0
back
 

diskuze k tématu: Chiptuning: jak autu prospět a nenaletět.

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 20.02.2005 12:45, EDC7
Proč máte v článku vyobrazenou řídící jednotku pro EDC7? To se dělá i chiptuning traktorů a bagrů?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.04.2006 10:57, RE: EDC7
RENÉ posted by:
Proč máte v článku vyobrazenou řídící jednotku pro EDC7? To se dělá i chiptuning traktorů a bagrů?
Předpokládám, že vyobrazená řídicí jednotka je svým způsobem prefabrikát a její vyobrazení je ilustrací faktů, publikovaných v příspěvku, protože výše je uvedeno, že každý výrobce motorů si "svůj" software naladí podle typu. Proto bych se nedivil, kdyby hardwarově totožná jednotka pracovala v turbodieselu pro "nadupané žihadlo" i ve stavebním stroji, vždyť to je právě důkaz té variability a možností "chipování", něco jiného je program, který v té jednotce je nahraný - to je ten ROZUM, který podle signálů z nejrůznějších čidel ( neúplný výčet: teplota nasávaného vzduchu, objem nasávaného vzduchu, úhel otevření škrticí klapky nebo poloha plynového pedálu, teplota chladicí kapaliny, poloha klikového hřídele, momentální otáčky motoru, momentální otáčky kol nebo jiného spotřebiče, lambda sonda u benzínu, atd atd...teď si nevybavím další) a podle základního nastavení ( čili JSEM 2-, 3-, 4- JÁ NEVÍM KOLIKA -VÁLEC benzín nebo diesel, mám nebo nemám turbo, lambdu atd atd...) upravuje množství vstřikovaného paliva a hlavně časové posuny okamžiků vstřiku a u benzínu i zážehu - předstih už nereguluje podtlaková a odstředivá regulace, ale právě program podle většího počtu vstupních údajů. Výsledek je ono kýžené snížení spotřeby a emisí při stabilizaci výkonu a zvýšení účinnosti spalování. Proto se vůbec nedivím, že autor použil jako ilustraci k článku o osobních autech řídicí jednotku z "bagru", protože ať se tomu chce nebo nechce věřit, s patřičným programem MŮŽE FUNGOVAT V OBOU APLIKACÍCH.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.01.2008 09:57, Nejasný původ těch chipů odrazuje
pokud třeba mám značkové auto, v mém případě Mercedes, nikdo mně na ten chiptuning nenachytá. Pro mně je těch 170 koní stejně už moc, využívám je pouze při předjíždění, za to mi je milá nízká spotřeba. Pro výrobce by to mohl být zajímavý artikl, nabízet stejné auto s optimalizací na spotřebu, nebo optimované na výkon. Mnohdy by se dalo snížit zatížení životního prostředí i peněženky řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.01.2008 10:23, RE: EDC7
EKKAR posted by:
Předpokládám, že vyobrazená řídicí jednotka je svým způsobem prefabrikát a její vyobrazení je ilustrací faktů, publikovaných v příspěvku, protože výše je uvedeno, že každý výrobce motorů si "svůj" software naladí podle typu. Proto bych se nedivil, kdyby hardwarově totožná jednotka pracovala v turbodieselu pro "nadupané žihadlo" i ve stavebním stroji, vždyť to je právě důkaz té variability a možností "chipování", něco jiného je program, který v té jednotce je nahraný - to je ten ROZUM, který podl...
v autech se pouziva EDC16, EDC17...pis o tom cemu rozumis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.01.2008 10:24, RE: Nejasný původ těch chipů odrazuje
anonym posted by:
pokud třeba mám značkové auto, v mém případě Mercedes, nikdo mně na ten chiptuning nenachytá. Pro mně je těch 170 koní stejně už moc, využívám je pouze při předjíždění, za to mi je milá nízká spotřeba. Pro výrobce by to mohl být zajímavý artikl, nabízet stejné auto s optimalizací na spotřebu, nebo optimované na výkon. Mnohdy by se dalo snížit zatížení životního prostředí i peněženky řidiče.
jo, to se dela s Passatem, BlueMotion se rika te vyklestene verzi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.01.2008 08:50, RE: Nejasný původ těch chipů odrazuje
anonym posted by:
pokud třeba mám značkové auto, v mém případě Mercedes, nikdo mně na ten chiptuning nenachytá. Pro mně je těch 170 koní stejně už moc, využívám je pouze při předjíždění, za to mi je milá nízká spotřeba. Pro výrobce by to mohl být zajímavý artikl, nabízet stejné auto s optimalizací na spotřebu, nebo optimované na výkon. Mnohdy by se dalo snížit zatížení životního prostředí i peněženky řidiče.
Taky se na to tak divam. Koupil jsem si ted predvadeci mercedes s motorem 320 CDI (204 koní) a do zvyšování výkonu nemám potřebu. Má smysl nechat si "zkusit" optimalizovat spotřebu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.01.2008 22:48, RE: Nejasný původ těch chipů odrazuje
anonym posted by:
Taky se na to tak divam. Koupil jsem si ted predvadeci mercedes s motorem 320 CDI (204 koní) a do zvyšování výkonu nemám potřebu. Má smysl nechat si "zkusit" optimalizovat spotřebu?
No, ja na VW jsem ten vykon teda sakra poznal. Zrovna tak kroutak se zvedl. A spotreba klesla ..
No neco za neco. Cmudi to jak stary kamna a na emise hold musim "jinak". Ale jede to jak o zivot.
Stejnej pripad je Seat Lean, kde v ramci EURO3 tusim sebrali nafte 30 koni.. najdete to tu na TipCars
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 14:25, RE: Nejasný původ těch chipů odrazuje
anonym posted by:
No, ja na VW jsem ten vykon teda sakra poznal. Zrovna tak kroutak se zvedl. A spotreba klesla ..
No neco za neco. Cmudi to jak stary kamna a na emise hold musim "jinak". Ale jede to jak o zivot.
Stejnej pripad je Seat Lean, kde v ramci EURO3 tusim sebrali nafte 30 koni.. najdete to tu na TipCars
kdyz se to udela poradne a v ramci moznosti, tak to necmudi, ale kdyz to nekdo neumi narve tam vic nafty nez vzduchu, tak se pak nedivte, az se vam to rozpadne. Nebude to chyba VW
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.02.2008 12:37, Cimbu
Už přes 4 roky mám na své 7 leté Fábii 1.9 TDI úpravu od Cimbu, a nedám na ní dopustit. Zpátky bych už neměnil. Navíc mi Cimbu párkrát bezplatně poradil, když jsem měl obvyklé škodovácké problémy (váha vzduchu, kabely). S přihlédnutím k jeho pověsti, Cimbu.cz rozumí škodovkám více, než výrobce sám. Hádat se můžete, ale moje osobní zkušenost s ním je na jedna podtržená
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.