0
back
 

diskuze k tématu: Citroën C5 2.0 HDI - když přijde rozčarování

category of topic classification: francouzská vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 17.05.2016 05:06, Další odborník
Stále mne nepřestává překvapovat, kolik automobilových "odborníků" bez elementárních znalostí má nadměrné sebevědomí. Milý autore recenze, koupil jste si ojeté (a dost staré) auto za méně než 10% jeho pořizovací ceny. Opravdu jste si myslel, že bude x let fungovat bez investic do oprav? Co popisujete je naprosto běžné opotřebení stroje. A třeba ty "zlobivé" páčky pod volantem jsou pro PSA v daném časovém období naprosto typická závada. Do auta bych s Vám nesedl - už jen vyměnit jeden brzdový kotouč a druhý nějak zachraňovat je pro mne naprosto nepochopitelná prasárna a hazard z bezpečností pro pár korun.
respond
prim
number of posts5
date of registration17.05.2016
Tuesday 17.05.2016 07:22, odpověď
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 17.05.2016 07:52, RE: odpověď
prim posted by:
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.


Jaká byla pořizovací cena té C5? 50 - 60 tisíc? Ty auta předtím stály taky takový "pakatel" a byla naftová?
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 17.05.2016 07:57, RE: odpověď
prim posted by:
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.


Investice 20-30 tisíc je naprosto normální u jakékoliv ojetiny. A tím spíše pravděpodobná, čím je auto při nákupu levnější. Pokud vás to dříve nepotkalo, buďte rád - jednou to ale přijít muselo. Že to nyní odpovídá půlce pořizovací ceny, je samo o sobě vysvětlením, proč jste to zaplatit musel. Problémy se nevyhýbají ani novým japonským vozům - můžete si klidně, pokud na to máte (zjevně však nikoliv), koupit za 800 tisíc nového outbacka - a doufat, že při druhé svolávačce vám už konečně dají správné části řízení, které umožní auto řídit.
respond
prim
number of posts5
date of registration17.05.2016
Tuesday 17.05.2016 08:13, pakatel
C5 je zatím nejdražší auto, co jsem koupil. Předchozí 2 nissany byly benzíňáky, toyota před tím byla nafťák - všechny tři koroze, u toyoty za šest let jedna sufitka vnitřního osvětlení a zadní díl výfuku, 1. nissan za čtyři roky chladič klimy, zadní brzdy, 2. nissan za 4 roky výfuk. Auta stejně stará obdobný nájezd před koupí. Od napsání recenze dosud u C5 přibyly prasklá trubička pérování, protékající mezichladič, takže s prací další desítka.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 17.05.2016 08:33, jo,jo
Naprosto Vás chápu.Měl jsem nissana a teď mám fiata
respond
gull2
number of posts9
date of registration18.09.2012
Tuesday 17.05.2016 09:38, Drobná rada
Zdravím Vás, závady které popisujete jsou opravdu docela časté a pokud chcete na jejich opravách trochu ušetřit (například vzpěry kufru jsem já osobně měl dofouklé za 200Kč a pokud jste kupoval nové za 2000 ), případně předejít dalším větším, tak se podívejte - přihlašte na C5club.cz
Kdyby jste tuto stránku navštívil ještě před koupí, možná by jste vybral i zachovalejší kus.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 17.05.2016 09:41, Dizajn karoserie
Mozem sa opytat, preco ste si vlastne kupili citroen? Len ma to zaujima, lebo v negativach mate napisane aj dizajn karoserie.
Inak sa priklanam k tomu, co tu uz bolo napisane. Nie kazdy rakusak predava auto hned potom, ako na nom spravi servis. Vy ste evidentne hladali podla ceny, a zda sa, ze sa Vam naozaj podarilo najst lacne auto.
Odporucam forum citroenov c5, ked to auto zaveziete do piestan, bude ako nove.
respond
prim
number of posts5
date of registration17.05.2016
Tuesday 17.05.2016 10:35, C5club
Děkuji za tip, už jsem ho také objevil. Je tam opravdu hodně informací nadšených majitelů. Opravovat auto jsem si přestal již dávno se Š120. Servis mám vstřícný a pečlivý, ale prostě díly vyměňují za nové, případně repasované (brzdiče). Proto ty ceny.
respond
prim
number of posts5
date of registration17.05.2016
Tuesday 17.05.2016 10:43, dizajn
Tohle auto jsem koupil proto, že mne zaujalo - zejména komfort s hydropneumatickým podvozkem. To, jak vypadá karoserie zvenku, u mne nemá významný rozhodovací vliv. Cena - no auta kupuji do určité částky a ročníku. Konkrétní C5 ale nebyla z těch levnějších ve výběru. No snad už bude sloužit nějaký čas bez potřeby oprav.
respond
LuCZiano
number of posts19
date of registration04.09.2015
Tuesday 17.05.2016 14:17, RE: Další odborník
Pavlik posted by:
Stále mne nepřestává překvapovat, kolik automobilových "odborníků" bez elementárních znalostí má nadměrné sebevědomí. Milý autore recenze, koupil jste si ojeté (a dost staré) auto za méně než 10% jeho pořizovací ceny. Opravdu jste si myslel, že bude x let fungovat bez investic do oprav? Co popisujete je naprosto běžné opotřebení stroje. A třeba ty "zlobivé" páčky pod volantem jsou pro PSA v daném časovém období naprosto typická závada. Do auta bych s Vám nesedl - už jen vyměnit jeden brzdový kotouč a druhý nějak zachraňovat je pro mne naprosto nepochopitelná prasárna a hazard z bezpečností pro pár korun.


