0
back
 

diskuze k tématu: Covidový provoz auta

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, volná diskuze, diskuze o tipcars
Lenka0
number of posts6
date of registration23.06.2020
Friday 29.01.2021 15:38, Covidový provoz auta
Ahoj. Prosím potřebovala bych opět poradit. Mám auto 2litr tdi, vše je v pořádku, servisuji, jak se má. Ale kvůli covidu jsem na home office už nějakou dobu. Tdi jsem kupovala, protože jsem měla větší nájezd a to okolo 25 tisíc kilometrů ročně, home office mi to ale seříznul orientačně na 10tisíc. Vše co teď jezdím jsou jen delší trasy a jen dálnice, jezdím tak 1 až 2x do měsíce.
Chtěla jsem se proto zeptat, protože vím, že dieselové motory mají jezdit víc, a nebo to alespoň všichni říkají, co vše mám hlídat nebo co nechávat častěji servisovat aby auto ještě alespoň pár let vydrželo?
Děkuju mockrát za rady.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Friday 29.01.2021 20:14, RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Lenka0, 29.01.2021 15:38 (Ahoj. Prosím potřebovala bych ...)


Maximálně baterka, jinak mě nic nenapadá. Když se budou jezdit jen dlouhé trasy, dpf se vypálí, motor se zahřeje, v ničem nevidím problém. Jen pravidelně servisovat max každý rok i když bude ten nájezd malý.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Saturday 30.01.2021 00:05, RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Lenka0, 29.01.2021 15:38 (Ahoj. Prosím potřebovala bych ...)

Pokud to vyloženě jen nestojí a má to 2x měsíčně dlouhé trasy, tak by to mělo být OK, možná až na baterku. Ale 1x za 2 týdny by to měla přežít. Nevím o jaké jde auto, jestli má debilní start/stop, tak to hned po startu vypínat a co nejvíc brzdit motorem, protože jen tehdy se baterka vždy dobíjí. Jinak ji to udržuje ne zcela nabitou, kvůli úspoře pár ml paliva. Zároveň doporučuji tankovat na Eurooilu naftu Optimal bez MEŘO a přidávat aditivum VIF Super diesel aditiv. MEŘO se při dlouhém stání v nádrži kazí, zanáší se filtr "slizem" a obecně MEŘO není moc fajn pro motor. MEŘO v naftě ale zároveň zvyšuje mazivost, takže nafta bez MEŘO nepatrně méně maže. To se ošetří právě tím VIFem. Plus má prokazatelná čistící efekt a udržuje vstřikovače, ventily čisté. Brání korozi, zvyšuje mazivost,...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 30.01.2021 10:43, RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: TomasB, 30.01.2021 00:05 (Pokud to vyloženě jen nestojí ...)


Jen doplním, že bez Babišovo lepidel je ještě na trhu k dispozici nafta od AVIA a Maxx Motion Diesel od OMV. S dodávkama jezdím k Euro Oilu, s osobákama k OMV...
respond
Lenka0
number of posts6
date of registration23.06.2020
Saturday 30.01.2021 12:00, RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Pepe, 30.01.2021 10:43 (Jen doplním, že bez Babišovo l ...)


Díky moc moc za uklidnění
Samozřejmě, že tankuji jen premiovou naftu od doby co je auto nové.
Start stop mi brácha nechal deaktivovat, hrozně mě to štvalo, hlavně při popojíždění po praze. Jinak mám audi q5, vše šlape jak má, jezdím jen na pravidelný servis a ta baterka to snad nějak vydrží, při nejhoršim se pořídí nová až odejde tahle.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Saturday 30.01.2021 14:59, RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Lenka0, 30.01.2021 12:00 (Díky moc moc za uklidnění ...)


Pozor, prémiová nefata neznamená, že je bez MEŘO a neznamená, že je bůhví jak kvalitní. Lepšího efektu se dosáhne vlastní aditivací VIFem.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 01.02.2021 08:52, RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Lenka0, 30.01.2021 12:00 (Díky moc moc za uklidnění ...)


