0
back
 

diskuze k tématu: Bezpečnostní systémy v osobních automobilech

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 12:26, Aktivní tempomaty
Naživo jsem neměl se s touto "vychytávkou" setkat. Ale tento systém mě opravdu zaráží v mnoha věcech.
1) Řidič si myslí, že má systém zaplnutý. a tak si to valí na dálnici, kouká před sebe a v klidu to napere do před sebou stojící kolony. A v tom si uvědomí - jé, já to asi nezapnul...
2) Nereaguje na motocykly a kola a podobné? V pohodě, dyť na silnici stejně nemají co dělat...
3) Liják jak hrom. Blb přede mnou přiloží bez rozmyslu pod kotlem. Můj supersystém udržuje "bezpečnou" vzdálenost, tzn. také jedu stejně rychle. Pán přede mnou však rychlost neodhadl, dostává aquaplaning a tříští se o svodidla. Já (asi z kamarádství) také.
atd.

Vůbec tato myšlenka je podle mě NAPROSTÁ HLOUPOST. Zdůvodním proč. Narozdíl od jiných systémů totiž umožňuje řidiči SNIŽOVAT POZORNOST při řízení (např. automat. převodovka umožňuje plně se věnovat řízení místo řazení - u začátečníků může být přínosem). Dále je kontraproduktivní v tom, že řidič místo toho, aby přemýšlel, zda brzdit, nejdříve bude uvažovat - mám systém zaplý <ano/ne> -> mám brzdit <ano/ne>. Já bych si tento prvek dovolil označit dokonce za PRVEK AKTIVNÍ NEBEZPEČNOSTI.
Dále - jak asi systém funguje, když je na voze vepředu námrza, marast apod? Jasně, vždyť v návodu je někde napsáno - nepoužívat za nevhodného počasí...
Ne - toto je PODLE MĚ naprosté šlápnutí vedle. Sám bych takovýto systém ve svém voze nikdy nechtěl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 12:37, RE: Aktivní tempomaty
rohYpnol posted by:
Naživo jsem neměl se s touto "vychytávkou" setkat. Ale tento systém mě opravdu zaráží v mnoha věcech.
1) Řidič si myslí, že má systém zaplnutý. a tak si to valí na dálnici, kouká před sebe a v klidu to napere do před sebou stojící kolony. A v tom si uvědomí - jé, já to asi nezapnul...
2) Nereaguje na motocykly a kola a podobné? V pohodě, dyť na silnici stejně nemají co dělat...
3) Liják jak hrom. Blb přede mnou přiloží bez rozmyslu pod kotlem. Můj supersystém udržuje "bezpečnou" vzdálenost, tzn....
A dále - je to pokud se nemýlím - PRECEDENT v "bezpečnostních" systémech. Všechny ostatní systémy podporují řidiče a pomáhají mu v JEHO ROZHODNUTÍ/ROZHODOVÁNÍ (vykrytí mrtvého úhlu, zabránění smyku, umocnění brzdného účinku...).
Aktivní tempomaty však PŘEBÍRAJÍ ROZHODOVÁNÍ ZA ŘIDIČE. A to je podle mě velmi velmi špatně. Řidič je ten, kdo zodpovídá za úkony při řízení. Řidič by měl rozhodnout - dobře nebo špatně. Pokud rozhodne špatně - je to právě řidič, kdo nese důsledky (ve fungujícím právním státě samozřejmě). Ne, tyto systémy REZOLUTNĚ ODMÍTÁM.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 16:10, RE: Aktivní tempomaty
rohYpnol posted by:
A dále - je to pokud se nemýlím - PRECEDENT v "bezpečnostních" systémech. Všechny ostatní systémy podporují řidiče a pomáhají mu v JEHO ROZHODNUTÍ/ROZHODOVÁNÍ (vykrytí mrtvého úhlu, zabránění smyku, umocnění brzdného účinku...).
Aktivní tempomaty však PŘEBÍRAJÍ ROZHODOVÁNÍ ZA ŘIDIČE. A to je podle mě velmi velmi špatně. Řidič je ten, kdo zodpovídá za úkony při řízení. Řidič by měl rozhodnout - dobře nebo špatně. Pokud rozhodne špatně - je to právě řidič, kdo nese důsledky (ve fungujícím právním ...
Naprosto souhlasím. Kterýkoliv elektronický systém, který rozhoduje v autě za řidiče je na kontraproduktivní. Lidi tomu potom začnou bezmezně věřit až do okamžiku, kdy poznají krutou pravdu fyzikálních zákonů. Pokud chce mít řidič méně práce a potřeby se rychle a správně rozhodovat, ať radši jezdí jako spolujezdec a za volant neleze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 16:30, RE: Aktivní tempomaty
Fire posted by:
Naprosto souhlasím. Kterýkoliv elektronický systém, který rozhoduje v autě za řidiče je na kontraproduktivní. Lidi tomu potom začnou bezmezně věřit až do okamžiku, kdy poznají krutou pravdu fyzikálních zákonů. Pokud chce mít řidič méně práce a potřeby se rychle a správně rozhodovat, ať radši jezdí jako spolujezdec a za volant neleze.
Podle stejne logiky je ale treba nebezpecne i ABS a ESP, oboji si samo brzdi kolama bez ohledu jak chce ridic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 17:02, RE: Aktivní tempomaty
Petr S posted by:
Podle stejne logiky je ale treba nebezpecne i ABS a ESP, oboji si samo brzdi kolama bez ohledu jak chce ridic.
Neházej to všechno do jednoho pytle. Nikdo tady o zbytečnosti ABS nenapsal ani čárku. A funkce ABS není daná tak sama o sobě. Jednak se aktivuje až šlápnutím na brzdu (samo ti to na pedál nešlápne) a navíc zasahuje až v případě, kdy to s bržděním přeženeš. Takž pokud umíš jezdit a máš pro auto cit, tak ti ABS moc často necvaká.... ESP je pouze elektronický klon ABS, který se dá u většiny aut vypnout, takže pro něj platí výše psané....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 17:20, RE: Aktivní tempomaty
Petr S posted by:
Podle stejne logiky je ale treba nebezpecne i ABS a ESP, oboji si samo brzdi kolama bez ohledu jak chce ridic.
ŘIDIČ se ROZHODNE, jestli (a jak) bude brzdit. ABS mu POMŮŽE se zastavením, pokud je to nutné. ABS nerozhodne - a teď si tady zastavím.

