28, RE: Majitel Lodgy
citation:
reakce na: Karel 197, 17.04.2020 23:21 (Dobrý den jako majitel Lodgy ...)

Díky Karle za cenné informace. Dacie jde sama proti sobě, když nedokáže ani v uživatelské manuálu informovat o výdeších klimatizace
Bohužel okenní airbagy opravdu chybí v druhé řadě sedadel. To je velké mínus.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 18.04.2020 19:29, RE: RE: Majitel Lodgy
citation:
reakce na: BobanHTP, 18.04.2020 17:28 (Díky Karle za cenné informace. ...)


Bohdane, vzadu jezdí v MPV hlavně děti a těm jsou hlavové aibagy k ničemu. V dětské sedačce by jim pomohl boční airbag.
Nicméně člověk který si koupí Dacii "tak nějak" s nižší bezpečností počítá. Hodnocení pravděpodobnosti zranění podle nárazového testu Euro NCAP (bez přihlédnutí k elektronickým nesmyslům) odpovídá průměru aut o dvě generace zpět. Je tak srovnatelná například s Octavií 2 nebo pořád populárním Sharanem 1.
respond
Drujd
number of posts2
date of registration17.04.2020
Sunday 19.04.2020 07:53, Bezpečnost
Částečně s tou bezpečností máte pravdu.
V EuroNCAP ale byla testovaná verze bez ESP. To ji stálo pár bodů. Ročníky 2012 ze začátku výroby ji měli pouze za příplatek. To ji 1* ubralo. Mohla mít 4.
Přední kapota je vysoká, takže při sražení něčeho, co má tendenci jinak snadno přeletět přes kapotu, rozbít P okno a udělat neplechu (zvěř apod.) se to tolik nestává.
Taky se narozdíl od jiných MPV sedí dost vysoko, takže máte docela přehled o dění na silnici, vidíte více za menší horizont, na semafory apod., což není špatné.
Jinak ty okenní airbagy tam dát mohly.
Na 2. stranu, zadní dveře nekončí až u zadních kol a zadní sedadla jsou dost 'posunuta' dopředu. Vevnitř je za nimi od podběhů ještě dost místa, což zvyšuje tuhost.
Bezpečnost při bočním nárazu od A po C sloupek, pravda, není nijak dobrá v porovnání s o dost dražšími vozy.
Tady se šetřilo nejvíce.

Ano, GrandScénic je lenoch.
Doby, kdy 1.6 16V HR16DE, stejný jako v Lodgy, měl OK pružnost i v malé dodávce Nissan NV-200 jsou ty tam.
Jo, myslel jsem jenom, že má s Lodgy podobný tvar karoserie, nějaká tlačítka a vnitřní rozměry i objem zavazadelníku a prostor.

1.3 TCe se nedá narozdíl od 1.0 TCe v Duster věřit, že vydrží bez problémů.
1.3 TCe přece také ještě má oproti němu navíc DPF a přímý vstřik, to ji moc nepřidá.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 19.04.2020 10:55, RE: Bezpečnost
citation:
reakce na: Drujd, 19.04.2020 07:53 (Částečně s tou bezpečností mát ...)

Ahoj, jak jsem psal, problém je s většími dětmi a dospělými v druhé řadě, protože nejsou chráněni "ušima" dětské autosedačky a hlava narazí velmi nebezpečně spánkovou oblastí do okna nebo sloupku. Je to vidět na videu crash testu NCAP.
Dle mého je to obrovská chyba Renaultu a Dácii, zadní okenní airbag nemají ani Clio a Captur předešlé generace! Pak se nedivím, že jako u mě padla volba na Rapid v roce 2016
Jinak pozor 1.6 Sce je kontraverzní motor, projděte si fora Dacie a Renaultu - často bere olej, sic je to jediný "nešvar" motoru. Nejde o Renaultí nezničitelnou 1.6 60kw.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 19.04.2020 13:44, RE: RE: Bezpečnost
citation:
reakce na: BobanHTP, 19.04.2020 10:55 (Ahoj, jak jsem psal, problém j ...)


