0
back
 

diskuze k tématu: prosba o radu malého vozu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.07.2014 09:42, prosba o radu malého vozu
Prosím Vás o radu ktoré vozidlo s automatickou prevodovkou kúpiť. Mám vo výhľade Citroen C3, Fiat Punto, Opel Corsa. Najviac sa mi páči Citroen. Prosím o radu či moja voľba je správna.
Myslím že by to bol veľmi zaujimavá informácia pre vodičou ktorý hľadajú malé, cenovo dostupné auto s automatom.
Ďakujem
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Thursday 03.07.2014 07:55, Chtělo by to trošku širší rozhled
Vzhledem k tomu, že v dotazu není požadavek na cenu nebo stáří tak těžko usuzovat jaký má tazatel budget. Ve stručnosti, pokud Vám jde o automat tak jste vedle, pokud chcete aby to jen samo řadilo tak jste si vybral tu horší možnost. Všechny zmíněné vozy totiž používají s nejprodávanější "samořadící" specifikací tzv. robotizovanou převodovku. U Punta to byl sice dříve variátor (selecta v 1.gen, speedgear v druhé) ale poté fiat přešel na robotizované řazení od magneti marelli s obchodním názvem Dualogic. Oproti robotovi z C3 a robotickému Easytronicu Opela je řazení od MM na svoji koncepci asi nejrychlejší, ale oproti klasickému automatu nebo DSG je jízda obzvláště pro svižněji jezdící řidiče utrpení. Doporučuji tuto koncepci pouze pro velmi, ale velmi defenzivně jezdící řidiče. U Corsy se v kombinaci s motorem 1.4 dával i klasický automat s měničem, sice pouze 4° ale není to taková tragédie na jízdu jako spíše na to to auto v této kombinaci sehnat. Easytronic se vzhledem k příznivé ceně a spojení s motorem 1.2 prodával daleko více a velká část byli zákazníci ZTP,kteří prodávají auta s celkem rozumnými nájezdy. Doporučuji rozšířit obzory o více kandidátů, Polo a Fabia s Tiptronicem nebo nějaký japonec ale ne Yaris (ten má také robota), ne CVT od Nissanu. Moc neřešte kolik má rychlostí neboť tato móda mi připomíná trend v megapixelech u foťáků a u malého auta na městský nebo příměstský provoz je to stejně jedno, starší méněstupňové převodovky jsou kolikrát spolehlivější než současné automaty kde nenajdete zvenku pro jistotu ani olejový filtr - výrobci rádi tvrdí že náplň je na celou životnost auta, ale už Vám neřeknou kolik to je . Není to o tom, že by robotizovaná převodovka byla náročná na údržbu nebo byla nespolehlivá, ale uživatelsky je to nejméně příjemné řazení. Vzhledem k tomu, že robot požívá standardní manuální převodovku se spojkou doplněnou jen o kouzelnou skříňku s motorky co vypínají spojku a posouvají řadící táhla tak pokud vše funguje při koupi tak je šance, že Vás servis nepoloží. Maximálně může odejít nějaké to čidlo, ale systém je celkem jednoduchý a speciálně u MM s ním žádné zásadní potíže nejsou (dával se i do AR jako Selespeed).
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 03.07.2014 09:43, RE: Chtělo by to trošku širší rozhled
*autofans* posted by:
Doporučuji rozšířit obzory o více kandidátů, Polo a Fabia s Tiptronicem nebo nějaký japonec ale ne Yaris (ten má také robota), ne CVT od Nissanu.