mluvíte mi z duše, líp bych to nenapsal...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 17.05.2016 14:35, RE: odpověď
Giorgio posted by:
prim posted by:
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.
Investice 20-30 tisíc je naprosto normální u jakékoliv ojetiny. A tím spíše pravděpodobná, čím je auto při nákupu levnější. Pokud vás to dříve nepotkalo, buďte rád - jednou to ale přijít muselo. Že to nyní odpovídá půlce pořizovací ceny, je samo o sobě vysvětlením, proč jste to zaplatit musel. Problémy se nevyhýbají ani novým japonským vozům - můžete si klidně, pokud na to máte (zjevně však nikoliv), koupit za 800 tisíc nového outbacka - a doufat, že při druhé svolávačce vám už konečně dají správné části řízení, které umožní auto řídit.


Souhlas.
Všechny popsané "závady" jsou prakticky jen z důvodu opotřebení. Přední brzdy u C5 nou cement, com na blinkry odchází u PSA napříč modely. To samé ovládání oken u řidiče - ten panel se jednou prostě rozpadne. Jenže ho seženete do druhýho dne, na rozdíl od Nissanu za pár korun. Dalo by se odhadnout, že to auto má na hrbu o kilo víc, to bych ale vařil z vody...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 17.05.2016 19:50, RE: odpověď
prim posted by:
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.


Srovnávat spolehlivost maximálně jednoduchých japonských aut z 90tých let se složitým citroenem moc dobře nejde. Drahý servis C5 nemá, je servisovatelný (cenově) pod průměrem střední třídy. Jestli se vám to zdá drahé a sám to neumíte, je to bohužel váš problém. A že tomu nerozumíte je zřejmé - už jen výměna spáleného kotouče bez řešení příčiny (tedy zatuhlého třmenu) hodně napovídá.
PS: žádné tak bezúdržbové auto jako byl prakticky jakýkoli japonec z 90tých let už dnes neexistuje a původního japonce z té doby neseženete, alespoň ne v rozumném a smysl dávajícím stavu ne.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 17.05.2016 23:58, RE: odpověď
Pavlik posted by:
prim posted by:
Vždy se najde anonymní poučovatel napadající kohokoli za cokoli. Popisuji svoje sedmé auto a nikde se nezmiňuji o tom, že jsem odborník na auta. Dosavadní auta, většinou japonských značek, mně sloužila léta bez potřeby oprav, které jsem musel řešit v případě C5 během jednoho roku po koupi. Auta si sám neopravuji, dávám je do servisu - takže C5 je levné auto s drahým provozem. Mimochodem brzdové kotouče se měnily celá sada - odborníkům to dá rozum.
PS: žádné tak bezúdržbové auto jako byl prakticky jakýkoli japonec z 90tých let už dnes neexistuje a původního japonce z té doby neseženete, alespoň ne v rozumném a smysl dávajícím stavu ne.


Až tak kategorický bych nebyl. Třeba Yaris 2008 byl možná ještě jednodušší než auta 90 let. Tachometr měl digitální oproti mechanickému. Měl jsem ho 6 let. Elektrika ani nic dalšího na tom nezlobilo. Klimatizaci to mělo mechanickou. Olej to nežralo, atd. Bylo potřeba vyměnit jen zadní kotouče a destičky.

Teď mám cca 2 roky nové Verso a Auris s atmosférickými motory a zatím žádné problémy nebyly. Jasně že na hodnocení spolehlivosti je ještě brzo. Ale vzhledem k historii modelů těch aut věřím, že chronické problémy např. s elektrikou jako některá jiná auta mít nebudou. Olej nežerou. Nevím co by se na tom mělo začít víc kazit proti autům z 90 let. Přímé vstřikování benzínu měla japonská auta už od konce 90. let. Tak v tom problém předpokládám taky nebude.
respond
prim
number of posts5
date of registration17.05.2016
Saturday 21.05.2016 20:47, výměna spáleného kotouče
Tak výměna spáleného kotouče bez řešení příčiny vás zaujala. Chce to přečíst článek ještě jednou. Zatuhl pravý brzdič a spálil se kotouč a desky. Vyměnil se brzdič (za repasovaný) a kompletní sada kotoučů a desek. Hned nato zatuhl levý brzdič. Poučen ze servisu jsem ho na dojetí uvolnil. Takže výměna jen levého brzdiče (repas). Polopatičtěji to už opravdu neumím.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 19.10.2016 18:22, RE: výměna spáleného kotouče
prim posted by:
Zatuhl pravý brzdič a spálil se kotouč a desky. Vyměnil se brzdič (za repasovaný) a kompletní sada kotoučů a desek. Hned nato zatuhl levý brzdič. Poučen ze servisu jsem ho na dojetí uvolnil. Takže výměna jen levého brzdiče (repas).

