0
back
 

diskuze k tématu: Rady ohledně čipnutí auta - Citroen C5

category of topic classification: poradna
Honza91
number of posts31
date of registration26.03.2019
Thursday 02.05.2019 11:28, Rady ohledně čipnutí auta - Citroen C5
Ahoj, mám s partnerkou rozepři, protože chci načipovat auto a jí to přijde zbytečné jako každé ženě, která v autě jede pouze jako spolujezdec. Mám Citroën C5 I Break 2.0Hdi, 80kw r.v.2003. Myslíte, že se to na to auto vyplatí ? Sice mám spotřebu kolem 6-7 litrů, ale občas mi to připadá trochu línější. Díky za názory
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 02.05.2019 14:07, RE: Rady ohledně čipnutí auta
citation:
reakce na: Honza91, 02.05.2019 11:28 (Ahoj, mám s partnerkou rozepři ...)


Zalezi, co si pod tim predstavujete? Jestli myslite profi premapovani, tak to asi fungovat bude.

K smysluplnosti bych se nevyjadroval, to uz je na Vas, co chcete.
Vyhnul bych se jakekoliv krabicce, co se pripojuje k railu nebo jinam. Dal bych zvazil soucasnej najezd - pokud to ma za sebou 350kkm, asi bych do toho nerypal...

Po nejakym zasadnejsim zvyseni vykonu by zaslouzily posilit i brzdy, mozna i zmena nastaveni podvozku....

Ja bych sel cestou vymeny, treba za C5 s trilitrem, pokud jinak v ostatnim C5 vyhovuje....
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 03.05.2019 12:38, RE: Rady ohledně čipnutí auta - Citroen C5
citation:
reakce na: Honza91, 02.05.2019 11:28 (Ahoj, mám s partnerkou rozepři ...)


Ze zvědavosti jsem osadil přemapovanou jednotku do HDI ve 406.

První věc je zjistit stav motoru např. zjištěním korekcí vstřiků (např. v Bosch service) - pokud budou velké korekce, bude potřeba opravit problém (nebo se auta zbavit).

Zadruhé, koupě druhé řídící jednotky, protože jsem nechtěl mít rozhrabaný originál.

Auto nebylo na válcích, nicméně jsem jezdil střídavě s originální a s upravenou jednotkou.

Motor je pocitově o něco málo silnější a méně hlučný při dálničních rychlostech, ovšem podstatný díl na tomto pocitu tvoří skutečnost, že pedál plynu zabírá dříve. Jinak řečeno, s laděnou jednotkou působí motor živěji, ovšem když jsem vyhodil laděnou jednotku a vrátil originál, auto nebylo chcíplé, naopak mi připadalo podobně živé, pokud jsem více šlapal na pedál.

Co se týče spotřeby - po vyjetí několika plných nádrží (~80 litrů) střídavě s oběma jednotkami při stejné průměrné rychlosti na stejné trase je spotřeba totožná (podle dotankování, nikoliv palubáku).

Výsledek je, že s autem se sice jezdí příjemněji (nechal jsem laděnou jednotku), ovšem rozdíl je tak malý, že je lepší peníze odložit na jiné/novější a hlavně výrazně silnější nebo lehčí auto.

Vysolíš peníze na chip (s nejistým výsledkem, navíc hodnotu auta nezvedneš) a dříve nebo později ti to stejně přijde pořád slabé, obzvláště u tlusté C5 (výkon by museli zvednout dvojnásobně, aby to člověka začalo bavit, ale to se nestane).

Jediné uspokojující řešení pro lepší svezení je prodat současnou C5 a koupit to samé s 2.2 biturbo (anebo úplně jiné auto).
respond
jankoo
number of posts4
date of registration05.09.2018
Friday 03.05.2019 17:30, RE: RE: Rady ohledně čipnutí auta - Citroen C5
citation:
reakce na: capslock, 03.05.2019 12:38 (Ze zvědavosti jsem osadil přem ...)


Ahoj
jezdím už druhým autem, které jsem nechal čipnout. První byla oct II 1.9 tdi BXE u Cimbu. nechával jsem to čipnout v cca 80 000 km a najel celkem skoro 300000. Auto po celou dobu jezdilo bez problémů. Je pravda že neholduju "sportovní jízdě" ale mám rád rezervu pod plynem, kterou využívám s mírou. Výkon po úpravě 113 kW a 310 Nm. Spojku jsem dělal ve 220000 km i s dvouhmotou.
Druhý auto je současná okt III 2.0 tdi 110 kW 4x4. Nechal jsem to čipnout v Třebotově u Prahy. Výkon před 114 kW a 326 Nm, nyní 132 kW a 400 Nm. Čipnout jsem to nechal v 56000 km, nyní najeto 107 000 a zatím bez problémů.
Obě auta po úpravě neuvěřitělně ožila, spotřeba je plus mínus stejná /nesleduju to nijak přesně, ale pořád jezdím okolo 6.0 l nafty na sto/, 2-3x týdně jezdím ČB - PHA a zpět a denně cukačky do školky a školy atd.
Podle obou specialistů kteří mi to čipovali je nutným předpokladem pro dobré přežití motoru s úpravou:
1) 100% stav před úpravou /vstřiky, turbo, EGR, FAP/
2) Alespoň základní technická příčetnost uživatele - olej po 15 000 km, kvalitní palivo, nevytáčet studené a dochlazovat po jízdě
3) neignorovat poruchy a přemýšlet co s autem udělají /FAP se obvykle neucpe jen tak, ale něco mu k tomu pomůže atd/

obecně čipnutí bych se u zdravého auta nebál, je ale otázka jak takhle starý citroen bude vypadat ;
howgh
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.