0
back
 

diskuze k tématu: Citroën C8: možné příčiny nízké životnosti akumulátoru

category of topic classification: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 08:14, Vybíjení
Ještě bych zkontroloval další věci, zejména jestli v autě nemáte něco co by mohlo hodně žrát, třeba extrémně výkonnou audio aparaturu. Další věc po které bych šel je alternátor, tam by mohla stačit zběžná kontrola tím, že po nastartování by napětí na baterii mělo vzrůst na nějakých 15V, pokud tomu tak není, nejen, že vám auto nedobíjí, ale dost pravděpodobně si chybějící část energie odčerpává přímo z AKU. Pak jak autor článku správně poznamenal bych zkontroloval odběr auta v klidu, tady ale budete potřebovat asistenci nějakého šikovného elektrikáře (asi) a tím rozhodně nemyslím, že auto odvezete do autorizovaného servisu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 08:19, Samovybíjení
Před tím, než se rozhodnete koupit eventuleně nový akumulátor, nechte si, pokud to sám neumíte, změřit jeho kapacitu a nechte si udělat zátěžový test. Ten odhalí, v jakém stavu AKB je. A pak, což považuji na nejdůležizější, nechte si změřit klidový odběr z AKB, když je auto odstaveno. tzn., do okruhu zapojíte A-metr a zjistéte, zdali něco neodebírá klidový proud natolik velký, že dochází k vybíjení AKB i přesto, že se jezdí. No a samosen´bou nechte zkontrolovat dobíjení - za volnoběžných otáček a za lhece zvýšených, hodnota napětí na AKVB při běžícím motoru musí být 14,4V bez ohledu na to, zdali jsou např. zapnutá svtěla či ne, pokud to tak není, je závad v nabíjecím okruhu a to je třeba najít a odstranit.

pro C8 s HDI stačí bohatě 70Ah AKB, měl jsem ji v P807(což je dvojče) a ani za -25°C jsem neměl potíže s nízkou kapacitou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 09:35, Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ullyse...
Zdeny60 posted by:
Před tím, než se rozhodnete koupit eventuleně nový akumulátor, nechte si, pokud to sám neumíte, změřit jeho kapacitu a nechte si udělat zátěžový test. Ten odhalí, v jakém stavu AKB je. A pak, což považuji na nejdůležizější, nechte si změřit klidový odběr z AKB, když je auto odstaveno. tzn., do okruhu zapojíte A-metr a zjistéte, zdali něco neodebírá klidový proud natolik velký, že dochází k vybíjení AKB i přesto, že se jezdí. No a samosen´bou nechte zkontrolovat dobíjení - za volnoběžných otáček...