Ale u systému aktiivního tempomatu elektronika rozoduje o chování vozu. Netěším se na soudní tahanice, kdy se bude prokazovat, jestli ten čudík pro aktivní tempomat řidič zmáčkl nebo ne. Už vidím, jak odsoudí tištěný spoj nebo křemíkový čip na 10 let, že to nezvládl a řidič si půjde sednout zase za volant, aby napsal další SMSky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 17:44, počet airbagů
Chtěl bych se s vámi podělit o čerstvou zkušenost. Chtěl jsem vědět zda je možné u oficiálního dealera objednat vozidlo Renault Laguna s 8x airbagem. Na www jsem to nenašel, proto jsem začal komunikovat se zastoupením této značky. Jaký byl můj údiv, když jsem nakonec zjistil, že zadní boční airbagy se pro náš trh nedají objednat a to ani za příplatek. Např. v Německu toto lze. Pro mne nepochopitelné - značka si buduje image na špičkové pasívní bezpečnosti a tento veledůležitý doplněk na našem trhu ignoruje. Vlastně jsem oficiálním dovozcem nucen vozidlo zakoupit v zahraníčí. Např. Citroen C5 takto u nás objednáte. Pro jednoznačnou přesnost uvedu 8x airbag = 2x přední čelní + 2x přední boční + 2x okenní clona vpředu a krajní místa vzadu + 2x zadní boční (krajní místa). Vím, že každý tomuto jistě neklade takovou důležitost jako já, přesto si myslím že nejsem sám. Vláďa
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 18:00, Bezpečnostní prvky - úhel pohledu
Velmi pěkně napsaný článek. Bezpečnostních prvků je dnes tolik, že je pro mnohé uživatele obtížné se v nich zorientovat.

Dnes si dovolím nabídnout JEDEN Z MOŽNÝCH ÚHLŮ POHLEDU na moderní auta a jejich bezpečnostní systémy.

