0
back
 

diskuze k tématu: který motor do Audi

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.09.2014 07:35, který motor do Audi
Dobrý den,
chtěl bych se jen zeptat na Váš názor ohledně výběru ze dvou motorizací.
Přemýšlím o koupi vozu Audi A6 Avant model C5 rok 2003-04 1.9.TDI 96Kw nebo 2.5.TDI 132Kw
Dočetl jsem se že oba motory jsou povedené a dost vydrží. Tak bych se chtěl zeptat jestli máte zkušenost s náklady na údržbu a spotřebu paliva u těchto dvou motorů.
Moc děkuji za info
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Friday 12.09.2014 14:16, TDI
Obecně není motor 2.5 V6 TDI dobře hodnocen. 120 kW a 132 kW verze jsou se spolehlivostí a hlavně průběhem točivého momentu lepší než 110 kW a 114 kW, ale docela zásadní technické problémy tento motor má a pokud nechcete vozidlo i s pohonem quattro, tak bych šel raději do 1.9 TDI 96 kW, který je servisně přívětivější a nejede taky špatně s mnohem lepší spotřebou. Měl jsem 1.9 TDI 96 kW ve VW Passat B5.5 a byl jsem spokojen, ale po přesednutí do V6 motorů se už asi jen tak ke 4válci nevrátím.

O motorech získáte hodně informací na Audiklubu, tak i na VW clubu a Škoda clubu, protože se tyto motory dávaly napříč různými modely u VW Group.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 12.09.2014 16:15, RE: TDI
Falco posted by:
Obecně není motor 2.5 V6 TDI dobře hodnocen. 120 kW a 132 kW verze jsou se spolehlivostí a hlavně průběhem točivého momentu lepší než 110 kW a 114 kW, ale docela zásadní technické problémy tento motor má a pokud nechcete vozidlo i s pohonem quattro, tak bych šel raději do 1.9 TDI 96 kW, který je servisně přívětivější a nejede taky špatně s mnohem lepší spotřebou. Měl jsem 1.9 TDI 96 kW ve VW Passat B5.5 a byl jsem spokojen, ale po přesednutí do V6 motorů se už asi jen tak ke 4válci nevrátím. O motorech získáte hodně informací na Audiklubu, tak i na VW clubu a Škoda clubu, protože se tyto motory dávaly napříč různými modely u VW Group.


Ach jo, to zase bude kydů...

Motor 120/132kW je stejně blbej nebo dobrej, jako ostatní. Že se objevily potíže s mazáním vaček u 114kW a pak následně se to traduje do dalších verzí, je věc, za kterou může jen a pouze majtel auta, který si myslí, že v našich podmínkách bude motor jezdit na LL oleje 100tkm od výměny k výměně.
Osobně jsem motor 120kW vlastnil a mám 3 známé z okolí, kteří jej vlastní dodnes, jenže všichni jsem měnili olej po 15tkm a NIKDY - slovy nikdy, nikdo z nás neměl problém s vačkami či čímkoliv jiným. Motor od r. tuším 2005 nebo 06 měl provedené úpravy v mazání vaček a problém od 114kW verze se u něj začal vysjytovat v podstatně menší míře.
Já ho měl v Superbu, dva z mých známých v A6 a jeden taktéž v Superbu.
Proti čemukiliv s R4 1,9TDI je to nebe a dudy, na hony lepší projev, průběh a kultivovanost. A spotřeba s v pohodě dala udržet na <7/100 u Superba s tiptronicem.

