0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Citroën Xsara – jaký je?

category of topic classification: francouzská vozidla
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Friday 16.05.2014 08:32, Dobrá koupě
Vlastním vůz Xsara (rok 2003) po FL s motorem 1.6 80 KW. Nejspíše podobně zachovalý co poptáváte Vy. Vůz jsem koupil se 70000 Km. Udělal rozvody, olej, filtry - prakticky základní servis. (cenově asi 9500 i s prací v dílně). Od té doby mam najeto cca 20 000 Km a bez jediného problému - nicméně dosti malý nájezd, který o spolehlivosti moc neřekne.

Xsara pochází z 90. let, a je to na ní vidět. Technika je jednoduchá, nicméně s tímto motorem bude trošku lepší výbava - Co mam já - manuál klima,elektrický okýnka ve předu. Co považuji za nedostatek, tak je to naprosto předpotopní ukazatel čehokoliv - ale můžete tam mít jiný. Odkládací plochy fajn. Na takové auto je kufr opravdu velký.

Na co trpí - určitě zadní náprava, která zarezává - a je potřeba ji vyměnit. Což nebývá úplně levné. Je dobré se na to auto kouknout, jestli nemá zadek moc dole. Rozvody s pumpou jsem měl za 5000.

Motor - 1.6.- ideální pro toto auto. Pokud jedete sám nebo s někým, je to docela drak - samozřejmě s ohledem, že je to šestnácti ventil a pro výkon se muí dojít, když je potřeba. Pokud auto naložíte do plna - připadám si jak v HTP. Opravdu velký rozdíl, ale pro běžný ježdění dostačující. Stovku to dle prospektu umělo za "nova" za 9,9 s. Jinak je to dle ostatních relativně spolehlivé - jen se všude upozorňuje na visící ventily.

Trošku horší je odhlučnění - při dálničních rychlostech je motor dost slyšet. Při 130 km(hod je motor nad 3500 otáčkama. Auto je lehké, takže to trochu plave.

Spotřeba - nejsem dobrý vzrorek - jezdím dálky a docela ekonomicky - takže moje PP je 5,7 litrů - ale normálně se s tím dá jezdit za 7 litrů.

Shrnutí - Jednoduché, průměrné auto s relativně nízkými náklady na provoz, které určitě dnes nikoho neohromí. Venku líbivé i dnes, uvnitř ne, ale je to osobní. Takže pokud máte zachovalý kus, jděte do toho - prodávají se za zajímavé ceny.