Nu, příčina problémů s oběma předními brzdiči mohla být zcela jinde - a tam ji nejspíš nikdo nehledal. Citroen C5 má ruční brzdu na PŘEDNÍ nápravě. Jestliže je vůz starší, lanka k brzdičům se zasekávají v bovdenech a vratné pružiny v brzdičích jsou unavené. Důsledkem je přibrzďování předních kol.
Pomůže jedině výměna lanovodů ruční brzdy, nikoliv výměna brzdičů.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Wednesday 19.10.2016 20:48, RE: jo,jo
pavel posted by:
Naprosto Vás chápu.Měl jsem nissana a teď mám fiata


No vidíš, a já s drahou polovičkou jsme za posledních 25let neměli jiné auta než Fiaty. A zatím jsem žádný významný problém nezaznamenal.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 20.10.2016 11:18, RE
To jsem netusil, ze citroeny maji park. brzdu na predni naprave. Ma to nejakej praktickej vyznam/vyhodu, treba kvuli jine konstrukci podvozku?

Majitel pise, ze nechal vymenit kapaliny, tak snad i brzdovku, ale jinak problem s vracenim pistku muze nastat i kvuli zavzdusneni systemu...

Jinak nevidim, ze by se na tom rozsypalo neco zasadniho, jen spotrebak. Pod "unikem oleje z motoru" si muzeme predstavit cokoliv, od vydrenyho gufera na klikovce po lehce mastny viko ventilu....

Holt dan za ojetinu, vetsinou cim nizsi porizovaci cena, tim vyssi pocatecni investice. A srovnavat spolehlivost japonskych atmo benzinu s pomerne moderni turbonaftou ...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 20.10.2016 12:20, Rucna brzda na predne kolesa
Rucna brzda je na citroenoch C5 do poslednej generacie. Posledna uz ma normalne rucnu brzdu na zadok, pretoze ma inak riesenu zadnu napravu. Bolo to z toho dovodu, ze tieto c5 mali vlecenu zadnu napravu, co znamena, ze ked sa auto dvihalo hydraulikou hore, zadne kolesa sa posuvali trochu dopredu a naopak ked islo dole, posuvali sa trochu dozadu. Ak by sa zablokovali predne a zadne kolesa, mohlo by sa stat, ze auto chce ist dole, ale nemoze, lebo zadok aj predok je zablokovany a ono potrebuje zadne kolesa trochu posunut dozadu. Pre to iste napr. hydraulika nefunguje ked zabrzdite brzdovym pedalom. Preto ma rucnu na prednu napravu-> ked zabrzdite rucnu brzdu, hydraulika moze normalne fungovat.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 20.10.2016 14:37, ruční brzda na přední kola
Důvod je úplně jiný - s vývojem poválečných citroenů totiž měla automobilka veliký problém. Jejich konstruktéři byli v koncích právě při řešení ruční brzdy. Proto se vedení Citroenu rozhodlo povolat odboníka na tuto problematiku. A koho jiného povolat, než českého konstruktéra a vynálezce Járu C.

Tento ve světě uznávaný odborník zpočátku nechtěl vůbec s Citroenem spolupracovat. Proto se vedení automobilky rozhodlo k malé lsti a dohodilo mu velmi pěknou dceru generálního ředitele. Jára C. byl, jak víme, nejen zdatný konstruktér, ale také velký milovník, a proto jim tato lest vyšla.

Společnost Citroen si ale neuvědomila všechna rizika svého počínání. Jára C. totiž po promilovaných nocích chodil do práce značně unaven, a tak se stalo, že mu uklízečka omylem přendala židli na druhou stranu stolu. Jára C. si toho nevšiml a právě toto bylo osudné pro další vývoj. Konstruktér totiž v dobré víře nakreslil ruční brzdu na zadní kola, tak jak bylo do té doby zvykem. Zasedl ke stolu vlastně z druhé strany a nakreslil ruční brzdu obráceně, tedy na přední nápravu.

O tom, jak vedení reagovalo, se zprávy nedochovaly. Ale nedevší pochybnost se toto zařízení vyrábělo u citroenů tak, jak ho český konstruktér nakreslil.

(xantiaclub)
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.