Pokud brácha deaktivoval jen starstop, ale nechal aktivované tzv. inteligentní dobíjení, tak stejně platí to, co tomáš psal. Jen to nepojmenoval úplně přesnými termíny.
Takže hlavně před koncem trasy se snažit co nejvíc brzdit motorem.
Jinak pokud to auto jednou začas jezdí delší trasu, tak může trpět maximálně tak ta baterka. Nejjistější řešení je koupit kvalitní nabíječku a nechat baterku udržovat nabitou. Jenomže kvalitní nabíječka stojí zhruba to, co ta baterka...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 01.02.2021 09:00, RE: RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: KoobaS, 01.02.2021 08:52 (Pokud brácha deaktivoval jen s ...)


To sice stojí, ale pořád je výrazně jednodušší připojovat nabíječku a udržovat baterku nabitou než měnit baterii - jednak ta práce samotná, jednak ty komplikace okolo vyhozené baterie z auta. Třeba pro takový Mercedes SL to znamená rovnou cestu do servisu, protože auto si pak samo neporadí například se skládací střechou a dalšími asistenty. A to má ty baterie pro jistotu dvě - jednu pro startování a druhou pro elektriku, nabité musejí zůstat obě.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 01.02.2021 10:23, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Giorgio, 01.02.2021 09:00 (To sice stojí, ale pořád je vý ...)


Máš pravdu. Jelikož mám staromódní auta, u kterých dokážu vyměnit baterku sám bez problémů pro mě nebo vozidlo, tak mě tohle nenapadlo. Já mám největší problémy u transitu, který má baterku pod sedačkou řidiče a mám pocit, že ta baterka je větší, než otvor, kterým se pod sedačku vkládá.
Takže investice do nabíječky asi ideál. Je potřeba vybrat takovou, která zvládne nabíjet moderní AGM baterky. Pro snadnost použití bych vybral takovou, která má tzv. komfortní konektor. Ten zůstane upevněný na póly baterky a k nabíječce se připojí jednoduchou spojkou.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 01.02.2021 12:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: KoobaS, 01.02.2021 10:23 (Máš pravdu. Jelikož mám starom ...)


Přesně tak. Už mám asi 4 kusy CTEK MXS 5.0, zvládá auto i moto, obojí v klasickém i gelovém provedení akumulátoru, svorky pro trvalé připojení jsou k tomu v balení a dají se dokoupit náhradní. Samozřejmě má i desufitační mód. Perfektní na udržování baterek ve vozidlech, které většinu času stojí.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Monday 01.02.2021 18:14, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Covidový provoz auta
citation:
reakce na: Giorgio, 01.02.2021 09:00 (To sice stojí, ale pořád je vý ...)


Já už mám auta, kde vyměnit baterku asi není možné jen tak doma. Možná ještě u Kugy, ale Mercedes tutově ne. Ten se musí nakódovat, aby vše fungovalo. Navíc má baterky 2 a ani nevím, kde přesně. Někde pod sedačkami vzadu ta větší a ta menší asi někde v kufru. Bývá to tak obvykle. Takže na novém Mercedesu to je jednoznačně na autorizák. U Kugy si myslím, že už to taky není jen tak, vzhledem k tomu, že tam je kopec elektroniky. Ale baterku jsem řešil samo domo naposledy u Volva před takovými 7 lety a to tak, že jsme to s kamarádem nejdříve napojili na baterku jeho auta, odpojili a fofrem dát novou a na ni napojit. Věděl jsem, že tam je nějaký interval, jinak bych musel kódovat klíče a podobné srandy. Řešili jsme to na ulici za mrznoucího deště a v noci. Baterku jsem koupil cestou domů a v noci jsme vyměnili, aby manželka mohla ráno jet. Jinak jsem tyhle věci tak od roku 2005 řešil vždycky přivoláním servisu. Stalo se mi 2x, že z ničeho nic, baterka KO. Prostě vše fungovalo, příjdu třeba za 2 hodiny a totál mrtvo(vyzkratovaná uvnitř). Vždy přijeli ze servisu s boostrem, nakopli jsme a nějako opatrně s tím do servisu a hned novou. Ano, je to podstatně dražší, ale za tu pohodu a nou stres nějaké 2-3 litry navíc překousnu, je to jednou za pár let.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.