Jo a to podstatné jsem zapomněl - můj měl resp. by měl mít 180tkm, když šel z domu, jenže tipuji, že měl o 100tkm víc, jeden má prokazatelně (protože byl kupovan jako ový jedním z těch 3 známých) asi 320tkm, ty dva zbylé nevím, ale přes 250 mají na tuty.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 12.09.2014 17:59, RE: TDI
Zdeny60 posted by:
Falco posted by:
Obecně není motor 2.5 V6 TDI dobře hodnocen. 120 kW a 132 kW verze jsou se spolehlivostí a hlavně průběhem točivého momentu lepší než 110 kW a 114 kW, ale docela zásadní technické problémy tento motor má a pokud nechcete vozidlo i s pohonem quattro, tak bych šel raději do 1.9 TDI 96 kW, který je servisně přívětivější a nejede taky špatně s mnohem lepší spotřebou. Měl jsem 1.9 TDI 96 kW ve VW Passat B5.5 a byl jsem spokojen, ale po přesednutí do V6 motorů se už asi jen tak ke 4válci nevrátím. O motorech získáte hodně informací na Audiklubu, tak i na VW clubu a Škoda clubu, protože se tyto motory dávaly napříč různými modely u VW Group.
Ach jo, to zase bude kydů...Motor 120/132kW je stejně blbej nebo dobrej, jako ostatní. Že se objevily potíže s mazáním vaček u 114kW a pak následně se to traduje do dalších verzí, je věc, za kterou může jen a pouze majtel auta, který si myslí, že v našich podmínkách bude motor jezdit na LL oleje 100tkm od výměny k výměně.Osobně jsem motor 120kW vlastnil a mám 3 známé z okolí, kteří jej vlastní dodnes, jenže všichni jsem měnili olej po 15tkm a NIKDY - slovy nikdy, nikdo z nás neměl problém s vačkami či čímkoliv jiným. Motor od r. tuším 2005 nebo 06 měl provedené úpravy v mazání vaček a problém od 114kW verze se u něj začal vysjytovat v podstatně menší míře.Já ho měl v Superbu, dva z mých známých v A6 a jeden taktéž v Superbu.Proti čemukiliv s R4 1,9TDI je to nebe a dudy, na hony lepší projev, průběh a kultivovanost. A spotřeba s v pohodě dala udržet na <7/100 u Superba s tiptronicem.Jo a to podstatné jsem zapomněl - můj měl resp. by měl mít 180tkm, když šel z domu, jenže tipuji, že měl o 100tkm víc, jeden má prokazatelně (protože byl kupovan jako ový jedním z těch 3 známých) asi 320tkm, ty dva zbylé nevím, ale přes 250 mají na tuty.


2,5 TDI V6 je doporučitelný pouze pokud prokazatelně nejezdil na longlife a musí mít příjemný zvuk, pokud zní jako kafemlejnek, ruce pryč, už dlouho nepožije. Výrobce s ním od začátku nepočítal a při přechodu na long se začaly dít věci. Až po modernizaci ho zvládá líp, ale není to 100%. Určitě hledat verzi 132 kw a nejlépe s manuálem, který mi tady sedí přece jen víc a motor je s ním velmi živý a při pohodové jízdě i dost úsporný, než jakkoliv povedený tiptronic. Třeba u benzínové V6 je to opačně. Osobně bych šel ale do zachovalé 1,9 TDI. Ta si taky sice s longlifem užila své, ale přece jen oprava je snadnější a levnější. Pokud je nutný pohon všech kol, doporučuji podívat se po Passatu, který na rozdíl od Audi uměl nabídnout s 1,9 i 4x4 a jde o stejný systém.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 12.09.2014 19:29, 20 nejhorších motorů
dobrý článek
http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Saturday 13.09.2014 01:38, 1,9TDi
Pokud jste klidný řidič, jezdíte hodně defenzivně a nejde Vám o nějak velké výkony a nepotřebujete 4x4, vemte 1,9TDi v manuálu, levnější provoz celkově. Pokud chcete silnější auto a plánujete i něco tahat, popřípadě chcete trávit více času na dálnicích, vemte 2,5Tdi ale s DOLOŽENOU historií výměn olejů. Jinak kamarád má 132kW, najeto 550tkm na tacho a dělal jen rozvody, řídící vstřik. Ano na vačkách jsou vidět rýhy, ale zatím auto jezdí bez problémů Všechno je to hlavně o tom, jak se předchozí majitel/é k autu chovali. Šťastnou ruku při výběru
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 13.09.2014 09:12, RE: TDI
Zdeny60 posted by:
Falco posted by:
Obecně není motor 2.5 V6 TDI dobře hodnocen. 120 kW a 132 kW verze jsou se spolehlivostí a hlavně průběhem točivého momentu lepší než 110 kW a 114 kW, ale docela zásadní technické problémy tento motor má a pokud nechcete vozidlo i s pohonem quattro, tak bych šel raději do 1.9 TDI 96 kW, který je servisně přívětivější a nejede taky špatně s mnohem lepší spotřebou. Měl jsem 1.9 TDI 96 kW ve VW Passat B5.5 a byl jsem spokojen, ale po přesednutí do V6 motorů se už asi jen tak ke 4válci nevrátím. O motorech získáte hodně informací na Audiklubu, tak i na VW clubu a Škoda clubu, protože se tyto motory dávaly napříč různými modely u VW Group.
Ach jo, to zase bude kydů...Motor 120/132kW je stejně blbej nebo dobrej, jako ostatní. Že se objevily potíže s mazáním vaček u 114kW a pak následně se to traduje do dalších verzí, je věc, za kterou může jen a pouze majtel auta, který si myslí, že v našich podmínkách bude motor jezdit na LL oleje 100tkm od výměny k výměně.Osobně jsem motor 120kW vlastnil a mám 3 známé z okolí, kteří jej vlastní dodnes, jenže všichni jsem měnili olej po 15tkm a NIKDY - slovy nikdy, nikdo z nás neměl problém s vačkami či čímkoliv jiným. Motor od r. tuším 2005 nebo 06 měl provedené úpravy v mazání vaček a problém od 114kW verze se u něj začal vysjytovat v podstatně menší míře.Já ho měl v Superbu, dva z mých známých v A6 a jeden taktéž v Superbu.Proti čemukiliv s R4 1,9TDI je to nebe a dudy, na hony lepší projev, průběh a kultivovanost. A spotřeba s v pohodě dala udržet na <7/100 u Superba s tiptronicem.Jo a to podstatné jsem zapomněl - můj měl resp. by měl mít 180tkm, když šel z domu, jenže tipuji, že měl o 100tkm víc, jeden má prokazatelně (protože byl kupovan jako ový jedním z těch 3 známých) asi 320tkm, ty dva zbylé nevím, ale přes 250 mají na tuty.