Doporučuju taky se podívat na XSARA forum.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 16.05.2014 09:07, Xsara
Taktiez som mal xsaru 4 roky, ale 2.0HDI 66 kw. Najazdil som na nej asi 100t km, tak pol na pol mesto okresky. Doteraz na to auto spominam. A to som mal naozaj nestastie na kus. Mal som rocnik 1999, podla mna krajsiu verziu pred fl. Vybava ako pise kolega nadomnou, klima, elektricke predne okna, ABS. Kedze auto bolo este jednoduche, nebol problem tam vymenit radio za sony na MP3+sony repraky, a clovek sa kazdy den tesil uz len kvoli hudbe. Kupoval som ju od cloveka, co vravel ze na ne 2x tyzdenne tocil vieden a spat, ked mala 10 rokov a na tacho 135 000 km :) (ratam tak +200t km). Podla toho najazdu to tak aj vyzeralo. Menil som na nej spojku (vyslo to okolo 200 eur), zadnu napravu (280 eur repas u chlapika, co sa zivy len tymto, odporucam, najdete ho na xsara fore), no a poloosi (pravu 2x, vyborna kupa z polska), vaha vzduchu (z vrakaca za cca 30 eur, nakoniec ale problem nebol v nej). Inak mi uz len zamrzla 3x nafta, a auto, kedze bolo predtym podla mna pri buracke na streche, malo male problemy s elektrikou (vypinal sa tachometer spolu s vahou vzduchu, co bez turba dost znizilo vykon do 1800 otacok, ale aj spotrebu). Do auta som tankoval len na kvalitnych pumpach (preto som prestal chodit na shell, toto palivo mi 3x za 2 tyzdne zamrzlo, 2 plne nadrze) a vzdy som daval VIF aditiva. Priemerne spotreby- leto 5.3, zima 5.8. Merane tankovanim. Spotreba na dialnici pri 140km/h bola 5.8. Raz som skusal 'eko rally', spotreba na nadrz vysla 4.6 litra (teda ako podla papierov) Auto bolo na elektronoch borbet povodne z focusa (tak som ho kupil a neriesil som to) a jazdilo naozaj vyborne. Na svoj vykon bolo dost zive (podla mna bolo chipnute), a vyborne sedelo na ceste. Pozor by som si este dal na beznu vlastnost citroenov napriec triedami. V technickom maju vzdy zapisany jeden z najdrahsich rozmerov pneu na danu velkost. Myslim ze 195/50(alebo 55, tie drahsie)R15. Pri obhliadke treba skontrolovat, ci zadne kolesa nie su do A, popripade zadna naprava pri pohupani nevrzga Ak ano, spominany repas vide na asi 280 eur. Ale mate pokoj na minimalne 150t km, podla zatazovania a toho, kolko najazdite. Myslim ze je to dobra cena za kompletnu vymenu napravy Na prednej naprave vacsinou buchaju len tycky stabilizatora. Tiez som ich menil, spolu s tyckami riadenia, a hned to bolo ine auto.A rada, ktorou sa mozte riadit pri kupe akehokolvek auta: Nekupovat auto, ktore ma v kufri elektriku polepenu izolacnymi paskami.
respond
Falewick
number of posts25
date of registration07.09.2011
Friday 16.05.2014 10:45, -
Xsaru bych ideálně omezil na ročníky 2003-2004 a 1.4 benzín, případně 2.0 diesel, kvůli spolehlivosti, jsou nerozbitné. Pro syna spíš benzín, je jednodušší. V tu chvíli je to super koupě která se dá sehnat i od 1. majitele. Šetnáctistovka je z hlediska dynamiky velice velice dobrá, až bych se bál ji svěřit nováčkovi. Má ale problémy s visícími ventily.
respond
Abraxas
number of posts2
date of registration16.05.2014
Friday 16.05.2014 11:33, Stará láska
Do diskuzí nezasahuje,ale toto téma mě nenechává chladným.
V roce 2003 (červen) jsem si koupil novou Xsaru 1.4 v podstatě minimální výbavě v porovnání s dnešními vozy.Dnes má najeto 115 000 km,tak málo proto,že jsem jí před šesti lety předal mojí ženě a ta do ní třeba půl roku nesedne.a malý příklad za všechny - auto má původní baterku,kterou jsem nikdy neviděl,ale věřím ,že tam je.Auto jsem posledního říjnového dne odstavil v garáži,kde se netopí a poslední dubnový den jsem do ní sednul ,otočil klíčem a vše bylo tak,jako by tam auto stálo den.To nepochopím.
Na autě byl dělaný repas zadní nápravy asi před čtyřmi lety,protože o co méně auto jezdí o to jsou ty cesty horší.Nikdy mi neodešla jediná žárovka.Bydlím ve Vysokých Tatrách,kde se nesolí,ale sypou kameny,pak zas jedu do města,kde se solí - ideální kombinace,ale na autě nenajdete jedinou tečku rzi.A auto většinu km najezdí v zimě.Je fakt,že na sněhu zadek auta hodně lítá.Ale při opatrné jízdě to není problém.S autem byl jediný neplánovaný problém a to předminulý rok,kdy jsem se nemohl rozhodnout ,jaké auto si koupím a tak jsem na ní jezdil celou zimu denně 50 km.Poslední den sezóny,poslední jízda do garáže,zhoupnutí na malém schůdku a motor začal jít nepravidelně.
Auto jsem odtáhnul do servisu,byla to nějaká zapalovací rampa,co je nad svíčkami,zároveň jsem nechal poprvé udělat brzdy (podle mechanika to ještě nemuselo být,ale když už tam bylo..),udělaly se rozvody a pohoda.Od té doby ,co jsem jí dal manželce jsem měl tři nové auta .Všechny jsem prodal,jak mi šly na nervy.Teď mám jedno se kterým konečně jezdím rád,ale Xsara to je stará láska.
Na ni nikdy nezapomenu.Vždy měla pravidelný a kvalitní servis.
Motor 1.4 je podle mne dostačující,ale já jezdil hlavně sám,spotřeba kolem šesti.S dnešními vozy už se pohodlí srovnat nedá,pro mě hlavně nízké opěradla.Speciální kapitolou je převodovka a velmi slabý posilovač,ale tyto nedostatky určitě autu odpustíte.
Jo a nikdo Vám ji neukradne.
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Friday 16.05.2014 13:41, názor
Pokud se předcházející majitel o auto dostatečně staral a věnoval mu náležitou péči, tak rozhodně neuděláte chybu. Zvláště pokud je automobil prost koroze. Myslím, že svou službu udělá a co se týče provozních nákladů, tak by neměli by být s trochou štěstí nijak přehnané.
respond
kuko
number of posts2
date of registration18.05.2007
Friday 16.05.2014 14:44, Dobrý výběr
Pro mladého řidiče je to myslím dobrý výběr. Zaměřil bych se na mladší kousky po FL od 2001 výše, jsou vychytanější než ty starší a ceny jsou velice příznivé. Ideálně benzinové 1.4 nebo 1.6, které se dají sehnat i s velice nízkým nájezdem