Z vlastní zkušenosti mohu hodnotit, že zrovna fabia I s 1.4 16V (55 kW) je ve spojení s automatickou převodovkou (onen 4stupňový starý automat) naprosto tragická - automat řadí velmi pomalu a navíc trhaně jako nováček v autoškole, spotřeba v čistě městském provozu je 10-12 l/100 km. Mimo město se mu nechce podřazovat do kopce.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Thursday 03.07.2014 13:29, Automat
Problém je, že s automatem (jakýmkoli) se musí umět jezdit. Většina chytráků u nás s tím jezdí jako s manuálem a podle toho to dopadá. Auto s poškozenou převodovkou končí na dlouho v servisu a je úplně jedno jestli je to robotizovaná převodovka, klasika nebo DSG. Je zajímavé, že v USA vydrží ta samá převodovka 3x déle než u nás. Nedávno se mě dealer náhradních dílů ptal co tu s tím děláme, že máme takovou spotřebu materiálu, když k tomu připočtu spoustu lidí, kteří tvrdí, že tomu rozumí a ve výsledku udělají víc škody než užitku. Je automat v našich podmínkách nejrychlejší cesta jak přijít o prachy, leda by to auto bylo nové nebo po někom kdo s tím uměl jezdit a nepokoušel se to přinutit aby to řadilo jako manuál
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Thursday 03.07.2014 13:45, K cemu autor potrebuje auto?
Asi bych premyslel, na co auto potrebuju... pokud na nakupy, tak bych koukal po manualu - trikrat zaradit snad umi kazdej, kdo ma ridicak. Pokud na castejsi jezdeni i mimo nakupni centra, tak bych kouknul po silnejsim aute - tridy focus apod. Spotreba nebude tak silena jakou maloobjemovych aut, ktery na dalnici zerou jak trilitr
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.07.2014 08:39, RE: Chtělo by to trošku širší rozhled
Giorgio posted by:
*autofans* posted by:
Doporučuji rozšířit obzory o více kandidátů, Polo a Fabia s Tiptronicem nebo nějaký japonec ale ne Yaris (ten má také robota), ne CVT od Nissanu.
Z vlastní zkušenosti mohu hodnotit, že zrovna fabia I s 1.4 16V (55 kW) je ve spojení s automatickou převodovkou (onen 4stupňový starý automat) naprosto tragická - automat řadí velmi pomalu a navíc trhaně jako nováček v autoškole, spotřeba v čistě městském provozu je 10-12 l/100 km. Mimo město se mu nechce podřazovat do kopce.


dle vašeho popisu by si převodovka zasloužila trochu péče a vy s autem patrně chcete jezdit jak s manuálem...
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.07.2014 08:43, RE: prosba o radu malého vozu
nepřihlášený uživatel posted by:
Prosím Vás o radu ktoré vozidlo s automatickou prevodovkou kúpiť. Mám vo výhľade Citroen C3, Fiat Punto, Opel Corsa. Najviac sa mi páči Citroen. Prosím o radu či moja voľba je správna. Myslím že by to bol veľmi zaujimavá informácia pre vodičou ktorý hľadajú malé, cenovo dostupné auto s automatom. Ďakujem


nepíšete, k jakému účelu auto potřebujete, jaká by měla být cena (včetně prvotního servisu), zda jste dynamický (v tom případě pouze dsg) nebo klidný řidič, jaký styl řazení preferujete (hd měnič, dsg, robot), co od auta očekáváte, na jak dlouho auto kupujete (ať už roky nebo kilometry) a jak staré/mladé auto koupit chcete.

jinak se tu kolegové zaměřili hlavně na převodovky...je nutno zvážit i zbytek auta, ale těžko se radí bez výše uvedených informací
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 05.07.2014 15:09, RE: Chtělo by to trošku širší rozhled
xtrox posted by:
Giorgio posted by:
*autofans* posted by:
Doporučuji rozšířit obzory o více kandidátů, Polo a Fabia s Tiptronicem nebo nějaký japonec ale ne Yaris (ten má také robota), ne CVT od Nissanu.
Z vlastní zkušenosti mohu hodnotit, že zrovna fabia I s 1.4 16V (55 kW) je ve spojení s automatickou převodovkou (onen 4stupňový starý automat) naprosto tragická - automat řadí velmi pomalu a navíc trhaně jako nováček v autoškole, spotřeba v čistě městském provozu je 10-12 l/100 km. Mimo město se mu nechce podřazovat do kopce.
dle vašeho popisu by si převodovka zasloužila trochu péče a vy s autem patrně chcete jezdit jak s manuálem...