Jsem si vědom toho, že tento úhel pohledu je nepopulární. Proč NEpopulární? Zavání trochu výchovou a trochu kritikou. Obojí se týká LIDÍ – řidičů, a to většinou každý (nebo alespoň většina) nerad slyší. Tak proto.

Výrobci aut vymýšlí všechno možné pro zvýšení bezpečí zejména posádky automobilu, ale i chodců. Kromě systémů uvedených v článku je to celá řada dalších kroků, např. výpočet deformačních zón, použité materiály, jejich kvalita a kombinace, vyladění jízdních vlastností tak, aby auto bylo co nejstabilnější, výhled z místa řidiče atd. atd.
Když se nad tím tak zamýšlím, je toho mnohem víc, než by se na první pohled zdálo a navíc nám to již dnes připadá jako samozřejmost.
Pokud tedy vedle sebe postavíme moderní auto a auto o pár let starší (samozřejmě ve stejné třídě) zjistíme, jak veliký je mezi nimi v tomto směru rozdíl.
Navzdory zvyšující se kvalitě aut na silnicích neustále umírá obrovský počet lidí. PROČ??
Nejdůležitější je vždy „lidský faktor“, tedy ŘIDIČ. O tom se ale nyní zmiňovat nechci. Zůstanu u aut, jako takových.

VŠECHNA AUTA, včetně těch malých, JSOU DNES velmi RYCHLÁ!!

Nejen že snadno dosahují rychlostí vysoko nad 100km/hod., ale navíc o té rychlosti NEdávají řidiči vědět – svižné zrychlení, tichý chod, žádné chvění, žádná vůle v řízení, kvalitní pneu, žádné „vlnění“ na vozovce......
Řidič si tak ani neuvědomuje, že se pohybuje tak velikou rychlostí. Aby toho nebylo málo, zvykli jsme si tyto vysoké rychlosti považovat za zcela samozřejmé a „normální“.
Možná se podivujete nad uvedenou rychlostí 100km/hod. To je ale zcela záměrné. Kdysi jsem četl velmi zajímavé výsledky výzkumu odborníků - „Rychlost reakce člověka vzhledem k rychlosti pohybu“. Reakční doba člověka je v podstatě dána „konstrukcí “ těla a nervového systému a je překvapivě u všech lidí prakticky stejná. (POZOR – týká se to výhradně rychlosti reakce jako takové, nikoliv schopnosti pohotového vyhodnocení vzniklé situace a následného rozhodnutí, takže NEZAMĚŇOVAT).
Závěr tohoto výzkumu konstatoval, že vše, co je nad 100km/hod. je již pro člověka příliš rychlé.

Co z toho vyplývá? Jezdí se prostě RYCHLE! Někdo nevědomky, někdo záměrně (když tu možnost auto poskytuje, je těžké odolat že?).

Sečtěme si tedy dva zcela zásadní momenty:
1) Platné fyzikální zákony.
2) Již zmíněnou „konstrukci“ lidského těla.
Obojí prostě platí a „nedá se to ukecat“.

K nehodám pak dochází ve vysokých rychlostech, při kterých jsou bezpečnostní prvky „přemoženy“. (Paradoxně tyto prvky někdy umožňují vyšší „uživatelskou “ rychlost). Čím vyšší tato rychlost je, tím větší je kinetická energie, což má za následek zcela devastující sílu, která přemůže všechny zbylé ochranné prvky. Karoserie se roztrhne jako staniol, na těla posádky působí extrémní přetížení, dochází k totální devastaci těla prostřednictvím cizích předmětů.....

Paradoxně je tedy snaha výrobců o konstrukci co nejbezpečnějšího auta eliminována tím, že tato auta jsou schopna zároveň snadno dosahovat velmi vysokých rychlostí. (Přece nelze počítat s tím, že řidič nevyužije tento potenciál!!)

Když k tomu přičtu ještě okolnosti, jako dramaticky se zvyšující hustotu provozu a v podstatě stávající a mnohde již této hustotě nevyhovující silniční síť (hovořím o ČR), vzrůstající agresivitu a bezohlednost, mnohdy zcela nesmyslný spěch, naprostou hloupost – alkohol a drogy za volantem a v praxi takřka totální nečinnost dopravní policie, vychází mi z té rychlosti opravdu zcela ZÁSADNĚ NEGATIVNÍ PRVEK.

