0
back
 

diskuze k tématu: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Mihapiha
number of posts4
date of registration16.05.2019
Thursday 16.05.2019 20:43, Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
Dobry den, chtěla bych se poradit, poohlizim se po autě.Zenska dvě deti, chlapa co autům nerozumí.Mela jsem lagunu, Mondeo a teď jsem Rok bez auta a bez větších financi.Auto bych chtěla na dojezd do práce 30km tam i zpět.Nasla.jsem Saxo r.1997,89000 km, po důchodci, garážovane,přes zimu nejezdilo.Normalne o něm uvažuji,zda do něj jit.Potrebuji auto do prace, nákupy pro rodinu,rozvoz k.lekari. Mám dilema zda do něj jít a pojezdit v nem rok dva (STK do 05/2020) nebo počkat a prisetrit na něco dražšího s větším kufrem , což bych chtěla.60 000 a 20 na opravy.Diky všem.za radY.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 17.05.2019 10:39, RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: Mihapiha, 16.05.2019 20:43 (Dobry den, chtěla bych se pora ...)

Ahoj, Saxo není špatné, ale v cenové kategorii 55tis.kč můžeš mít natolik lepší a hlavně bezpečnější vozy, že bych volil jiný vůz. Zaměřil bych se na:
- Renault Thália II 1.2 > seženeš i ročníky 2010 s klimatizací
- Renault Clio III 1.2/1.4 > spolehlivé jednoduché motory, ročníky 2007+, Clio nerezne, ničím zákeřným netrpí
- Fiat Punto Grande 1.2/1.4, r.2006+ > opět o několik tříd lepší vůz, než Saxo, odolný motor, levné díly. Dávat pozor při koupi na korozi a servo.
- Ford Fiesta 1.4 cca 2006+ > opět dospělejší a větší vůz než Saxo ve všech ohledech
- Fiat Panda 1,2 >> vypadá malý, ale vevnitř větší než Saxo, seženeš ročníky 2008+
- Citroen C3 1.1/1.4 >> opět příjemný vůz pro maminku s dětmi, maximálně praská pružina, ale udržovaný vydrží hodně
- VW Polo 1.4 - 2003+ , kde nebrat v žádném případě motor 1.2 HTP, jinak dodnes vlastně moderní vůz.

Na prohlídku si domluv klidně malý autoservis, vůz dobře projet, prohlédnout podvozek atd. Pokud je vůz více napadený korozí, raději ruce pryč

Za mě se oplatí hledat vůz i s funkční klimatizací, v létě to ocení celá rodina
respond
Mihapiha
number of posts4
date of registration16.05.2019
Friday 17.05.2019 16:55, RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: BobanHTP, 17.05.2019 10:39 (Ahoj, Saxo není špatné, ale v ...)


Díky moc za reakci, počkám tedy.A s tou prohlídkou v malém servisu, to chodí jak?Přijedu autem a nechám ho zkontrolovat nebo se musím nějak objednávat?Fakt jsem amatér, tak nevím.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 18.05.2019 08:16, RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: BobanHTP, 17.05.2019 10:39 (Ahoj, Saxo není špatné, ale v ...)


Zase a znova se tě ptám, co to pořád meleš za nesmysly "pozor na korozi u fiatů". Jak punta II, tak zejména grande punta. Od průšvihu se sovětskou ocelí v 80. letech začal Fiat standardně pozinkovávat karoserie a jejich ochrana je u aut z 90. let a první dekády tohoto tisíciletí výrazně před veškerou konkurencí z Evropy i Japonska. Ford Fusion/Fiesta FL z roku 2007 může o 10 let staršímu Fiatu Punto I jen závidět (dtto ta tvoje 206), o soudobém GP ani nemluvě.

To, že se tady vozí bouračky z Evropy (typicky Francie a Itálie) a opravují se z nejlevnějších polských dílů, jejichž antikorozní ochrana je 0-0-nic, nesouvisí s modelem, ale s konkrétním kusem jakékoliv ojetiny.

Obdobně zbytečně strašíš se servem. GP má úplně jinou verzi než punto II, mnohem méně problematickou, a repase vyjde na cca 5 tisíc (to je třetina toho, co stojí opravit rozpadlé řízení na 206, a taky pořád citelně méně než vadné ovladače pod volantem - typický problém peugeotů a opelů). Navíc to není závada 1/0, projevuje se to postupně. Jak drahá bude oprava, záleží jen na majiteli, kdy se dokope to řešit. A dokonce už u punta II byl většinovým problémem toho posilovače snímač úhlu natočení volantu, který jde vyměnit samostatně.

