0
back
 

diskuze k tématu: Auta bez katalyzátoru – jezdí málo a škodí hodně?

category of topic classification:
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 11.08.2015 12:57, blbost
jedna stará Liazka nebo Tatra vypustí 1000x víc škodlivin než Škoda 120
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 11.08.2015 16:22, hon na čarodějnice
Pořád dokola omílaná statistika jak jsme 100 let za opicema a jak u nás jezdí samé fujfuj šroty. Přitom by stačilo udělat pořádek v registraci vozidel (k tomu snad už brzy dojde) a myslím, že se budeme divit, jak náš vozový park ze dne na den omládne. Taky se pořád řeší, kolik se dováží ojetin a že se málo aut vyřazuje. Chtělo by to zmínit, že se taky hodně ojetin vyváží, takže se nebojím, že bychom se stali šrotištěm Evropy. Když nad tím tak zapřemýšlím, tak v blízké rodině máme jen jedno auto mladší 10 let (je mu 8), ale zároveň všechny plní EURO 3 (diesely) a 4 - benzíny. Zvlášť u benzínů není moc co řešit. Diesel od EU5 bych nekoupil, takže se dojezdí a nahradí je benzíny nebo CNG. Všechna auta jsou ve výborném technickém stavu a bez problémů projdou STK a hlavně plní svůj účel s akceptovatelnými náklady na údržbu, jinak by už v rodině nebyla. Proto mě štve tento hon na čarodějnice. Milí statistikové by se měli zamyslet, co víc škodí životnímu prostředí, jestli papírově trochu víc čmoudící auto, nebo předčasné sešrotování stroje, který je jen starší, než by si ekonomové, bankéři a ministři financí a průmyslu představovali, aby se kolečka ekonomiky točila rychleji a rychleji.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Tuesday 11.08.2015 16:44, pěkná palebná příprava
Copak se asi tak chystá? Vyšel nám tady článeček o tom jak po Česku jezdí údajně statisíce vozů bez katalisátoru. Hrůza. Hotovej armagedón.
Tyto vozy, vzhledem k věkové kategorii do které se řadí se asi nedají považovat za vzory spolehlivosti (aby tyto vozy překonávaly bez poruchy dlouhé vzdálenosti ) a jejich majitelé, alespoň ve většině případů (vyjímku tvoří veterány) za lidi co "smrdí korunou". Takže majitelé těchto vozů asi nebudou mít tisíce a tisíce korun na benzín, který by projezdili. Kdepak. Reálně je zde škodlivost vůči životnímu prostředí zanedbatelná.
Předpokládejme ale, že ten kdo tuto "osvětu" do médií zadal nebyl idiot, ale dobře věděl co dělá. Mohlo by se pak jednat jistou palebnou přípravu před uzákoněním další daně pro české řidiče. Samozřejmě svede se vše na ekologii. V zájmu blaha lidstva. To je jasné. dovedu si představit třeba takovou silniční daň za vozidla s horší ekonormou než EURO4. Jistě. Již dnes se platí při převodu, jenže.... Peněz na socialistické projekty není nikdy dosti. Navíc platí se jednou. Takle by se kasírovalo rok co rok. Kromě toho, dal by se příklad z jiné země EU, aby lid pochopil, že být zkasírován je nutnost. Maďarsko to tak třeba má...
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Tuesday 11.08.2015 20:20, Vážený pane Směšný!
Už delší dobu pozoruji vaši publikační činnost a musím konstatovat, že nejen tímto článkem míříte mílovými kroky do kategorie hýkalů, jakým je např. soudruh Sirota z ÚAMK. Zkrátka co článek, to perla. Nevím, odkud data kopírujete, nebo kdo jsou ti vaši "odborníci", kteří odhadují kde co, větší snůšku nesmyslů jsem tady snad nečetl, což potvrzují i reakce nade mnou.