Trochu mě obchází mráz z pomyšlení, jak by to asi vypadalo, kdyby tyto bezpečnostní prvky při současném výkonu aut vůbec neexistovaly?? Fakt ale je, že by vždy měly být PODPŮRNÉ a řidiči POMÁHAT.
Za bezpečnostní prvky nejvyšší úrovně považuji řidičovu předvídavost, klid a nadhled. To se ale, bohužel, do aut montovat nedá

Děkuji všem, kteří se tímto poněkud „těžším čtením“ prokousali.
Pokud jste se jen na chvíli zamysleli nad nebezpečím, které se pojí s vysokou rychlostí, splnil příspěvek svůj účel )

Přeji všem pohodové prožití vánočních svátků a úspěšný start do nového roku 2009 a také mnoho šťastných a hlavně bezpečných kilometrů!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 18:15, RE: Bezpečnostní prvky - úhel pohledu
Expi posted by:
Velmi pěkně napsaný článek. Bezpečnostních prvků je dnes tolik, že je pro mnohé uživatele obtížné se v nich zorientovat.

Dnes si dovolím nabídnout JEDEN Z MOŽNÝCH ÚHLŮ POHLEDU na moderní auta a jejich bezpečnostní systémy.

Jsem si vědom toho, že tento úhel pohledu je nepopulární. Proč NEpopulární? Zavání trochu výchovou a trochu kritikou. Obojí se týká LIDÍ – řidičů, a to většinou každý (nebo alespoň většina) nerad slyší. Tak proto.

Výrobci aut vymýšlí všechno možné pro zvýšení bezpečí zejmén...
Děkuji za článek, dobře napsaný, přečetl jsem s chutí až do konce. Na základě závěrů s "vysokou" rychlostí dnešních vozů, lze úhel pohledu mírně stočit na uvažování řidiče, kterého logicky napadne, že cestovní rychlost 150 km/h je přeci v pořádku, když mě hlídá kupa elektroniky, která to nějak dá do latě, když půjde do tuhého.... a co hůř, když už to někde ohne, tak je tam přece milion pytlů..... Zkrátka myslím, že dnes začínající řidiči jsou nadmíru rozmazlováni různými elektronickými systémy a tímto se okrádají o své dovednosti a cit pro řízení auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 18:34, RE: Bezpečnostní prvky - úhel pohledu
Expi posted by:
Velmi pěkně napsaný článek. Bezpečnostních prvků je dnes tolik, že je pro mnohé uživatele obtížné se v nich zorientovat.

Dnes si dovolím nabídnout JEDEN Z MOŽNÝCH ÚHLŮ POHLEDU na moderní auta a jejich bezpečnostní systémy.

Jsem si vědom toho, že tento úhel pohledu je nepopulární. Proč NEpopulární? Zavání trochu výchovou a trochu kritikou. Obojí se týká LIDÍ – řidičů, a to většinou každý (nebo alespoň většina) nerad slyší. Tak proto.

Výrobci aut vymýšlí všechno možné pro zvýšení bezpečí zejmén...
Nelze než souhlasit s myšlenkou. Ale se vším souhlasit nemohu (byť na myšlence to nic nemění).

1) Troufnu si tvrdit, že vozidla celkově vzato nejsou dramaticky rychlejší a výkonnější. Samozřejmě, že M5ky a podobné vozy jsou jak z jiné dimenze. Ale obyčejný konzumní vůz bych za nesrovnatelně rychlejší nepovažoval. Pro ČR tak typická Fabia 1.2HTP a rychlík? Troufnu si tvrdit, že dobře zajetý Favorit by pro ni byl rovnocenný soupeř.
2) S tím souvisí váha vozidel. Ano, výkon motoru je jinde, ale i váha vozu je jinde. A dynamika vozu se až tak nepohla (i díky emisnímu přidušení).
3) Rychle není nad 100km/h. Můžu jet třeba 250km/h a může to být bezpečná jízda (třeba na letišti). A můžu jet 70 km/h, a může to být příliš. Rychlost samotná není příčinou nehod. Tou je nezvládnutí řízení, nepřizpůsobení rychlosti apod. Rychlost pouze umocňuje následky. Ale postavit myšlenku na tvrzení do 100km/h je to bezpečné, nad 100km/h už je to "moc rychlé" je podle mě hloupost.
4) Nejčastější příčiny nehod jako nesprávný způsob jízdy, nezvládnutí řízení, nedání přednosti v jízdě, jízda na červenou nějakým paušálním omezením na 100km/h max. asi neodstraníme...