Naprostý souhlas. Ten motor neni špatný, zejména pozdější a silnější verze. Pokud nejezdí na LL interval a spíše delší trasy tak je skoro nesmrtelný. Ale najít něco takového dnes už neni jednoduché, kdo ho má neprodá.
Většina 2,5 TDI V6 na prodej je před smrtí s několikrát staženým tachometrem, z toho potom plynou ty legendy o nespolehlivosti. Je to jak s 2,0 TDI PD kdy kvuli dvou nepovedeným typům se ted lidi bojí všech ostatních a přitom neni důvod.
jediný diesel o kterém vím že se zcela jistě vysype nezávisle na zacházení je Isuzu V6 v Renaultech, Oplech a Saabech.

respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 13.09.2014 09:14, ani omylem
někdy v roce 2000 si bývalý kolega za 2 mega koupil A6 2.5TDi čtyřkolu v automatu.jestli si vzpomínám dobře tak 180 koní. když pominu že repase přední nápravy stála 60k a dělal jí co rok tak to žralo 10+ (spíš 12) a každou chvíli řešil nějaký problém s motorem (nouzový režim, vstřiky, turbo, hadice, prasklá hlava) nebo převodovkou, která ve finále klekla a aby mu jí uznali na záruku tak ho to stálo kilo bokem (nová stála tenkrát oficiálně 300). navíc se mu to pokusili několikrát ukrást a vykradli mu to za 3 roky tak 6x. naposledy škoda 300k. navigace, měnič, nějaký jednotky z kufru, kola... s díky se s ní rozloučil a naposledy jsem ho viděl jak mlaská nad A8 4.2 benzín ještě bez přímovstřiku. ale kdo chce kam....
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 13.09.2014 09:20, RE: 20 nejhorších motorů
Reno posted by:
dobrý článekhttp://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem


to je perla )) krásně napsaný, pravdivý. jen tam ještě chybí 3.2 benzín od VW, HTP a TSi
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 13.09.2014 09:30, RE: 20 nejhorších motorů
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
dobrý článekhttp://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem
to je perla )) krásně napsaný, pravdivý. jen tam ještě chybí 3.2 benzín od VW, HTP a TSi


S 3.2 souhlas, to je doré past. Ale HTP sice nejede a klepe autem, je to ale poměrně spolehlivý motor. Současná TSI jsou velmi dobré motory, asi nejlepší z té debilní turbomody na trhu. Stará s řetězem po úpravě rozvodů taky spolehlivá, jen víc žerou. To ano.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 14.09.2014 01:06, RE: 20 nejhorších motorů
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
dobrý článekhttp://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem
to je perla )) krásně napsaný, pravdivý. jen tam ještě chybí 3.2 benzín od VW, HTP a TSi


Ad HTP a TSi, je tam 2. kapitola: http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem/ch-52664#articleStart
respond
Milouš1
number of posts16
date of registration10.07.2013
Sunday 14.09.2014 09:36, Saab a Opel
Divné, že v mojem oplu je diesel k neutahání - 350 tkm, a kolega v Saabu má přes 400 t.km a taktéž motorek jen přede...) Kolik lidí, tolik názorů... a tak s vyber. faktem je, že bez řádné údržby a zacházení zničíš vše a může to být medvěd, vw, 4 kola apod.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 17.09.2014 21:09, RE:
Dobrý den. Pokud Vám jde o jízdní projev, bude lepší volbou dvouapůllitrový šestiválec. Co se týká nákladů na údržbu, ty má naopak několikanásobně větší. Velmi drahá je u něj výměna rozvodů a také nedosahuje spolehlivosti menší devatenáctistovky, se kterou nebývají při správném zacházení a údržbě prakticky žádné problémy.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.