0
back
 

diskuze k tématu: Automaty DSG mají mít brzy 10 rychlostních stupňů

category of topic classification:
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 15.05.2014 12:12, Teorie....
V dnešní době jsem už dalek věřit takovému druhu "reklamy". Ušetříme sice 16% paliva, ale rozdíl ceny mezi 7 a 10°převodovkou nesplatím po celou dobu vlastnictví auta. Uvažuji o 4 letém lízingu. nevěřím ani omylem a jak někdo začně operovat takovými nepodloženými čísly, jsem obvykle ve střehu. Věřím, že výrobce to nebude dělat za charitu a že si nový projekt nechá náležitě zaplatit. Moc bych se divil, že by se vývoj této převodovky nepromítnul do zvýšené ceny vozu. Ledaže by cena vozu zůstala na současné úrovni díky okleštění všeho možného ostatního.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 15.05.2014 12:29, spolehlivost
já bych spíš ocenil, kdyby se u DSG nesypala mechatronika a lamely se daly koupit za normální cenu, na normální automat člověk nemusel s výjimkou výměny oleje šáhnout a dsg často nevydrží ani 150tkm
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 15.05.2014 15:54, RE: Teorie....
Zdeny60 posted by:
V dnešní době jsem už dalek věřit takovému druhu "reklamy". Ušetříme sice 16% paliva, ale rozdíl ceny mezi 7 a 10°převodovkou nesplatím po celou dobu vlastnictví auta. Uvažuji o 4 letém lízingu. nevěřím ani omylem a jak někdo začně operovat takovými nepodloženými čísly, jsem obvykle ve střehu. Věřím, že výrobce to nebude dělat za charitu a že si nový projekt nechá náležitě zaplatit. Moc bych se divil, že by se vývoj této převodovky nepromítnul do zvýšené ceny vozu. Ledaže by cena vozu zůstala na současné úrovni díky okleštění všeho možného ostatního.


Žádný rozdíl v ceně nebude. Za automat se připlácí pořád stejně. Že se to promítne do ceny auta? A ostatní věci se tam nezapočívávají? Ale převodovka jo?
Samozřejmě, že více stupňů ušetří víc paliva. Jezdil jsem s 8stupňovým 300koňovým autem a bralo 8-9 litrů benzínu. Dnešní SUVčka dokáží jezdit se spotřebou okolo 8-9 litrů nafty, před pár lety ještě braly 10-12.

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 15.05.2014 16:25, Cena
Ja by som sa zvysenia ceny nebal. A urcite to bude mat aj nizsiu spotrebu. Ale nebojte, vsetko sa to vrati spat v podobe poplatkov za servis a kvapaliny. Predsalen 10 rychlosti je uz sakra dost. Takze ked trochu uberiete=hup, 3 rychlosti hore. Pridate=hup2-3 rychlosti dole. Nemyslim ze to povoli nejakym sposobom uzamknut rychlost, aby to stale nehadzalo. A po takomto pouzivani bude velky uspech, ked sa to dozije 100t km. Normalne na manual hodite za 5, popripade 6, a mimo mesto uz paku nechytate. Preto aj tolko vydrzi. Starsi automat zasa dovolil uzamknut rychlost, a hotovo. Toto je uz trochu privela. Ale je to pekne cislo, na marketingovom oddeleni to urcite spracuju (nieco na styl lioton gel 100 000). A o par rokov, budeme mat mozno 20 rychlostny automat, 1000 otacok na motore, a to bude teda ozaj nizka spotreba.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 15.05.2014 18:18, RE: Cena
Citroenak posted by:
Ja by som sa zvysenia ceny nebal. A urcite to bude mat aj nizsiu spotrebu. Ale nebojte, vsetko sa to vrati spat v podobe poplatkov za servis a kvapaliny. Predsalen 10 rychlosti je uz sakra dost. Takze ked trochu uberiete=hup, 3 rychlosti hore. Pridate=hup2-3 rychlosti dole. Nemyslim ze to povoli nejakym sposobom uzamknut rychlost, aby to stale nehadzalo. A po takomto pouzivani bude velky uspech, ked sa to dozije 100t km. Normalne na manual hodite za 5, popripade 6, a mimo mesto uz paku nechytate. Preto aj tolko vydrzi. Starsi automat zasa dovolil uzamknut rychlost, a hotovo. Toto je uz trochu privela. Ale je to pekne cislo, na marketingovom oddeleni to urcite spracuju (nieco na styl lioton gel 100 000). A o par rokov, budeme mat mozno 20 rychlostny automat, 1000 otacok na motore, a to bude teda ozaj nizka spotreba.


