0
back
 

diskuze k tématu: Nový motor 4.0 TFSI pro modely S

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.09.2011 12:46, Hm, zas to čerpadlo
Ta posedlost za ekologií ty motory odrovná. Kdo dovolil realizovat čerpadlo chladicí kapaliny, jako odpojitelné. Že to někoho napadlo, chápu, ale z hlediska provozu to považuji za faux pass. Hlavně, že to má řetězové rozvody! Víme, co umí elmag. spojka u klimy, to se z toho nedokážem poučit?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.10.2011 22:42, RE: Hm, zas to čerpadlo
David V posted by:
Ta posedlost za ekologií ty motory odrovná. Kdo dovolil realizovat čerpadlo chladicí kapaliny, jako odpojitelné. Že to někoho napadlo, chápu, ale z hlediska provozu to považuji za faux pass. Hlavně, že to má řetězové rozvody! Víme, co umí elmag. spojka u klimy, to se z toho nedokážem poučit?
myslím, že by to mohl být náhodou krok správným směrem, benzínové čerpadlo je taky spolehlivé a to frčí bez ustání, vodní si bude moct odpočívat při málo zatíženém motoru, pokud to udělaji šikovně, aby čerpadlo šlo měnit třeba každých 240tis km jako rozvody, tak se to nebude lišit od výměny pumpy která se ted taky mění s rozvody...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.10.2011 19:11, RE: Hm, zas to čerpadlo
Projectigi posted by:
myslím, že by to mohl být náhodou krok správným směrem, benzínové čerpadlo je taky spolehlivé a to frčí bez ustání, vodní si bude moct odpočívat při málo zatíženém motoru, pokud to udělaji šikovně, aby čerpadlo šlo měnit třeba každých 240tis km jako rozvody, tak se to nebude lišit od výměny pumpy která se ted taky mění s rozvody...
No právě, frčí bez ustání, to je ten fór je na to stavěné. Přidej pár součástek, kdy si může dát šlofíka a ono se může stát, že se ze šlofíka nevrátí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.10.2011 20:18, RE: Hm, zas to čerpadlo
Projectigi posted by:
myslím, že by to mohl být náhodou krok správným směrem, benzínové čerpadlo je taky spolehlivé a to frčí bez ustání, vodní si bude moct odpočívat při málo zatíženém motoru, pokud to udělaji šikovně, aby čerpadlo šlo měnit třeba každých 240tis km jako rozvody, tak se to nebude lišit od výměny pumpy která se ted taky mění s rozvody...
Já kritizuji elmag. spojku a ne čerpadlo. A teď si představ situaci, že jedeš s odpojeným čerpadlem a předjíždíš na 3-ku s 4000 rpm a elekronika vyhodnotí - připnem čerpadlo. Jak mu asi bude? To čerpadlo musí být úplně jinak dimenzované, než to, co běží stabilně...
Každý stroj nejlépe funguje během 2 provozních stavů:
1. trvale vypnuto
2. trvale v provozu
Všechny ostatní přechodové stavy jen zkracují životnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.10.2011 20:39, RE: Hm, zas to čerpadlo
David V posted by:
Já kritizuji elmag. spojku a ne čerpadlo. A teď si představ situaci, že jedeš s odpojeným čerpadlem a předjíždíš na 3-ku s 4000 rpm a elekronika vyhodnotí - připnem čerpadlo. Jak mu asi bude? To čerpadlo musí být úplně jinak dimenzované, než to, co běží stabilně...
Každý stroj nejlépe funguje během 2 provozních stavů:
1. trvale vypnuto
2. trvale v provozu
Všechny ostatní přechodové stavy jen zkracují životnost.
přiznám se, že jsem podrobně nečetl, myslel jsem, že je to normální elektromotor (výkon na pohyb chladícího media nemůže být velký, můj odhad max 300W??), který se spíná relátkem a běží ve stabilních otáčkách maximálně s jakousi možností "turbocool" na rychlé chlazení při vysokém zatížení. Jestli je to poháněné el. mag. spojkou, tak považuji za lepší řešení standardně dnes používané pumpy poháněné rozvodovým řemenem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.10.2011 00:06, RE: Hm, zas to čerpadlo
David V posted by:
Ta posedlost za ekologií ty motory odrovná. Kdo dovolil realizovat čerpadlo chladicí kapaliny, jako odpojitelné. Že to někoho napadlo, chápu, ale z hlediska provozu to považuji za faux pass. Hlavně, že to má řetězové rozvody! Víme, co umí elmag. spojka u klimy, to se z toho nedokážem poučit?
Tak ta elmag spojka u čerpadla je samozrejme dalsi prvek, ktery muze ovlivnit spolehlivost motoru jako celku. Předpokládám ale, že musí být co se týče spolehlivosti dimenzovaná trochu jinak než spojka u klimy. Spíše se divím, že nejdou cestou elektromotor+vodni pumpa. Moznost promenlivych otacek, mene rotujici hmoty a i lepsi prenos energie. Já mám spíše obavy z toho, co nás bude čekat za pět, deset let. To budem možná i rádi za auto, které bude mít jen tu spojku na oběhovém čerpadle a odpojování části válců z provozu. Protože cokoliv navíc bude systém jen komplikovat a dělat náchylnějším k poruše a lidé budou tyto systémy odstaňovat tak jak se děje i teď (deaktivace EGR ventilů, likvidace filtrů pevných částic... )
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.