osobně jsem dva roky měl model 2001 1.4 benzin. kupoval jsem jí v rámci rodiny s cca 110tis Km. za dva roky najel cca 20tis. Mezitím jsem udělal rozvody (6tis), plus oleje a filtry, svíčky, a koupil novou baterku (byla tam stále původní, 10let a kdybych auto nenechal v zimě venku 2 měsíce stát, tak by nejspíš byla stále naživu).

Při prodeji se už hlásili zadní brzdy a výfuk na výměnu (ten už jednou byl měněn, slabší místo), ale jinak auto spolehlivé a bezproblémové. Lak i po deseti letech v krásném stavu, interiér sice v ne supermoderních tvrdých plastech, ale krásný, jako nový.

Motor 1.4 žádný závoďák, spíš na klidné ježdění, ale jezdil jsem v 90% sám a výkon stačil. Spotřebu 50/50 město okresky jsem dlouhodobě měl kolem 7l.

se zadní nápravou jsem problém neměl.
odešli mi ale žárovky v parkovačkách vepředu - musí se kvůli tomu vyndat světlomety a kvůli tomu se musí sundat nárazní + nějaké rámy a výztuhy. Práce na hodinku až dvě. Ale tak jednou za 10 let se to snad dá vydržet

výhody:
supr měkké sedačky, já je miloval
kvalitní spracování interiéru
pohodlný podvozek
minimum elektroniky, dobrý přístup k motoru
levné ND
nekrade se


nevýhody:
hrozné řazení.... při zařazeném kvaltu jsem pákou mohl hýbat 5cm na každou stranu
slabší brzdy
rezerva zvenku zespoda - dokaď jí nemusíte sundávat v zimě ve tmě vedle frekventované silnice, tak to nejspíš nevadí

bezpečnost odpovídá době vzniku, každopádně já jsem i v tom svém základu měl přední airbagy + ABS
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 26.05.2014 08:30, Problemy xsary
Ja ale asi dobre povedat, ze kazde vozidlo z vacsim najazdom moze mat problem z loziskami kolies, napravou a z vyfukom a katalyzatorom. Zvysne problemy sa aspon na mojom aute neprejavili (okrem elektriky). Ako je tam ale napisane, vsetko sa to da bez problemov vyriesit a vacsinu veci si clovek opravi sam za pomoci navodov na xsara fore. Je to vyborne jednoduche auto, na ktorom sa clovek moze hocico naucit a zide sa mu to, ked si kupi velky zlozity pravy europsky stroj, ktory mava svoje dni kazde dva tyzdne aspon nejakou hlaskou na displey.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.