Thursday 08.11.2012 09:54,
Zajímavá volba s několika otazníky
Přiznám se, že mě tohle auto hodne zaujalo - robustní, jednoduché, stavěné na výdrž, service-friendly, cenově zajímavé, navíc se mi i líbí (předek jako větší Citroeny, zadek připomíná 5er báwo). Ta levná řešení tak tragická nejsou (ovladače oken na středové konzoli či pseudodigi zima jsou věc zvyku, vzpěry zasahující do kufru má většina sedanů), spíš by mi vadily pevné opěrky hlavy na zadních sedadlech, co můžou překážet dětským sedačkám. Největším otazníkem jsou motory a ceny. Poláci už mají ceník, začíná v přepočtu na 245k s tříválcem 1,2 Vti a nechudou základní výbavou. Ten motor je v Peugeotu 208 dobře hodnocen, ale pro C-Elysee bude asi slabý a na rozdíl od Rapidu s ním počítají asi jako s nejprodávanějším. Použitelnější 1,6 Vti (nabízí se až se střední výbavou, která je dostačující - klima, muzika, mlhovky, el-zrcátka) a 1,6 HDI (sice dobrý, are pro low-cost drahý) jsou přes 300k. Ten 1,6 VTi zřejmě není problémový Prince vyvinutý s BMW (88 kW) a trpící na rozvody, časování ventilů a teplotní čidla, nýbrž emisně přizpůsobené vzkříšení starého TU5 opěvovaného ve Xsarách (80 kW), což by bylo jen dobře. Takže pro úspěch na našem trhu je hlavní, jak si použitelnější motorizace budou cenově stát oproti Rapidu a korejcům/Renaultu.
respond