Dobrý den,

Jen chci vložit menší příspěvek.... Řadu let, jsem prodával nové vozy PEUGEOT a vím že když se prodala 807 tak bylo jisté, že zákazník si už nikdy PEUGEOTA nepořídí.. Tyhle auta, jsou dělány v jendé továrně akorát si každá automobilka dodává svoje loga. Proč to jsem píšu ? Tyto vozy jsou jeden velký průser a za ty léta co se to vyrábí, to není o moc lepší... 1, již zmiňovaná elektronika, je jí tam zbytečně moc a je hrozně složitě udělaná. 2, kvůli tomu tyhle auta nekustečně ztrácí na hodnotě. závady v elektroinstali byly u některých modelů tak vážné, že i v orig.servisu si s tím nedokázali poradit. A nemluvím o tom, že boční el.ovládané dveře, se čas od času sami dokáží otevřít a to jak za jízdy, tak i když je auto zamčené a vy jste od něj hodně daleko. Opravy u tohoto auta, nejsou levnou záležitostí ale bohůžel poměrně častou...a každý majitel takového auta, musí počíta s tím, že s ellektronikou budou dříve nebo později veliké problémy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 11:48, podobný problém
Máme v rodině podobný problém, u fabie HTP, bohužel těžko řešitelný. "Haťapka" jezdí denně do práce a to jen cca 2km. Pak zpět, někdy ještě na nákup. Aku se zkrátka nestačí úplně dobít a v kombinaci s parkováním venku, jakmile přijde zima a mrazy, akumulátor musíme asi po měsíci dobíjet. Možná by stačilo přizpůsobit styl užívání auta, tj. nestartovat kvuli každému blbému popojetí o pár metrů, vypínat spotřebiče s motorem atd., bohužel toto nejsou někteří řidiči a řidičky schopni uplatnit. Jestli také popojíždíte jen pár km jako naše fábka, pak je to skoro určitě tím a možná by alespoň trochu pomohlo koupit aku s větší kapacitou. Potom už leda jen jezdit delší trasy (což třeba u nás nepřipadá v úvahu) a nebo občas aku dobít nabíječkou. Jestli máte pocit, že zase tak moc krátké cesty nejezdíte, nechal bych změřit jednoduše odebírání proudu autem v klidu. Bude-li značné, je chyba v autě. Nebude-li, tak jsou dvě možnosti. Buď je akumulátor před smrtí a nebo je ještě ok, ale režim jízd ho nestačí dobíjet. Jestli je aku v dobré kondici, to zjistí test kapacity, na což je třeba poměrně drahá mašinka. Potom je nějaká zátěžová metoda tuším, ovšem kapacitu je všeobecně těžké zjistit, rozhodně nestačí změřit napětí, jak uvádí pan Varádi, i akumulátor prakticky po smrti ukáže 12V.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 12:38, aku servis
v každé lepší prodejně autobaterií Vám na počkání a bez nutnosti demontáže aku změří její kapacitu vč. vytištění protokolu, celé to zařízení vypadá jako stolní kalkulačka s tiskárnou, obvykle za to ani nic nechtějí.
osobně mám zkušenost s vybíjením aku rádiem, které i v klidu, vypnuté a při vyndaných klíčcích odebíralo skoro ampéru, takže po třech dnech byla aku KO.
vyměnilo se rádio a vše bylo v pořádku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 13:12, RE: Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ullyse...
Lukyn2 posted by:

Dobrý den,

Jen chci vložit menší příspěvek.... Řadu let, jsem prodával nové vozy PEUGEOT a vím že když se prodala 807 tak bylo jisté, že zákazník si už nikdy PEUGEOTA nepořídí.. Tyhle auta, jsou dělány v jendé továrně akorát si každá automobilka dodává svoje loga. Proč to jsem píšu ? Tyto vozy jsou jeden velký průser a za ty léta co se to vyrábí, to není o moc lepší... 1, již zmiňovaná elektronika, je jí tam zbytečně moc a je hrozně složitě udělaná. 2, kvůli tomu tyhle auta nekustečně ztrácí n...
No vidíš, a já byl asi výjimka, protože po P8072,0HDI jsem si pořídil ještě 407SW 1,6HDI .-)

S Pežoty jsem jezdil trvale od roku 1995 do roku 2008, kdy jsem prodal tu poslední 407 a když byl problém, tak až na jednu výjimku )- stahování okan ZL dveří u 807, nesousvisel s elektrikou. Vlastně - ano, u 407 ještě špatný spoj ve spínací skříňce, to mi autorizák u nás v Bludově neopravil, opravil jsem si to pak sám za 10 minut práce a hlavně zdarma, zatímco "odborníci" v servisu začali s výměnou baterky, startéru a další "jasné tipy" za tisíce