Ale jak jsem psal. Obecně ano - člověk chybuje a je tou téměř jedinou příčinou nehod. Pokud by se jezdilo pomaleji, následky by určitě nebyly tak tragické. A že si tu rychlost ani neuvědomujeme? No ono si dnes neuvědomujeme více věcí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 19:22, RE: počet airbagů
vladapa posted by:
Chtěl bych se s vámi podělit o čerstvou zkušenost. Chtěl jsem vědět zda je možné u oficiálního dealera objednat vozidlo Renault Laguna s 8x airbagem. Na www jsem to nenašel, proto jsem začal komunikovat se zastoupením této značky. Jaký byl můj údiv, když jsem nakonec zjistil, že zadní boční airbagy se pro náš trh nedají objednat a to ani za příplatek. Např. v Německu toto lze. Pro mne nepochopitelné - značka si buduje image na špičkové pasívní bezpečnosti a tento veledůležitý doplněk na našem tr...
Alespoň vidíš, že Renault asi nebude tím pravým ;) Bral bych to jako včasné varování z hůry...
Opět byly uveřejněny statistiky TUV, je dobré se na ně ještě před koupí podívat. Jsou docela zajímavé. Francouzi urputně okupují druhou polovinu žebříčku. Superkára jedné dámy jako urputný chrabrý rytíř, nejlepší z řad Frantíků dobyla metu zvanou průměr. Obyčejná a mnohými zatracovaná Octavia dopadla celkem slušně. Zkrátka není špatné na to mrknout...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 22:25, RE: Aktivní tempomaty
rohYpnol posted by:
ŘIDIČ se ROZHODNE, jestli (a jak) bude brzdit. ABS mu POMŮŽE se zastavením, pokud je to nutné. ABS nerozhodne - a teď si tady zastavím.

Ale u systému aktiivního tempomatu elektronika rozoduje o chování vozu. Netěším se na soudní tahanice, kdy se bude prokazovat, jestli ten čudík pro aktivní tempomat řidič zmáčkl nebo ne. Už vidím, jak odsoudí tištěný spoj nebo křemíkový čip na 10 let, že to nezvládl a řidič si půjde sednout zase za volant, aby napsal další SMSky...
OK ABS nebyl uplne dobry priklad. Nicmene u ESP staci vjet rychleji do zatacky nebo dostat smyk a auto si zacne samo pribrzdovat. Ridic pak muze mit pocit ze boural kvuli spatne praci ESP.

Jinak u Mazdy 6 ESP vypnouut jde. U Yarise treba ne. A myslim ze u vetsiny aut ESP vypnout nejde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 22:30, RE: Bezpečnostní prvky - úhel pohledu
Expi posted by:
Velmi pěkně napsaný článek. Bezpečnostních prvků je dnes tolik, že je pro mnohé uživatele obtížné se v nich zorientovat.

Dnes si dovolím nabídnout JEDEN Z MOŽNÝCH ÚHLŮ POHLEDU na moderní auta a jejich bezpečnostní systémy.

Jsem si vědom toho, že tento úhel pohledu je nepopulární. Proč NEpopulární? Zavání trochu výchovou a trochu kritikou. Obojí se týká LIDÍ – řidičů, a to většinou každý (nebo alespoň většina) nerad slyší. Tak proto.

Výrobci aut vymýšlí všechno možné pro zvýšení bezpečí zejmén...
Velmi dobře napsaná reakce. Něco na vašich slovech je. Velmi zajímavé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.12.2008 23:06, RE: Bezpečnostní prvky - úhel pohledu
rohYpnol posted by:
Nelze než souhlasit s myšlenkou. Ale se vším souhlasit nemohu (byť na myšlence to nic nemění).