DSG se kazí už teď. ZF převodovky zase přestavují špičku a až budou mít deset kvaltů, budou stejně spolehlivé jako teď, když mají devět, a jako předtím, když měly osm a šest kvaltů...

respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Thursday 15.05.2014 21:05, Automat
No popravdě nejlepší je 6Q manuál, ale ikdyž s manuálem nemůžu jezdit kvůli zdravotnímu stavu, tak si myslím, že už to přehání, jako 10° už je fakt moc ne? Ještě to chápu u aut co jezdí po dálnici, mají silný motor. Ale nebylo by lepší tu vynaloženou energii na 10-ti kvalty přenést na třeba vyšší výdrž převodovek? Mám 5-ti kvalt automat hydroměnič a kromě vyšších rychlostí na dálnici naprosto dostatečné...
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 16.05.2014 17:15, jeden stupeň
Teda nevím, ale jako strojař prostě nemůžu uvěřit, že by jeden stupeň navíc dokázal v Evoque ušetřit 16% paliva. Leda kdyby to byl přechod ze tříkvaltu na čtyřkvalt, pak ještě ano, ale z osmi na devět. To je zbožné přání. Ještě by si člověk mohl říct, že zamakali na vnitřním tření a podobných detailech. Ale ten osmikvalt zase tak starý není, na takových věcech se už pracovalo dřív.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 17.05.2014 10:46, RE: Automat
eTeflon posted by:
No popravdě nejlepší je 6Q manuál, ale ikdyž s manuálem nemůžu jezdit kvůli zdravotnímu stavu, tak si myslím, že už to přehání, jako 10° už je fakt moc ne? Ještě to chápu u aut co jezdí po dálnici, mají silný motor. Ale nebylo by lepší tu vynaloženou energii na 10-ti kvalty přenést na třeba vyšší výdrž převodovek? Mám 5-ti kvalt automat hydroměnič a kromě vyšších rychlostí na dálnici naprosto dostatečné...


no právě. vyšší rychlosti na dálnici. tímto způsobem používá auta spousta lidí, a proto to má smysl.
někde jsem viděl křivku spotřeby 530i vs 530d. při běžných rychlostech to nebyl zase takový rozdíl,
ovšem jak to stoupalo ke 200 km/h tak už ten rozdíl byl snad 10 litrů na sto...

respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 19.05.2014 08:05, 10°
Předpokládám, že ty další stupně nebudou poskládány až "za šestku," ale i kdyby ano budou tak si budou tak podobné, že převodovka prostě nebude vědět co má zařadit.
Důležité je si uvědomit, že automobilky to nedělají pro to, aby snad svým zákazníkům snížily spotřebu na dálnici, ale aby co nejlépe absolvovaly normované měření spoteřby!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 19.05.2014 08:46, RE: 10°
KoobaS posted by:
Předpokládám, že ty další stupně nebudou poskládány až "za šestku," ale i kdyby ano budou tak si budou tak podobné, že převodovka prostě nebude vědět co má zařadit.Důležité je si uvědomit, že automobilky to nedělají pro to, aby snad svým zákazníkům snížily spotřebu na dálnici, ale aby co nejlépe absolvovaly normované měření spoteřby!


Jak to tak čtu (i dříve v diskuzích), tak si někteří z Vás (ne však KoobaS, abych nebyl osočen) neuvědomují jednu věc. Snižovat otáčky motoru postupným přidáváním stupňů za již stávající přestane fungovat v okamžiku, kdy motor má při daných otáčkách nižší výkon, než je ho zapotřebí na pohyb vpřed, což znamená, že celá převodovka musí být přepracovaná a ten nejtěžší stupeň bude mít obdobný převodový poměr, jako má nejtěžší stupeň tředa v 5-ti stupňovém manuálu. Jediné, co se vlastně změní je krok mezi jednotlivými stupni, takže převodovka výrazně častěji řadí, což je náročnější na programování, aby stroj dlouho "nepřemýšlel".
Kupříkladu švagr má Forestera s redukční převodovkou a v zásadě to znamená, že má k dispozici 10 qvaltů už teď. Říkal, že do města to s tím jemnějším krokem není špatné. Teď jde jen o to, kolik paliva se tím ušetří a zda to nebude jen papírová hodnota nebo nebude vyvážená nespolehlivostí systému.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 19.05.2014 10:14, RE: 10°
David V posted by:
KoobaS posted by:
Předpokládám, že ty další stupně nebudou poskládány až "za šestku," ale i kdyby ano budou tak si budou tak podobné, že převodovka prostě nebude vědět co má zařadit.
Jak to tak čtu (i dříve v diskuzích), tak si někteří z Vás (ne však KoobaS, abych nebyl osočen) neuvědomují jednu věc. Snižovat otáčky motoru postupným přidáváním stupňů za již stávající přestane fungovat v okamžiku, kdy motor má při daných otáčkách nižší výkon, než je ho zapotřebí na pohyb vpřed, což znamená, že celá převodovka musí být přepracovaná a ten nejtěžší stupeň bude mít obdobný převodový poměr, jako má nejtěžší stupeň tředa v 5-ti stupňovém manuálu. Jediné, co se vlastně změní je krok mezi jednotlivými stupni, takže převodovka výrazně častěji řadí, což je náročnější na programování, aby stroj dlouho "nepřemýšlel".


Přesně tohle jsem se snažil vyjádřit. I když si myslím, že nejvyšší stupně v tom 10° automatu budou více do rychla, rozdíl nebude tak velký, aby bylo potřeba těch stupňů deset.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.