0
back
 

diskuze k tématu: Jaké auto je vhodné na přestabvu pro LPG?

category of topic classification: francouzská vozidla
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Tuesday 02.02.2021 21:19, Varování
Pavle, doporučení pana Maška kromě Dacie ignorujte. Většina v textu jmenovaných značek sice používá nepříme vstřikováním, ale zároveň i ventily bez hydroštelů, takže bez pravidelné kontroly ventilové vůle to neskončí dobře. I kdybyste to chtěl absolvovat, tak sundavaní ventilového víka a případná výměna vymezovacích podložek výrazně sníží úsporu z provozu na LPG. Sám provozují od nova originál LPG merivu 1.4 turbína, která má motor na LPG už z výroby a není sebemenší problém. Podruhé bych ale auto na LPG nekoupil. Proč ? Kromě 8ltr LPG si auto vezme ještě 2ltr Naturalu a nelze vozit rezervu, jinak jež v kufru. Náklady na KM mi vychází jen na palivu více než u Aurise v hybridu a to nepočítám dražší servis Opelu a absenci automatu. Výkon a dynamika je velmi podobná. Když LPG, tak motor kde to dává smysl. 2.4 benzin Volvo, 4.7 hemi, 1.8 ecotec Opel nebo Chevrolet, 1.6 MPI koncern VW, 1.6 Renault/Nissan, motory 1.4 Fire od Fiatu
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 04.02.2021 16:00, LPG může mít i přímý vstřik
Jen bych rád dodal, že LPG může být např. i pro TSI motory, akorát cena od 30tis.kč výš. Je to plnohodnotné LPG bez stálého "přistříkávání" benzínu.
Spalování LPG by mělo mít dokonce méně "sazí", ale jak už se psalo na více místech, pokud nejde o tovární LPG, kde se dává odolnější hlava motoru atd, je to vždy trochu loterie.

Velmi dobré zkušenosti jsou se základní 1.4i od Fiatu, kde Tipo je dobrý vůz, u kterého bych odhodil předsudky Ze starších vozů je k neutahání renaultí 2.0 TCe ve Scenicu II, Megane III a Lagune III (tajný tip).
respond
bacour
number of posts1
date of registration15.03.2021
Monday 15.03.2021 22:29, RE: Varování
citation:
reakce na: sám provozují od nova originál LPG merivu 1.4 turbína, která má motor na LPG už z výroby a není sebemenší problém. Podruhé bych ale auto na LPG nekoupil. Proč ? Kromě 8ltr LPG si auto vezme ještě 2ltr Naturalu


jen pro srovnání s jmenovanou tovární LPG turbo Merivou B: Meriva A 1,4 66 kw, přestavěno při 75000 km, systém Lovato, dnes mám 266 000 tis. km, spotřeba 7 - 7,5 plynu a 0,5 l benzinu/100 km, 1x výměna vstřikovačů asi za 3000 Kč. Ovšem dynamika již tak tragického motoru je na plyn ještě tragičtější....
Nikdo nezmínil Mitsubishi ASX...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 16.03.2021 14:51, RE: LPG může mít i přímý vstřik
citation:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2021 16:00 (Jen bych rád dodal, že LPG můž ...)


Bohdane, opravdu nechápu tvou utkvělou snahu "zasvěceně" radit i když o problematice nic nevíš, nebo sis přinejlepším něco přečetl ve Světě motorů.
Jakýkoli přímovstřik, TSI nevyjímaje, je pro přestavbu na LPG nevhodný. Ještě jsem neviděl systém, který by se obešel bez občasného vstřiku benzínu. Ten je nutný k chlazení benzinových vstřikovačů, jinak časem doslova shoří. Už jsem potkal několik firem, které tvrdily, že benzínové přímovstřiku používají ke vstřikování kapalného LPG přímo do válců původní benzínové vstřikovače. Po prostudování dodané technické dokumentace můžu říct jen jedno - všichni lhali. Sice používali kapalný LPG, ale se samostatným střikovačem. Proto je také záruka na přestavbu přímovstřiku omezená na ujetí 50 tisíc km....
Z toho co jsi vyjmenoval se na LPG skutečně hodí motor Fire od Fiatu a se zavřeným jedním okem 1,8 Ecotec od Opelu. Zbytek zmíněných motorů najede bez problémů max 100 tisíc (při běžné údržbě v podání LPG šetřílků), nebo se budou majitelé muset při servisování opravdu snažit, hlídat ventily a velmi často měnit olej i svíčky. A to něco stojí....
respond
V70II
number of posts3
date of registration26.03.2021
Friday 26.03.2021 09:06, RE: Varování
citation:
reakce na: *autofans*, 02.02.2021 21:19 (Pavle, doporučení pana Maška k ...)


Řadový pětiválec od Volva 2,4, nebo novější 2,5 se předělává na LPG docela často, ale také má vymezení ventilových vůlí podložkama. Mám zkušenost, že mi hlava motoru vydržela provoz na LPG cca 160tis km. Zatím nejlepší motor co jsem měl na LPG byl SR20DE v Nissanu, tam se ještě nešetřilo, motor má hydroštely a nesmrtelné rozvody řetězem, pak samozřejmě 1,3 ve feldě :).
respond
V70II
number of posts3
date of registration26.03.2021
Friday 26.03.2021 09:09, RE: LPG může mít i přímý vstřik
citation:
reakce na: BobanHTP, 04.02.2021 16:00 (Jen bych rád dodal, že LPG můž ...)


Co jsem se dočetl, tak snad by měl být vhodný i motor 1,4t 88Kw co se dával do Fiatu, ale třeba i do Lancie Delty.
respond
V70II
number of posts3
date of registration26.03.2021
Friday 26.03.2021 09:15, RE: RE: LPG může mít i přímý vstřik
citation:
reakce na: Pavlik, 16.03.2021 14:51 (Bohdane, opravdu nechápu tvou ...)


Jezdím na LPG už asi 18let a najít vhodný motor je čím dál tím těžší. Co jsem načetl, tak by mohl být na LPG vhodný motor od Fordu - FLEXIFUEL, myslím že jsem zahlédl 1,8 a 2,0, pak jsem zahlédl od Saabu BIOPOWER a to buď 2,0 nebo 2,3, a Volvo dělalo BIFUEL obsah 2,4. Všechny tyto motory by měli mít tvrzená sedla a LPG by jim nemělo tolik vadit.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.