1) Troufnu si tvrdit, že vozidla celkově vzato nejsou dramaticky rychlejší a výkonnější. Samozřejmě, že M5ky a podobné vozy jsou jak z jiné dimenze. Ale obyčejný konzumní vůz bych za nesrovnatelně rychlejší nepovažoval. Pro ČR tak typická Fabia 1.2HTP a rychlík? Troufnu si tvrdit, že dobře zajetý Favorit by pro ni byl rovnocenný soupeř.
2) S tím souvisí váha vozidel. Ano, výkon motoru je jinde, ale i ...
Ac jsem nikdy neridil ani Favorit ani Fabii, dokazu si predstavit, ze Fabia 1.2 HTP je preci jen ve 140km/h stabilnejsi nez stary Favorit a asi i lip sedi v zatackach a tlumi nerovnosti. Takze si ridic troufne jezdit s Fabkou rychleji. Navic ten pocit ze mam 4* v crashtestu a ne 0.5* (nebo kolik shnily Favo muze mit) asi taky dela sve.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.12.2008 10:34, RE: počet airbagů
vladapa posted by:
Chtěl bych se s vámi podělit o čerstvou zkušenost. Chtěl jsem vědět zda je možné u oficiálního dealera objednat vozidlo Renault Laguna s 8x airbagem. Na www jsem to nenašel, proto jsem začal komunikovat se zastoupením této značky. Jaký byl můj údiv, když jsem nakonec zjistil, že zadní boční airbagy se pro náš trh nedají objednat a to ani za příplatek. Např. v Německu toto lze. Pro mne nepochopitelné - značka si buduje image na špičkové pasívní bezpečnosti a tento veledůležitý doplněk na našem tr...
To je divné a také tuto politiku nepochopím. Přitom ony dva zadní airbagy jsou už k dispozici sériově např. ve Ford Focus ve zvýhodněné výbavě Collection, a to již od cca 350 000 Kč. A to se jedná o vůz o segment níž. D.M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.12.2008 13:53, Zkratka PDC?
Víte někdo co přesně znamená toto tolačítko u vozidel BMW?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.12.2008 15:36, RE: Zkratka PDC?
vasapasa posted by:
Víte někdo co přesně znamená toto tolačítko u vozidel BMW?
Systém umožňující dělat malé - kontrolované smyky. Normálně má třeba M5 tlačítko, kterým úplně vypneš stabilizační systém, a můžeš dělat smyky jaké chceš. Ale běžné BMW má toto tlačítko, které když zapneš, auto tě nechá mírně zadriftovat - a potom se stabilizace zapne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.12.2008 09:06, RE: počet airbagů
rohYpnol posted by:
Alespoň vidíš, že Renault asi nebude tím pravým ;) Bral bych to jako včasné varování z hůry...
Opět byly uveřejněny statistiky TUV, je dobré se na ně ještě před koupí podívat. Jsou docela zajímavé. Francouzi urputně okupují druhou polovinu žebříčku. Superkára jedné dámy jako urputný chrabrý rytíř, nejlepší z řad Frantíků dobyla metu zvanou průměr. Obyčejná a mnohými zatracovaná Octavia dopadla celkem slušně. Zkrátka není špatné na to mrknout...
Můj fusion je podle těch statistik 3. nejlepší. přitom jsem "díky" němu ztratil důvěru ve fordy obecně i Ford jako takový. Apropos, myslíte, že je na reklamaci, když se mi začala po 14 měsících a 14 tkm trhat kožená manžeta řadičky? Jinde bych věřil, že ano, ale u Fordu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.12.2008 10:38, RE: Zkratka PDC?
vasapasa posted by:
Víte někdo co přesně znamená toto tolačítko u vozidel BMW?
park systém. S320
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.12.2008 14:44, RE: počet airbagů
Dronte Mauricijský posted by:
To je divné a také tuto politiku nepochopím. Přitom ony dva zadní airbagy jsou už k dispozici sériově např. ve Ford Focus ve zvýhodněné výbavě Collection, a to již od cca 350 000 Kč. A to se jedná o vůz o segment níž. D.M.
Nechce se mi to teď hledat na www ford cz, nicméně u většího modelu - Mondea zadní boční airbagy pro ČR nejsou (zahraničí nevím) mám ověřeno u zastoupení Ford pro ČR, že u žádného Fordu zatím nejsou. Spíš myslíte zadní hlavové airbagy což se běžně pojmenovává 6x airbag.
Vlaďa
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.