Jestli tě u benzinového GP potká nějaký problém - s větší pravděpodobností než posilovač, tak výměna alternátoru u auta, které parkovalo na trávě. Alternátor je velmi nízko nad zemí a nedělá mu dobře vlhkost. Další běžnější bolestí jsou poškozené/zlomené kabely ve dveřích.
respond
Mihapiha
number of posts4
date of registration16.05.2019
Saturday 18.05.2019 11:20, Grande Punto
GP a Renault Clio ,Megane se mi líbí.Je fakt,že puntíka malého jsme měli taky.Pak přišla laguna, pro mě nejpohodlnější auto, ale.byla pořád v servisu. Na zadní sedadlo se musí vejít tři lidi.To je taky podmínka.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 18.05.2019 12:04, RE: Grande Punto
citation:
reakce na: Mihapiha, 18.05.2019 11:20 (GP a Renault Clio ,Megane se m ...)


Do GP se 3 lidi dozadu vejdou, ale otázkou je, na jakou cestu a v jakém pohodlí se mají přepravovat. Ono GP už de facto není malé auto - tato kategorie kdysi hodně vyrostla (mezigeneračně 30 cm na délku) a GP dosáhlo rozměrů, které měl o 10 let dříve o třídu větší VW Golf.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 20.05.2019 08:27, RE: RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: Giorgio, 18.05.2019 08:16 (Zase a znova se tě ptám, co to ...)


Byť souhlasím s tím, že Italové pozinkují kastle hodně dlouho, tak i po přelomu tisíciletí měli problémy s korozí podlahy - a na tuhle nemoc pošla a pojde spousta dvojkových punt. Jestli je na tom konkurence líp nebo hůř moc netuším. Ale Punto II prostě na korozi umřít může. Grande Punta už se to samozřejmě netýká...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 20.05.2019 10:21, RE: RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: Mihapiha, 17.05.2019 16:55 (Díky moc za reakci, počkám ted ...)

Ahoj, já to dělal zatím tak, že jsem se domluvil s prodávajícím, ať se mnou zajede do servisu na prohlídku, kterou jsem zaplatil já. U autorizovaného servisu je to cca 1000kč, u menšího servisu méně. Jinak pevně stůjte nohama na zemi, pokud něco bude hraniční s STK, tak ruce pryč a oželet 1000kč řaději. Případně prostě vemte si deku a baterku a rovnou u prodejce si lehněte pod vůz, když to bude hrozné, tak nemusíte ani objednávat servisní prohlídku. To jsem také zažil, když jsem kupoval Focus II, kdy už jenom letmá prohlídka na dece pod autem prozradila, že vůz patrně ležel v bažině Přitom se prodávající snažil totální korozi zakrýt takovým tím gumosprejem, ale naštěstí nezakryl vše a šlo vidět i tak velké šupiny koroze.

Jinak u toho Punta - je to tak, jak tady píšou chlapi, to větší a hezčí Grande nemá tendenci k vážné korozi, ale servo může zlobit, takže pořádně zkusit točit volantem i při stání a pomalé rychlosti. Mě se líbí i mnohem mnohem lepší bezpečnost verze Grande.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 20.05.2019 20:41, RE: RE: RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: KoobaS, 20.05.2019 08:27 (Byť souhlasím s tím, že Italov ...)


Nevím, osobně bych tu podlahu taky přisuzoval havárii v minulosti. Dvojkových punt nám totiž rodinou prošlo 6 (sic!). Byla různého stáří, nájezdu i původu (2x ČR, 2x I, 1x F, 1x D), ale takovým problémem netrpělo ani jedno. Je jasné, že u toho, které bylo nové a prodalo se 4 roky staré, by korozi těžko někdo čekal (i když po zkušnosti s fusionem bych už očekávání u 4letého auta přehodnotil). Ale ještě v roce 2015 mi 12letý kus těsně před FL vozil materiál na stavbu. A to byl původem z ČR, takže od novoty věděl, co je prosolená cesta (sůl si docela pochutnala na plexi předních světel), přitom nebyl dodatečně ošetřován. Stejně stará 206 kamarádovi shnila na prach, rozpadlo se na ní řízení, a tak ji nakonec prodal na díly. To "stavební" punto používá kupující dodnes, pořád celkově vypadá OK, když jedu okolo, ale na druhou stranu si pod něj nelehám.
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Tuesday 21.05.2019 11:04, RE: RE: RE: RE: RE: Citroen Saxo 1997-auto do práce na zacatek
citation:
reakce na: Giorgio, 20.05.2019 20:41 (Nevím, osobně bych tu podlahu ...)


Podle mých zkušeností s Fiaty konce 90.tých některé modely na korozi nejspíš trpěly....Marea a Brava měly shodně shnilé podlahy i nebourané. S Puntem mám zkušenost jen zprostředkovanou, ale je ze stejné doby a je to hodně stará konstrukce...
Co ale u Fiatů odcházelo rychle a často byly výfuky u benzinových motorů - při kratších trasách (méně než 20km, co jsem jezdíval:) se díky špatné konstrukci držela v některých místech zkondenzovaná voda. Výfuk se měnil spolu s novými pneu = cca co 2 roky
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.