citation:
reakce na: relaxprimori, 18.08.2020 23:08 (Uvazujem kupit duster 2.genera ...)
Ahoj,
vyhni se určitě 1.6 SCe(bere olej) a hlavně 1.2 TCe(karbonuje, ředí olej benznínem).
1.0 TCe je sice nový motor, ale ideově následovník povedeného 3-válcového držáku 0,9TCe a tedy s nepřímým vstřikem, což má blahodárný vliv na sací ventily i celý motor ohledně karbonizace, která se nekoná. Dle mého je to ideál pro nenáročného motoristu a je také verze s LPG.
1.33 Tce je rovněž nový 4-válcový motor s přímým vstřikem , který se snaží dohnat náskok koncernu a tak přidává podobná konstrukční vylepšení jako má 1.2/1.4 TSI EA211, takže karbonovat by neměl, ale nikdo neví. Můj kamarád má Duster 1.33 TCe pár měsiců a je maximálně spokojený, jenže je to málo na jakýkoliv závěr.
Vlastně bych řekl, že v současné době je 1.0 TCe nejméně riziková volba, když pominu osvědčený diesel 1.5DCi. Renault má 1.0TCe jako stěžejní motor do Clia, což je nejprodávanejší vůz v Evropě, a to je jo pádný argument si pohlídat spolehlivost.
Ale abych jen nehanil. Můj kamarád má Dokker 1.6 Sce, bere sice olej, ale konstantně a hlavně motory se nezničí jako u 1.2 TCe. Co je nepříjemné, je spotřeba, běžně 8-9l a to je moc. Takový 1.0 Tce bude jezdit do 7l na dálnici a na okreskách do 6l a to je už krásná spotřeba.