Proč myslíte, že "Průměrné stáří osobních aut u nás je 14,73 roku, o čtvrt roku více, než tomu bylo loni"? Když pomineme, že reálný průměrný věk vozidel, která skutečně po silnicích jezdí, bude výrazně nižší kvůli nepořádku v registru, jak už kdosi v diskuzi uvedl, tak pochopitelně to má na svědomí také tzv. eko daň při přepisu starého vozu, nutnost ekologické likvidace pro vyřazení vozidla z registru a vůbec všechna vládní opatření, jejichž proklamovaným přínosem bylo stáří vozového parku v ČR snížit. efekt těchto opatření je přesně opačný, ale to nikoho nesmí ani napadnout, že by se takové vynálezy zase poslaly tam, odkud přišly! Pochopitelně se ze všech těch položek stal plánovaný příjem státního rozpočtu a byznys úřadů.

Dále bych prosil vyčíslení velikosti toho skleníkového efektu, o kterém píšete. Dovolím si vás upozornit, že je dnes již veřejným tajemstvím, že celé globální oteplování a skleníkový efekt je naprosto neměřitelný a organizace IPCC se dopustila jednoho z největších vědeckých podvodů v historii. Byrokraté z Brusele se nicméně drží toho, co se jim hodí do krámu a dále bazírují na výrobcích vozidel a nepřímo na řidičích, aby jejich vozidla měla co nejnižší emise právě CO2.

Odhady podílu emisí vozidel bez katalyzátorů nechám bez komentáře, to je celé vycucané z prstu, snad nějakého manipulátora z CDV.

Na vašem místě bych zvážil, zda chcete pokračovat v kariéře tendenčního pisálka (možná jsou za to slušné honoráře, nevím), nebo zda nezvolit nějakou přínosnější práci. V každém případě prosím, abyste již nepublikoval podobné nepodložené nesmysly.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 11.08.2015 21:08, "na prvním místě je spokojený čtenář"
Hlavne to ale bude odnekud zkopirovane.
Clanek je samozrejme blabol. A to mam v rodine jedno auto stare 4 roky a jedno uplne nove.
Nicmene autora bych se zastal. Pred casem tady povesil clanecek o tom, ze Euro 6 rakovinomety maji vetsinou v realu 20 nasobne vyssi emise NOx, nez jake uvadi vyrobci (ti si to cucaji z nasulenych laboratornich testu).
Do konce svych dnu budu tvrdit, ze z celeho toho Euro silenstvi dosahla vrcholu benzinova atmosfera pod Euro 2. Tam se jeste realita potkavala s predpisovymi pozadavky a auta pritom byla jednoducha, spolehliva a levna na provoz.
To budu tvrdit, i kdyby me mel jeden mlatit turbem, druhy FAPem a treti nadrzi na mocovinu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 11.08.2015 21:19, RE: "na prvním místě je spokojený čtenář"
bitner posted by:
Hlavne to ale bude odnekud zkopirovane.Clanek je samozrejme blabol. A to mam v rodine jedno auto stare 4 roky a jedno uplne nove. Nicmene autora bych se zastal. Pred casem tady povesil clanecek o tom, ze Euro 6 rakovinomety maji vetsinou v realu 20 nasobne vyssi emise NOx, nez jake uvadi vyrobci (ti si to cucaji z nasulenych laboratornich testu).Do konce svych dnu budu tvrdit, ze z celeho toho Euro silenstvi dosahla vrcholu benzinova atmosfera pod Euro 2. Tam se jeste realita potkavala s predpisovymi pozadavky a auta pritom byla jednoducha, spolehliva a levna na provoz.To budu tvrdit, i kdyby me mel jeden mlatit turbem, druhy FAPem a treti nadrzi na mocovinu.