Bohdane, motor 1,6 SCe není nijak kontroverzní. Je to léty prověřená jednotka od Nissanu kterou už vyprodukovali v milionových počtech a problémy jsou s ní jen v Evropě kvůli nesmyslnému long life oleji. Dokud byl jen v Nissanech a měl předepsaný olej po 15 tisících kilometrů tak byl nezničitelný.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 20.04.2020 09:24, RE: RE: RE: Bezpečnost
citation:
reakce na: Pavlik, 19.04.2020 13:44 (Bohdane, motor 1,6 SCe není ni ...)


Ale v tom, že dokáže žrát olej i v celkem nízkých nájezdech má boban pravdu.
Máme na firmě Dokkera s 1,6 a kolega je spokojený. vadí mu jen jízda po dálnici s vytočeným motorem a hlukem. Problémy ale s autem zatím nejsou.
1,3tCe bude po všech stránkách lepší motor. Bude mít nejspíš trochu nákladnější údržbu a zatím se nevím kolik toho vydrží...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 20.04.2020 10:12, RE: RE: RE: Bezpečnost
citation:
reakce na: Pavlik, 19.04.2020 13:44 (Bohdane, motor 1,6 SCe není ni ...)

Ahoj, díky tomu, že jsem členem fora v Renaultu, tak vidím jak se majitelé Meganu IV 1.6 Sce s tím trápí, prostě nevysvětlitelně bere olej už od novoty. Pár lidem dokonce po cca 20tis.km bere méně, než nový motor. Jsou tam fajn lidi a řeknou Ti více.
Dacii Dokker 1.6 Sce má můj kamarád jako služebák. Zatím olej nebere, měni olej co 15tis.km, ale na dálnici 9,8l na 100km. Pokecám více ještě s lidma na Dacie foru, ale bych byl opatrný s 1.6 Sce byť mi je jinak sympatický!
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 20.04.2020 10:34, RE: Otázka priorit
citation:
reakce na: Drujd, 18.04.2020 00:36 (Zdravím. Mám Lodgy 1.6 SCe zat ...)


Dobrý den, budeme rádi, když o své Lodgy napíšete recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den!
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 20.04.2020 13:14, RE: RE: RE: RE: Bezpečnost
citation:
reakce na: BobanHTP, 20.04.2020 10:12 (Ahoj, díky tomu, že jsem člene ...)

Tak jsem prošel forum pro Dacii CZ a stěžují si tam zrovna tak jako u Meganu IV 1.6 Sce.
Zejména v sekci Duster II 1.6 Sce - je tam více než malé množství majitelů této motorizace, kteří mají spotřebu oleje už u nového vozu. Jsou tam příspěvky i čerstvě rok 2020.
respond
PV
number of posts28
date of registration15.05.2007
Sunday 26.04.2020 21:22, Motor 1,3 Tce
Tento motor mám v Renaultu Kadjar, 117kw. Velice povedený motor, majeto 22000 km a nesežral ani kapku oleje. Jezdím za neuvěřitelných 6,5 l. a to nejsem žádný louda. Slušné zrychlení a velice tichý chod. Auto mám rok a žádný problém.
respond
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Tuesday 28.04.2020 17:00, RE: Motor 1,3 Tce
citation:
reakce na: PV, 26.04.2020 21:22 (Tento motor mám v Renaultu Kad ...)


... 6,5L neuvěřitelné??
Co je na tom k neuvěření?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 28.04.2020 22:23, RE: RE: Motor 1,3 Tce
citation:
reakce na: GSX1100G, 28.04.2020 17:00 (... 6,5L neuvěřitelné?? Co ...)


Třeba to, že s takovou spotřebou jezdí obvykle stejně výkonný dvoulitrový diesel....a tohle je SUV v benzínu....
respond
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Wednesday 29.04.2020 03:28, RE: RE: RE: Motor 1,3 Tce
citation:
reakce na: Pavlik, 28.04.2020 22:23 (Třeba to, že s takovou spotřeb ...)


Beru zpět. Neuvědomil jsem si, že tyhle SUV tanky jsou o cca 300kg těžší než normální auta. Tak to pak jo. Já naopak beru spotřebu benziňáku do 6i litrů v dnešní době za úplnou samozřejmost.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.