Medvěd posted by:
S rodinkou se rozhodujeme nad pořízením nového auta a rádi bychom něco prostornějšího, ideálně MPV tipu Espace nebo Peugeota 807 a jeho derivátů (C 8, Fiat Ulysse, Lancia Phedra). Víc než 15 let jezdím různými Peugeoty a dá se říct, že spokojenost - bohužel ale zrovna 807a má v naftě dost šílenou pověst (hlavně motor 2,2 HDI - aut s tímhle motorem je inzerce plná ) a tak uvažuju buď nad benzínem (tam mě děsí spotřeba) nebo nad úplnou změnou značky a v tom případě se mi nejvíc líbí právě Espace IV generace, a to nejlépe v Grandu. S rozpočtem co máme to není na vyskakování, tak koukám po autech cca kolem roku 2004 - 5.Má tu někdo OSOBNÍ zkušenosti jak s provozem 807y (C8y, Ullysse, Phedry) nebo i s Espacem?Německému trojlístku bych se zatím raději vyhnul, TDI PD 85 kw prý taky nejsou zrovna držákyZná tu někdo Toytu Prévia II. generace (taky rok 2004)?Uvedená cena je nástřel, počítám, že včetně servisu by auto mělo vyjít na cca 100 000,- KčDěkuji za reakce
V dávných dobách mezi lety 1995-2009 jsem vystřídal snad všechny pežoty s HDI motory. Mezi nimi byl i 807 2,0HDI 79kW. Najel jsem s ním od nového do 200.000km za 3 roky, pak ho převzal další kolega z firmy, co na něm - pokud si pamatuji dobře.-najel dalších asi 80tkm. Auto nemělo jedinou motorickou závadu-tedy motor, převodovka bez chyby. Co jsem řešil na garanci - stahovačka PZ okna (má samostatnou ŘJ). Někdy v 20tkm byl přidán power box a výkon zvýšen na 92kW. Jízda: auto je velké a 79kW sice stačilo, ale motor byl brán tzv. u huby. To se promítlo do spotřeby - kolem 7-7,5/100. Knkureční Sharna 1,9TDI 96k, co měli dva mí tehdejší kolegové ale jezdil za poodnbé spotřebu, jen byl trochu svižnějuší. 807 je však za jízdy celkově příjmnější-tišší a měkčí. Bohužel, sedačky řidiče by mohla mít tvrdší opěradlo, jinak v klidu. O zvyku byl středový panel a uložení řadící páky na tunelu, nicméně po zvyku jsem uznal, že to je lepší, než lovit páku kdesi na zemi. Řízení není asi tak přesně, jak člověk čekal, nicméně, jde o "autobus", takže jke třeba zapomenout na nějaké sportování. Pak je to v pohodě. Variabilní zadní sedačky vyjímatelné po jedné, posuvné po jedné. Obrovský kufr, zcela rovna podlaha=dá se v klidu vyspat, často jsem 1 sedačku vyndal a v autě i přespal, když to ještě šlo někde v lese (dnes tě zastřelí a ještě zaplatíš pokutu - Francie je na tohle nejhorší). Měl jsem jen mechanické zadní dveře, protože co na autě není,m nepodělá se. Elektrické jsou sice luxusní, ale než se zavřo, přečteš Tři mušketýry. Světla v pohodě, jen výměna H7 je pro Coperfielda, nešika to nedá. Já jsem šika a trvalo mi to u LP asi tak půl hodiny, protože žárovka ti díky její pozici tak 4x spadně někam dolů a pak ji hledáš jak vocas.-) Závěr: slušný auto, vynikají motor 2,0HDI, který jede a je tichý. Díky velikosti auta počítej s tím, že co bude v autě hrkat, je více slyšet, než v prckovi. V ratejně se to víc rozléhá
Pohoda auto. Mám jen nejlepší vzpomínky.