Euro II mi přijde ještě relativně pralesní, já si myslím, že optimum bylo Euro IV pro benzín. V podstatě přibyla jen lambda sonda za katem a někde EGR -třeba můj motor Duratec VE z roku 2001 má Euro IV a EGR už zase nemá (pro Euro III v předchozí generaci ho měl).
Jinak daň z chudoby je typická, protože v zásadě postihne nejvíce lidí, kteří se jen obtížně brání.
respond
mykovec
number of posts33
date of registration13.12.2008
Tuesday 11.08.2015 22:35, Euro II by
soudruhům z Brusele a Prahy mohlo stačit, už¨proto, že ho mám a na jiný auto, třeba s Euro IV asi mít dlouho nebudu. Lambda a kat je asi maximum, co jsem ochoten v rámci ekologie udělat. Trestat lidi nějakou ekologickou daní za to, že finančně nedosáhnou na modernější auto, mě přijde velmi sprosté. Tím spíš, když je člověk nijak extrovně placen státem (učitel) a snaží se zvýšit porodnost ( 4 potomci). Podle mě je mnohem důležitější, kolik člověk najede km, než to, jakou má auto emisní třídu, pokud je tam teda alespoň to Euro I. A co se EGR ventilu týče, tak jeho zaslepení je podle mě požehnáním pro motor, cpát do motoru spaliny mi přijde jako pěkná zhovadilost
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Sunday 16.08.2015 20:08, RE: Vážený pane Směšný!
AnderN posted by:
Už delší dobu pozoruji vaši publikační činnost a musím konstatovat, že nejen tímto článkem míříte mílovými kroky do kategorie hýkalů, jakým je např. soudruh Sirota z ÚAMK. Zkrátka co článek, to perla. Nevím, odkud data kopírujete, nebo kdo jsou ti vaši "odborníci", kteří odhadují kde co, větší snůšku nesmyslů jsem tady snad nečetl, což potvrzují i reakce nade mnou. Proč myslíte, že "Průměrné stáří osobních aut u nás je 14,73 roku, o čtvrt roku více, než tomu bylo loni"? Když pomineme, že reálný průměrný věk vozidel, která skutečně po silnicích jezdí, bude výrazně nižší kvůli nepořádku v registru, jak už kdosi v diskuzi uvedl, tak pochopitelně to má na svědomí také tzv. eko daň při přepisu starého vozu, nutnost ekologické likvidace pro vyřazení vozidla z registru a vůbec všechna vládní opatření, jejichž proklamovaným přínosem bylo stáří vozového parku v ČR snížit. efekt těchto opatření je přesně opačný, ale to nikoho nesmí ani napadnout, že by se takové vynálezy zase poslaly tam, odkud přišly! Pochopitelně se ze všech těch položek stal plánovaný příjem státního rozpočtu a byznys úřadů. Dále bych prosil vyčíslení velikosti toho skleníkového efektu, o kterém píšete. Dovolím si vás upozornit, že je dnes již veřejným tajemstvím, že celé globální oteplování a skleníkový efekt je naprosto neměřitelný a organizace IPCC se dopustila jednoho z největších vědeckých podvodů v historii. Byrokraté z Brusele se nicméně drží toho, co se jim hodí do krámu a dále bazírují na výrobcích vozidel a nepřímo na řidičích, aby jejich vozidla měla co nejnižší emise právě CO2. Odhady podílu emisí vozidel bez katalyzátorů nechám bez komentáře, to je celé vycucané z prstu, snad nějakého manipulátora z CDV. Na vašem místě bych zvážil, zda chcete pokračovat v kariéře tendenčního pisálka (možná jsou za to slušné honoráře, nevím), nebo zda nezvolit nějakou přínosnější práci. V každém případě prosím, abyste již nepublikoval podobné nepodložené nesmysly.


Dobrý den, co se průměrného stáří týká, vycházím z oficiálních statistik SDA. K vyčíslení skleníkových plynů: během posledních 650 000 let se koncentrace oxidu uhličitého pohybovala od 180 (ppm) do 270 ppm. V roce 1960 dosáhla cca 313 ppm a v polovině roku 2012 asi 394 ppm. Počet vozidel bez katalyzátoru je veřejně dostupná informace.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 16.08.2015 20:57, ???
Ty Karle, a kdo to před 650 000 lety změřil?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 16.08.2015 21:15, RE: ???
Zvirak posted by:
Ty Karle, a kdo to před 650 000 lety změřil?


Co se nejdriv zeptat Google? http://hp.ujf.cas.cz/~wagner/popclan/ekologie/CO2-rostliny-led.htm

citation:
Využívání vrtů do ledovců hlavně v Antarktidě pro určování koncentrace oxidu uhličitého z bublinek vzduchu v historickém ledu je už dlouhodobou záležitostí a byla o tom napsána řada prací.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.