Faktem je, že to s tématem nesouvisí, ale osobně bych si dnes 807/C/Ullysse taky už nekoupil protože vím, že když vezmu S-MAXe s 2,0TDCi, budu zcela jinde po všech stránkách a to včetně možnosti následného prodejej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 14:37, alternátor nebo elektrika
Souhlas se Zdenym60. Autor článku sice zmínil problém na straně dobíjení, ale mohl se o tom trochu rozepsat. Např. zda vůbec pracuje správně alternátor. Určitě by se měl nejdřív provést zátěžový test, nejlépe u nezávislého automechanika. Každopádně používat těžké dieselové auto se spoustou elektriky na popojíždění je blbost, ale vzhledem k tomu, že to vidím každý den, tak už mě to ani nepřekvapuje...
Dobrá rada: před vypnutím motoru vypnou všechny spotřebiče (světla, rádio, klimu, vyhřívání sedaček, oken...) a zapínat je až po zapnutí motoru. Diesel si při startu už tak vezme dost proudu na žhavení.
Problém taky může být v tzn. multiplexní el. síti (podle mě u tohoto modelu určitě bude), která má už nejlepší léta za sebou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 15:38, RE: alternátor nebo elektrika
Paul posted by:
Souhlas se Zdenym60. Autor článku sice zmínil problém na straně dobíjení, ale mohl se o tom trochu rozepsat. Např. zda vůbec pracuje správně alternátor. Určitě by se měl nejdřív provést zátěžový test, nejlépe u nezávislého automechanika. Každopádně používat těžké dieselové auto se spoustou elektriky na popojíždění je blbost, ale vzhledem k tomu, že to vidím každý den, tak už mě to ani nepřekvapuje...
Dobrá rada: před vypnutím motoru vypnou všechny spotřebiče (světla, rádio, klimu, vyhřívání sed...
Petr-Tipcars: Souhlasím s tím, že tento vůz není vhodný na popojíždění po městě, i se složitostí elektroinstalace, která je skutečně pověstná...Pochopit užívání tohoto vozu se dá, pokud se jedná o druhé auto do rodiny, kdy manželka převáží ratolesti, vyzvedává je ze školy atd. Nicméně existuje celá řada vhodnějších automobilů...Závada může být i v alternátoru, jak již někdo výše zmínil. Nicméně jako nejvíce pravděpodobná varianta se mi jeví nevhodný jízdní styl a možná i baterie, která přestože majitel uvádí, že je nová, zřejmě nebude v nejlepší kondici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 15:41, A co to takhle zamykat
Paul posted by:
Souhlas se Zdenym60. Autor článku sice zmínil problém na straně dobíjení, ale mohl se o tom trochu rozepsat. Např. zda vůbec pracuje správně alternátor. Určitě by se měl nejdřív provést zátěžový test, nejlépe u nezávislého automechanika. Každopádně používat těžké dieselové auto se spoustou elektriky na popojíždění je blbost, ale vzhledem k tomu, že to vidím každý den, tak už mě to ani nepřekvapuje...
Dobrá rada: před vypnutím motoru vypnou všechny spotřebiče (světla, rádio, klimu, vyhřívání sed...
Trošku mě mrzí, že odborníci z Tipcars neporadili jednu zásadní věc, která má vliv na odběr v klidovém stavu a to - auto zamykat i doma v garáži. Nevím jestli to je zrovan tento případ, ale teprve po uzamknutí moderního auta dojde k přechodu různých ŘJ do režimu spánku kdy mají skutečně minimální odběr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 16:13, RE: A co to takhle zamykat
*autofans* posted by:
Trošku mě mrzí, že odborníci z Tipcars neporadili jednu zásadní věc, která má vliv na odběr v klidovém stavu a to - auto zamykat i doma v garáži. Nevím jestli to je zrovan tento případ, ale teprve po uzamknutí moderního auta dojde k přechodu různých ŘJ do režimu spánku kdy mají skutečně minimální odběr.
Petr-Tipcars: Dobrý den, pokud tomu tak je, omlouvám se, že toto jsem nedohledal. K tématu mne napadla ještě jedna věc, zvláště při převozu dětí: důsledné zavírání dveří, když někde byť na několik minut zastavím, abych je např. vyložil. Anebo přes den nastavit osvětlení interiéru, aby se nerozsvěcelo v případě otevřených dveří. S tímto jsem měl sám nedávno osobní zkušenost. I pootevřené dveře skrze osvětlení interiéru udělají svou "trošku do mlýna".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 16:42, RE: A co to takhle zamykat
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Dobrý den, pokud tomu tak je, omlouvám se, že toto jsem nedohledal. K tématu mne napadla ještě jedna věc, zvláště při převozu dětí: důsledné zavírání dveří, když někde byť na několik minut zastavím, abych je např. vyložil. Anebo přes den nastavit osvětlení interiéru, aby se nerozsvěcelo v případě otevřených dveří. S tímto jsem měl sám nedávno osobní zkušenost. I pootevřené dveře skrze osvětlení interiéru udělají svou "trošku do mlýna".
Petr-Tipcars: ....stejně jako např. neoriginální autorádio, které může mít nadměrný klidový odběr...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 18:57, RE: Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ullyse...
Zdeny60 posted by:
No vidíš, a já byl asi výjimka, protože po P8072,0HDI jsem si pořídil ještě 407SW 1,6HDI .-)