Jakou speciální péči si zaslouží automatická převodovka u dvouletého auta s najetými 12 tisíci kilometry? Rád se nechám poučit. S automaty jezdím běžně, protože pracovně přesedám do poměrně slušných aut, takže jsem jsem s nimi jezdil od jedničkového superbu přes BMW 530d, Lexus LS460, Lexus GS450h, v novém Range Roveru, Jaguaru XF Sportbreak, Infiniti Q50d, Jeepu Grand Cherokee a v dalších - pravda, všechna ta auta mají nové agregáty, po fabce byl nejarchaičtější ten v superbu. Ale právě ta archaičnost by měla mít tu hlavní výhodu - nesmrtelnost. Nicméně projev té převodovky je prostě ve 21. století tragický, prostě patří do 80. let století minulého a měla tam zůstat. A protože ta fabka byla tehdy moje auto, tak jsem se k ní choval opravdu slušně.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 07.07.2014 11:02, RE: Chtělo by to trošku širší rozhled
Giorgio posted by:
xtrox posted by:
Giorgio posted by:
*autofans* posted by:
Doporučuji rozšířit obzory o více kandidátů, Polo a Fabia s Tiptronicem nebo nějaký japonec ale ne Yaris (ten má také robota), ne CVT od Nissanu.
Z vlastní zkušenosti mohu hodnotit, že zrovna fabia I s 1.4 16V (55 kW) je ve spojení s automatickou převodovkou (onen 4stupňový starý automat) naprosto tragická - automat řadí velmi pomalu a navíc trhaně jako nováček v autoškole, spotřeba v čistě městském provozu je 10-12 l/100 km. Mimo město se mu nechce podřazovat do kopce.
dle vašeho popisu by si převodovka zasloužila trochu péče a vy s autem patrně chcete jezdit jak s manuálem...
Jakou speciální péči si zaslouží automatická převodovka u dvouletého auta s najetými 12 tisíci kilometry? Rád se nechám poučit. S automaty jezdím běžně, protože pracovně přesedám do poměrně slušných aut, takže jsem jsem s nimi jezdil od jedničkového superbu přes BMW 530d, Lexus LS460, Lexus GS450h, v novém Range Roveru, Jaguaru XF Sportbreak, Infiniti Q50d, Jeepu Grand Cherokee a v dalších - pravda, všechna ta auta mají nové agregáty, po fabce byl nejarchaičtější ten v superbu. Ale právě ta archaičnost by měla mít tu hlavní výhodu - nesmrtelnost. Nicméně projev té převodovky je prostě ve 21. století tragický, prostě patří do 80. let století minulého a měla tam zůstat. A protože ta fabka byla tehdy moje auto, tak jsem se k ní choval opravdu slušně.


dvouleté auto s 12 tisíci km není dotyčná fabia, o které píšete...nebo ano? tato kombinace motoru a převodovky se, ale mohu se mýlit, dělala u jedničkových fabií - čili jsme u cca desetiletého auta.

pokud se jedná o desetileté vzpomínky, předpokládám, že jste se od té doby přizpůsobil projevům řízených vozidel...protože tehdy jste si patrně pořídil něco, co vám projevem nevyhovovalo
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 08.07.2014 19:32, RE: Chtělo by to trošku širší rozhled
xtrox posted by:
dvouleté auto s 12 tisíci km není dotyčná fabia, o které píšete...nebo ano? tato kombinace motoru a převodovky se, ale mohu se mýlit, dělala u jedničkových fabií - čili jsme u cca desetiletého auta. pokud se jedná o desetileté vzpomínky, předpokládám, že jste se od té doby přizpůsobil projevům řízených vozidel...protože tehdy jste si patrně pořídil něco, co vám projevem nevyhovovalo


Samozřejmě, že ano (celá diskuze je o těchto autech). Fabka byla z roku 2005, měl jsem ji v r. 2007. S automaty jsem jezdil i předtím, například se zmíněným superbem. Hodnotím, že fabia I je s automatem bídná volba, a není to o mém jízdním stylu, ale z podstaty onoho spojení 16ventilového motoru, který točit potřebuje, s línou převodovkou, která odmítá měnit rychlosti a nechává motor podtočený. Že má ta převodovka ne úplně hladký chod, je její vlastnost - měla to tak už o 20 let dříve v golfu.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 08.07.2014 22:36, RE:
Dobrý den. Všechny 3 vozy jsou relativně povedené. Dobrou službu spolehlivé benzínové motory s nízkou spotřebou paliva. Volba automatické převodovky u opelu nebo citroënu ale není úplně dobrý nápad. Jedná se o pomalu reagující a ne příliš spolehlivé robotizované skříně. V případě Fiatu je situace lepší, při pravidelné výměně olejové náplně po cca 80 tis. km slouží spolehlivě. Já osobně tedy doporučuji Punto.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.