citation:
reakce na: BobanHTP, 01.03.2019 23:25 (Za mě bych šel za 200 tis.kč, ...)
Nemo není bratříček quba, ale spíše naopak, protože auta se dělají v závodě Fiatu v Turecku, kde koncern PSA nemá žádnou majetkovou účast (na rozdíl od francouzské fabriky, kde se vyrábějí větší dodávky ducato/jumper/boxer). Dále je qubo osobní variantou užitného fiorina, to je asi s ohledem na van důležitější.
Konstrukčně je to taky fiat, řada dílů podvozku i uvnitř je shodná s grande puntem - což je dobře. Jedinou věc, kterou dodal koncern PSA, je benzinový motor 1.4 54 kW, což je objektivně nejslabší část vozu - je otřesně líný, žere hodně benzinu i docela dost oleje, akorát je bytelný. Problém může být s jeho elektronikou a přípravou směsi. S příchodem normy Euro V ho nahradil motor 1.4 57 kW od Fiatu, což je tentýž agregát používaný celou dobu i jako tovární plynová verze. Je agilnější, úspornější a stejně odolný.
Qubo jsme chvíli měli. Je to velmi praktické auto, s krátkou délkou 4 metry se vejde všude při velkém užitném prostoru. S ohledem na původ bylo docela pohodlné - vpředu příjemná sedadla, i vzadu se to prý 200 km celkem dalo. Akorát je to krabice, takže spotřeba benzinu byla celkem vysoká - ve městě přes 8, při nějaké dynamice 9 l/100 km. Punto, kterému nedávno skončila výroba, to se stejným motorem zvládá ve stejném režimu o 1,5-2 l/100 km lépe. Uvnitř se nedá moc zamaskovat užitný původ - tvrdé plasty, místy hůře slícované. Aktuální provedení je na tom výrazně lépe, ale nebude ještě v cenovém limitu.