S Pežoty jsem jezdil trvale od roku 1995 do roku 2008, kdy jsem prodal tu poslední 407 a když byl problém, tak až na jednu výjimku )- stahování okan ZL dveří u 807, nesousvisel s elektrikou. Vlastně - ano, u 407 ještě špatný spoj ve spínací skříňce, to mi autorizák u nás v Bludově neopravil, opravil jsem si to pak sám za 10 minut práce a hlavně zdarma, zatímco "odborníci" v servisu začali s výměnou bate...
S-Max je skutečně úplně jinde, ale ne vždy v pozitivním slova smyslu. Uvnitř je o něco menší a je mnohem méně pohodlný. Nemá boční posuvné dveře, což je jak jsem zjistil u rodinného MPV zcela zásadní záležitost. Než jsem koupil C8 a začal ji s rodinou používat, vůbec mě nenapadlo, jak je to podstatná věc. S-Max 2,0TDCi je určitě svižnější a má o něco nižší spotřebu. Dle mého názoru se ideál mezi MPV hledá velmi těžko, každý model má svá pro i proti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.07.2011 19:06, Economy mode
Moje C8 má tzv. "economy mode", což je ochrana proti úplnému vybití akumulátoru. Pokud nechám cokoliv zapnutého, např. rádio nebo osvětlení interiéru při vypnutém motoru, vše se automaticky vypne při dosažení minimální kapacity akumulátoru, která je potřebná pro další nastartování. Mám za to, že tento prvek mají tyto vozy standardně..? Většina rad o vypínání spotřebičů mi navíc připadá zbytečná, protože světla nejspíš rozsvěcí a zhasíná automatika, rádio se zapíná a vypíná s klíčkem jako ostatně většina ostatních spotřebičů atd.. Hledal bych 1) zda akumulátor udrží napětí, pokud je odpojený na kontaktech, 2) zda dobíjí a reguluje aalternátor, 3) zda auto nemá skrytý odběr po vypnutí všeho - to je ta nejblbější závada a těžko se hledá odkud vane vítr..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.07.2011 11:47, AUTOMATICKÉ ROZSVĚDCENÍ SVĚTEL
Já jsem měl na Octavii kterou jsem koupil z druhé ruky dobastlený jakýsi blackbox s nápisem "eurotuning" který se staral o automatické rozsvědcení svetěl. Proč to tam minulý majitel vozu vůbec nechal montovat, když automatické rozsvědcení světel jde u octávie nastavit softwarově ve VAGu vůbec nechápu. Ale k věci. Auto s touto vymožeností nešlo po týdnu stání nastartovat. Spolehlivě. V zimě vydrželo po vypnutí motoru "startování schopné" jen asi 11 hodin. Takže bylo potřeba dát si ráno vhodně budíka, abych ráno vůbec odjel do práce. Když jsem vyjmul tu pitomost - eurotuning - na rozsvědcení světel, baterie funguje jak nová, auto startuje kdykoliv jak je třeba. Takže ověřte, zda nedošlo k vytuzení važeho vozu "eurotunerem" :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.07.2011 13:39, nevhodný jízdní režim
anonym posted by:
Petr-Tipcars: ....stejně jako např. neoriginální autorádio, které může mít nadměrný klidový odběr...
Ano souhlasím, že to nejvíc vypadá na nevhodný jízdní režim. Poradil bych aby manželka která s tím autem popojíždí se snažila co nejméně startovat, zapínat spotřebiče, popř. cestou domů to vzala oklikou a auto trochu projela.
Vidím často jak lidi jedou autem 500 m do sámošky, pak 100 m od sámošky na poštu a 500 m zpátky do bytu. Když pominu zdravotní a ekologicko-ekonomické důsledky je to hlavně neuvěřitelné ničení aut (zvlášť v zimě). Bohužel, český člověk je v poslední době extrémně líný...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.07.2011 20:28, známý ted taky řešil vybitou baterii
Známý ted taky řešil vybitou baterii a zjistilo se, že měl pořád zapnuté vyhřívání zrcátek
respond
zdenek.vlk.35FB
number of posts1
date of registration09.08.2014
Saturday 09.08.2014 09:26, francouzi jsou dobrý auta
mám 3 roky Peugeota 806 2.0i 16V a nemůžu si na něj stěžovat vše funguje jak má i digi klima klapky atd. vše v cajku před tím jsem měl Clio takže taky francouz a byl jsem nad míru spokojen já na ně nemůžu říct ani popel zato já zase nefandím skopčákům jako je koncern WV
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.